اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ساینا اتوماتیک با تندر90 اتوماتیک و پژو 206SD اتوماتیک

مقایسه ساینا اتوماتیک با تندر90 اتوماتیک و پژو 206SD اتوماتیک

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه ساینا اتوماتیک با تندر90 اتوماتیک و پژو 206SD اتوماتیک می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه ساینا اتوماتیک با تندر90 اتوماتیک و پژو 206SD اتوماتیک بپردازیم .

Tondar90

تندر90 اتوماتیک

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی تندر90 اتوماتیک

peugeot 206 SD

پژو 206 SD اتوماتیک

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی پژو 206 SD اتوماتیک

Saina AT

ساینا اتوماتیک

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی ساینا اتوماتیک
انتخاب ماشین 3

Tondar90

تندر90 اتوماتیک

Top car

Tondar90

تندر90 اتوماتیک

مقایسه ساینا اتوماتیک با تندر90 اتوماتیک و پژو 206SD اتوماتیک

رنو تندر 90 اتوماتیک

 

رنو تندر 90 در واقع یک ماشین اقتصادی ، ساده و ارزشمند میباشد که سادگی و قیمت پایین اصلی ترین دلیل ساخت این ماشین است . نسبت به دیگر ماشین های کارخانه رنو ، ال 90 طراحی  ساده تر و عامه پسند تری را دارا میباشد که و کاملا در ظاهرش اقتصادی بودن این ماشین  را میتوان درک کرد و مبنای اصلی طراحی ماشین که سادگی میباشد را به خوبی میتوان مشاهده کرد .  رنو تندر 90  در قسمت جلوی ماشین جلو پنجره ای  هم رنگ بدنه دارد که زیبا است  ، کاسه چراغش کریستالی است و به چهره جلو رنو تندر 90 نمای زیبایی داده است  و  استفاده از رینگ های آلومینیومی 15 اینچی که سایزشان متناسب با ابعاد بدنه ماشین هستند  هم به بهتر شدن نمای کلی  رنو ال 90 کمک شایانی کرده اند .

رنو تندر 90 در بحث طراحی یک ماشین کاملا سلیقه ای میباشد بعضی آن را زیبا و هماهنگ میدانند و به چشم بعضی دیگر یک خودروی زشت و بد ترکیب می باشد و تصمیم گیری در مورد ظاهر ماشین را ما به شما عزیزان همراه با ماشین 3 می سپاریم .  از نظر جذابیت ظاهری در بازار ایران پژو 206 مقام اول را کسب می کند سپس رنو تندر 90 و بعد از آن هم سایپا ساینا که البته در مقایسه ما بحث ظاهری چندان ملاک نیست و کیفیت و اطمینان و ماندگاری پارامتر های مهم تری است .

 

رنو تندر 90 اتوماتیک

 

در داخل کابین رنو تندر 90  همه چیز  ساده و یکنواخت به نظر می رسد و مبنای اصلی طراحی کابین ماشین  بر اساس اقتصادی بودن ، پایین آوردن قیمت نهایی فروش ماشین  و راحتی سرنشینان رنو ال 90 می باشد . در ساخت رنو تندر 90  کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده است ولی از نظر کیفیت متریال استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط داشبورد و کابین  آزار دهنده میباشد البته در بلند مدت کیفیت این قطعات تغییر چندانی نمیکند و این خود نکته مثبتی به حساب میاید و نشان از کم استهلاک بودن ماشین  و قابل اعتماد بودن ماشین تندر 90 میباشد که اصلی ترین نکته رنو ال 90 به شمار می رود  .

از نظر آپشن رنو تندر 90 ماشینی ساده می باشد و امکانات چندان زیادی در آن مشاهده نمیگ ردد که البته رنو تندر 90 از نظر آپشن در این مقایسه مقام سوم را کسب میکند . در کل ماشین رنو تندر 90  از نظر ارگونومی داخل کابین ، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشینان با توجه به قیمتش عالی است  و نسبت به سایپا ساینا و پژو 206 صندوقدار از نظر کیفیت سطح بالاتری را دارا می باشد و با توجه به اینکه رنو تندر 90 اتوماتیک کارکرده مد نظر ما است اما هنوز هم کیفیت ساخت و متریال و قابلیت اطمینان به ماشین و بسیاری دیگر از پارامتر ها نسبت به رقبایش بهتر است .

 

رنو تندر 90 اتوماتیک

 

در ماشین رنو تندر 90 از پیشرانه معروف K4M استفاده شده است که  بعد  از این ماشین هم بسیار بر روی دیگر محصولات خانواده لوگان و ساندرو به کار گرفته شده است و به نوعی یکی از کم استهلاک ترین پیشرانه های مورد استفاده بر روی ماشین های مختلف در کشور می باشد. این پیشرانه 4 سیلندر است و 1598 سی سی حجم دقیق آن می باشد . K4M قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد و دارای مزایایی چون شتاب و چالاکی خوب ، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین می باشد . رنو تندر 90 اتوماتیک از نسل دوم گیربکس al4 که با کد dp2 شناخته می شود بهره می برد که باعث شده است تا عملکرد ماشین در هنگام تعویض دنده نرم و هوشمند باشد و در مواقع مختلف بیشتری کشش را به شما بدهد . رنو تندر 90 اتوماتیک با وجود گیربکس خودکار 4 سرعته از نظر شتاب و کشش از پژو 206 صندوقدار و سایپا ساینا اتوماتیک عملکرد کاملا بهتری را دارا می باشد .

 

رنو تندر 90 اتوماتیک

 

 رنو تندر 90 یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاسش ارتفاع قسمت عقب آن بالا میباشد ولی سیستم تعلیق ساده و توانمندی دارد که در پستی بلندی ها عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد و سواری نرم و لذت بخشی را برای این ماشین رقم زده است . رنو تندر 90 اتوماتیک سواری خوبی از خود ارائه می دهد و برای خانواده مناسب است و اگر به طور فنی بخواهیم به این سه ماشین نگاه کنیم پژو 206 صندوقدار در قسمت تعلیق عقب وضعیت بهتری را نسبت به هر دو ماشین دارا میباشد و چسبندگی بهتری دارد اما رنو تندر 90 هم پایدار و ایمن عمل می کند و ماشین خوش دستی است .

رنو تندر 90 اتوماتیک کارکرده یک سدان اقتصادی و کاملا مناسب برای خانواده است که در بودجه 40 میلیون تومان از آن به عنوان یک ماشین کم استهلاک و خوب یاد میکنند و نسبت به پزو 206 صندوقدار و سایپا ساینا کیفیت کاملا بهتری دارد ، در بلند مدت و کارکرد های بالا استهلاک و هزینه نگهداری های رنو تندر 90 بسیار پایین تر است و ضریب اطمینان رنو تندر 90 از رقبایش عدد بالاتری می باشد .

 

 رنو تندر 90 اتوماتیک

peugeot 206 SD

پژو 206 SD اتوماتیک

مقایسه ساینا اتوماتیک با تندر90 اتوماتیک و پژو 206SD اتوماتیک

 پژو 206 صندوقدار

 

از سال 1380 ماشین پژو 206 وارد کشور شد و سال 1385 بود که نخستین پژو 206 صندوقدار یا به اصطلاح آریان پا به خیابان های کشور گذاشت و  این ماشین در چند تیپ عرضه شد که در حال حاضر تنها نمونه های V8 206 صندوقدار به فروش می رسد . طراحی پژو 206 صندوقدار  به گونه ای است که برخی این ماشین را می پسندند و برخی نا همگون و عجیب می دانند . در طراحی پژو صندوقدار طراحی درها ، ستون ها و گلگیر های عقب را تغییر نداده اند و همین باعث شده است تا پژو 206 صندوقدار را از نمای جانبی یا پشت که نگاه می کنیم نا هماهنگ و آشفته به نظر برسد .

 

 پژو 206 صندوقدار

 

کیفیت ساخت و مونتاژ پژو 206 خوب و راضی کننده می باشد و در حد و اندازه های سایپا ساینا است اما از رنو تندر 90 کمتر است چون هنوز رنو تندر 90 هایی داریم که بیش از 10 سال از عمر آنها میگذرد و کوچک ترین سر و صدایی از اتاق ماشین شنیده نمیشود اما در این چند وقت اخیر زیاد شنیده ایم که کسانی پژو 206 خریده اند و از کابین ماشین صداعای اضافی زیادی به گوش آنها میرسد . از نظر آپشن و تجیزات پژو 206 صندوقدار از رنو تندر 90 به صورت خیلی جزئی بهتر است اما از نظر راحتی در کابین و ارگونومی هر دو ماشین سطح برابری دارند .

 

 پژو 206 صندوقدار

 

قلب تپنده پژو 206 صندوقدار 4 سیلندر میباشد ،1578 سی سی حجم دارد و با کد فنی TU5/JP4 شناخته میشود . این پیشرانه معروف 110 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید میکند . شتابگیری این پیشرانه با توجه به قرار گرفتن بر روی 206 صندوقدار و داشتن اضافه وزن نسبت به نمونه هاچبک رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم این ماشین دارد که باعث شده است تا پژو 206 صندوقدار علاوه بر قابلیت های تیونینگ فراوان در بخش فنی به صورت فابریک راندمان بالایی داشته باشد .

برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های این ماشین از گیربکس BE3 استفاده شده است که کیفیت ساخت آن بستگی به شانس شما دارد زیرا بعضی از گیربکس این ماشین به طور کامل رضایت دارند و عده ای گیربکس پژو 206 صندوقدار را پر از عیب و ایراد می نامند . در کل هماهنگی پیشرانه با گیربکس مناسب است ولی کیفیت بد دیسک و صفحه کلاچ در ماشین های صفر کیلومتر نکته ای بسیار آزار دهنده میباشد و تا اقدام به تعویض آن با نمونه های فرانسوی و اورجینال نکنید از حداکثر راندمان پژو 206 صندوقدار خود نمی توانید بهره ببرید . رنو تندر 90 اتوماتیک در بخش فنی از نظر کشش و قدرت با پژو 206 صندوقدار است اما کیفیت فنی آن بسیار بالاتر است .

 

 پژو 206 صندوقدار

 

در بحث سواری و هندلینگ پژو 206 صندوقدار ماشین خوبی است و با توجه به اینکه اکسل عقب این ماشین مطابق با 206RC است هندلینگ و پایداری اش خوب و در سطح رو به بالا ارزیابی میشود  . از نظر نرمی سواری 206 صندوقدار ماشین چندان خوبی نیست زیرا سواری اش نسبتا خشک و کوبنده احساس میشود . فرمان 206 نرم است و دقت قابل قبولی هم دارد ولی در بعضی مواقع در فرمان پذیری ضعف هایی از خود نشان میدهد و باعث میشود در در هنگام انجام مانور های سنگین با این ماشین احساس استرس به شما دست بدهد. . ترمز های 206 صندوقدار همانند نمونه هاچبک این ماشین  4 چرخ دیسک میباشد که خوب و پر قدرت عمل میکند  و مجهز به ABS و EBD هم  میباشند .

پژو 206 صندوقدار یک سدان 40 میلیونی است که در مقایسه ما مقام دوم را به خود اختصاص داد چون از رنو تندر 90 کیفیت پایین تری دارد و قابلیت اطمینان به رنو تندر 90 بیشتر است و از سایپا ساینا اتوماتیک هم ماشین لذت بخش تری است ، قابلیت های حرکتی بهتری دارد ، بازار خرید و فروش آن بهتر است و از نظر ظاهری هم چهره صحیح تر و قابل قبول تری را پژو 206 صندوقدار دارا می باشد .

 

 پژو 206 صندوقدار

Saina AT

ساینا اتوماتیک

مقایسه ساینا اتوماتیک با تندر90 اتوماتیک و پژو 206SD اتوماتیک

ساینا یک خودرو کوچک شهری است که توسط سایپا به تولید می‌رسد. ساینا را باید یک مدل به‌روزشده و ارتقا یافته از تیبا بدانیم چراکه تقریبا با دو خودرو یکسان روبه‌رو هستیم. در واقع سایپا از همان پلتفرم به کار رفته در تیبا برای ساینا استفاده کرده و حتی شکل کلی بدنه هم در دو خودرو یکسان است.

به دلیل همین شباهت‌هاست که ساینا فروش خوبی را تجربه نکرده و قیمت بالاتر آن در مقایسه با تیبا، جای توجیهی برای مشتری باقی نمی‌گذارد تا به خرید آن فکر کند.

 

مقایسه ساینا

 

طراحی ساینا چنگی به دل نمی‌زند و ناهماهنگی میان بخش‌های مختلف به چشم می‌خورد. در نمای جلو یک جلو پنجره مستطیلی شکل دیده می‌شود که در مرکز آن لوگوی سایپا نقش بسته. بر روی سپر جلو، خطوطی وجود دارد که شکل منطقی ندارند. سایپا از رینگ‌های آلومینیومی با طرح جدیدی که یادآور لوگوی سایپا است در ساینا استفاده کرده و در نمای عقب، ناهماهنگی مشهود است.

 

ساینا

 

طراحی کابین ساینا کاملا ساده است و موضوع قابل ذکری در مورد آن وجود ندارد. مطابق انتظار متریال به کار رفته در کابین از پلاستیک بی کیفیت است و تجهیزات خاصی هم در اختیار شما قرار نمی‌دهد. باید بگوییم که ساینا و رانا از نظر کابین و تجهیزات رفاهی برتری به یکدیگر ندارند ولی با این وجود رانا انتخاب منطقی‌تری است.

 

کابین ساینا

 

موتور به کار رفته در ساینا همان موتوری است که پیش از این در تیبا مورد استفاده قرار گرفته بود. این موتور یک نمونه تقویت شده از موتور پراید است و 1.5 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد. قدرت این موتور به 87 اسب بخار و گشتاور آن به 126 نیوتن متر می‌رسد. سایپا دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک را برای ساینا در دسترس قرار داده که در اینجا در مورد مدل اتوماتیک صحبت می‌کنیم. این جعبه دنده از نوع CVT است و عملکرد چندان مطلوبی هم ندارد و رانا از نظر فنی در مقابل ساینا گزینه بهتری محسوب می‌شود.

ساینا اتوماتیک در حال حاضر در مدل‌های صفر و دست دوم در بازار به فروش می‌رسد. این نکته را در نظر بگیرید که ساینا بازار خرید و فروش چندان خوبی ندارد و در مجموع رانا گزینه بهتری ارزیابی می‌شود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : yusef
    تاریخ : 1397/02/14

    خوب بگو ساینا ماشین اشغالیه دیگه چرا وانمود می کنی بی طرفی
    در ضمن با 40 ملیون چه ماشین اتوماتی میشه خرید که در مورد ارزش خریدش نظر میدید؟

  • user icon
    نویسنده : داود
    تاریخ : 1397/09/13

    این داشبورد ی هم که برا ساینا گذاشتی برا ساینا اتومات نیست اتومات فرمونش برقیه و خیلی خوشگل تر از اینهو اینکه باید با توجه با قیمت ارزش خرید رو مشخص کرد . بنظر شما قیمت این سه ماشین یکیه که ارزش خرید براشون مشخص کردین؟

  • user icon
    نویسنده : مراد
    تاریخ : 1398/01/12

    خدایی منصفانه قضاوت نکردی یکدفعه ساینا حذف کن بگو ماشین نیست راحت دیگه چرا وقت مردم میگیری این شد مقایسه ماشاالله چقد منطقی مقایسه کردی ساینا اتومات مصرفش ازاون ۲تاکمتره داخلش قشنگتره آپشن هاش ۳برابره اوناست قیمتش مناسب تره به بار دیگه برو تحقیق کن

  • user icon
    نویسنده : مهدی آقا
    تاریخ : 1398/11/06

    مرد حسابی !
    آدم عاقل!
    پرفسور!
    قیمت ساینا نسبت به سمند و 206 و پژو 30 سال پیش حداقل 30/40 میییلییییون ارزان تر است

    در حالی که ساینا
    1- موتور کم مصرف و پرشتاب و کم استهلاک داره و قطعات ارزون داره
    2- رخ و قیافه ساینا به خوش قیافه و خوش استیل بودن معروفه
    3- امکانات مناسب ساینا با اینکه 40 میلیون ارزان تر است ولی بیشتره مثل تهویه مطبوع دیجیتال و دماسنج محیط و مانیتور و صندلی 4 حالت،تنظیم ارتفاع نور چراغ، سنسور دنده عقب

    4- سیستم تعلیق نرم و راحت گلچین شده قطعات ریو و ال نود و پراید که هم ارزونه هم فراوونه

    درکل ساینا نسبت به قیمتش عالیه حداقل در برابر تیبا اون کاپوت زشت ژیان مانند و فولکس قورباغه رو نداره....

    حرف حساب و حقیقت همیشه تخله و

    انتخاب با شماست...

  • user icon
    نویسنده : Mk
    تاریخ : 1399/09/12

    خدايى ى چى بگو بگنجه،داشبورده ال لگن سادست يا ساينا،لامصب ال لگن نه قيافه داره نه داشبورد،چرا تا از ى چى اطلاعات ندارين حرف ميزنى با ساينا راحت ٢٠٠تا پر ميكنى ،اراده كنى گاز ميخوره ،شتابشم عاليه اخه،بعد موتورش صدا نداره به نسبته پارس و اينا

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading