اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج

مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج بپردازیم .

KIA SPORTAGE

کیا اسپورتیج

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
9
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی کیا اسپورتیج

chery tiggo 7

چری تیگو7

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
47
بررسی چری تیگو7
انتخاب ماشین 3

KIA SPORTAGE

کیا اسپورتیج

Top car

KIA SPORTAGE

کیا اسپورتیج

مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج

کیا اسپورتیج

 

این مدل از کیا اسپورتیج نسل سوم این ماشین است که به لطف تحول های شگرفی که در این ماشین انجام شد به یکی از موفق ترین کراس اوور های جهان تبدیل گشت و هنوز هم بازار خرید و فروش پر جنب و جوشی دارد مهم ترین تغییر در این نسل از کیا اسورتیج که حتی در نسل جدید این ماشین هم رگه هایی از آن  دیده میشود طراحی اسپرت و جذاب این ماشین است . ظاهر کیا اسپورتیج از چری تیگو 7 زیباتر و هماهنگ تر میباشد اما از نظر جذابیت ظاهری هر دو در یک رده قرار میگیرند و اگر ماشینرا بر اساس ظاهر انتخاب می کنید بستگی به سلیقه شما دارد که کدام چشم بادامی را دوست دارید .

 

کیا اسپورتیج

 

کیا اسپورتیج در داخل کابین همانند ظاهرش چهره ای اسپرت دارد اما متریال و کیفیت روکش های به کار رفته در ماشین کمی متوسط و دور از انتظار است البته کیفیت ساخت خوب و حفظ ظاهر در بلند مدت از نکات مثبت کیا اسپورتیج است . البته صندلی های کیا اسپورتیج علیرغم کیفیت معمولی روکش چرم ، راحت احساس میشوند و حس خوبی ایجاد میکنند و نکته مثبتی میباشد . همانند دیگر کیا اسپورتیج های تولید شده محل  قرارگیری راننده و تسلط او به  ماشین و دید اطراف خوب است و موقعیت قرار گیری مناسبی برای راننده وجود دارد ولی دید عقب کمی محدودیت دارد . از نظر ابعاد داخل اتاق چری تیگو 7  و کیا اسپورتیج هر دو فضای برابری را در اختیار سرنشینان قرار می دهند .

 

کیا اسپورتیج

 

در بخش فنی پایه کیا اپتیما و اسپورتیج تقریبا یکسان است و در جاهای کوچکی با هم تفاوت دارند . فلب ثپنده کیا اسپورتیج یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری با آرایش خطی است که 2358 سی سی حجم دقیق آن است . کیا اسپورتیج با کمک این پیشرانه قابلیت تولید 177 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور را دارد که به لطف این ارقام و اعداد قابلیت های حرکتی خوبی دارد . کیا اسپورتیج با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ هایش منتقل میکند که عملکرد خوبی دارد . کیا اسپوزرتیج حدود 10 ثانیه زمان نیاز دارد تا از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد و تا بیش از 180 کیلومتر در ساعت هم به راحتی میتواند به شتابگیری ادامه دهد .

 

کیا اسپورتیج

 

کیا اسپورتیج هندلینگ عالی دارد ، سواری با این ماشین لذت بخش است و در عبور از دایره  پیچ ها کیا اسپورتیج یک ماشین فوق العاده محسوب میگردد ولی به علت خشکی سیستم تعلیق و لاستیک های فاق کوتاه سواری این ماشین باب میل همه افراد نیست و اسپرت پسندان از این ماشین بسیار لذت میبرند هم چنین سر و صدای کابین این ماشین هم به علت همین خشکی کمی بیش از اندازه طبیعی است .

کیا اسپورتیج با 130 میلیون تومان یک ماشین ارزنده است و اگر با این مقدار بودجه کراس اوور میخواهید کیا اسپورتیج یک ماشین خوب است که فقط مقدار کمتری از چری تیگو 7 آپشن دارد ولی در کل کیا اسپورتیج یک ماشین ثابت شده است و این موضوع مهمی می باشد.

 

کیا اسپورتیج

 

chery tiggo 7

چری تیگو7

مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج

 چری تیگو 7

همیشه چری در کراس اوور هایش سعی کرده است ظاهری جذاب و زیبا به نمایش بگذارد تا فروش بیشتری تجربه کنند و اوج هنر و تکامل چری را هم در این ماشین میتوان دید که در ادامه نکاتی را درباره چری تیگو 7 به شما میگوییم .  چری تیگو7 طراحی اش زیبا است اما در بخش های مختلف از ماشین های هم رده زیادی از جمله چشم بادامی ها نمونه برداری شده است و شدت این کپی در قسمت عقب چری تیگو 7 کاملا مشهود است . حجم ها و خطوط به کار رفته در بدنه وجود سادگی و یکنواخت بودن را در این ماشین تاکید میکنند ک البته خود در القا حس لوکس بودن این ماشین هم تاثیر کوچکی گذاشته اند .

 

 چری تیگو 7

 

طراحی کابین چری تیگو 7 با ماشین های ارزانتر چری قابل مقایسه است و سادگی بیش از حد این ماشین توی ذوق می زند ضمن اینکه کیفیت ساخت و متریال هم در شان یک ماشین 130 میلیون تومانی نیست که نکته منفی می باشد اما بهترین و مثبت ترین نکته چری تیگو 7 که برای بسیاری از مردم مهم است وجود لیست آپشن کامل و متنوعی است و دنیایی از امکانات را درون چری تیگو 7 می توانید بیابید .

 

 چری تیگو 7

 

در سینه تیگو 7 یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 1498 سی سی حجم دارد و مجهز به سامانه پرخوران توربوشارژر است . این پیشرانه در دور موتور 5500 دور در دقیقه به قدرت 145 اسب بخار دست پیدا میکند و گشتاورش نیز در دور موتور 1750 دور در دقیقه به 210 نیوتن متر میرسد . مصرف سوخت ترکیبی این ماشین 6.3 لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 را میتواند پاس کند البته با توجه به توربو بودن ماشین و ضعف بنزین ایران و دیگر مسائل باید ببینیم چری تیگو 7 تا چه حد در برابر این مشکلات تاب مقاومت دارد . برای انتقال قدرت چری تیگو 7 به چرخ های ماشین از یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه استفاده شده است . در تست ها و مقالات بین المللی شتاب چری تیگو 7 معمولی عنوان شده است و از کشش ماشین رضایت کافی نداشته اند ولی باز هم باید ببینیم تا این ماشین به بازار عرضه شود و ببینیم در ایران به چه شکل خود را نشان می دهد . کیا اسپوزتیج از چری تیگو 7 کمی مصرف سوختش بیشتر است اما کشش عالی و هماهنگی بی نقص موتور و گیربکس این ماشین در بخش فنی اصلا جای هیچ گونه صحبتی را برای چری تیگو 7 نمی گذارد .

 

 چری تیگو 7

 

در بحث سواری سیستم تعلیق چری تیگو 7 نسبتا قابل قبول است و سواری به نسبت مناسبی ارائه می دهد اما به علت ارتفاع بلند و سادگی سیستم تعلیق در سرعت بالا وقتی کمی جاده نا هموار میشود چری تیگو 7 احساس گیجی دارد و راننده باید سعی کند تا ماشین را به وضعیت نرمال برگرداند . از نظر لذت سواری و ... از چری تیگو 7 به عنوان یک ماشین معمولی یاد میشود و در کل خیلی از هندلینگ و قضایای اینچنینی چری تیگو 7 رضایت کامل ندارند و از این نظر دقیقا در نقطه مقابل کیا اسپورتیج است چون این ماشین فوق العاده در مانور های سنگین و ... لذت بخش می باشد .

چری تیگو 7 در بهترین حالت اگر به عنوان انتخاب کسی قرار گیرد با توجه به اینکه این ماشین با قیمت حدود 130 میلیون تومانی ارزش خرید ندارد تنها مزایایی که دارد چهره و آپشن هایش است که در مقایسه با کیا اسپورتیج کارکرده همین آپشن مزیت می باشد و جذابیت بخش های مختلف کیا اسپورتیج از این ماشین بسیار فراتر است و لذت وصف نشدنی دارد و ما هم کیا اسپورتیج را انتخاب کردیم زیراصرف داشتن آپشن در یک ماشین فقط مقدار کمی در ارزش خرید ماشین می تواند تاثیر گذار باشد .

 

 چری تیگو 7

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Sina_Rz
    تاریخ : 1396/05/02

    به شخصه دوست دارم کسایی که چری میخرنو از نزدیک ببینم قسمت نشده تاحالا

  • user icon
    نویسنده : داود
    تاریخ : 1396/05/03

    من هم دوست دارم کسی که 130 میلیون میده و چری می خره رو ببینم

  • user icon
    نویسنده : محسن
    تاریخ : 1396/05/12

    آخه کی ماشین نو و سفر کیلومتر رو با ماشین کار کرده مقایسه می‌کنه

    • نویسنده : محمود
      تاریخ : 1396/09/03

      مطمئن باش که مثل شما نیستید که ماشین صفر با 5سال گارانتی ره به ماشین دست دو ترجیح بدن

  • user icon
    نویسنده : Ali shirinbonyad
    تاریخ : 1396/05/14

    دوستان یه مطلب رو در نظر نمیگیرند. و ان هم شرایط خرید هست. چری رو میشه با 60تمن و اقساط بدون بهره خرید ولی اسپرتیج همچین اپشنی نداره

  • user icon
    نویسنده : امین
    تاریخ : 1396/05/15

    من از ماشینای چینی متنفرم ولی انصافم خوب چیزیه.حداقل بذارید بیاد تو بازار بعد مقایسه کنید.

  • user icon
    نویسنده : میثم
    تاریخ : 1396/06/16

    کیا اسپورتیج اصلا قابل قیاس با چری تیگو۷ نیس این مقایسه اصلا عاقلانه نیس جالبه اختلاف هم فقط ۲ امتیازه!! اسپورتیج رو با هیوندایی توسان یا سانتافه مقایسه کنید. ممنون بخاطر سایت بسیار خوبتون

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/06/17

    چری تیگو ۷ رو میشه با ۳۵ تومن خرید و شرایط خرید و شرایط فروشش عالیه ولی اسپورتیج رو نمیشه ایجور خرید بعدم این چری هنوز که نیومده که اینقدر نقدش میکنین

  • user icon
    نویسنده : mehdi
    تاریخ : 1396/06/21

    130 میلیون بدی بعد واسه خودت یه شناسنامه بگیری که تا آخر عمرت نتونی بفروشی خیلی زوره.
    حاضرم بی ماشینی بکشم ولی 130 تومن ندم ماشین چینی بخرم
    نمیگم ماشین بدیه ولی صددرصد بعد از یه سال 30 تومن از ش کسر میشه و این خیلی ضرر داره

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1396/06/31

    انصافا چری ۷ بیشتر از ۹۰ نمیارزه . حتی اگه چینی بودنشم فاکتور بگیریم ۱۳۰ زیاده.
    ولی امان از ماشین دست دوم. کشیدم که می گم

  • user icon
    نویسنده : حامی
    تاریخ : 1396/10/20

    بعضی از دوستان اصلا تیگو ۷ را ندیده اند و تست نکرده اند و صرفا چون ساخت چین است آنرا میکوبند! دیگه چینی ها از خودروهای بی کیفیت در حال عبور و رسیدن به خودرو سازان مطرح دنیا هستند و این امر انکار ناپذیر است. تیگو ۷ زاده تیم طراحی مطرح دنیا و بسیار با کیفیت و تکنولوژی روز دنیاست و سواری اون بیشتر اروپایی است تا کره ای یا ژاپنی. سواری نرم و بی صدا موتور و گریبکس هماهنگ و فرمان برقی و آپشنهایی که روی خودروهای ۲۵۰ میلیونی به بالا یافت میشود!

  • user icon
    نویسنده : وحید
    تاریخ : 1396/11/06

    آخه سوار نشدی چطور انقد قاطع نظر میدی من موندم.اگه یه کمپانی معتبر مثل مثلا فورد یه ماشین تولید کنه بفرسته ایران ولی روش یه آرم مثلا لیفان بچسبونه شما عزیزان شروع میکنید به بد و بیراه گفتن بدون در نظر گرفتن تست واقعی.آخه شرکت تاچهم تو انگلیس کلیییی تست میگیره از ماشین ولی بازم موقع ارائه نتایج میگه احتمالا.شما واقعا نوبرید

  • user icon
    نویسنده : مهدی ب
    تاریخ : 1396/11/24

    بله . چینی داریم تا چینی. چینی با کیفیت مثل جک و جیلی . بسترن و ...
    نه چری و ام وی ام که داغونن. اشغالترین خودرو تو چین

  • user icon
    نویسنده : Shayan afshahri
    تاریخ : 1397/03/16

    به نظر من خودرو های چینی در مقابل کره‌ مثل پراید در مورچه در برابر فیل است به نظر من اشغال ترین ماشین ها چینی است

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1397/07/04

    من اسپورتیج داشتم و ارزون خریدم
    حدود ۱۲۰ تومن مدل ۲۰۱۳
    الان حدود ۳۰۰ فروختم و باهاش ی تیگو ۷ خریدم
    اسپورتیج واقعا زیباس و اصالت داره و بجز موارد مصرفی هیچ مشکل نداشته
    بدهی داشتم فروختم و تیگو رو ۲۰۰ خریدم
    تیگو اپشن بهتری داره مصرف سوخت به شدت پایینی داره نسبت به اسپورتیج واقعا نرمه
    شتاب خیلی بهتره فقد اول حرکت ی ذره کپ میکنه حدود ی ثانیه
    ولی تا پا رو گاز میزاری تو صندلی جمع میشی و تو سبقت به هیچ عنوان کم نمارید
    نه اینکه اسپورتیج بد باشه
    کلا میگم شتابش عالیه
    تا حالا ۵۰۰۰ تا ام باهاش راه رفتم و مشکلی ندیدم
    و چیزی که خیلی مهمه مانیتور وسطه که همه چیو میشه باهاش تنظیم کرد و عالیه
    فک کنم ی سه چهار تومنی این مانیتور باشه
    و خوبیش اینه تو دننده عقب ماشین رو سه بعدی و راهنما با سرعت پایین سمت رات رو کلا نشون میده تو مانیتور

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/07/30

    من یکساله تیگو ۷ دارم فقط میتونم بگم عالییییییه

    شتاب ، قدرت ، بیصدا ، زیبایی ، امکانات فول ، گارانتی ۵ ساله کامل ، ۲ سال کلیه سرویسها رایگان ، خریدم ۱۲۷ تومن تقریبا پول یه ۲۰۷

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/10/13

    سلام من از آینده خیلی دور دارم صحبت میکنم از نیمه دوم سال 1397!!!!!در این آینده دور قیمت کارخانه این ماشین شده 360میلیون تومن پس 130م مفته بخرید

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1399/01/30

      من از امروز یعنی فروردین ٩٩ صحبت می کنم

      تیگو ٧ شده ۴٧۵ میلیون

      و من گیج و مبهوت از نظرات متنوع کابران برای انتخاب و خرید این ماشین

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1399/09/19

      من از آینده نزدیک صحبت میکنم یعنی آذر 99 قیمت کارخانه تیگو 900 میلیون

    • نویسنده : Aj
      تاریخ : 1400/01/17

      من از امروز صحبت میکنم تیگو 7 شده 990 میلیون😑

    • نویسنده : اشکان
      تاریخ : 1400/05/22

      و همچنان قیمتش ۹۹۰
      در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
      البته قسطی بخوای بخری میشع حدود ۱،۴۰۰

  • user icon
    نویسنده : سجاد
    تاریخ : 1399/06/02

    داداش الان قیمت صفر تیگو ۷ تو بازار ۷۵۰ تومنه دارین از چی حرف میزنید؟؟؟؟؟؟

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1400/10/05

    واقعاً خرید اینقدر خرید که زورم اومد جوابتون ندم کسغولهادیکاه 1400 تیکو 7 با هزار تا بدبختی ثبت نام کردم 530 میلیون تومن پیش پرداخت دادم و این خودرو برایم یک میلیارد و چهارصد میلیون تومن در میاد، تازه میگم برد کردم قول میدم قول شرف میدم سال دیگه این خودرو نقدش بالای یک میلیارد و چهارصد و شرایطی اگه باشه بالای دو میلیارد تومان میگید نه! منتظر باشید ببینید اونوقت یارو 130 میلیون تومن می‌خواسته سه سال پیش پول این ماشین بده چقدر مزخرف می‌بافته! دوست دارم به اونی که اولین کامنت گذاشته و گفته دوست دارم کسایی که 130 میلیون پول میدن برای تیگو 7 بهش خیلیییییی خری خیلیییئییی برو پراید الان بخر که شده 200 میلیون تومان ثبت در تاریخ 4 دی ماه 1400

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading