کی تی ام دوک 250 1396-1399

KTM Duke 250 1396-1399

کی تی ام دوک 250 1396-1399 کی تی ام دوک 250 1396-1399

بررسی کی تی ام دوک 250

کی تی ام دوک 250 که توسط شرکت کویر موتور به بازار کشورمان وارد شده است، یک موتورسیکلت اسپرت نیکد خیابانی به شمار می‌رود. این محصول اتریشی با وجود قرار داشتن در یک کلاس بسیار شلوغ و پر طرفدار، شرایط رقابتی متفاوتی در بازار کشورمان دارد.

قوای محرکه کی تی ام دوک 250 را یک پیشرانه ۲۴۹ سی‌سی تک سیلندر، ۴ زمانه و ۴ سوپاپ که به سیستم سوپاپ‌های DOHC نیز مجهز شده است، تامین می‌کند. طبق اعلام کمپانی، بیشینه توان خروجی این پیشرانه ۳۰ اسب بخار در دور ۹۰۰۰RPM و بیشینه گشتاور خروجی آن نیز ۲۴ نیوتون‌متر در دور ۷۵۰۰RPM محاسبه شده است. جذابیت‌های کی تی ام دوک 250 درست از همین جا آغاز می‌شود، جایی که عملکرد بسیار خوب پیشرانه، کی تی ام دوک 250 را به یک معیار و شاخص ارزیابی تبدیل کرده است. به بیانی دقیق‌تر، موتورسیکلت ۱۴۶ کیلوگرمی اتریشی با این پیشرانه قادر به ثبت صفر تا ۶۰ کیلومتر در ساعت در کم‌تر از ۳.۵ ثانیه و همچنین صفر تا صد کیلومتر در ساعت کم‌تر از ۹ ثانیه خواهد بود. پیشرانه‌های تک سیلندر طبیعتا به صورت پیش فرض لرزش‌های بیش‌تری نسبت به پیشرانه‌های با تعداد سیلندر بالا‌تر دارند، اما به لطف مهندسی سطح بالای کی تی ام، لرزش‌های این پیشرانه بسیار کم و قابل چشم پوشی هستتد و تنها در دور موتور و سرعت‌های بسیار بالا به صورت محدود احساس می‌شوند. با وجود آنکه گرمای پیشرانه کی تی ام دوک ۲۵۰ صرفا در ترافیک‌های سنگین برای راننده محسوس است، اما به دلیل افزایش دمای بعضا بیش از حد پیشرانه، هنوز نمی‌توان عملکرد سیستم انتقال حرارت آن را در سطح بالایی ارزیابی کرد.

 

گیربکس کوپل شده با پیشرانه کی تی ام دوک 250 نیز ۶ سرعته و از نوع غوطه‌ور در روغن است. به مدد عملکرد روان و نسبتا اسپرت این گیربکس، امکان تجربه لذت رانندگی‌ اسپرت و پویا با کی تی ام دوک 250 فراهم شده است. به دلیل وجود یک سیستم ABS دوکاناله بوش در کنار ترمزهای BYBRE متشکل از یک دیسک ۳۰۰ میلی‌متری چرخ جلو با کالیپر ۴ پیستونه و یک دیسک ۲۳۰ میلی‌متری چرخ عقب با کالیپر تک کاناله توان توقف قابل قبولی برای نسخه‌های وارد شده کی تی ام دوک 250 به بازار کشور ایجاد شده است. با وجود ماهیت اسپرت دوک 250 زین‌ نرم، پهن و با ارتفاع مناسب آن در عین ایجاد راحتی، باعث تسلط مناسب راننده به بخش‌های مختلف موتورسیکلت شده است.


طراحی ظاهری کی تی ام دوک 250 متناسب با ویژگی‌های فنی آن، جذاب و جسورانه است؛ به بیانی دیگر با توجه به ویژگی‌های مختلف طراحی ظاهری، مانند باک استیل با طراحی حجیم، چراغ‌ جلو با ظاهر چندضلعی، طرح‌های گرافیکی زیبا و همچنین خطوط شکسته و تهاجمی بدنه، می‌توان کی تی ام دوک 250 را به اختصار یک موتورسیکلت شرور خیابانی توصیف کرد. اگزوز اسپرت با صدای زیبا، کیلومترشمار دیجیتال، دیلایت LED، چراغ‌های LED عقب، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلمینیومی اسپرت نیز از جمله دیگر ویژگی‌های دوک 250 هستند.

سیستم تعلیق مورد استفاده در موتورسیکلت نیکد اسپرت کی تی ام دوک 250 نیز از دو کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی وارونه جلو و تک فنر عقب که هر دو محصول کمپانی WP Suspension هستند، تشکیل شده است. مهندسی شاسی و تعلیق کی تی ام دوک 250 خامه روی کیک ویژگی‌های فنی آن است. در حقیقت مهندسان کی تی ام علاوه بر سواری نسبتا نرم و راحت، موفق به ایجاد چسبندگی و فرمان پذیری فوق‌العاده برای دوک 250 شده‌اند تا خریداران آن در کنار توانایی بالای مجموعه پیشرانه، از وجود تعادل بین قابلیت‌های سیستم تعلیق خود نیز لذت ببرند. البته نباید فراموش کرد که کی تی ام دوک 250 به عنوان یک موتورسیکلت نیکد اسپرت، ذاتا خشکی نهفته‌ای در سواری خود دارد که صد البته قابل اغماض است.

 

رقابت در بازار موتورسیکلت‌های نیکد اسپرت خیابانی کشورمان در سال‌های اخیر رو به فزونی بوده و همواره شاهد حضور پررنگ محصولات مختلف و جدید هندی و چینی در این کلاس بوده‌ایم. اما در این بین کی تی ام دوک 250 تنها نماینده اروپایی این کلاس در بازار کشورمان بوده و با توجه به عملکرد فنی و رده قیمتی که در آن حضور دارد، تنها یاماها MT25 و کاوازاکی نینجا Z250 را به عنوان نزدیک‌ترین رقبا مقابل خود می‌بیند. در حقیقت با وجود آنکه کی تی ام دوک 250 به یک پیشرانه تک سیلندر مجهز شده، اما به لطف مهندسی پیشرفته‌ی به کار رفته در ساخت و طراحی این پیشرانه، عملکردی بسیار جذاب و سطح بالا ارائه می‌دهد، تا جایی که می‌توانیم آن را در کنار رقبای ۲ سیلندر ژاپنی قرار دهیم. البته باید اشاره کنیم که موتورسیکلت‌های هم کلاس و با عملکرد فنی مشابه نسبتا خوب چینی صفر کیلومتر مانند بنلی TNT 250 در رده قیمتی پایین‌تر کی تی ام دوک 250 حضور دارند، اما به دلیل عملکرد فنی بسیار بهتر، فناوری ساخت برتر، کیفیت و دوام بالا مسلما خرید حتی نسخه‌های دست دوم کی تی ام دوک 250 اقدام منطقی‌تری به نسبت خرید یک نسخه‌ی صفر کیلومتر از محصولات چینی به نظر می‌رسد. به همین دلیل اگر در این کلاس به دنبال موتورسیکلتی جذاب با عملکردی در کلاس جهانی هستید، باید گزینه‌های قابل انتخاب خود را به نیکد اسپرت اتریشی و دو رقیب ژاپنی آن محدود کنید. در مقام مقایسه، کی تی ام دوک 250 شتاب اولیه مشابه و البته قیمت کم‌تری نسبت به رقبای خود دارد، اما در عوض همانطور که از یک پیشرانه ۲ سیلندر انتظار می‌رود، محصولات ژاپنی با افزایش سرعت، کی تی ام دوک 250 را پشت سر خواهند گذاشت و مسلما نیز به نسبت عملکرد روان‌تری خواهند داشت؛ همچنین باید اشاره کنیم که هر سه محصول کیفیت ساخت و دوامی بسیار عالی دارند. دیگر ویژگی‌های فنی و غیرفنی این سه محصول نظیر گستردگی خدمات پس از فروش و بازار دست دوم را نیز با صرف نظر از اختلافاتی اندک، می‌توان در سطی تقریبا برابر ارزیابی کرد که البته دو مورد مذکور در هر سه موتورسیکلت اصلا وضعیت خوبی ندارند. علاوه بر این‌ها باید اشاره کنیم که به دلیل قیمت بالای قطعات مختلف این سه محصول، نگهداری از آن‌ها نیز هزینه‌های بالایی را خواهد طلبید. در مجموع باید گفت پیشرانه‌های ۲ سیلندر رقبای ژاپنی کی تی ام دوک 250 آن‌ها را سریع‌تر و پرشتاب‌تر از محصول اتریشی کرده‌اند و طبیعتا برنده رقابت سرعت خواهند بود. اما با این وجود نیکد اسپرت اروپایی دو برگ برنده وزن و قیمت کمتر را دارد؛ لذا آن دسته از مشتریانی که سهولت رانندگی بیش‌تر در محیط داخل شهر برایشان در اولویت قرار دارد، می‌توانند با پرداخت مبلغ کم‌تر بخش زیادی از جذابیت‌های رقبای ۲ سیلندر ژاپنی را با کی تی ان دوک 250 تجربه کنند.

price icon

180 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

8از 84کاربر

سال ساخت : 1396-1399

گالری تصاویر کی تی ام دوک 250

مشخصات کی تی ام دوک 250 1396-1399

مدل : کی تی ام دوک 250
تعداد و آرایش سیلندر/ سوپاپ : تک سیلندر/4
قدرت (اسب بخار/ دور در دقیقه) : 30/9000
گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه) : 24/7500
گیربکس : 6 سرعته دستی
نوع کلاچ : دستی
حجم موتور (سی سی) : 249
طول/ عرض/ ارتفاع (میلیمتر) : 1070/830/1980
وزن خالص (کیلوگرم) : 143
سوخت مصرفی : بنزین
کمترین فاصله از سطح زمین (میلیمتر) : 185
حجم مخزن سوخت (لیتر) : 13.5
سیستم استارت : استارت الکتریکی
سیستم خنک کننده : آب خنک
سیستم سوخت رسانی : انژکتور برقی EFI
سیستم تعلیق جلو : هیدرولیکی تلسکوپی وارونه
سیستم تعلیق عقب : تک کمک
ترمز جلو : دیسکی
ترمز عقب : دیسکی
لاستیک جلو : 110/70-17
لاستیک عقب : 150/60-17
نوع و جنس رینگ : اسپرت آلومینیومی
فاصله دو محور (میلیمتر) : 1357
میزان پیمایش :
نوع باتری :
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) :
ولتاژ عملکردی :
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره کی تی ام دوک 250 1396-1399

  • user icon
    نویسنده : امیرحسین‌ فتاحی
    تاریخ : 1399/06/22

    من دارم‌۹۷ شو بنلی رو قورت میده

    • نویسنده : فرهاد دهقانی
      تاریخ : 1403/01/07

      بنلی فقط یک اسب بخار قدرتش نصب به دوک بیشتر اسب ولیکن وزنش چهل کیلو بیشتر هست درضمن موتور ریس نمی‌خرید که اولویت با تاپ اسپید باشه موتور استریت شتاب اولیت اول آخر هست دوگ تو سه ثانیه به شصت کیلومتر میرسه گیربکس این موتور فوق‌العاده هست

  • user icon
    نویسنده : بنلی
    تاریخ : 1402/08/23

    چی میگی دوک شاید شتابش بهتر باشه اما سرعت نهایی بنلی بالا تره درگ های با مسافت طولانی رو بنلی راحت میزنه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading