هیوندای جنسیس کوپه 2010-2012

HYUNDAI GENESIS COUPE 2010-2012

هیوندای جنسیس کوپه 2010-2012 هیوندای جنسیس کوپه 2010-2012

بررسی هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه یک خودرو اسپرت است که در سال 2008 و در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی شد و از سال 2009 در بازارهای جهانی عرضه شد. جنسیس کوپه به همراه نسخه سدان، از نخستین محصولات لوکس و اسپرت هیوندای بودند و کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته بود با عرضه آنها، قدرتمندانه به کلاس خودروهای اسپرت ورود کند.

البته جنسیس کوپه نخستین محصول اسپرت هیوندای نبود چراکه پیش از آن، هیوندای کوپه توسط کره‌ای‌ها عرضه شده بود. کمپانی هیوندای پس از موفقیت محصولات سری جنسیس تصمیم به جدا کردن این دپارتمان و معرفی جنسیس به عنوان یک برند جدید گرفت.

جنسیس کوپه از سال 2010 توسط آسان موتور در بازار عرضه شد و البته در مدل 2013 هم در تعداد محدودی در ایران وارد شد. جنسیس کوپه در حال حاضر با قیمت حدود 1 میلیارد تومان (بستگی به مقدار کارکرد و تمیزی ماشین دارد) در بازار به فروش می‌رسد.

 هیوندای-جنسیس-کوپه-GENESIS-COUPE
عکس داخلی هیوندای جنسیس کوپه 2010-2012
price icon

1,130,000,000 تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

6از 11کاربر

سال ساخت : 2013 2010-2012

نکات مثبت هیوندای جنسیس کوپه

طراحی داخلی جذاب و اسپرت جنسیس هیوندای، فضای داخلی جادار با توجه به ابعاد و فرم بدنه ، بالا بودن لذت رانندگی به دلیل ارتفاع پایین ، عملکرد خوب و متناسب با توان ترمزهای خودرو ، هندلینگ بسیار خوب خودرو ، جذاب بودن صدای پیشرانه به ویژه در دوره های پایین تر از حد مجاز

نکات منفی هیوندای جنسیس کوپه

کیفیت نامطلوب پخش صوت ، عطش زیاد در مصرف سوخت ، دید ضعیف محیط اطراف ، راحی ساده نشان دهنده ها ، امکانات رفاهی نسبتاً کم

امنیت هیوندای جنسیس کوپه

خودرو جنسیس کوپه که فیس لیفت نسل سوم می باشد را میتوان اولین خودروی اسپرت وارد شده به ایران بعد از مدت ها دانست. این خودرو از موسسه NHTSA 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.

نقد کارشناسی هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه یک خودرو اسپرت کوپه است که در سال 2008 و در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی و از سال 2009 وارد بازارهای جهانی شد. آسان موتور هم به عنوان نماینده هیوندای در ایران، جنسیس کوپه را از سال 2010 در بازار کشورمان عرضه نمود.

اولین سری از هیوندای جنسیس مابین سال‌های 2009 تا 2012 بر روی خط تولید قرار داشت و در سال 2013، هیوندای مدل جدید آن را معرفی کرد و تا سال 2016 به تولید آن ادامه داد و در نهایت تولید آن خاتمه پیدا کرد. جنسیس کوپه در تعداد محدودی در همین مدل 2013 هم وارد بازار کشورمان شد که علاوه بر تغییر ظاهری در نمای جلو، بهبودهایی را هم در بخش فنی تجربه کرده است.

هیوندای جنسیس کوپه با ورود به بازار ایران، روزهای خوبی را تجربه کرد و به فروش بالایی هم دست پیدا کرد. جنسیس کوپه با ظاهر جذاب و قوای محرکه قدرتمندی که داشت، باعث جلب توجه قشر جوان شد و در بازار ایران که کمتر خودرو اسپرتی وجود دارد، با وجود قیمت نسبتا بالا، به یک خودرو محبوب تبدیل شد.

هیوندای جنسیس کوپه از نظر ظاهری طراحی نسبتا جذابی دارد و هیوندای سعی کرده اصول طراحی یک خودرو اسپرت را در فرم بدنه آن رعایت کرده ولی طراحی چراغ‌ها به شکلی است که شاید نتواند نظر همه مشتریان را به خود جلب کند. البته هیوندای برای سال 2013 تغییراتی را در ظاهر جنسیس کوپه اعمال کرد و نمای جلو آن متحول شد. البته تغییرات در مدل جدید به ظاهر محدود نمی‌شود و هیوندای بهبودهای فنی را هم در محصول خود اعمال کرده و کیفیت متریال به کار رفته در کابین را بهبود بخشید.

طراحی داخلی جنسیس کوپه را هم در مقایسه با سال طراحی آن می‌توان خوب ارزیابی کرد ولی کیفیت نه چندان بالای متریال به کار رفته در کابین را می‌توان یک نکته منفی دانست. البته منظور ما این نیست که کیفیت متریال پایین است اما از خودرویی در این کلاس، انتظار بیشتری می‌رفت. صندلی‌ها ارگونومی خوبی دارند و به خوبی سرنشینان را در برمی‌گیرند.

در کنار تمام ویژگی‌های مثبت، جنسیس کوپه چند ایراد فنی بزرگ دارد. یکی عملکرد ضعیف ترمزها که حتی در صورت بی احتیاطی و مهارت نداشتن راننده، می‌تواند زمینه بروز تصادف را فراهم کند. البته عمر مفید این ترمزها به همین دلیل خیلی زود به پایان می‌رسد و هزینه تعویض آن زیاد است.

هیوندای تصمیم گرفته تا قدرت نزدیک به 300 اسب بخاری موتور را به چرخ‌های عقب انتقال دهد ولی در کنترل این قدرت چندان موفق نبوده است. به طوری که با فشردن پدال گاز، محور عقب دچار لغزش می‌شود و اگر اصرار به استخراج تمام قدرت موتور داشته باشید، چرخ‌های عقب از خود هرزگردی نشان می‌دهند. همین هرزگردی موجب مصرف لاستیک‌ها می‌شود و مالک را ناچار می‌کند در بازه‌های زمانی کوتاه لاستیک‌ها را تعویض نماید.

هیوندای جنسیس کوپه در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود که آسان موتور، در آن زمان تصمیم به وارد کردن یکی از قدرتمندترین نسخه‌ها کرد. موتور به کار رفته در آن، حجمی معادل 3.8 لیتر و 6 سیلندر دارد و قادر است 290 اسب بخار قدرت و 358 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد و جنسیس کوپه را قادر می‌سازد در زمانی حدود 7 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

هیوندای جنسیس کوپه 2010 تا 2012 در حال حاضر با قیمت 200 تا 350 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. از رقبای آن می‌توانیم به تویوتا GT86 و هیوندای ولوستر اشاره کنیم.

گالری تصاویر هیوندای جنسیس کوپه

property
گیربکس
6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
3778
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
290/6200
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
6,7
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
9,5

مشخصات هیوندای جنسیس کوپه 2010-2012

مدل : Genesis 2010
کلاس : سدان بزرگ لوکس
گیربکس : 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دیفرانسیل عقب(RWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 24/V6
حجم موتور سی سی : 3778
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 290/6200
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 358/4500
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 250
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 6,7
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1458/1890/4975
وزن خالص(کیلوگرم) : 1912
مشخصات تایر : 235/50R18
مصرف ترکیبی(لیتر) : 9,5
استاندارد الایندگی : یورو 3
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 73
کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای / زانو
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی خنک شونده / ABS - EBD - ESP - TCS
سیستم های امنیتی : ایموبیلایزر / دزدگیر / استارت و ورود بدون کلید
سیستم های فرمان و هدایت : الکتریکی مجهز به سنسور سرعت / تنظیم برقی با حافظه / گرم کن غربیلک فرمان (سفارشی)
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک دوگانه با گردش هوا در ردیف عقب / کنترل کیفیت هوا
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : چنجر 6 تایی / اتصال USB و ipod و AUX / نویگیشن / نمایشگر 7 اینچی لمسی / سیستم صوتی Lexicon با 17 بلندگو
سیستم صندلی : تنظیم برقی صندلی های جلو با گرم کن و سردکن و حافظه / سیستم یکپارچه حافظه صندلی و فرمان / پوشش چرم
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی آینه ها با گرم کن / آینه تاشو برقی / سانروف
سیستم روشنایی : چراغ های جلو زنون با قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها / چرخش نور در پیچ ها / تنظیم سطح نور اتوماتیک / سیستم شستشو چراغ های جلو
سایر امکانات : سنسور باران / کروز کنترل / پارک اتوماتیک / کمک فنرهای گازی / پرده برقی عقب / درب صندوق عقب برقی / دوربین دید عقب
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره هیوندای جنسیس کوپه 2010-2012

  • user icon
    نویسنده : هادی
    تاریخ : 1396/07/03

    امکانات خوبی داره و ماشین مورد علاقه من است ای کاش سوخت کمی داشت به هر حال یدونه ۲۰۱۳ به رنگ زردشو یه روز میخرمش.(در کل محشره)

  • user icon
    نویسنده : Yusuf
    تاریخ : 1396/12/04

    دوستش دارم
    ارزش پول دادنو داره مخصوصا زرد ش :-$

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1396/12/07

    این ماشین صفر توی بازار موجوده؟

  • user icon
    نویسنده : ساسان
    تاریخ : 1398/01/23

    چرا قیمتش رو اینقدر پرت زدید؟؟الان جنسیس کوپه زیر 2012 رو بالا 250 نمیخرن مگر اینکه خیلی اس باشه

  • user icon
    نویسنده : Vandad Kazemi
    تاریخ : 1401/09/06

    سلام به همه من BMW 640I 2013 دارم حدود سه ماه پیش جنسیس کوپه گرفتم بی ام دبلیوی ۶۴۰ رو مذاره جیب عقبش تو سرعت ولی بی ام دبلیو تو شتاب گیری حرف اول و میزنه و از لحاظ اپشن جنسیس ریده و بی ام وی برای من نسبت بهش برتری داره یک بخاطر اینکه ۴ تا حالت رانندگی داره اکو کانفورت اسپر و اسپرت پلاس و جنسیس یه حالت بیشتر نداره و اینکه طولانی مدت نمی شه باهاش رانندگی کرد چون صدای متور میره رو مغزت دو بی ام دبلیوی ۶۴۰ ۱۶ اسپیکر ۱۲۰۰ واتی داره و جنسیس کوپه ۸ اسپیکر ۳۶۰ واتی داره که نمی دونم مارکش چیه و من کسی اسم که عاشق موسیقی هستم و بدون موسیقی زندگی برام جلو نمی ره خلاصه این دو تا ماشین رو نمیشه مقایسه کرد یکیشون اپشن های خوب داره اون یکی متور قوی پس اگه دنبال اپشنی سراغ جنسیس کوپه نرو و اگر دنبال سرعت و سوسک کردن مردمی برو سراغش عالیه اکرم نی خوای کلاس بذاری هر جفتش خوبه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading