اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک T8 با آمیکو آسنا

مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا

در اینجا می توانید مقایسه کامل دو خودروی پیکاپ بازار خودرو ایران جک T8 و آمیکو آسنا را مشاهده کنید

KMC T8

جک T8

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی جک T8

Amico Asena

آمیکو آسنا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی آمیکو آسنا
انتخاب ماشین 3

KMC T8

جک T8

Top car

KMC T8

جک T8

مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا

جک T8 جدیدترین محصول خودروساز چینی است که توسط کرمان موتور وارد بازار ایران می‌شود. با توجه به حضور نه چندان پررنگ پیکاپ‌های صفر کیلومتر در این رده قیمتی، احتمالا جک T8 کار سختی برای ثبت آمار فروش مطلوب نخواهد داشت، اما به هر حال جک T8 در وضعیت ناپایدار و آشفته بازار خودرو کشور رقابت خود را آغاز می‌کند که می‌تواند بر روی شرایط پیش روی آن تاثیرگذار باشد.

طراحی خارجی جک T8 به رسم دیگر محصولات کمپانی سازنده، تلفیقی از طراحی محصولات موفق خودروسازان مطرح دنیا است و مشخصا در چهره‌ی این پیکاپ چینی نیز رگه‌هایی از سبک طراحی تویوتا تاکوما، تویوتا توندرا و حتی تویوتا هایلوکس قابل مشاهده هستند. این شباهت طراحی جک T8 با پیکاپ‌های ژاپنی در نمای جلو و بخش‌هایی مانند جلوپنجره و چراغ‌ها کاملا مشهود است. روی کاپوت، درب‌ها و گلگیر عقب جک T8 نیز از خطوط طراحی تیز و برجسته‌ای استفاده شده که ظاهر یک پیکاپ تنومند و جذاب را به آن داده‌اند.

اما کابین جک T8 طراحی نسبتا ساده‌ای دارد و بیش‌تر بر روی ویژگی‌های کاربردی آن تمرکز شده است؛ با این حال در مجموع نمره‌ی قابل قبولی می‌گیرد و در عوض سادگی، ویژگی‌های خوبی نظیر نمایشگر دیجیتالی سیستم اطلاعات سرگرمی، صندلی‌های چرمی، فرمان هیدرولیکی چرمی، پاور ویندو (Power Window) و سیستم صوتی با قابلیت اتصال از طریق USB و بلوتوث برای آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این‌ها، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور، استارت دکمه‌ای، چراغ روشنایی روز (دیلایت)، چراغ‌های زنون جلو (با قابلیت تنظیم ارتفاع) و LED عقب، کامپیوتر سفری، صندلی‌های راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در ۶ و ۴ جهت، رکاب‌های جانبی و محافظ قسمت بار از جمله دیگر ویژگی‌های جک T8 هستند.

کیفیت مواد به کار رفته در کابین نیز مطابق انتظار پایین است، اما مونتاژ آن‌ها در کنار یکدیگر خوب به نظر می‌رسد. تجهیزاتی از جمله  کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز مجهز به سیستم‌های ABS و EBD، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل دینامیکی خودرو، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها، دوربین دنده عقب و سنسور پارک عقب نیز برای افزایش ایمنی جک T8 ارائه خواهند شد. یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو و ۱۶ سوپاپ که قوانایی تولید حداکثر ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد، تامین کننده قوای محرکه جک T8 خواهد بود. این پیشرانه توان خروجی خود را به کمک یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جک T8 می‌رساند.

توانایی این پیشرانه کاملا کافی به نظر می‌رسد و به لطف عملکرد هماهنگ و خوب گیربکس ۶ سرعته متصل به آن، تجربه رانندگی با مجموعه پیشرانه جک T8 خوب خواهد بود. سیستم تعلیق جک T8 نسبتا خشک است و کوبش‌هایی در جاده دارد، اما در عوض این خشکی نسبی باعث شده که پایداری پیکاپ چینی با توجه به شاسی مستقل بودن آن، در سطح خوب و قابل قبولی باشد. به علاوه این سیستم تعلیق در شرایط آفرودی نیز کشش و چسبندگی بسیار خوبی به چرخ‌های جک T8 می‌دهد؛ برآیند این اتفاق در کنار ویژگی قفل دیفرانسیل برقی تعبیه شده برای جک T8، نمره‌ی خوبی برای پیکاپ چینی در این بخش حاصل می‌کند.

Amico Asena

آمیکو آسنا

مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا

آمیکو آسنا تاکنون در رده قیمتی خود رقیبی مقابل نداشته و به همین دلیل نیز چالش خاصی را در بازار ایران تجربه نکرده است. این پیکاپ محصول شرکت Huanghai چین است که در بازار بومی خود نیز با نام Huanghai N2 شناخته می‌شود. آمیکو آسنا توسط شرکت ارس خودرو وارد بازار ایران شده و در غیاب پیکاپ‌های این کلاس، توانست سهم بازار خود را به دست آورد، اما به تازگی کرمان موتور تصمیم گرفته است که با وارد کردن جک T8 به جاده‌های کشور، شرایط بازار این کلاس از پیکاپ‌ها را به سود خود تغییر دهد.

در طراحی خارجی آمیکو آسنا از سبک طراحی پیکاپ‌های آمریکایی الهام گرفته شده و نتیجه نیز کاملا قابل قبول است. در حقیقت چهره‌ی آمیکو آسنا به اندازه‌ی رقیب جدید خود یعنی جک T8 جذاب و مدرن نیست، اما در مجموع عامه پسند بوده و نمی‌توان به آن ایراد خاصی وارد دانست. با ورود به کابین آمیکو آسنا، به سرعت متوجه شباهت بسیار آن به طراحی کابین نسل هفتم تویوتا هایلوکس خواهید شد، اما باید بگوییم که طراحی کابین آمیکو آسنا صرفا یک کپی ناموزون از پیکاپ مشهور ژاپنی است.

استفاده از پلاستیک خشک در کابین آمیکو آسنا به صورت گسترده‌ای به چشم می‌خورد و کیفیت مونتاژ نیز چندان جذاب نیست، لذا کیفیت کابین در سطح بالایی ارزیابی نمی‌شود. با این وجود تجهیزات رفاهی مناسبی از جمله نمایشگر ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات‌سرگرمی، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، صندلی چرمی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، قابلیت اتصال از طریق USB و بلوتوث، دوربین دنده عقب در داخل کابین آمیکو آسنا تعبیه شده‌اند.

همچنین چراغ‌های روشن در روز (دیلایت)، آینه‌های تاشو برقی، فرمان هیدرولیکی، چراغ جلو با قابلیت تنظیم، دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ترمز مجهز به سیستم‌های ABS و EBD، سیستم ضدسرقت و گارد ایمنی اتاق از جمله دیگر امکانات و تجهیزات آمیکو آسنا هستند. آمیکو آسنا به یک پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی که توانایی تولید حداکثر ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد، مجهز شده است. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته دستی که از طریق سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل (4WD) قدرت را به چرخ‌ها می‌رساند، کوپل شده است.

عملکرد این مجموعه پیشرانه در مقایسه با مجموعه پیشرانه جک T8 اصلا جذاب نیست و رقیب تازه وارد در این بخش گوی سبقت را از آمیکو آسنا خواهد ربود؛ اما سیستم تعلیق آمیکو آسنا نمره‌ی نسبتا خوبی می‌گیرد و با جک T8 در این بخش قابل مقایسه است. نهایتا باید گفت که آمیکو آسنا دوام و کیفیت ساخت چندان خوبی ندارد و اوضاع خدمات پس از فروش و بازار دست دوم آن نیز ضعیف است، همچنین کیفیت ساخت و عملکرد فنی جک T8 نیز مجموعا بهتر از آمیکو آسنا ارزیابی می‌شود؛ لذا با در نظر گرفتن همه این موارد، باید خرید پیکاپ تازه وارد چینی را منطقی‌تر از آمیکو آسنا بدانیم.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مهیار
    تاریخ : 1399/07/17

    سلام متوجه نشد جک دو دف یا نه ؟؟؟؟

  • user icon
    نویسنده : مسعود
    تاریخ : 1399/10/02

    سلام
    از سايت ماشي٣ تعجب ميكنم ماشيني رو كه هنوز تو بازار عرضه نشده و از خدمات و كيفيت اون هيچ اطلاعي در دست نيست و چطور و بر چه اساسي ارزيابي ميكنه
    به نظر من سايت ها با اين كارشون فقط به اعتبار خودشون لطمه ميزنن سايت هاي معتبر به خاطر منافع مالي با عتبار خودشون بازي نمي كنن
    من الان ٢ ساله آسنا دارم و اصلا با امتيازهاي إعلامي سايت ماشين ٣ موافق نيستم

  • user icon
    نویسنده : کامران
    تاریخ : 1400/02/04

    سلام.
    بنده یک ماهه تی۸ رو از اتو خسروانی خریدم.
    الحق که ماشین با شخصیتیه. هماهنگی موتور و گیربکس در حد اعلاست. وحس ماشین غیر چینی داره.
    امیدوارم گرون نشه.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading