کیا سراتو کوپه 2010-2013

KIA CERATO COUPE 2010-2013

کیا سراتو کوپه 2010-2013 کیا سراتو کوپه 2010-2013

بررسی کیا سراتو کوپه

کیا سراتو کوپ یا کوپه، یک خودرو کامپکت اسپرت است که از همان نسل اول، وارد سری محصولات سراتو شد. سراتو کوپ کمی بعد از مدل سدان، وارد بازار ایران شد و اتفاقا به خودرو محبوبی میان خریداران جوان تبدیل شد.

البته نسل اول سراتو در سال 2004 معرفی شد ولی در سال 2009، به عنوان اولین نسل از کیا فورته راه خود را به بازار پیدا کرد. سراتو در نسخه‌های سدان، کوپه و هاچبک عرضه می‌شود که مدل‌های سدان و کوپه در بازار کشورمان عرضه شدند و در اینجا در مورد نسخه کوپه صحبت می‌کنیم.

سراتو کوپه از سال 2010 تا 2013 در ایران به فروش رسید و پس از آن در نسل جدید وارد بازار کشورمان شد.

 کیا-سراتو-کوپه-CERATO-COUPE
عکس داخلی کیا سراتو کوپه 2010-2013
price icon

1,080,000,000 تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

8از 4کاربر

سال ساخت : 2014-2016 2010-2013

نکات مثبت کیا سراتو کوپه

ظاهر جذاب کوپه سراتو ، کابین جادار خصوصاً در ردیف عقب ، تسلط خوب بر محیط اطراف ، قیمت منطقی ، تعداد زیاد ، تجهیزات استاندارد ، هندلینگ و فرمان پذیری مناسب

نکات منفی کیا سراتو کوپه

طراحی داخلی ساده و کسل کننده ، افت شتابگیری در دورهای بالا 

امنیت کیا سراتو کوپه

اولین کوپه ساخته شده توسط کیا ، سراتو کوچ است که با ظاهری جوان پسند و قیمتی رقابتی مشتریان خود را هر چه سریع تر پیدا کرد . ارزان ترین کوپه ی بازار داخلی از موسسه ANCAP 4 ستاره ایمنی دریافت کرده است

نقد کارشناسی کیا سراتو کوپه

کیا سراتو کوپ یک خودرو اسپرت کوچک است که بر اساس کانسپت کیا کوپ ساخته شده است. این کانسپت در سال 2008 در نمایشگاه خودرو نیویورک به نمایش درآمد و همزمان با معرفی نسخه نهایی، وارد بازار شد. کیا از همان ابتدا اعلام کرد که هدف از ساخت سراتو و به ویژه سراتو کوپ، جلب توجه مشتریان جوان بوده و باید گفت تاحدودی هم در رسیدن به این هدف موفق بوده.

کیا سراتو کوپ از سال 2010 توسط اطلس خودرو در بازار کشورمان عرضه شد و باتوجه به موفقیت مدل سدان و نیز طراحی جذاب و جوان پسند، توانست به فروش خوبی دست پیدا کند. می‌توان سراتو رقیب خاصی در این کلاس نداشت و همین موضوع باعث شد به یک خودرو خاص تبدیل شود. هرچند اگر هدف از خریداری آن، در اختیار داشتن یک خودرو اسپرت است، گزینه‌های اسپرت‌تری هم وجود دارند.

کیا سراتو کوپه در نسل‌های بعدی هم همانند گذشته در دسترس است ولی باید گفت سراتو کوپ جدید، به هیچ عنوان جذابیت مدل‌های قدیمی را ندارد و به همین دلیل، نه در ایران و نه در بازارهای جهانی نتوانست موفقیت برادر بزرگ‌تر خود را تکرار کند.

کیا سراتو کوپ مدل 2010، از نظر ظاهری تفاوت‌های مهمی با مدل سدان دارد تا به این ترتیب، به یک خودرو اسپرت تبدیل شود. در نمای جلو، ورودی‌های هوای جانبی بزرگ‌تری دیده وجود دارد و در نمای جانبی رینگ‌های متفاوتی از مدل سدان برای مدل کوپه در نظر گرفته شده. اما شاید بیشترین تفاوت‌ را بتوان در نمای عقب مشاهده کرد. در نمای عقب، یک دیفیوزر مشکی رنگ وجود دارد و ورودی دوگانه اگزوز، موجب شده تا چهره جذاب‌تری به خود بگیرد. چراغ‌های عقب هم باریک‌تر شده و در مجموع باید طراحی سراتو کوپ را خوب ارزیابی کرد.

در طراحی کابین سراتو کوپ و سدان تفاوت زیادی دیده نمی‌شود و طراحی داشبورد و فرمان شباهت زیادی به هم دارند. تفاوت میان این دو در بخش جلو، بیشتر در پنل درهاست و محل قرارگیری کلیدهای کنترلی در پنل درها، متفاوت است. صندلی‌های عقب در سراتو کوپ باوجود اینکه ابعاد چندان بزرگی ندارند، اما تقریبا راحت هستند. در بعضی مدل‌ها کابین تریم دو رنگ دارد و سعی شده تا نمای اسپرت بیشتری داشته باشد.

کیا سراتو کوپ از نظر تجهیزات رفاهی و آپشن‌ها، عملکرد نسبتا خوبی دارد و ویژگی‌هایی چون 6 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی با قابلیت پخش USB, iPod, CD, MP3، آینه‌های الکتروکرومیک، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، سانروف، گرمکن صندلی‌های جلو و چراغ‌های جلو اتوماتیک را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کیا سراتو کوپ عرضه شده در ایران از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 154 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. سراتو کوپ همواره سعی دارد خود را به عنوان یک خودرو اسپرت معرفی کند اما از نظر فنی، چندان به این هدف نزدیک نیست. یعنی نمی‌توان انتظار یک عملکرد عالی را از آن داشت.

اگر به دنبال خرید یک خودرو اسپرت هستید و از نظر قیمتی اختلاف میان خودروهایی چون جنسیس کوپه و تویوتا GT86 با سراتو کوپ برایتان اهمیت ندارد، می‌تواند به سراغ اینها بروید اما اگر صرفا قصد خرید یک خودرو با ظاهر جذاب و اسپرت را دارید، سراتو کوپ بهترین گزینه به شمار می‌رود.

کیا سراتو کوپ مدل 2010 تا 2013 در حال حاضر در نسخه‌های دست دوم در بازار به فروش می‌رسد.

گالری تصاویر کیا سراتو کوپه

property
گیربکس
6 دنده تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
1998
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
154/6200
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
10,3
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
7,8

مشخصات کیا سراتو کوپه 2010-2013

مدل : Cerato Koup 2.0
کلاس : اسپرت کوچک
گیربکس : 6 دنده تیپ ترونیک
محور متحرک : دیفرانسیل جلو(FWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4 خطی/16
حجم موتور سی سی : 1998
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 154/6200
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 194/4300
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 190
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 10,3
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1400/1775/4480
وزن خالص(کیلوگرم) : 1343
مشخصات تایر : 205/55R 16
مصرف ترکیبی(لیتر) : 7,8
استاندارد الایندگی : یورو 4
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 52
کیسه هوا : راننده/ سرنشین جلو/ جانبی/ پرده ای
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی با خنک کننده در جلو/ ABS-ESP
سیستم های امنیتی : قفل مرکزی/ ریموت کنترل/ ایموبلایزر/ Keyless GO
سیستم های فرمان و هدایت : قدرت کمکی هیدرولیکی/ مجهز به سنسور سرعت/ فرمان تلسکوپی/ تنظیم دستی/ دکمه های روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : رادیو CD با خروجی آیپاد و USB
سیستم صندلی : تنظیم دستی/ گرمکن صندلی های جلو/ پشت سری های فعال هنگام تصادف
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی اینه ها با گرمکن/ شیشه بالا بر جلو و عقب برقی/ سانروف 2 حالته
سیستم روشنایی : روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها (Auto light)/ مه شکن جلو
سایر امکانات : سنسور پارک عقب/ کروز کنترل
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره کیا سراتو کوپه 2010-2013

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading