اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه فیدلیتی بهمن موتور و کیا سراتو

مقایسه فیدلیتی بهمن موتور و کیا سراتو

در این مقاله به مقایسه ارزش خرید فیدلیتی بهمن موتور در برابر کیا سراتو می‌پردازیم.

FIDELITY

فیدلیتی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی فیدلیتی

KIA CERATO

کیا سراتو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی کیا سراتو
انتخاب ماشین 3

FIDELITY

فیدلیتی

Top car

FIDELITY

فیدلیتی

مقایسه فیدلیتی بهمن موتور و کیا سراتو

فیدلیتی یکی از دو کراس اوور تازه وارد بهمن موتور در بازار ایران است. این محصول چینی که اندکی پس از رونمایی دیگنیتی به بازار کشور معرفی شد، در واقه حقیقت همان جتور X70 است که بهمن موتور مشابه دیگنیتی نام و نشانی متفاوت بهبه آن داده است. پیش از حضور فیدلیتی بهمن موتور، کمپانی جتور که از جمله زیرمجموعه‌های چری محسوب می‌شود فعالیتی در بازار کشور نداشت، اما با فروش تجهیزات تولید و پلتفرم کراس اوور X70 به بهمن موتور، قصد حضور جدی در بازار ایران را دارد. 

  

فیدلیتی بهمن موتور در بازار بومی با نسخه‌های متعدد و متفاوتی ارائه شده است؛ این کراس‌اوور ابتدا در سال ۲۰۱۸ با دو تریم پایه و S معرفی شد که در نوع رینگ‌‌ها، سپر جلو، جلوپنجره، کاسه چراغ جلو و طراحی کابین با هم تفاوت دارند، معرفی شد. این محصول چینی در سال ۲۰۱۹ یک فیس‌لیفت سبک را تجربه کرد و با فاصله‌ای کوتاه نیز نسخه کوپه آن با ظاهری اسپرت‌تر معرفی شد. پس از این نمونه‌ها نیز، یک نسخه الکتریکی و یک نسخه دیگر با پسوند M از این محصول به بازار عرضه شدند. شایان ذکر است که نسخه‌‌ی وارد شده توسط بهمن موتور، در بازارهای خارجی با پسوند S شناخته می‌شود.
  

یافتن اولین نقطه قوت فیدلیتی بهمن موتور کار سختی نیست؛ زیرا این کراس اوور چینی چهره‌ی کاملا گیرایی دارد. استفاده از خطوط طراحی شکسته در بخش‌های مختلف بدنه فیدلیتی که بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی به دور از اغراق هستند، تناسب و هماهنگی خوبی بین ویژگی‌های ظاهری مختلف کراس اوور جدید بهمن موتور ایجاد کرده‌اند؛ به همین دلیل نیز چهره‌ی فیدلیتی از تمام زوایا، رضایت بسیاری از مشتریان را جلب خواهد کرد.  

  

بلافاصله پس از ورود به کابین فیدلیتی، سبک طراحی مدرن و جذاب خودروهای غربی که به طور خاص می‌توان به اصول طراحی نسل کابین قبل محصولات کمپانی آئودی اشاره کرد، کاملا مشهود خواهد بود. اما تکمیل کننده صفت مدرن کابین فیدلیتی بهمن موتور، ویژگی‌های متعدد آن است؛ در حقیقت محصول جدید بهمن موتور تا دندان به امکانات و تجهیزات رفاهی روز مسلح شده است و در این زمینه به راحتی مقابل اکثر رقبای خود برنده خواهد بود. 

  

کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلمینیومی، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانورامیک، رادار هشدار نقطه کور، رادار هشدار خروج از بین خطوط، تریم داخلی چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه هوشمند، درب صندوق عقب برقی با سنسور تشخیص حرکت پا، سقف پانوراما، استارت دکمه‌ای، صندلی های برقی جلو با گرمکن، کیلومترشمار دیجیتال، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری و کروز کنترل از جمله ویژگی‌های فیدلیتی بهمن موتور به شمار می‌رود.  

  

اما فیدلیتی بهمن موتور هنوز یک برگ برنده اساسی دیگر دارد و آن ارائه در نسخه ۷ نفره است. این ویژگی محصول جدید خودروساز ایرانی که در بین هیچ کدام از رقبای هم کلاس آن یافت نمی‌شود، به سادگی می‌تواند شرایط را به نفع کراس اوور تازه وارد بازار تغییر دهد؛ لذا برتری فضای کابین و بار فیدلیتی بهمن موتور در برابر سدان کوچکی مانند کیا سراتو نیز کاملا واضح است. اما برتری کابین فیدلیتی بهمن موتور در برابر رقبای مختلف از جمله کیا سراتو، در همین نقطه پایان نمی‌پذیرد، زیرا حتی مواد مورد استفاده در ساخت کابین فیدلیتی نیز کیفیت بسیار مطلوب‌تری دارد. 

  

تامین کننده قوای لازم برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو فیدلیتی بهمن موتور، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو است که توان خروجی خود را به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه می‌رساند. حداکثر توان این پیشرانه معادل ۱۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز معادل ۲۳۰ نیوتون متر اعلام شده است. برای دوری از اطاله کلام، باید در مجموع عملکرد مجموعه پیشرانه فیدلیتی بهمن موتور در شرایط رانندگی مختلف را کاملا رضایت بخش و هماهنگ توصیف کرد. با این وجود، کیا سراتو با پیشرانه ۲ لیتری خود، کمی قدرتمندتر از رقیب چینی ظاهر می‌شود.

KIA CERATO

کیا سراتو

مقایسه فیدلیتی بهمن موتور و کیا سراتو

مدت کوتاهی پس از توقف تولید نسل دوم کیا سراتو توسط کمپانی مادر، شرکت سایپا با عقد قراردادی، این سدان کره‌ای را وارد خط تولید خود کرد. نسل دوم کیا سراتو همواره در بازار کشور ما سطح محبوبیت بالایی داشت و نمونه منتاژی سایپا نیز از این قائده مستثنی نبود؛ به همین دلیل نیز سایپا در اسفند سال ۱۳۹۵ نسخه آپشنال این خودرو را با تجهیزات و امکانات رفاهی بیش‌تر به بازار عرضه کرد. 

 

کیا سراتو نسل دوم در زمان معرفی، چهره جذاب و عامه پسندی داشت که موفقیت آن در بازار را تضمین کرده بود، اما در حال حاضر با وجود آنکه بیش از یک دهه از زمان طراحی و تولید آن توسط کیا می‌گذرد نیز همچنان در این زمینه توانایی رقابت با بسیاری از خودروهای هم رده خود در بازار ایران را دارد. الگوی طراحی خارجی سراتو در داخل کابین آن نیز مشهود است و در عین سادگی، چاشنی اسپرت را هم در خود دارد. کیفیت مواد به کار رفته در کابین سراتو و مونتاژ آن‌ها در کنار یکدیگر، یک پاشنه آشیل اساسی آن در مقایسه با فیدلیتی بهمن موتور به شمار می‌رود، زیرا همانطور که اشاره کردیم، کیفیت ادوات کابین محصول جدید بهمن موتور در سطح مطلوبی قرار دارد. 

 

علاوه بر کیفیت ساخت ادوات، سطح تجهیزات و امکانات رفاهی پایین کیا سراتو نیز برتری را در این زمینه به رقیب چینی واگذار می‌کند؛ به بیان دقیق‌تر، فیدلیتی بهمن موتور به تجهیزات رفاهی و سامانه‌های ایمنی مدرن متعددی مجهز شده است که حتی مجال رقابت را از محصول قدیمی کیا می‌گیرد. اما نقاط ضعف‌ کیا سراتو در مقابل فیدلیتی بهمن موتور، به همین جا خلاصه نمی‌شود، زیرا فضای کابین فیدلیتی نیز بدون نیاز به هیچ توضیحی برتری قابل توجهی به آن می‌دهد و همانطور که اشاره شد، مشتریان محصول بهمن موتور می‌توانند حتی نسخه ۷ نفره کراس اوور چینی را نیز خریداری کنند. 

 

کیا سراتو در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک که به ترتیب با پیشرانه‌های ۱.۶ و ۲ لیتری کوپل شده‌اند وارد خط تولید سایپا شد، اما نسخه قدرتمندتر این سدان کره‌ای توانست در خودروساز دولتی بقا یابد. پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر کیا سراتو اتوماتیک، توانایی لازم برای تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتون متر گشتاور را دارد. عملکرد این پیشرانه کیا سراتو و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک کوپل شده با آن، کاملا مطلوب و هماهنگ است؛ این اتفاق در کنار وزن نسبتا پایین محصول کره‌ای، باعث ایجاد تجربه‌ای جذاب و رضایت بخش برای راننده کیا سراتو می‌شود. 

 

در مقایسه با فیدلیتی بهمن موتور، سواری کیا سراتو کمی نرم و کم کوبش‌تر ارزیابی می‌شود، اما فیدلیتی بهمن موتور با وجود دارا بودن ماهیت یک کراس اوور، فرمان پذیری و قابلیت مانور خوبی داشته و با توجه به چسبندگی خوب و قابل قبول هر دو خودرو روی سطح جاده، در این زمینه با یکدیگر قابل رقابت هستند. 

 

برگ برنده اصلی کیا سراتو سایپا در برابر فیدلیتی بهمن موتور، سابقه و اطمینان بازار ایران به کمپانی سازنده آن است، اما واقعیت این است که در حال حاضر سال‌های زیادی از عرضه عرضه کیا سراتو می‌گذرد و فیدلیتی بهمن موتور در اکثر زمینه‌ها با اختلاف محصول مدرن‌تر و جذاب‌تری به شمار می‌رود. علاوه بر این‌ها، باید در نظر داشت که کیا سراتو در حال حاضر از خط تولید خارج شده و آخرین نمونه‌های صفر کیلومتر آن در بازار آزاد نیز، عمری بیش از یک سال دارند، اما در طرف مقابل فیدلیتی بهمن موتور یک محصول تازه وارد و استراتژیک برای گروه بهمن محسوب می‌شود؛ لذا اگر تمام موارد فوق را کنار هم در نظر بگیریم، فیدلیتی بهمن موتور انتخاب ارزشمندتری خواهد بود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : بهروان
    تاریخ : 1400/04/20

    سراتو برای یه عمر ماشینه. ولی فیدیلیتی استهلاک بالاتری خواهد داشت. مزیت مهم فیدیلیتی اینه که میخواد سالهای متنادی تولید بشه و قطعاتش به تدریج وفور خواهد شد. نسبت به سراتو خوشگل تر هم هست. ولی کلا مقایسه کراس آور و سدان کار بیهوده ای هست. کبوتر با کبوتر باز با باز.

  • user icon
    نویسنده : سعید فیروز
    تاریخ : 1400/05/12

    واقعاً یه محصول چینی را با یه محصول کره ای حتی مونتاژ شده مقایسه می کنید؟ کیا با جتور؟ شبح ماشین های نسل ٢ کیا میارزه به این اشغال های چینی

  • user icon
    نویسنده : حامد گلستانی
    تاریخ : 1400/05/23

    واسه ثبت نام فیدیلیتی خودمو کشتم اما نشد

  • user icon
    نویسنده : حامد ارجمند کیا
    تاریخ : 1400/11/03

    به نظر من این ۷ امتیازی ک ب سراتو دادید واقعن کمه اخه سراتو کجا و فیدلیتی کجا من سراتو دارم واقعن ماشین خوبیه

  • user icon
    نویسنده : فردین
    تاریخ : 1400/11/21

    من خودم سراتو دارم اصلا راضی نیستم بنظر من سراتو فقط فقط اسمشو داره یدک میکشه وگرنه هیچی نداره دریغ از ی اپشن بنظرمن اپشن پژو پارس از سراتو بیشتره حتی شیشه راننده اتومات نیست دیگه این جزعی ترین اپشنه که اون نداره واقعا ارزش خرید نداره منم نمیدونستم خریدم والان قصد فروششو دارم

    • نویسنده : هستی
      تاریخ : 1401/10/05

      سراتو من 94 -شیشه راننده هم اتومات هست .اما دقیقا از چند ماه بعدش که خواهرم گرفت حتی این رو هم حذف کردند

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading