اینجا هستید: صفحه اصلی فیلم های تست و بررسی خودروفیلم های نیسانفیلم تجربه رانندگی با نیسان جوک

فیلم تجربه رانندگی با نیسان جوک

نیسان جوک یک کراس اوور کوچک شهری است که نخستین بار در سال 2010 معرفی و از سال 2011 تولید و عرضه شد و در همان ماه‌های اول فروش، مدیران نیسان را به دلیل فروش بسیار موفق شگفت زده کرد. نیسان جوک از سال 2011 تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد و از سال 2016 هم توسط جهان نوین آریا به بازار ایران عرضه می‌شود.

نیسان جوک از همان ابتدا به دلیل طراحی عجیبی که داشت، مورد توجه قرار گرفت و توانست نظر مثبت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. البته ناگفته نماند که این طراحی عجیب، به مذاق بسیاری از مردم خوش نمی‌آید و این عده، جوک را خودرو زشتی می‌دانند که ارزش خرید ندارد. جوک یکی از اولین خودروهایی بود که چنین ویژگی داشت و پس از آن محصولات دیگری از سایر کمپانی‌ها همچون تویوتا C-HR هم وارد بازار شدند که دو نظر متفاوت در مورد آنها وجود دارد.

 

 

نیسان در طراحی بدنه جوک و تا حدودی کابین آن، از سری Z370 خود کمک گرفته و طراحی به کار رفته در یک خودرو کوپه را بر روی یک کراس اوور کوچک شهری مورد استفاده قرار داده است. شکل چراغ‌های جلو و عقب، شباهت زیادی به چراغ‌های نیسان Z370 دارد البته چراغ‌های جلو تغییراتی را هم تجربه کرده‌اند. چراغ‌های جلو از چند بخش تشکیل شده‌اند که چراغ‌های اصلی، بر روی سپر قرار گرفته‌اند و حالتی دایره‌ای شکل دارند. در نمای جانی خطوط حجم دهنده ظاهری عضلانی به جوک بخشیده‌اند و در نمای عقب، مهم‌ترین ویژگی همان چراغ‌ها است.

کابین نیسان جوک هم همانند بدنه آن، ظاهر منحصربه‌فردی دارد و البته کمی هم ساده به نظر می‌رسد. متریال اصلی تشکیل دهنده کابین به ویژه داشبورد از پلاستیک است اما کیفیت این پلاستیک بالا است و شما را ناامید نخواهد کرد. یکی از نکات منفی در کابین نیسان جوک، فضای نه چندان زیاد برای سرنشینان عقب است که این موضوع را می‌توان یک اپیدمی در خودروهای حاضر در این کلاس دانست. حجم فضای بار در نیسان جوک 354 لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب، این حجم به 1189 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

 

 

نیسان جوک در سه نسخه در ایران قابل خریداری است که تفاوت‌هایی در بخش آپشن‌ها دارند اما در نسخه اسکای پک که به عنوان نسخه پایه در ایران شناخته می‌شود، تجهیزات رفاهی از جمله کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای، سیستم‌های ترمز ABS , EBD, ESP، BAS، مانیتور و دوربین دنده عقب، صفحه نمایش 5.8 اینچی، کروز کنترل، سقف پانوراما، آینه‌های جانبی دارای چراغ راهنما با قابلیت تنظیم برقی، چراغ‌های LED عقب و چراغ بدرقه دیده می‌شود. به علاوه اینکه نسخه‌های پلاتینیوم و اسپرت به ویژگی‌های دیگری چون دوربین 360 درجه، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقاط کور و آینه‌های جانبی تاشونده برقی را هم در اختیار شما قرار می‌دهند.

نیسان جوک در ایران با دو قوای محرکه متفاوت عرضه می‌شود. در مدل‌های اسکای پک و پلاتینیوم یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مورد استفاده قرار گرفته که می‌تواند 117 اسب بخار قدرت و 158 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT-XTRONIC به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کنند.

 

 

اما قدرتمندترین مدل نیسان جوک که وارد بازار ایران شده مدل اسپرت است که از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو بهره می‌برد. قدرت این موتور به 190 اسب بخار و گشتاور آن به 240 نیوتن متر می‌رسد. جعبه دنده به کار رفته در مدل اسپرت هم از نوع اتوماتیک CVT-XTRONIC است اما در مدل اسپرت، قدرت به هر چهار چرخ (AWD) انتقال می‌یابد.

از خودروهای حاضر در این کلاس که در ایران عرضه می‌شوند می‌توانیم پژو 2008، رنو کپچر، سانگ یانگ تیوولی، نیسان جوک و تویوتا CHR را نام ببریم که اختلاف قیمت بسیار زیادی بین این خودروها وجود دارد به طوری که پژو 2008 و رنو کپچر ارزان‌تر و تویوتا CHR گران‌تر از جوک هستند. به هر حال جوک یکی از بهترین خودروهای حاضر در این کلاس و قیمت به شمار می‌رود اما توجه داشته باشید که در نسخه‌های اسکای پک و پلاتینیوم عملکرد فنی ضعیفی دارد و می‌تواند موجب نارضایتی شما شود.

این عملکرد نامناسب به ویژه هنگام استفاده از بنزین بی کیفیت بروز پیدا می‌کند و اگر به دنبال خرید نیسان جوک هستید، بهتر است نسخه اسپرت را انتخاب کنید که از نظر فنی، تجهیزات رفاهی و کیفیت ساخت، یکی از بهترین‌های کلاس خود به شمار می‌رود.

بررسی و مشخصات خودرو



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : علي
    تاریخ : 1396/04/19

    با سلام و احترام
    تشكر از سايت توانمند و خوبتان
    قسمت فروش تمام محصولات عرضه در ايران را پشتيباني و اطلاع رساني نمايد در صورت امكان .
    بتوان برنامه هايي مانند برنامه تخت گاز(البته سري جديد ) هم اضافه گردد جهت دانلود شايد يكي از پر بازديد ترين سايتهاي ايران شود .

  • user icon
    نویسنده : Mohammad
    تاریخ : 1396/04/23

    با سلام.
    من فکر کنم حجم موتور نیسان جوک به ۱ دونه تویوتا ch_r می ارزه.

  • user icon
    نویسنده : یاشار
    تاریخ : 1396/05/23

    سلام ماشین فوق العاده خوبی هست و یک سر و گردن از ماشینهایی کره ای بهتره

  • user icon
    نویسنده : مجتبی
    تاریخ : 1397/03/02

    ۴ ماهه خریدمش. فوق العاده است این ماشین. خدمات پس از فروش خوبی هم داره. شک نکنید تو خریدش

  • user icon
    نویسنده : سیاوش
    تاریخ : 1398/04/31

    سلام دوستان
    من خودم نیسان جوک دارم مدل پلاتینیوم و بدون هیچ اغراقی می گم که این ماشین فقط ظاهر خاصی داره و اصلا شتاب خوبی نداره اما به نظر من حرف نداره

  • user icon
    نویسنده : بهنام
    تاریخ : 1398/04/31

    نیسان جوک بهترین ماشین تو رنج قیمتی 400-500 تومنه این ماشین حرف نداره

  • user icon
    نویسنده : بهراد رحیمی
    تاریخ : 1398/04/31

    سلام دوستان
    من 1 ساله نیسان جوک دارم و اگر با ظاهر متفاوتش کنار می آید باید بگم تو خریدش اصلا شک نکنید نیسان جوک عالیه حرف نداره

  • user icon
    نویسنده : نقلثسصر
    تاریخ : 1398/04/31

    سلام دوستان
    من 2 ساله نیسان جوک دارم و از همه نظر از این ماشین راضیم هم فنی هم ظاهری، هندلینگش هم که عالیه فقط تنها ایرادش خدمات پس از فروش داغونشه ! یک تصادف کنید هیچیش پیدا نمیشه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading