اینجا هستید: صفحه اصلی فیلم های تست و بررسی خودروفیلم های رنوفیلم تست درایو رنو کولئوس (کولیوس ) دوبله فارسی

فیلم تست درایو رنو کولئوس (کولیوس ) دوبله فارسی

رنو کولئوس یک شاسی بلند فرانسوی است که نخستین نسل آن در سال 2007 معرفی و عرضه شد و تولید آن تا سال 2016 ادامه پیدا کرد. اما باید نقطعه عطف کولئوس را در همان سال 2016 بدانیم چراکه با یک طراحی کاملا جدید و تغییرات اساسی معرفی شد. رنو کولئوس در نسل جدید پیرو زبان طراحی جدید رنو است که در خودروهایی نظیر تلیسمان و مگان هم مورد استفاده قرار گرفته.

رنو کولئوس بر روی پلتفرم CMF-CD ساخته شده که با همکاری رنو و نیسان توسعه یافته است. این پلتفرم در خودروهایی چون نسل سوم نیسان X-Trail و رنو کجار مورد استفاده قرار گرفته و از سیستم توزیع گشتاور بهره می‌برد. رنو کولئوس در بازار کره جنوبی با نام رنو سامسونگ QM6 شناخته می‌شود و تفاوت‌های اندکی در آپشن‌ها با محصول رنو دارد.

 

0 تا 100 رنو کولئوس

 

 

 

 

 

طراحی ظاهری رنو کولئوس

 

رنو کولئوس

 

رنو کولئوس بر اساس زبان طراحی جدید رنو طراحی شده که چراغ‌های کشیده در جلو و عقب از مهم‌ترین ویژگی‌های آن هستند. این چراغ‌ها را در سایر محصولات رنو از جمله تلیسمان و مگان هم دیده‌ایم. نکته قابل توجه در نمای جانبی کولئوس، برآمدگی گلگیرها به ویژه در عقب است که ظاهری عضلانی به خودرو بخشیده‌اند.

در نمای عقب، در قسمت تحتانی سپر، دو خروجی بزرگ اگزوز دیده می‌شود که به وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند و در بالای شیشه هم یک اسپویلر متصل به سقف دیده می‌شود. در مجموع باید طراحی خارجی رنو کولئوس را یکی از نقاط قوت آن بدانیم که حتی از بسیاری از رقبای کره‌ای و ژاپنی هم عملکرد بهتری دارد.

 

طراحی کابین رنو کولئوس

 

رنو کولئوس

 

رنو کولئوس در داخل کابین هم شباهت زیادی با برادر کوچک خود یعنی رنو تلیسمان دارد و گویی مهندسین رنو، از یک الگو برای طراحی کابین این خودروها استفاده کرده‌اند. متریال به کار رفته در کابین تلیسمان از چرم، چوب و پلاستیک تشکیل شده که کیفیت بالایی را برای داخل خودرو به وجود آورده‌اند.

صفحه آمپر رنو کولئوس دیجیتالی است و یک نمایشگر 7 اینچی در نسخه پایه و 8.7 اینچی در تریم‌های بالاتر در مرکز داشبورد کولئوس دیده می‌شود که وظیفه نمایش اطلاعات مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی را بر عهده دارد. فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان، کافی به نظر می‌رسد و سرنشینان عقب هم در مسیرهای طولانی مدت احساس راحتی خواهند کرد.

حجم فضای بار کولئوس 458 لیتر است که با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، این حجم به 1700 لیتر می‌رسد که کاملا کافی به نظر می‌رسد.

 

آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی رنو کولئوس

 

رنو کولئوس

 

رنو لیست نسبتا کاملی از تجهیزات رفاهی را برای کولئوس در نظر گرفته که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توانیم به سيستم كنترل پايدارى به همراه سيستم كمك به شروع حركت در سر بالايى یا Hill Assist، 6 عدد کیسه هوا، صفحه نمایش 8.7 اینچی لمسی، سیستم صوتی Bose به همراه 13 بلندگو، چراغ دیلایت LED، چراغ عقب LED و چراغ راهنما بر روی آینه جانبی LED، دوربین دید 360 درجه، سنسور پارک عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرمکن، آينه عقب الكتروكروميک اتوماتيک، سیستم هشداردهنده نقاط کور، خروجی برق 12 ولتی در کنسول مرکزی و صندوق عقب، کروز کنترل، سانروف برقی پانورامیک، گرمکن و سردکن صندلی جلو و 2 عدد جالیوانی صندلی‌های عقب اشاره کنیم.

 

اتوپارک رنو کولئوس

 

 

 

 

مشخصات فنی رنو کولئوس

 

رنو کولئوس در بازار جهانی با چند موتور مختلف عرضه می‌شود اما موتور در نظر گرفته شده برای بازار ایران حجمی معادل 2.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک CVT از نوع X-TRONIC به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. سیستم انتقال قدرت در کولئوس از نوع 4WD است که سه حالت رانندگی مختلف را در دسترس شما قرار می‌دهد؛ 2WD، 4WD AUTO و 4WD LUCK که حالت 4WD LUCK برای حرکت در مسیرهای آفرود بهترین حالت به شمار می‌رود.

 

رنو کولئوس

 

 

نتیجه گیری نهایی

 

رنو کولئوس یکی از موفق‌ترین محصولات کمپانی رنو است که در بازار ایران توانست موفقیت خوبی را تجربه کند و به پرفروش‌ترین شاسی بلند بازار تبدیل شود. کولئوس را باید یک خودرو تمام عیار بدانیم که از نظر فنی، ظاهری و آپشن‌ها بسیاری از رقبا را پشت سر می‌گذارد. کولئوس در بازار ایران چند رقیب قدرتمند دارد از جمله هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، تویوتا روفور و نیسان X-Trail که هر کدام جا پای محکمی برای خود در بازار به وجود آورده‌اند. اما کولئوس یکی از بهترین خودروهای در این بین به شمار می‌رود که بدون شک از خرید آن احساس رضایت خواهید کرد.

 

نکته مهم در مورد کولئوس، این است که به دلیل حساسیت موتور، باید از سوخت با کیفیت بالا برای آن استفاده کنید و در صورت پیدا نشدن سوخت باکیفیت، از مکمل‌ها و اکتان‌های اورجینال استفاده نمایید.

 

برای خرید مکمل سوخت و اکتان بوستر اورجینال می‌توانید به فروشگاه ماشین3 مراجعه نمایید.

 

برای مشاهده بررسی رنو کولئوس کلیک کنید.

 

بررسی و مشخصات خودرو

مقایسه خودرو



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : کوروش
    تاریخ : 1395/09/25

    سلام،واقعا از این سایت هم اموختم و هم لذت بردم تشکر.

  • user icon
    نویسنده : معراج
    تاریخ : 1395/09/29

    با سلام و خسته نباشید ...
    من داخل سایت باما که واسه خرید وفروش ماشین هست رفتم اما شکل و قیافه رنو کولیوس کلا یه چیز دیگه زده !!! چرا ؟

    • نویسنده : محسن خدارحمی
      تاریخ : 1395/10/17

      دوست عزيز دليلش اينه كه بر خلاف ادعايي كه ميشه اين ماشين اصلا تا اين لحظه وارد نشده و اونچه كه شما توي باما ديديد مدل قبلي اين خودرو هست.

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1395/11/14

    ماشین۳ همون تبلیغی که برای تلیسمان کرد برای کولیوس میکنه چرا؟!امکان نداره رقیب سانتافه تویوتا راو4 نیسان x تریل بشه ده برندی که در سال ۲۰۱۶ مورد اعتماد ترین برندها لقب گرفتند اسمی از رنو و پژو نیست

    • نویسنده : بيام
      تاریخ : 1396/02/22

      دوست عزيز پژو ٣٠٠٨ بهترين خودرو سال اروپا شد و رنو كوليوس خاورميانه چجورى ميگى اسمى از اين دو برند نيست

    • نویسنده : سعید
      تاریخ : 1396/06/04

      اکثر مردم ایران یعنی ما مثل تو هستیم
      ما سوال نداریم بلکه برای هر چیزی جواب داریم

      حتی اینقدر تحقیق نکردی که بدونی کولیوس و ایکس تریل هر دو تقریبا یک ماشین هستین. بیش از 80% قطعاتشون، موتور، گیربکس، شاسی، و ... یکی هست و هر دو توسط شرکت رنو نیسان در کره جنوبی تولید میشن.
      رنو نیسان هم بزرگترین خودرو ساز دنیا شد.

      کولیوس هم آپیشنهای بیشتری نسبت به ایکس تریل داره و قیمت جهانیش هم بالاتره ولی ایکس تریل تو ایران 250 میلیون فروخته میشه.
      چون ما ایرانی هستیم و جا داریم. این سایت هم داره نشون میده

  • user icon
    نویسنده : نيمو
    تاریخ : 1395/11/14

    سلام
    ايا مشخصه كي اين ماشين وارد بازار ايران ميشه؟

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1395/12/16

    رقابت با سانتافه راو4 X تریل cR-Tخیلی سخته

    • نویسنده : ali
      تاریخ : 1396/06/25

      رقابت با خزتافه سخته؟؟

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1396/01/19

    ممنون از اطلاعات خوب و مفیدتون،
    به نظر من رنو کولئوس جدید با توجه به امکانات و ظاهر جذابی که داره با این قیمت واقعا ارزش خرید داره،یه روز بالاخره باید بازار خودرو ایران از انحصار هیوندای و کیا با اون قیمتهای غیرمنصفانه خارج بشه

  • user icon
    نویسنده : پیمان
    تاریخ : 1396/12/19

    تا وقتی پژو 3008 هست مگه عقلمون کمه چولچوس بخریم.

  • user icon
    نویسنده : هراتی
    تاریخ : 1397/02/29

    مردم فهیم ما هرزمانی بنا به اقتضا زمان و جیبشان هم بخودشان و هم به کشور لطمه میزنندواز طرفی وعدهای پوچ و توخالی بعضی ها به این بازارهای کاذب دامن میزند و مضافاینکه باما شده مرجع نرخ گذاری اقلام داخل کشور و دوستان با استناد به این سایت هرلحظه نرخ جدید اعلام میکنند اینجوری که ما مردم رفتا میکنیم خودروها چه داخلی و چه خارجی سراز چندین میلیون بلکه میلیارد سر در می آورد، ولی دریغ از خریدار و رکود هرروز بیشتر از روز قیل میشود و این یعنی صدمه به خودمان و منافع ملی.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading