اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه فیدلیتی با جک S5

مقایسه فیدلیتی با جک S5

در این مقاله به مقایسه فیدلیتی بهمن تور تازه وارد و جک S5 فیس لیفت میپردازیم.

FIDELITY

فیدلیتی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی فیدلیتی

JAC S5

جک S5

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی جک S5
انتخاب ماشین 3

FIDELITY

فیدلیتی

Top car

FIDELITY

فیدلیتی

مقایسه فیدلیتی با جک S5

مدت کوتاهی پس از معرفی دیگنیتی، بهمن موتور از عرضه کراس اوور فیدلیتی به عنوان جدیدترین محصول خود در بازار ایران خبر داد. این محصول در واقع همان جتور X70 است که بهمن موتور به منظور دور ماندن از موانع تحریمی، آن را همانند دیگنیتی با نام و نشانی متفاوت وارد خط تولید خود خواهد کرد. گفتنی است که جتور یکی از نشان‌های زیرمجموعه کمپانی چری به شمار می‌رود که با کراس اوور X70 اولین حضور خود در بازار ایران را تجربه می‌کند. 

  

فیدلیتی بهمن موتور که در بازار بومی با نسخه‌های متعدد و متفاوتی ارائه می‌شود. این کراس‌اوور ابتدا در سال ۲۰۱۸ با دو تریم پایه و S معرفی شد که در نوع رینگ‌‌ها، سپر جلو، جلوپنجره، کاسه چراغ جلو و طراحی کابین با هم تفاوت دارند، معرفی شد. جتور X70 سال ۲۰۱۹ یک فیس‌لیفت سبک را تجربه کرد و با فاصله‌ای کوتاه نیز نسخه کوپه آن با ظاهری اسپرت‌تر معرفی شد و پس از آن هم یک نسخه الکتریکی و یک نسخه دیگر با پسوند M از این محصول به بازار عرضه شد.
  

یافتن اولین نقطه قوت فیدلیتی بهمن موتور کار سختی نیست، زیرا با نگاه به چهره‌ی آن، سریعا آن را خواهید یافت. طراحی فیدلیتی بهمن موتور با استفاده از خطوط طراحی شکسته در بخش‌های مختلف بدنه که بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی به دور از اغراق هستند، تناسب و هماهنگی خوبی بین ویژگی‌های ظاهری مختلف کراس اوور تازه وارد بازار ایجاد کرده‌اند؛ به همین علت نیز چهره‌ی فیدلیتی از تمام زوایا گیرا بوده و رضایت طیف وسیعی از مشتریان ایرانی را جلب خواهد کرد.  

  

پس از ورود به کابین فیدلیتی بهمن موتور، سبک طراحی مدرن و جذاب محصولات غربی که به طور خاص می‌توان به اصول طراحی نسل قبل محصولات آئودی برای کابینشان اشاره کرد، کاملا مشهود است. اما این تنها طراحی کابین فیدلیتی نیست که مدرن به نظر می‌رسد، زیرا کراس اوور جدید بهمن موتور به امکانات و تجهیزات رفاهی متعدد روز نیز مجهز شده است و در این بخش، نه تنها از جک S5، بلکه نسبت به اکثر رقبای خود در بازار ایران برتری دارد.  

  

کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلمینیومی، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانورامیک، رادار هشدار نقطه کور، رادار هشدار خروج از بین خطوط، تریم داخلی چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه هوشمند، درب صندوق عقب برقی با سنسور تشخیص حرکت پا، سقف پانوراما، استارت دکمه‌ای، صندلی های برقی جلو با گرمکن، کیلومترشمار دیجیتال، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری و کروز کنترل از جمله ویژگی‌های فیدلیتی بهمن موتور به شمار می‌رود.  

  

اما این تمام ماجرا نیست، زیرا برگ برنده اساسی فیدلیتی بهمن موتور، ارائه آن در نسخه ۷ نفره است. این ویژگی که به معنای کابین بزرگ و خانوادگی فیدلیتی است، در بین هیچ کدام از رقبای آن یافت نمی‌شود و به سادگی می‌تواند شرایط را به نفع محصول جدید بهمن موتور تغییر دهد. علاوه بر این‌ها، مواد مورد استفاده در ساخت ادوات کابین فیدلیتی کیفیت بسیار مطلوبی دارد و از این حیث نیز جک S5 پایین‌تر از هموطن خود قرار می‌گیرد.  

  

تامین کننده قوای محرکه فیدلیتی بهمن موتور یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو است که برای انتقال قدرت خود به چرخ‌های جلو، با یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه همکاری می‌کند. حداکثر توان این پیشرانه معادل ۱۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز معادل ۲۳۰ نیوتون متر اعلام شده است. اگر بخواهیم از گزافه گویی دوری کنیم، باید گفت عملکرد مجموعه پیشرانه فیدلیتی در شرایط رانندگی مختلف بسیار خوب و هماهنگ است. این ارزیابی به عملکرد سیستم تعلیق فیدلیتی بهمن موتور نیز قابل تعمیم است و رضایت شما را جلب خواهد کرد.

JAC S5

جک S5

مقایسه فیدلیتی با جک S5

کرمان موتور با عرضه جک S5 به بازار ایران توانست موفقیت‌های متعددی را تجربه کرده و سهم قابل توجه این کلاس از کراس اوورهای بازار را در اختیار بگیرد. فاکتورهای بسیاری نظیر قیمت رقابتی از دلایل محبوبیت این محصول چینی بوده‌اند، با ابن حال اولین نکته جالب توجه درباره جک S5، شباهت بسیار طراحی آن به طراحی نسل دوم هیوندای ix35 بوده است؛ تا حدی که برخی آن را نسخه چینی هیوندای ix35 می‌نامند.

 

اما به تازگی کرمان موتور نسخه فیس لیفت جک S5 را با پیشرانه TGDI جدید وارد بازار کرده است تا بتواند کراس اوور خود را در رقابت با محصولات هموطن جدیدالورود آن تازه نفس حفظ کند. پس از ورود به کابین جک S5، این شباهت حتی پررنگ‌تر نیز می‌گردد، زیرا طراحی داشبورد کراس اوور کرمان موتور بر اساس هیوندای ix35 کاملا واضح است. 

 

فارغ از طراحی، ارگونومی مطلوب و سطح خوب تجهیزات رفاهی جک S5، کیفیت نه چندان دلچسب ادوات کابین را قابل چشم پوشی می‌کنند. جک S5 با امکانات متعددی نظیر پوشش چرمی صندلی‌ها، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف، کروز کنترل، ۴ کیسه هوا، فرمان برقی، سیستم پایش فشار باد لاستیک (TPMS)، ترمز پارک برقی، چراغ‌های روشن در روز، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سامانه‌های TPMS , HDC , HAC , ESP، سیستم ورود بدون کلید و سیستم صوتی مجهز به پخش DVD همراه ۶ بلندگو در بازار ایران عرضه می‌شود.

 

قلب تپنده جک S5 فیس لیفت، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتون متر گشتاور خروجی خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو می‌رساند. این پیشرانه جدید که با نام TGDI و کد فنی HFC4GC1 شناخته می‌شود، علاوه بر داشتن شتاب و توان جذاب، عملکرد هماهنگی نیز با گیربکس دو کلاچه کوپل شده با خود را دارد؛ به بیانی دقیق‌تر، تنها برتری جک S5 فیس لیفت در مقابل فیدلیتی، پیشرانه قدرتمندتر آن است. جک S5 سواری قابل قبولی دارد و سیستم تعلیق آن ضربات و کوبش‌های آزار دهنده‌ای را به کابین منتقل نمی‌کند؛ با این وجود در پیچ و خم‌های جاده نیز نا امیدتان نخواهد کرد.

 

با وجود امکانات رفاهی خوب و محاسن فنی متعدد که شامل پیشرانه قدرتمندتر از فیدلیتی نیز می‌شود، جک S5 حتی پس از فیس لیفت، در مقایسه با اکثر محصولات هموطن تازه واردش چهره‌ی قدیمی‌تری دارد که این موضوع در برابر محصول بهمن موتور نیز صدق می‌کند. فیدلیتی علاوه بر مدرن‌تر بودن نسبت به رقیبش، با وجود قرار گرفتن در رده قیمتی جک S5، ابعاد بزرگ‌تری دارد و امکان خرید نسخه ۷ صندلی آن وجود دارد؛ لذا با در نظر گرفتن تمام فاکتورهای مذکور، فیدلیتی بهمن موتور ارزش بیش‌تری در ازای مبلغ پرداختی خریداران داشته و انتخاب منطقی‌تری از محصول کرمان موتور به نظر می‌رسد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Milad
    تاریخ : 1400/03/23

    جکs5 همیشه بازار خوبی داشته ولی تنها ایرادش تو نسخه قبلی مصرف سوختش هست که خیلی زیاده ولی تو نسخه فیس لیفتش مصرف سوختش تا حدی کم شده گزینه مناسبی هستش.جک خودشو ثابت کرده

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading