اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه فیدلیتی بهمن موتور با هایما S7 پلاس

مقایسه فیدلیتی بهمن موتور با هایما S7 پلاس

 

در این مقاله به مقایسه فیدلیتی بهمن تور تازه وارد و هایما S7 پلاس میپردازیم.

 

FIDELITY

فیدلیتی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی فیدلیتی

+Haima S7

هایما S7 پلاس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی هایما S7 پلاس
انتخاب ماشین 3

FIDELITY

فیدلیتی

Top car

FIDELITY

فیدلیتی

مقایسه فیدلیتی بهمن موتور با هایما S7 پلاس

فیدلیتی جدیدترین محصول بهمن موتور در بازار ایران است که خودروساز خصوصی پس از معرفی دیگنیتی، رسما آن را به معرض نمایش گذاشت. همانطور که می‌دانید، این کراس اوور جدید در واقع همان جتور X70 است که بهمن موتور برای دور زدن تحریم‌ها، آن را مشابه دیگنیتی با نام و نشان اختصاصی خود به مشتریان ایرانی عرضه خواهد کرد. جالب است بدانید، جتور یکی از نشان‌های زیرمجموعه کمپانی چری چین محسوب می‌شود که X70 اولین محصول آن در بازار ایران خواهد بود.   

  

موضوع قابل توجه در مورد فیدلیتی بهمن موتور، این است که در بازار چین با نسخه‌های متعدد و متفاوتی ارائه می‌شود. جتور X70 ابتدا در سال ۲۰۱۸ با دو تریم پایه و S معرفی شد که در نوع رینگ‌‌ها، سپر جلو، جلوپنجره، کاسه چراغ جلو و طراحی کابین با هم تفاوت دارند، معرفی شد. جتور X70 سال ۲۰۱۹ یک فیس‌لیفت سبک را تجربه کرد و با فاصله‌ای کوتاه نیز نسخه کوپه آن با ظاهری اسپرت‌تر معرفی شد و پس از آن نیز یک نسخه الکتریکی و یک نسخه دیگر با پسوند M از این محصول به بازار عرضه شد.
  

فیدلیتی یک محصول کاملا استراتژیک برای بهمن موتور به شمار می‌رود، زیرا این خودروساز با خرید و سرمایه گذاری روی خط تولید و پلتفرم آن، قصد عرضه محصول چینی با تیراژ بالا را دارد تا بتواند سهم بیش‌تری از بازار این رده را در اختیار بگیرد. پس از اولین نگاه به چهره‌ی فیدلیتی، این هدف گذاری دور از دسترس به نظر نمی‌رسد، زیرا فاکتور طراحی که از جمله عوامل اصلی موثر در میزان فروش یک خودرو است، از جمله نقاط قوت این کراس اوور محسوب می‌شود.

در طراحی فیدلیتی بهمن موتور خطوط طراحی شکسته متعددی در بخش‌های مختلف به چشم می‌خورند که هماهنگی خوبی بین ویژگی‌های ظاهری مختلف کراس اوور جدید بهمن موتور ایجاد کرده‌اند؛ به همین دلیل نیز ظاهر فیدلیتی از تمام زوایا زیبا و گیرا است. در کابین فیدلیتی نیز شباهت بسیاری با سبک طراحی مدرن و جذاب خودروهای غربی به ویژه محصولات آئودی به چشم می‌خورد، اما مدرن بودن فیدلیتی تنها به همین جا خلاصه نمی‌شود، زیرا کراس اوور جدید بهمن موتور تا دندان به امکانات و تجهیزات رفاهی روز مجهز شده است و در این بخش، گوی سبقت را نه تنها از هایما S7 پلاس، بلکه از اکثر رقبای خود در بازار ایران خواهد ربود.  

  

کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلمینیومی، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانورامیک، رادار هشدار نقطه کور، رادار هشدار خروج از بین خطوط، تریم داخلی چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه هوشمند، درب صندوق عقب برقی با سنسور تشخیص حرکت پا، سقف پانوراما، استارت دکمه‌ای، صندلی های برقی جلو با گرمکن، کیلومترشمار دیجیتال، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری و کروز کنترل از جمله ویژگی‌های فیدلیتی بهمن موتور به شمار می‌رود.  

  

فیدلیتی بهمن موتور یک برگ برنده اساسی دیگر نیز دارد و آن ارائه در نسخه ۷ نفره است. این ویژگی که به معنای کابین بزرگ و خانوادگی فیدلیتی است، در بین هیچ کدام از رقبای آن یافت نمی‌شود و به سادگی می‌تواند شرایط رقابت را به نفع محصول جدید بهمن موتور تغییر دهد. علاوه بر این‌ها، مواد مورد استفاده در کابین فیدلیتی کیفیت بسیار مطلوبی دارد و از این منظر نیز هایما S7 پلاس در برابر هموطن خود بازنده است.
  

فیدلیتی بهمن موتور به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو که برای انتقال قدرت خود به چرخ‌ها با یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه همکاری می‌کند، مجهز شده است. حداکثر توان این پیشرانه معادل ۱۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز معادل ۲۳۰ نیوتون متر اعلام شده است. به طور خلاصه باید گفت عملکرد مجموعه پیشرانه فیدلیتی در شرایط رانندگی مختلف کاملا رضایت بخش و هماهنگ است. عملکرد سیستم تعلیق فیدلیتی بهمن موتور نیز به سبب وجود رینگ‌های بزرگ با کوبش‌هایی همراه است که البته آزار دهنده نیستند و در نهایت این محصول چینی نمره قبولی را دریافت می‌کند؛ اما در کفه دیگر ترازو، فرمان پذیری فیدلیتی بهمن موتور بسیار خوب ارزیابی می‌شود و در مسیرهای پر پیچ و خم اطمینان بخش خواهد بود.

+Haima S7

هایما S7 پلاس

مقایسه فیدلیتی بهمن موتور با هایما S7 پلاس

مدت کوتاهی پس از آغاز عرضه هایما S7 توسط ایران خودرو، خودروساز ایرانی به نقطه ضعف اساسی کراس اوور چینی که توانایی پیشرانه تنفس طبیعی آن بود، پی برد؛ لذا به منظور پوشش این ضعف، هایما S7 توربو وارد بازار ایران شد. هایما S7 توربو نه تنها توانست عدم توفیق نسخه قدیمی خود را جبران کند، بلکه رقابت نزدیکی با دیگر رقبای هموطن خود در بازار کشور را تجربه کرد. 

 

اما در حال حاضر چند سالی از حضور هایما S7 توربو در بازار ایران می‌گذرد و گرد پیری بر چهره‌ی کراس اوور چینی نشسته است؛ بنابراین محصول مونتاژی ایران خودرو جذابیت بصری هموطنان به‌روزتر خود از جمه فیدلیتی بهمن موتور را ندارد؛ هرچند طراحی هایما S7 توربو هیچ گاه نقطه قوت اصلی آن به شمار نمی‌رفته است. به همین جهت ایران خودرو اخیرا عرضه نسخه فیس لیفت این خودرو را با نام هایما S7 پلاس را آغاز کرده است. 

 

با وجود اعمال برخی بهبودها بر روی چهره‌ی هایما S7 پلاس، همچنان طراحی این خودرو با استانداردهای روز چندان جذاب نیست؛ این موضوع درباره طراحی کابین هایما S7 پلاس نیز صدق می‌کند و فیدلیتی بهمن موتور کراس اوور مدرن‌تری به نظر می‌رسد. اما علاوه بر طراحی قدیمی، به کارگیری گسترده از قطعات بی کیفیت پلاستیکی در کابین هایما S7 توربو، فاصله آن با رقبای جدیدترش از جمه محصول جدید بهمن موتور را بیش‌تر می‌کند.

 

بدون شک سطح تجهیزات رفاهی و امکانات هایما S7 پلاس که نسبت به نسخه قبل به‌روزرسانی‌هایی داشته، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن است؛ ۴ ایربگ، صفحه نمايش لمسی ۸ اينچی دارای امکان اتصال از طریق AUX ،USB و GPS، كارت SD و بلوتوث، ۴ بلندگو و ۲ تيوتر، چراغ روشن در روز، قابلیت تنظيم ارتفاع چراغ‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور دنده عقب، صندلی‌های عقب ایزوفیکس، گرمکن صندلی راننده، کروز کنترل و سیستم ورود و استارت بدون کلید از جمله ویژگی‌های محصول چینی ایران خودرو به شمار می‌روند. 

 

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی هایما S7 باب طبع مشتریان نبود و ایران خودرو هایما S7 توربو را که به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربو وارد بازار کرد. این پیشرانه که در نسخه پلاس مصرف سوخت بهتری نیز دارد، با ۱۷۰ اسب بخار توان و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولیدی خود، به خوبی از پس جثه ۱.۶ تنی کراس اوور چینی برآمده و عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد. تکمیل کننده عملکرد رضایت بخش مجموعه پیشرانه، گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته هایما S7 پلاس است که به اندازه کافی خوب عمل می‌کند.

 

سیستم تعلیق هایما S7 پلاس نیز در مقایسه با رقبای آن از جمله فیدلیتی بهمن موتور سواری نسبتا راحتی را برای سرنشینان ارائه می‌دهد، با این حال در جاده‌های پر پیچ و خم، حرکات گهواره‌ای و غیر منتظره‌ای که تجربه آزار دهنده‌ای را ایجاد کند نیز مشاهده نمی‌شود؛ اما همچنان در مقام مقایسه، فیدلیتی بهمن موتور فرمان پذیری بهتری دارد.
 

پیش از حضور محصولاتی مانند فیدلیتی بهمن موتور و جک K7، هایما S7 توربو رقبای قدیمی‌تری چون جک S5، هاوال H2، چری تیگو 5 و بی وای دی S6 را مقابل داشت که حتی بین آن‌ها نیز بهترین گزینه خرید به شمار نمی‌رفت. در حقیقت مواردی از جمله کیفیت ساخت نه چندان خوب و استهلاک فنی بالا همواره نقاط ضعف جدی هایما S7 توربو بوده‌اند که ارزش خرید آن را در برابر جک S5 و هاوال H2 پایین‌تر قرار می‌دادند. حال با حضور کراس اوورهایی نظیر فیدلیتی بهمن موتور، حتی اختلاف هایما S7 پلاس نیز با بهترین‌های این رده قیمتی قابل توجه است و در بخش‌های مختلفی مانند طراحی، کیفیت ساخت، تجهیزات و ویژگی‌ها و غیره، قافیه را به محصول جدید بهمن موتور واگذار می‌کند؛ بنابراین مسلما فیدلیتی بهمن موتور اولویت خرید بالاتری نسبت به هایما S7 پلاس خواهد داشت.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محمذ قراباغی
    تاریخ : 1401/06/23

    درود برشما
    -8ماه فیدلیتی خریدم وبنا بر دلایلی که عرض میکنم فروختم
    -ماشین تو کفی وسربالایی ملایم عملکرد مناسبی دارد
    -امکانات نسبتا مناسب با توجه به قیمت دارد.
    -ولی در مسیر ناهموار تعلیق ناهماهنگی دارد وموجب آزار سرنشینان عقب میشود
    - بنزین معمولی موجب عملکرد منفی موتور میشود
    - دنده یک به دو وبر عکس صدای زیاد ومحسوس دارد
    - دنده عقب صدای غیر معمولی دارد وتعجب بر انکیز است
    - در چند شهر بزرگ ارایه خدمات و کارانتی دارد
    - در ترافیک موقع حرکت ایجاد لرزش میکند بعلت دو کلاچه بودن
    - ضمنا در کیلومتر 19700پیچ دسته موتور برید وموتور کاملا افتاد روی دیفرانسیل
    - سینی موتور را حذف کردند ونمایندگی 4میلیون برای نصب آن طلب میکند
    - در کل ماشین بزک شده است وباید با احتیاط سوار
    شد
    - یه چینی تمام عیاره با کیفیت متوسط رو به پایین

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading