اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه فیدلیتی با یواز پاتریوت

مقایسه فیدلیتی با یواز پاتریوت

در این مقالیه به مقایسه مقایسه فیدلیتی با یواز پاتریوت می پردازیم.

FIDELITY

فیدلیتی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
51
بررسی فیدلیتی

UAZ Patriotٔ

یواز پاتریوت

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی یواز پاتریوت
انتخاب ماشین 3

FIDELITY

فیدلیتی

Top car

FIDELITY

فیدلیتی

مقایسه فیدلیتی با یواز پاتریوت

فیدلیتی جدیدترین محصول بهمن موتور در بازار ایران است که خودروساز خصوصی پس از معرفی دیگنیتی، رسما آن را به معرض نمایش گذاشت. همانطور که می‌دانید، این کراس اوور جدید در واقع همان جتور X70 است که بهمن موتور برای دور زدن تحریم‌ها، آن را مشابه دیگنیتی با نام و نشان اختصاصی خود به مشتریان ایرانی عرضه خواهد کرد. جالب است بدانید، جتور یکی از نشان‌های زیرمجموعه کمپانی چری چین محسوب می‌شود که X70 اولین محصول آن در بازار ایران خواهد بود.    

   

موضوع قابل توجه در مورد فیدلیتی بهمن موتور، این است که در بازار چین با نسخه‌های متعدد و متفاوتی ارائه می‌شود. جتور X70 ابتدا در سال ۲۰۱۸ با دو تریم پایه و S معرفی شد که در نوع رینگ‌‌ها، سپر جلو، جلوپنجره، کاسه چراغ جلو و طراحی کابین با هم تفاوت دارند، معرفی شد. جتور X70 سال ۲۰۱۹ یک فیس‌لیفت سبک را تجربه کرد و با فاصله‌ای کوتاه نیز نسخه کوپه آن با ظاهری اسپرت‌تر معرفی شد و پس از آن نیز یک نسخه الکتریکی و یک نسخه دیگر با پسوند M از این محصول به بازار عرضه شد.
   

فیدلیتی یک محصول استراتژیک برای بهمن موتور به شمار می‌رود، زیرا این خودروساز با خرید و سرمایه گذاری روی خط تولید و پلتفرم آن، قصد عرضه محصول چینی با تیراژ بالا را دارد تا بتواند سهم بیش‌تری از بازار این رده را در اختیار بگیرد. پس از اولین نگاه به چهره‌ی فیدلیتی، این هدف گذاری دور از دسترس به نظر نمی‌رسد، زیرا فاکتور طراحی که از جمله عوامل اصلی موثر در میزان فروش یک خودرو است، از جمله نقاط قوت این کراس اوور محسوب می‌شود.

 

در طراحی فیدلیتی بهمن موتور خطوط طراحی شکسته متعددی در بخش‌های مختلف به چشم می‌خورند که هماهنگی خوبی بین ویژگی‌های ظاهری مختلف کراس اوور جدید بهمن موتور ایجاد کرده‌اند؛ به همین دلیل نیز ظاهر فیدلیتی از تمام زوایا زیبا و گیرا است. در کابین فیدلیتی نیز شباهت بسیاری با سبک طراحی مدرن و جذاب خودروهای غربی به ویژه محصولات آئودی به چشم می‌خورد، اما مدرن بودن فیدلیتی تنها به همین جا خلاصه نمی‌شود، زیرا کراس اوور جدید بهمن موتور تا دندان به امکانات و تجهیزات رفاهی روز مجهز شده است و در این بخش، کاملا برنده رقابت با یواز پاتریوت خواهد بود.
   

کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانورامیک، رادار هشدار نقطه کور، رادار هشدار خروج از بین خطوط، تریم داخلی چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه هوشمند، درب صندوق عقب برقی با سنسور تشخیص حرکت پا، سقف پانوراما، استارت دکمه‌ای، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلمینیومی، صندلی های برقی جلو با گرمکن، کیلومترشمار دیجیتال، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری و کروز کنترل از جمله ویژگی‌های فیدلیتی بهمن موتور محسوب می‌شوند.   

   

فیدلیتی بهمن موتور یک برگ برنده اساسی دیگر نیز دارد و آن ارائه در نسخه ۷ نفره است. این ویژگی که به معنای کابین بزرگ و خانوادگی فیدلیتی است، در بین هیچ کدام از رقبای آن یافت نمی‌شود و به سادگی می‌تواند شرایط رقابت را به نفع محصول جدید بهمن موتور تغییر دهد. علاوه بر این‌ها، مواد مورد استفاده در کابین فیدلیتی کیفیت بسیار مطلوبی دارد و از این حیث نیز یواز پاتریوت در برابر رقیب شرقی خود شانسی برای رقابت نخواهد داشت.
   

فیدلیتی بهمن موتور به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو که برای انتقال قدرت خود به چرخ‌ها با یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه همکاری می‌کند، مجهز شده است. حداکثر توان این پیشرانه معادل ۱۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز معادل ۲۳۰ نیوتون متر اعلام شده است. به طور خلاصه باید گفت عملکرد مجموعه پیشرانه فیدلیتی در شرایط رانندگی مختلف کاملا رضایت بخش و هماهنگ است. عملکرد سیستم تعلیق فیدلیتی بهمن موتور نیز به سبب وجود رینگ‌های بزرگ با کوبش‌هایی همراه است که چندان آزار دهنده نیستند و در نهایت می‌توان نمره قبولی را به محصول چینی داد. با این وجود، فرمان پذیری فیدلیتی بهمن موتور بسیار خوب ارزیابی می‌شود و در مسیرهای پر پیچ و خم اطمینان بخش خواهد بود.

UAZ Patriotٔ

یواز پاتریوت

مقایسه فیدلیتی با یواز پاتریوت

یواز پاتریوت یکی از محصولات کمپانی خودروسازی روسی یواز (UAZ) بوده که طی ماه‌های اخیر توسط شرکت سروش دیزل مبنا پا به بازار ایران گذاشته است. محصولات این خودروساز که به صورت تخصصی بر روی تولید انواع شاسی بلندها و اتوبوس و کامیون تمرکز دارد، به توانایی‌های آفرودی برجسته و سخت جان بودنشان در شرایط آب و هوایی مختلف مشهور هستند. 

 

یواز پاتریوت نیز از این قاعده مستثنی نیست و روس‌ها اساس طراحی و توسعه تمام اجزای این شاسی بلند را بر مبنای استهلاک و خرابی پایین قطعات فنی و کاربردی بودن ویژگی‌های مختلف آن گذاشته‌اند؛ بنابراین تا همین مرحله تنها توجیه برای مقایسه این محصول با فیدلیتی بهمن موتور که یک کراس اوور شهری محسوب می‌شود، قرار گفتن هر دو در یک بازه قیمتی است. 

 

به همین دلیل پر واضح است که طراحی ظاهری یواز پاتریوت به عنوان یک محصول با پیش فرض توسعه ویژگی‌های کاربردی و آفرودی، توان رقابت با چهره‌ی مدرن و عامه پسند فیدلیتی بهمن موتور ندارد و این اولین نقطه ضعف یواز پاتریوت در برابر فیدلیتی بهمن موتور به شمار می‌رود. در چهره‌ی یواز پاتریوت خبری از خطوط طراحی شکسته یا برجسته پیچیده نیست و فرم جعبه‌ای شکل اتاق نیز تکمیل کننده توصیف طراحان روسی از محصولشان است. 

 

اما فاصله اختلاف کاربردی بین این دو محصول چینی و روسی حتی درون کابین آن‌ها بیش‌تر نیز می‌شود؛ درون کابین یواز پاتریوت با یک طراحی کاملا ساده و قدیمی که تمرکز اساسی در ساخت ادوات آن صرف میزان کاربردی و با دوام بودن شده است، طرف هستیم؛ به همین دلیل نیز مواد استفاده شده برای ادوات نیز جنس سختی دارند. لذا نتیجه ‌گیری درباره کابین این دو محصول نیز برای مشتریان کار سختی نخواهد بود. 

 

نیاز به توضیح زیادی نیست که اختلاف سطح تجهیزات رفاهی بین یواز پاتریوت و فیدلیتی بهمن موتور نیز بسیار بوده و اکثر امکانات تعبیه شده برای یواز پاتریوت، بیراهه نوردان را راضی خواهد کرد. ۲ کیسه هوای ایمنی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی برای آفرود، سامانه ضد واژگونی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، کول باکس، بلوتوث، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، نمایشگر لمسی با امکان نصب نرم افزار، محفظه بار زیر صندلی های عقب، سیستم ارتباط اضطراری SOS، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، رینگ‌های آلومینیومی و ژیروسکوپ دیجیتال از جمله تجهیزات یواز پاتریوت هستند. 

 

یواز پاتریوت تنها در نسخه‌ چهار چرخ متحرک و مجهز به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر با توان تولید ۱۴۹ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۰۰۰rpm و ۲۳۵ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور ۲۶۵۰rpm به مشتریان ایرانی ارائه می‌شود. این پیشرانه که با کد فنی ZMZ49906 شناخته می‌شود، از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی که ساخته کمپانی hyundai dymos است، توان خروجی خود را به چرخ‌ها می‌رساند. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، اساس طراحی اجزای فنی مختلف یواز پاتریوت برای ارائه عملکردی قدرتمند در شرایط آفرودی است، بنابراین نباید انتظار شتاب یا عملکرد سریعی از مجموعه پیشرانه آن داشته باشید. این موضوع درباره طراحی سیستم تعلیق پاتریوت نیز صدق می‌کند و ممکن است باب میل طیف گسترده ای از مشتریان نباشد. 

 

به عنوان تنها شاسی بلند آفرودی صفر کیلومتر بازار، یواز پاتریوت محصولی توانمند، با دوام و کاربردی است که از منظر فنی، گزینه بسیار جذابی برای بیراهه نوردان خواهد بود. اما از طرف دیگر، یواز در ایران برندی ناشناخته بوده و هنوز ابهامات متعددی درباره نحوه عرضه، قیمت گذاری و وضعیت خدمات پس از فروش و پشتیبانی پاتریوت در بازار ایران وجود دارد. علاوه بر این‌ها، طراحی قدیمی و امکانات رفاهی نه چندان زیاد پاتریوت در برابر دیگر رقبای حاضر در این رده قیمتی، کار آن برای موفقیت را بسیار سخت کرده و باعث ضعیف بودن بازار خرید و فروش آن شده است. لذا با در نظر گرفتن همه موارد، انتخاب فیدلیتی بهمن موتور در برابر یواز پاتریوت برای افرادی که به دنبال استفاده‌های آفرودی سنگین نباشند، اقدامی بسیار منطقی‌تر خواهد بود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading