اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دنا و برلیانس H330

مقایسه دنا و برلیانس H330

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه دنا و برلیانس H330 است. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه دنا و برلیانس H330 بپردازیم.

Dena

دنا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی دنا

BRILLIANCE H330

برلیانس H330

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی برلیانس H330
انتخاب ماشین 3

Dena

دنا

Top car

Dena

دنا

مقایسه دنا و برلیانس H330

 ایران خودرو دنا

 

دنا ایران خودرو را باید مدل فیس لیفت شده سمند بدانیم که در قالبی لوکس تر و مدرن تر به بازار عرضه می گردد. خودروی دنا دارای چهره ای به روز، تهاجمی و خشن است که توسط مهندسین ایرانی و با کمک مشاوران خارجی طراحی شده. سایز رینگ و لاستیک با ابعاد بدنه خودرو دنا هماهنگ است، دماغه بیش از حد کشیده شده و فرم طراحی قسمت عقب دنا هم بسیار ساده است و با قسمت جلو و جانب که خشک و خشن شکل گرفته است هماهنگی ندارد اما در کل استایلش نسبتا به روز است و ظاهرش هم قابل قبول محسوب می‌شود. ایران خودرو پس از انتقادات وارد شده به طراحی دنا، یک نسخه به روز شده از این خودرو را با نام دنا پلاس وارد بازار نمود.

البته با وجود تمام انتقاداتی که به طراحی دنا وارد شده، نمی‌توان آن را یک شکست و نقطه ضعف دانست چراکه دنا در مقایسه با تلاش‌های قبلی ایران خودرو پیشرفت زیادی را تجربه کرده. از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ دنا هم همانند رقیب چینی خود، عملکرد متوسطی دارد ولی درصد کمی از مالکان خودرو دنا ممکن است از خودرو خود چندان رضایت نداشته باشند. در میان خودروهای ایرانی دنا از تجهیزات رفاهی نسبتا کاملی بهره می برد که قابل تحسین است. در خودرو دنا فرم صندلی ها خشک و اسپرت طراحی شده ولی می‌توان گفت نسبتا راحت هستند و به خوبی بدن را در بر می گیرند. عایق بندی صدا هم در خودرو دنا خوب است و حداقل در مقایسه با سمند به مقدار زیادی صدای نفوذی به داخل اتاق کمتر شده است.

 

دنا

 

موتوری که ایران خودرو بر روی دنا به کار برده پیشرانه معروف EF7 است. این پیشرانه 4 سیلندر است و 1646 سی سی حجم دارد. خودرو دنا با تکیه بر این پیشرانه 114 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید میکند. دنا ایران خودرو مصرف سوخت نسبتا مناسبی دارد ولی بیش از نیمی از مالکان این خودرو از شتاب اولیه آن ناراضی هستند و ما هم آن را در حد متوسط ارزیابی میکنیم. در برخی از نمونه های تولیدی خودرو دنا سیستم برق این خودرو به شدت دارای مشکل است که با کمک خدمات پس از فروش حل میشود. گیربکس کوپل شده با پیشرانه خودرو دنا گیربکس BE3 است که ایران خودرو بر روی بسیاری از محصولات خود استفاده کرده. با توجه به قدرت پیشرانه دنا ضریب دنده های این گیربکس سنگین احساس میشود و قدرت دنا را بیهوده هدر میدهد و علاوه بر این دنده 5 این گیربکس با پیشرانه هماهنگی ندارد و هنگام قرار گیری دنا در دنده 5 حالت نامناسبی به وجود می‌آید و از صدای تولیدی پیشرانه هم این موضوع را میتوان متوجه شد.

 

مقایسه دنا

 

هندلینگ خودرو دنا نسبت به سمند تا حد زیادی بهتر شده است و خوب ارزیابی میشود. سواری دنا هم نسبت به سمند اسپرت تر شده و خشک تر بودن سواری دنا نسبت به سمند کاملا مشهود است ولی از طرفی سواری دنا نرم‌تر شده. فرمان خودرو دنا نرمی خوبی دارد و دقتش قابل قبول است و از سطح مسیر هم حس خوب و اطلاعات دقیقی به دستان راننده منتقل میکند. قدرت ترمزگیری در خودرو دنا خوب است و حس اعتماد به نفس در ذهن راننده به وجود می‌آورد.

 

کابین دنا

 

در کل خودرو دنا برای خودروسازی کشورمان یک پیشرفت بزرگ حساب میشود و در آن زمان می‌توانستیم آن را یک پیشرفت خوب بدانیم اما با گذشت زمان زیادی از معرفی دنا، صنعت خودروسازی کشورمان اتفاق مثبت بزرگ دیگری را تجربه نکرد. البته از نظر کیفیتی جای پیشرفت زیادی دارد و باید به طور کامل تقویت شود. در صورت افزایش کیفیت این خودرو بسیاری از مشکلاتش هم به طور قطعی برطرف میگردد. در مجموع باید بگوییم اگر به دنبال خرید خودرویی با ظاهر خوب و تجهیزات بیشتر هستید، برلیانس H330 گزینه بهتری است اما اگر کیفیت و خدمات پس از فروش بهتر را در اولویت دارید، بهتر است به سراغ دنا بروید.

BRILLIANCE H330

برلیانس H330

مقایسه دنا و برلیانس H330

 برلیانس H330

 

برلیانس H330 یک خودروی خوش چهره چینی است که از کیفیت متوسطی بهره میبرد. در طراحی بدنه برلیانس H330 به راحتی میتوان اثرات محصولات BMW را مشاهده کرد که با ظرافت به کار رفته در طراحی و رعایت نکات اصولی، H330 به طراحی مناسبی در بدنه دست پیدا کرده است. گلگیرهای برجسته، وجود خطوط تیز و ریز فراوان و طراحی خوب و هوشمندانه چراغ ها در مجموع برلیانس H330 را به خودرویی با طراحی هماهنگ تبدیل کرده است.

درون کابین برلیانس H330 مبنای اصلی طراحی بر اساس سادگی است ولی در عین این سادگی طراحی اتاق زیبا است که در ترکیب با رنگ بندی مشکی و کرم شرایط خوبی به کابین بخشیده است. برلیانس H330 در رنچ قیمت خودش کیفیت ساخت و مونتاژش در حد متوسطی است و کیفیت متریال به کار رفته درون کابین هم چندان تعریفی نیست. یکی دیگر از نقاط مثبت برلیانس H330 را صندلی های آن میتوان دانست که نسبتا نرم و راحت و عریض هستند که در مجموع ارگونومی بسیار خوبی برای سرنشینان و علی الخصوص راننده به وجود می‌آورد. کابین برلیانس H330 علی رغم ابعاد متوسط بدنه فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار نمی‌دهد ولی صندوق عقب بسیار جادار H330 است و بسیار خوب طراحی شده است. از نظر امکانات رفاهی و ایمنی هم برلیانس H330 حرف خاصی برای گفتن ندارد و عملکرد متوسطی دارد اما در مقایسه با دنا آپشن‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

برلیانس H330

 

در بخش قوای فنی برلیانس H330 از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم 1498 سی سی بهره میبرد. در دور موتور 5800 دور در دقیقه 103 اسب بخار حاصل میشود و در دور موتور 3800 دور در دقیقه هم گشتاور 138 نیوتن متر از پیشرانه برلیانس H330 استخراج میشود. البته برلیانس H330 کمی بعد با یک موتور 1.6 لیتری هم عرضه شد که 114 اسب بخار قدرت و154 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای انتقال قدرت آن، جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

کاربرد برلیانس H330 بر مبنای اقتصادی بودن است اما شتابگیری روان و خوبی دارد و از همه مهم تر مصرف سوخت 6.7 لیتری اش در مدل دستی است. برلیانس H330 از نظر کیفیت ساخت عملکرد متوسطی دارد و نمی‌توان خیلی به آن دل بست و قابلیت اعتماد بالایی ندارد. به علاوه اینکه به هنگام فروش مالک خود را دچار مشکل می‌کند و علاوه بر افت قیمت، باید زمان زیادی را برای فروش خودرو خود صرف کند. پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس 5 سرعته دستی کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور ندارد و از نظر فنی هم نمی‌توان برلیانس H330 را گزینه مطلوب و ایده‌آلی دانست. به طور کلی برلیانس H330  در بخش فنی نمره بالایی را کسب نمی‌کند و عملکرد متوسطی دارد.

 

کابین برلیانس H330

 

برلیانس H330 هندلینگش خوب ارزیابی میشود و سواری رضایت بخشی را ارائه میدهد. البته سیستم تعلیق برلیانس H330 کمی خشک احساس میشود که البته از کوبش‌های آزار دهنده یا تکان های شدید خبری نیست. برلیانس H330 از سیستم فرمان برقی سود میبرد که دقیق است و فرمان پذیری H330 را خوب و لذت بخش کرده است. ترمزهای برلیانس H330 هم مناسب است و به خوبی از پس این خودرو بر می‌آیند.

 

مقایسه برلیانس H330

 

برلیانس H330 یک خودروی چینی با کیفیت متوسط است که چهره ای زیبا دارد، کیفیت ساختش متوسط است، مصرف سوخت و استهلاک متوسطی دارد و به همراه امکانات رفاهی مناسب ارائه میشود. برلیانس H330 در محدوده قیمتی خودش و در کلاس خودش گزینه ای مناسب به شمار میرود اما در مجموع باتوجه به قطع همکاری برلیانس با پارس خودرو و نبود قطعات و البته کیفیت ساخت متوسط آن، پیشنهاد ما این است که خرید دنا ایران خودرو را در اولویت قرار دهید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : میلاد
    تاریخ : 1395/07/30

    ماشین دنا بهتر از برلیانسه بنده تو نمایگشاه هردوتاشو دارم کیفیت دنا خیلی عالی تر از برلیانسه

    • نویسنده : محسن
      تاریخ : 1395/07/30

      واقعا؟؟
      از چه نظر؟؟

    • نویسنده : آرمين
      تاریخ : 1395/07/30

      دقيقا

    • نویسنده : سینا
      تاریخ : 1395/10/08

      زحمت کشیدید تو نمایشگاه دیدید تشخیص دادید لابد دنادهم ندارید

    • نویسنده : سینا
      تاریخ : 1395/10/08

      از کمالات شیخ ما چه عجب
      مشت را باز کرد و گفت وجب

    • نویسنده : فرهاد
      تاریخ : 1395/10/09

      احتمالا چون رو دستت باد کرده دنا اینو میگی آخه عزیزم آدم عقل داره دیگه دنا همون سمند که قیافه جلو عقبشو عوض کردن منم دل خوشی از چینیا ندارم اما هرچی هستن از ماشینهای ایران خودرو بهترن

    • نویسنده : میلاد
      تاریخ : 1396/01/06

      سلام بنده یک ساله که دنا دارم و فوق العاده ازش راضیم ماشین خوب پرشتاب و راحتیه ولی خوب بودن یک ماشین ارزش دیگری را کم نمی کنه فقط برای اتوماتیک نبودنش می خوام با برلیانس معاوضه کنم البته برلیانس هم تست کردم ماشین خوب و نرمیه
      ولی این به معنی بدی یا خوبی یکی دیگه نیست

    • نویسنده : farzad
      تاریخ : 1396/09/03

      با سلام و احترام
      درسته . مقایسه ماشین ها اشتباهه.
      بنده تجربه شخصیم رو از دنا میگم.
      برلیانس نداستم. ولی اگه پول داشتید خواستید دنا یا دناپلاس بخرید اینکار رو نکنید. همون سمند رو بهتره ادم تهیه کنه.
      اصلا ماشنیش صندلیاش راحت نیست.
      چیزی که یه ماشین قبل از آپشن باید به راننده و سرنشینانش بده راحتیه و رفاهه.
      متاسفانه اگه از ده بخوابم به دنا نمره بدیم ۲ میدم.چون واقعا تو مسافت مثلا ۴ ساعته صندلیاش پدرادمو در میاره.
      پس دوستانی که قصد دارن دنا یا دناپلاس بخرن قطعا بدونن که اصلا ارزش نداره قیافه و آپشن وقتی ماشین راحتی نداره.یه صندلی درست حسابی نداره.

    • نویسنده : حسين
      تاریخ : 1397/02/09

      من برليانس h330 اتو مدل ٩٥ دارم و رفيقم دنا مل ٩٦ از نظر سواري و نرمي و هندلينگ و آكوستيك بودن اتاق به هيچ عنوان اصلاً قابل مقايسه با برليانس نيست.دنا جدا از اينكه صداي موتورش وحشتناك تو اتاق مياد بعد از صد تا سرعت صداي بادي كه به شيشه جلو و اتاق ميخوره به شدت تو اتاق مياد.از نظر فني كه اصلاً به پاي برليانس نميرسه.خلاصه بگم اصلاً نميشه برليانس ٣٣٠ و با دنا مقايسه كرد.

    • نویسنده : Just god
      تاریخ : 1398/10/27

      من که دارمش راضیم.

    • نویسنده : هادی
      تاریخ : 1399/07/06

      سلام چرا مدلی از برلیانس که دیگه تولید نمی شه را با دنا مقایسه می کنید و افکار عمومی رو فریب میدید . چرا نمی گید هر کی دنا گرفته هر روز باید تعمیر گاه باشه ولی اونی که برلیانس گرفته و چند یاله داره سوار نمی شه یک بار هم پاش به تعمیرگاه باز نشده.در ثانی شتاب 0 تا 100 برلیانس 11 ثانیه ، حجم موتور 1.6 لیتره و حداکثر سرعتش 190 تا

    • نویسنده : کیارش
      تاریخ : 1399/08/22

      آریو حالا بهتره یا دنا
      آریو از همه لحاظ از جفتشون بهتره

    • نویسنده : کیارش
      تاریخ : 1399/08/22

      آریو بهتر از این دوتا هست

  • user icon
    نویسنده : پدرام
    تاریخ : 1395/07/30

    سلام
    از حق نگذریم واقعا شکل و قیافه دنا خیلی از برلیانس بهتره...من دنارو ترجیح میدم..
    به خصوص داشبوردش ک واقعا جذاب طراحی شده

    • نویسنده : h.gh
      تاریخ : 1395/07/30

      خیلی جالبه همیشه حمایتشون از محصولات سایپاس!!!!!!!!

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1395/07/30

    برلیانس قابل مقایسه با دنا نیست و کاملا یک سر و گردن از دنا بالاتره، هم از لحاظ زیبایی، هم از لحاظ امکانات و آپشن و هم از لحاظ رانندگی، صد البته از لحاظ قیمت هم بالاتره

    • نویسنده : کامبیز
      تاریخ : 1395/08/24

      من برلیانس ندارم ولی تا دلتون بخواد خودروی ایرانی سوار شدم با لذت میخری ولی اگر شانس نیاری که اکثرا نمیاری بعد یکی دو ماه کلافه کیفیت میشی و زمین و زمان رو فهش میدی.

    • نویسنده : کسری خیاطیان
      تاریخ : 1395/08/26

      اخه مرد مومن کجای برلیانس زیبا تره؟؟؟؟؟
      موتور1.5لیتری داره برلیانس که دستیش به زور داره14میزنه
      دنا 1.7هستش که 114 اسب داره و شتابش تنها11 ثانیه هستش

    • نویسنده : کسری خیاطیان
      تاریخ : 1395/08/26

      کاملا مغرضانه و بدون اطلاع بود این مطلب
      دنا از برلیانس دستی کاملا برتری داره
      ظاهر به روز تر
      امکانات بهتر
      من نمیدونم ماشینی که یه ایمولایزر و مانیتور نداره چطور با ماشینی که صندلیش8حرکته هست و مانیتور بلوتوث دار داره امکاناتش یکیه؟؟؟؟

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1400/01/21

      خطاب به کسری
      دوست عزیز می گفته برلیانس ایمبولایزر نداره داره خوبشم داره مانیتور هم دو سه میلیون بدی حله مشکلی نیست مهم آپشن تخیلی نیست مهم کیفیته که تمام برلیانس ها دارن
      در نظر هم بگیرین برلیانس شریک تجاری بی ام و هست و به همین دلیل شباهت زیادی به بی ام و دارن مخصوصاbrilliance v5

  • user icon
    نویسنده : ای دل کیا
    تاریخ : 1395/07/30

    ویژگی های فنی برلیانس رو کاغذ و در عمل بمراتب پایینتره بعد چجوری 1 نمره بیشتر گرفته ؟
    بعد خیلی جالبه امکانات رفاهی برابره باهم در صورتیکه دنا دوتا صندلی برقی داره برلیانس نداره اصلا
    دنا آیینه ها برقیه برلیانس نداره این آپشنو
    دنا مولتی مدیا فابریک داره برلیانس با پرداخت 2 میلیون اضافه نصب میشه
    حالا بگذریم که روپوش پلاستیکی موتور و سینی موتور هم با پرداخت هزینه اضافی قابل نصبه !
    نا امید شدم از مقایسه هات ماشین3
    کاملا جانب دارانه بود این مقایسه

    • نویسنده : نیما
      تاریخ : 1396/11/07

      آقا شما اصلا برلیانسو از نزدیک دیدن یا تو سربالایی کم میاره . من خودم 2 ساله برلیانس اچ 330 دارم اصلا قابل قیاس با دنا نیست خیلی سرتره . اگه دنا سرتر بود مطمئن باش قیمتش بالاتر بود چون اینا عاشق چش و ایرو مردم نیستن که بخوان ارزان فروشی کنند

  • user icon
    نویسنده : سامان
    تاریخ : 1395/07/30

    خطوط تیزی که در طراحی دنا هست اون رو خیلی جذاب تر کرده.
    بعضی ها هم که برلیانس دارن می گن مشکلش اینه که موتورش ضعیفه و تو سربالایی ها کم می یاره.

  • user icon
    نویسنده : مگاترون
    تاریخ : 1395/07/30

    موتور1500 خنده داره تو برلیانس

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1395/07/30

      نزن این حرفو bmwi8 هم موتورش ۱۵۰۰

    • نویسنده : امیر
      تاریخ : 1395/08/01

      نزن این حرفو!! اون یه موتور توربو شاهکار با حمایت موتور برقی داره که قدرتش فوق العاده اس نه 105 اسب!! و طراحی بی ام و هست در آخرین حد تکنولوژی که برای پولدارا طراحی و ساخته شده اما این طراحی چینه برای بدبختایی مثل ما

  • user icon
    نویسنده : رضا خطیبی
    تاریخ : 1395/07/30

    کم کم دارم با نظر بعضی از خوانندگان این کانال موافق میشم که میگن " کارشناسان فنی ماشین 3 علاقه ی زیادی به خودروهای چینی دارند" و در تقابل با خودروهای تولید ایران خودرو بسیار غیر واقع قضاوت فنی میکنند. اولاً، این دو اتومبیل اختلاف قیمتی در حدود 12 میلیون تومان را با هم دارند پس در مقام مقایسه و از نگاه منطقِ فنی-اقتصادی حداقل 5 امتیاز با هم اختلاف دارند. دوماً در مورد ضرایب دنده کارشناسِ محترم ماشینِ 3 کاملاً نظر غیر فنی ارائه مینمایند چرا که، محاسبه ی ضرایب دنده نسبت به تنش های موتور در دنده های سنگین مقایسه میگردند. ثالثاً، در مقیاس عملی گیربکس این برلیانس در سرعتهای بالا با دور موتور بالا بسیار آزار دهنده میباشد و تنها دلیل آن انتخاب یک گیربکس چهار حرکته برای این موتور میباشد که نمره ی مقایسه ی آن را بسیار پایین میاورد. در پایان، از کارشناسان محترم ماشین 3 استدعا دارم نگاه خودشون رو فنی تر و عاری از هرگونه غرض ارائه نمایند. ممنون از کانال خوب ماشین 3.

    • نویسنده : آرمين
      تاریخ : 1395/07/30

      دقيقا من با شما هم نظر هستم متاسفانه كارشناسان اين سايت نسبت به ايران خودرو مغرضانه نظر ميدن و نسبت به محصولات چينى بيش از حد انتظار بزرگنمايى ميكنند

    • نویسنده : نیما خرمی
      تاریخ : 1395/11/25

      حاجی چاکرتم :)
      من خودم یه پراید دارم تا جون داره گازش میدم جوری که حس میکنم کاربراتور الان از تو اگزوز میزنه بیرون ولی لامصب آخ نگفته!
      حالا یه بچه اسباب بازی چینی اومده واس دنای ما شاخ و شونه بکشه :|
      اگه میگن ماشینای عزراییلن ما میخوایم بدست تولید خودمون بمیریم تا اینکه بدست جبرئیلای چینی بمیریم!
      حداقل بدست اجنوی کشته نشدیم :)
      تکبیییییر!

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1396/04/30

      موتور 1500cc برای کاربردهای اکونومیک (مقرون به صرفه از نظر اقتصادی) برای افراد عادی ساخته میشه نه پولدارا !!!!!!!

      در ضمن با پولی که برای برلیانس یا دنا میدیم تو اروپا میشه یه ماشین واقعا خوب سوار شد.

      متاسفم برای خودرو سازی ایران

  • user icon
    نویسنده : ahsh
    تاریخ : 1395/07/30

    این مقایسه کاملا اشتباه است شما دارید دوماشین با دوقیمت کاملا متفاوت رو مقایسه میکنید که با هم 10 میلیون اختلاف دارند و واقعادنا بهتر از برلیناس است

    • نویسنده : abolfazl
      تاریخ : 1397/07/01

      سلام این دو خودرویه متفاوتن اصلا از قیمت هم معلومه برلیانس بهتره اخه شما چرا برلیانس h330معمولی رو با دنا پلاس مقایسه میکنید اگه این طوریه پس برلیانس h550هم از همه دنا ها بهتر چون قیمتش صدو خوردیه پس اگه برلیانس h33pرو با دنا می خواهین مقایسه کنید با دنا معمولی مقایسه کنید ...من خودممم دنا داشتم ولی دادم برلیانس گرفتم چون اصلا امنیت نداره از لحاظ سیستم برقی .یک ماشین دنا که دو ماه بیشتر کار نکرده بود جلو خودم تو رفتن اتش گرفت. پس برلیانس 330معمولی از دنا معمولی خیلی بهتر و شیک تره شما که می خواهین دنا بخرین خو برین همون سمند EF7رو بخرین هم ارزان تره هم امنیتش ار اون بهتره

  • user icon
    نویسنده : علیرضا ل
    تاریخ : 1395/07/30

    یه جور نوشتین صاحبان برلیانس تا الان هیچ شکایتی از نظر فنی نداشتن یه لحظه احساس کردم BMW سوار شدن واقعا.
    مگه میشه مشکل فنی نداشته باشه؟ کاملا جانب دارانه نوشته شده

  • user icon
    نویسنده : نیما
    تاریخ : 1395/07/30

    حالا درسته که دنا هم همچین تعریفی نداره اما برلیانس هم زیاد تحفه نیست

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1395/07/30

    برلیانس قطعا بهتره، اینو باید از کسانی که برلیانس دارند بپرسید، من خودم دنا داشتم و راضی نبودم، مشکل اینه که فکر می کنیم ماشین چینی خوب نیست اما انصافا برلیانس نسبت به قیمت اش علیه، ضمنا من هم با این مقایسه موافق نیستم برلیانس باید با جک مقایسه بشه

    • نویسنده : نسرین
      تاریخ : 1400/04/02

      ببخشید برای خرید برلیانس میگن قطعاتش کمتر گیر میادیا اگه هم بیاد گرون تر هستن پس دنا بهتر هست.به نظرتون همینطوره؟

  • user icon
    نویسنده : باران
    تاریخ : 1395/07/30

    سلام دوستان بنده دنا دارم دایی بنده برلیانس داره من شش ماه ازش زودتر خریدم حالا ایشون برلیانسو میفروشه دنا بخره ، بقیشو خودتون متوجه شدید چی به چیه
    با برلیانس یه بار سرعت گیرو رد کنین متوجه میشین سوار چی شدین ... بازم ممنون از ایرانخودرو خودمون

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1395/08/15

      خودروها داخلی مفت نمیارزن.
      والبته این چینی هایی ک وارد ایران فقط میشن.بهترینارو میدن اروپا ک دارن باخودروهاروز دنیا رقابت میکنن.ن اینجا با دناوپرایدوپژو وامسال اینا

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1395/07/30

    دوستان توجه کنید
    از خیلی لحاظ دنا عالی تره از لحاظ کیفیت قطعه و قوی بودن موتور
    درسته موتور ای اف سونه ولی ای اف سونه های جدید خیلی خوبن اگه بد بودن هیچوقت به دنا نصب نمیشد یاهیچوقت به تاکسی های سمند نصب نمیشد
    برلیانس هم یه اشغال چینه که فقط ظاهر داره .

    • نویسنده : Ali
      تاریخ : 1396/04/13

      آقای محترم واقعا جا تاسف داره که شما حد و حدود تفکرتون از اسم چینی اینه که بنجله و... اما چینی داریم تا چینی.حتی بعضی از ماشینای برند های چینی بهتر از ایرانخودرو و سایپا هستش.شما فکر کردید ماشینای ایرانی چه اعجوبه های هستن؟؟؟؟توی ماشینای ایرانی از بی کیفیت ترین جنسای چینی استفاده شده.اما توی ماشینای چینی از بهترین و با کیفیت ترین وسایل استفاده شده.و واقعا جای تاسف داره برای بعضی ها که حد و توانشون در حد اسم چینی هست و فقط از روی ظاهر قضاوت میکنند.

  • user icon
    نویسنده : مینو مرادی
    تاریخ : 1395/07/30

    من خودم یکی از کارشناسان ایرانخودرو هستم قصد ندارم جانب داری از خودروهای ایرانخودرو بکنم.ولی چون در خدمات پس از فروش خودروی دنا نقش بسزایی دارم و با مشتریان خودروهای ایرانخودرو از نزدیک صحبت کردم.باید بگم مقایسه این دو خودرو اصلا بجا نیست و خودروی برلیانس در حد دنا نیست.چون کشش خودروی برلیانس در سربالایی یکی از نقاط ضعف این خودروه. و خدمات پس از فروش و ظاهر و آپشن های خودروی دنا طبق نظر همه ی مشتریانش عالیه.

  • user icon
    نویسنده : Amir
    تاریخ : 1395/08/01

    فقط دنا .برلیانس اگر تونست۲۲۰تا بره واگر چپ نکرد اون وقت حاضر به مقایسه میشم

    • نویسنده : مهدي
      تاریخ : 1396/05/21

      تو سايت آپارات فيلمش هست، ٢٤٠ ميره، هركي برليانس داره و اين اراجيف رو ميخونه خندش ميگيره، تست كن بعد نظر بده

  • user icon
    نویسنده : محمود
    تاریخ : 1395/08/03

    قطعا دنا از برلیانس بهتره و همه مردم ایران میدونن و تجربه کردن که محصولات ایرانخودرو به مراتب بهتر از محصولات چینی و سایپایی ها میباشد .

    • نویسنده : حسین محسنی
      تاریخ : 1395/08/05

      کدوم همه مردم ایران!!!!
      از محصولات ایران خودرو متنفرم...
      پارسال اسفند ماه یک پژو پارس ایکس یو ام یا به قول خودشون موتور ۲۰۰۰ گرفتم...این ماشین یک آشغال به تمام معناست...فقط می تونم به ایران خودرو تبریک بگم که یک همچین ماشینی ساخته که با موتور ۲۰۰۰ فقط ۱۰۵ اسب توانشه و یک پاتم باید تو پمپ بنزین باشه.یک پاتم تو نمایندگی یا تعمیرگاه..اون وقت چون خودم این ماشین و دارم بگم خوبه...نه همین جا میگم که همه هم بدونن...یک آشغاله...ایران خودرو کلا محصولاتش همینه

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1395/08/03

    من خودم دنا دارم خیلی از همکارام وقتی سواراین ماشین میشن راحتی صندلی و زیبایی داخل ماشین رو تحسین میکنن .
    نکته مهم دنا راحتی و نرمی سواری توی جاده هست که این ماشین رو متمایز میکنه.
    از ماشین ۳ تقاضا دارم جانب انصاف رو رعایت کنه تا مخاطبینش رو از دست نده

  • user icon
    نویسنده : بابایی
    تاریخ : 1395/08/03

    فکر می کنم طرفداران دنا، متعصبانه نظر می دهند و اگه اینطور ه منم میتونم بگم پراید از هر دو تا بهتره!!! مقایسه کلا غلط بوده، دنا باید با 206 و تندر مقایسه بشه و برلیانس با جیلی و امثالهم، ضمنا بد نیست یه نگاه به بازار برلیانس بشه، الان اگه کسی تونست یک ماهه برلیانس بگیره اون وقت بگه ماشین بدی ه، سپاس

  • user icon
    نویسنده : آرش
    تاریخ : 1395/08/04

    تفاوت قیمت برلیانس و دنا 10 میلیونه و برلیانس تنها مزیتی که داره گیربکس اتوماتیک هست .
    از نظر آبشن دنا خیلی تکمیل تر هست (صندلی برقی . مولتی مدیا و صفحه نمایش یکپارچه و دوربین کمک پارک فابریک .آینه تاشو .کروز کنترل . سیستم تهویه اتوماتیک و البته ترمز های عقب دیسکی و 11 اسب بخار قدرت بیشتر )
    تمام این موارد البته با پرداخت چند میلیون به صورت دستی قابل نصب هست ولی برلیانس در حالت استانداردش هم گرونتره هم کم آپشن تر. طراحی داخلیش هم انصافا خیلی سطح پایین و قدیمیه وطراحی داخلی دنا به روز هست
    از نظر کیفیت هم هر دو در داخل مونتاژ میشن
    به نظر بنده دنا با قیمتی که داره و با در نظر گرفتن افت کمتر قیمت درزمان فروش به برلیانس برتری داره.

  • user icon
    نویسنده : Ali
    تاریخ : 1395/08/04

    ﺁﺧﻪ ﺩﻧﺎ ﻫﻢ ﻣﺎﺷﻴﻨﻪ
    ﭼﺮا اﺻﻼ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻓﻜﺮ ﻧﻤﻴﻜﻨﻴﻢ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻣﻠﻲ ﭼﺮا اﻳﻨﻘﺪﺭ ﮔﺮﻭﻥ!!!?????
    ﺗﻮﻱ ﻛﺸﻮﺭ ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻣﻠﻴﻤﻮﻥ ﮔﺮﻭﻥ ﺗﺮ اﺯ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﻋﺮاﻕ و ﺳﻮﺭﻳﻪ ﻫﺴﺖ ﺣﺘﻲ ﭼﻨﺪ ﺑﺮاﺑﺮ ﮔﺮﻭﻥ ﺗﺮ
    ﺑﺮﻟﻴﺎﻧﺴﻢ ﻣﺎﺷﻳﻦ ﺧﻮﺑﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻭﻟﻲ ﺑﻴﻦ ﺑﺪﻭ ﺑﺪﺗﺮ ﺑﺪ ﺑﻬﺘﺮﻩ
    ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﻱ اﻳﺮاﻥ ﻣﻮﻧﺘﺎﮊ ﻛﻨﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻧﻴﺴﺖ. ﺁﺷﻐﺎﻟﻬﺎﻱ ﭼﻴﻨﻲ ﺭﻭ ﺳﺮ ﻫﻢ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﺑﺎ ﭼﻨﺪ ﺑﺮاﺑﺮ ﻗﻴﻤﺖ ﻏﺎﻟﺐ ﻣﻴﻜﻨﻪ

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1395/08/04

    سلام
    من تازه دنا خریدم خیلی از ماشینای دیگه ایران خودرو رو هم از قبل داشتم. به نظرم از ایران خودرو بعید بود یه همچین ماشین با کیفیتی و بعضا فک میکنم تو ایران خودرو ساخته نشده.
    واقعا دنا سرتره و تو این رنج40 تومن و صفر رقیبی تو ایران نداره.
    با تشکر.

    • نویسنده : Mahdi
      تاریخ : 1397/07/12

      دنا خودرو خوبیه ولی استهلاکش بالاست

  • user icon
    نویسنده : سهیل پرسپولیسی
    تاریخ : 1395/08/04

    تحلیلاتون چرا اینقد متعصبانه و آبکیه؟
    چرا اینقد طرف پارس خودرو رو میگیرین؟
    اخه ماشینی که شتابش مثل پرایده و قیمتش ۱۳میلیون بیشتر از رقیبش یعنی دناست و یدونه جی پی اس نداره ارزش دفاع کردن داره اخه؟
    یا مردمی که سوار هر دوی این ماشینا شدن چیزی از ماشین نمیفهمن یا این که تحلیلای شما ی جاش میلنگه.
    میدونم که ثبت نمیکنین نظرمو ولی خوب کاری نیس تحلیلای الکی و از معده شریف تحویل مردم میدین.باتشکر از سایت منصفانه تان

  • user icon
    نویسنده : حسین محسنی
    تاریخ : 1395/08/04

    دنا هیچ تفاوتی با سمند نداره و در واقع فیس لیفت شده سمنده....پلت فرم پژو ۴۰۵....موتور کم بازده پر مصرف و پر سر و صدا....کیفیت بسیار پایین قطعات در داخل اطاق....از کیفیت برلیانس خبر ندارم...ولی دنا یک ماشین بسیار بسیار بی کیفیته که اتفاقا بازار دست دوم خوبی هم ندارد

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1396/09/17

      تو اصلا می دونی روی دنا چی هست ؟ موتور ef7 پرقدرت ترین موتور محصولات داخل با 115 اسب که حدود 10 اسب از برلیانس بیشتر هست و همین باعث میشه که برلیانس تو سینه کشی بمونه ولی دنا مثل اسب بره بالا

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1395/08/04

    سلام
    وقتی نظر همه دوستان رو میخونی دیگه واقعیت روشن میشه

  • user icon
    نویسنده : رسول
    تاریخ : 1395/08/05

    به نظر من که برلیانس هیچ حرفی در مقابل دنا نداره واقعا . ازنظر آپشن ،طراحی داخلی و بیرونی، کیفت فنی ،قدرت موتور ، کیفیت رانندگی و مهمتر از همه اختلاف قیمت دوازده میلیونی خرید و افت قیمت بالای برلیانس . تنها مزیت برلیانس گیربکس اتوماتیکش هستش . فکر میکنم دیگه همه میدونن که ماشین چینی هرچی که باشه افت قیمتش بالاس .

  • user icon
    نویسنده : پویان
    تاریخ : 1395/08/05

    خیلی برام.جالبه برلیانس در حد و اندازه دنا نیستش. دنا ماشین بروز و راحتی هستش

  • user icon
    نویسنده : alireza
    تاریخ : 1395/08/05

    سلام. اقا خدای شما تا الان پشت این دوتا خودرو نشنید؟ به نگاه بندازید چی نوشتید امکانات برلیانس نصف دنا هم نیست اون وقت به دنا دادید 7 به برلیانس 8 خنده داره واقعا. شما به بار داخل داشبورد برلیسانش ببین کیفیتش از دنا کمتره شما چه شکلی مقایسه میکنید

  • user icon
    نویسنده : Milad
    تاریخ : 1395/08/05

    اين ي دفعه ميخوام راجب ماشين و بقيه چيزا نظر ندم
    فقط اونى كه برليانسو با bmw مقايسه كرده سريعا به پزشك مراجعه كنه

  • user icon
    نویسنده : قطعه فروش
    تاریخ : 1395/08/09

    من روزانه 50 تا 60 تا مشتری رو میبینم توی چراغ برق در به در دنبال لوازم برلیانسن
    نخرید که هیچی پیدا نمیشه
    یعنی همین چراغ ک همه دارن بازم سخت پیدا میشه

  • user icon
    نویسنده : مهران
    تاریخ : 1395/08/10

    اخه برادر من این چه مقایسه ایه کردید ، ویژگی فنی برلیانس کجاش بهتر از دناست ، ارزش خرید برلیانس با قیمت کذایی و افت قیمت از دنا بیشتره؟ دنا از شروع تولیدش تا الان دو تومن هم افت قیمت نداشته

  • user icon
    نویسنده : شهرام
    تاریخ : 1395/08/10

    یه نگاه به تفاوت قیمت صفر کارخونه و بازار این دوتا خودرو بندازید خودش گویای سر بودن برلیانسه اینکه مسئولین تبلیغات ایرانخودرو تو هرسایتی صدها کامنت میذارن چیزی از بی کیفیت بودن و توهین ایرانخودرو به مردم کم نمیکنه

  • user icon
    نویسنده : شهرام
    تاریخ : 1395/08/10

    دنا ماشین مشگل داریه چه بلحاظ موتور چه برقی بلحاظ طراحی بدنه ناجوره از نمای کناری یه فیس لیفت ناپخته از سمنده و دقیقا باید با سمند مقایسه بشه نه با برلیانس در ضمن دوستانی که از اپشن دنا میگن محض اطلاع سانروف و فرمان برقی و دنده اتومات چیزهاییه که دنا ازش بویی نبرده و درکل در حد برلیانس نیست

    • نویسنده : مصطفی
      تاریخ : 1395/08/10

      فرمان دنا انقد نرم و راحته حتی از فرمان برلیانس که برقیه از اونم راحت تره برو سوار شو بعد نظر بده ، در ضمن موتور ای اف سون از اون موتور اشغال چینی که نه شتاب داره نه قدرت هزاران برابررررررررررررررررررررر بهتره . خودروی ایرانی فقط دنا والسلام دیگه نباید حرف باشه

  • user icon
    نویسنده : حقیقی
    تاریخ : 1395/08/11

    سلام.من یکساله برلیانس دارم.ازشم راضیم.هم شیکه هم نرم و راحته. وکاملا فرمان پذیر. سرعت و شتابشم عالیه.ترمزهای فوق‌العاده اش چند بار از تصادف جدی نجاتم داده. لطفا کسانی که سوار نشدند اظهار نظر نکنن.صرف چینی بودن دلیل ضعیف بودن نیست.چین بهترینارو هم داره.درست قضاوت کنیم.

  • user icon
    نویسنده : داود
    تاریخ : 1395/08/18

    سلام
    من حدود دوماه در سایتهای مختلف و البته حضوری و فیزیکی در مورد ماشین با این رنج قیمت تحقیق کردم و در نهایت به دو تا ماشین رسیدم اول ال نود و دوم برلیانس h330
    در مورد دنا به نظر خیلی از صاحبان این ماشین سر و صدای بیش از انتظار و مصرف سوخت بالا بسیار تکرار شده بود

  • user icon
    نویسنده : داود
    تاریخ : 1395/08/18

    خلاصه بعد از دو ماه تحقیق برلیانس h330 دستی خریدم و خیلی راضیم و خوشحالم که ال نود یا دنا نخریدم
    ظاهری شیک داره و طراحی داخل کابین خیلی دقیق و زیبا است و هیچ بوی نامطبوع داخل کابین احساس نمیشه فرمان بسیار نرم و ترمز خیلی خوبی داره

  • user icon
    نویسنده : داود
    تاریخ : 1395/08/19

    ال نود ماشین خوبیه ولی طراحی اولیه اون مال دهه 90 میلادی و وانت می باشد که الان تندر پیکاپ در ایران تولید میشه البته اولین بار در سال 2004 در روسیه تولید شد. هرکس یه سلیقه ای داره من از ال نود به خاطر ظاهرش و کم بودن آپشن و طراحی داخلیش خوشم نمیاد.
    دنا هم وقتی از جلو نگاهش میکنی زیبا به نظر میرسه ولی طراحی عقب و جلوش همخوانی نداره از بغل هم بهش نگاه میکنی خیلی زشت و نا متعارف با پوزه کشیده تو ذوق میزنه هرچند که داشبوردش زیباست ولی اگر بخوای مجموعاً حساب کنی 42 تومان نمی ارزه
    الان 4 ماهه که برلیانس زیر پامه خیلی خوش رکابه چند روز پیش یه ال نود دستم بود که باهاش یه مسیریو میرفتم از لحاظ فنی مخصوصاً گریبکس و موتوری خوب بود ولی خوش رکاب نبود انگار دقیقاً نشسته بودی پشت وانت صندلیهاش راحت نبود و در سرعت بالااز احساس امنیتی که در یک سواری باید بکنی خبری نبود
    به هر حال فکر میکنم که انتخاب خوبی کردم چرا که تو این چندروزه 4 تومان هم افزایش قیمت داشته

    • نویسنده : میلاد
      تاریخ : 1395/08/20

      هه خنده دار بود
      تو داری ماشین چینی اشغالو با تندر و دنا مقایسه میکنی؟ خجالتم نمیکشی؟ بهترین خودروی ایران اول تندره بعد دنا بقیه همه اشغالن برلیانس ماشین نیست که فایتونه

    • نویسنده : آرمین
      تاریخ : 1395/10/10

      آقای عزیز...مجبوری نظر بدی وقتی هیچ اطلاعاتی نداری
      من از تندر بدم میاد
      ولی قبل از اینکه چیزی بنویسی یک کم تحقیق کن ، دهه ۹۰؟! اولین بار روسیه ۲۰۰۴ ؟!

    • نویسنده : داود
      تاریخ : 1395/10/13

      بنده حدود دوماه تحقیق کردم برلیانس واقعاً ماشین خوبیه یه سری به سایت ویکی پدیا بزنید متوجه میشید که طراحی ال نود مربوط به سال 1999 میلادی است و اولین بار به شکل وانت در سایت رنو در کشور روسیه تولید شده است
      جهت اطلاع دوستان عرض می کنم خودروهایی که قبل از سال 2007 طراحی شده اند از لحاظ ایمنی و تست تصادف ضعیف هستند و اگر با استانداردهای 2007 به بعد مقایسه کنید مردود می شوند

  • user icon
    نویسنده : رامین
    تاریخ : 1395/08/21

    از لحاظ طراحی مخصوصا روی سپرها ظاهرایک نجار کارکرده تا یک طراح خودرو از کنار زیبا نیست که باید گرد وتخم مرغی میشدکه هماهنگ بدنه نیست موتورهم گشتاور خوبی ندارد ....

    • نویسنده : داود
      تاریخ : 1395/08/22

      سلام اینایی که من نوشتم حرفهای خودم تنها نبود با یک سری به سایتهای مختلف و پرس و جو از صاحبان دنا می بینید که همشون همینطور میگند
      البته ماشینای ایرانی بگیر نگیر داره یعنی یکیشون خوب در میاد و 10 تاشون افتضاح
      احتمالا بعضیا که از دنا تعریف می کنند از اوناییند که اون یه دینه گیرشون اومده

  • user icon
    نویسنده : ahsh
    تاریخ : 1395/09/11

    فک کن برلیانس و سواری خوب!!!
    برلیناس اصلا شتاب داره ویژگیهای فنیشو بیشتر زدید.
    برای مدیر کانال برای این مقایسه الکی متاسفم .

  • user icon
    نویسنده : ماني
    تاریخ : 1395/09/11

    دوستان عزيز باييد عرض كنم كه واقعا باعث تاسفه كه ما بايد با محصولات بي كيفيت چين كه هيچ بازاري جز ايران نداره مقايسه شيم ولي متاسفانه توليدكنندگان عزيز داخلي هيچ جايي براي حمايت حتي در مقابل محصولات بي كيفيت چيني نگذاشته اند، من نه برليانس داشتم و نه هيچ خودروي چيني ديگه ولي واقعا بعيد ميدونم بالاتر از سياهي رمگي باشه و ماشيني بي كيفيت تر از محصولات ايران خودرو داشته باشيم، هميشه يادمون باشه كه واقعا هنر ميخواد ماشيني مثل ٢٠٦ كه پژو رو از ورشكستگي نجات دادرو به اين حال و روز در بياريم كه از روز اول كه ميخريش بري تعميرگاه، واقعا يه مزخرفه، قصد دفاع از كالاي چيني رو ندارم ولي با كمال تاسف بايد بگم كه ايران خودرو ماشینش خیلی بی کیفیت هستش

    • نویسنده : Ali
      تاریخ : 1396/04/13

      جناب آقا:اولا ماشینا رو از کارخونه که در نیاری نباید ببریشون تعمیرگاه.من خورم4ساله ام وی ام315دارم و تا الان پاش به تعمیر گاه باز نشده.اما ماشینای ایرانی مثل پژو405 و اینجور چیزا که دیگه جای خود داره و نگم بهتره.اما خیلی برای شما که اجناس بی کیفیت ایرانی رو به اجناس با کیفیت چینی ترجیح میدید و برای بازه دید بسیار کم شما کمال تاسف رو دارم.

  • user icon
    نویسنده : Ab
    تاریخ : 1395/09/11

    دنا کاملا از برلیانس دستی بهتره از نظر امکانات برلیانس دستی حتی دزد گیر هم نداره بعدشم چرا ویژگی فنی به دنا 6 دادین به برلیانس 7 دنا موتور 1.7 لیتری با 114 اسب بخار داره تازه با تکنولوژی cvvt که برلیانس نداره یکم عادل باشید

  • user icon
    نویسنده : Milad
    تاریخ : 1395/09/13

    تو رنج چهل ميليون ماشين نخري سنگين تري
    Brt مترو تاكسي كلاسش بيشتره
    اخه دو تا اشغال مقايسه داره
    طرف نميگه ماست من ترشه
    هر كى دست گذاشته رو ماشين خودش با افتخار تعريف هم ميكنه
    بازار دست دوم برليانس همين الان هم خرابه چ برسه اينكه ماشين پنج سال كار كنه

  • user icon
    نویسنده : میلاد
    تاریخ : 1395/09/14

    دوستان توی متن برلیانس h330 اتوماتیک که قیمتش 55 ملیون هست رو اومده با دنای 43 ملیونی مقایسه کرده که اگه قرار بود برلیانس h330 که هم قیمت دنا هست رو توضیح بده باید آپشن های پراید رو بررسی میکرد...
    من با تمام دقت بین این دو ماشین تحقیق کردم ( برلیانس h330 دستی و دنا) . صددرصد دنا بهتر هست.
    هم از لحاظ آپشن
    هم از لحاظ امنیت
    هم از لحاظ کیفیت
    هم از لحاظ موتوری
    هم قطعات پس از فروش
    و بسیار با برلیانس ( حتی مدل اتومات) فاصله داره و بهتر هست.
    ابتدا میخواستم برلیانس بخرم فقط به یک دلیل...
    آن هم این که پانزده ملیون پول نقد داشتم و فقط برلیانس میشد خرید نه دنا....
    خداروشکر که پول جور شد و دنا خریدم و سه هفته ای دارم ازش لذت میبرم

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1395/09/14

    دنا عالیه

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1395/09/18

    دنا بمراتب بهتر از برلیانس هستش و امتیاز دهی سایت شما بدور از واقعیتدو کاملا مغرضانه هست . دنا صد در صد سر تره

  • user icon
    نویسنده : khalil
    تاریخ : 1395/09/18

    واقعآ جفتشون آشغالن
    من هر دوشونا سوار شدم ، سواری جفتشون در حد صفره
    فقط اینو بگم که چند سال پیش فولکس گل داشتم، این ماشین تو همه چی بینظیر بود

  • user icon
    نویسنده : رضا خطیبی
    تاریخ : 1395/09/20

    با توجه به توضیحات خوانندگان فهیم ماشینِ 3، از کارشناس فنی کانالِ 3 خواهش میکنم یه جوابیه ی منطقی ارائه فرمایند. ممنون.

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1395/10/05

    اینم مقایسه بود کردین باشه .سایپا مطمئن ودر اندیشه ای نو

    • نویسنده : hossein
      تاریخ : 1396/02/18

      بشین خواهشا این رو که سایپا تولید نکرده. انصافا دیگه نمی خواد نظر بدی

  • user icon
    نویسنده : رسا
    تاریخ : 1395/10/11

    آخه دوستان دنا چی داره اینقدر ازش تعریف میکنین دنا هم مانند پژو پارس وامثال اون از آشفالای ایرانخودرو هستن نمیگم برلیانس خیلی خوبه ولی من هر دوتاشم سوار شدم برلیانس از دنا بهتره ولی تندر خیلی بهتر از دوتا هستش البته تندر پارس خودرو نه تندر آشغال ایرانخودرو.

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1395/11/02

    سلام.من براي تحقيق رفتم نمايندگي تعمير برليانس تو اذري. از اون همه ادم كه اونجا بودن از اكثرشون پرسيدم كه برليانس اتومات چطور ماشيني هستش؟؟؟حتي يك نفر هم مشكل نداشت!!اكثراً براي اسپرت كردن يا گذاشتن دزدگير اومده بودن يا تصادف كرده بودن!!! به جرات ميتونم بگم حتي يك نفر هم برا تعمير موتور نيومده بودش. حرف دوستان هم درسته سيني نداره و بايد بخري كه اين درست نيستش.اما در كل ماشين چيني هستش اما با كيفيت هستش .دنا هم ماشين خوبيه اما همون سمند هستش و چندان تغييري نداشته جز داشبوردش و صندليهاش كه بنظرم اين تغيرات نبايد بشه ٤٢ميليون!!!!.در ضمن اينم بگم كه برليانس تنها ماشين چيني هستش كه قيمت شركت با بيرون فرق داره و بيرون گرونتره!!!در كل برليانس خوبه.

  • user icon
    نویسنده : میلاد
    تاریخ : 1395/12/09

    شک نکنید دنا خودروی خوبیه و کاملا به قیمتش می ارزه اولین باره این سایت میام و آخرین بارم میشه

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1395/12/13

    ارزیابی رسمی سایت ایسنا از کیفیت خودروها:
    اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان، خودروی برلیانس اچ 330، با کسب 731 امتیاز از 1000 امتیاز، بیشترین میزان رضایتمندی را به خود اختصاص داده است.

    پس از آن خودروهای پارس تندر، تندر 90 پارس خودرو،‌تندر 90 ایران خودرو، تندر 90 اتومات و برلیانس اچ 230 اتومات به ترتیب 726، 724، 724، 715 و 707 امتیاز از 1000 امتیاز را به خود اختصاص داده‌اند

  • user icon
    نویسنده : mahdi
    تاریخ : 1395/12/14

    سلام
    کاملا مشخصه که اون کسی که این مطلب رو گذاشته علاقه واقعا شدیدی به خودروسازای چینی داشته و کاملا جانب دارانه نظر داده.
    من خودم الان تقریبا یک ساله دنا خریدم خیلیم راضیم حتی یه بارم طرف نمایندگی نرفتم.در صورتی که یکی از اقوامم برلیانس داره وتا الان دوبار ماشینو به خاطر شیشه برقیشو سانروفش برده نمایندگی تازه بعد سه هفته به کارش رسیدگی کردن. برای همین دنا خیلی سرتره حداقلش اینه که اگه خراب شدو قطعه نیاز داشت همه جیش تو ایران هستو نباید منتظر باشی تا وارد کنن

    ختم کلام اگه کسی بین این دوتا شک داره حتما دنا رو انتخاب کنه

  • user icon
    نویسنده : اسقف
    تاریخ : 1395/12/19

    من دنا سوار نشدم ولی همون سمنده فقط چراغاش عوض شده با بوقش در کل برلیانس از دنا بهتره یک نگاه برلیانس به دنا قوطی مکعبی میرزه

  • user icon
    نویسنده : سلام
    تاریخ : 1395/12/20

    با سلام
    خیلی تشکر و تقدیر میکنم از پشتکار کارشناسان تبلیغات ایران خودرو. دست مریزاد. خوب جلوی رقیباتون در اومدید. با همین فرمون جلو برید تو عمل هم پشت سرشون میگذاریم.

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1396/01/07

    همه میدونیم سمند 32 تومنه.
    کروز و مانیتور و تغییر چراغ رو چند حساب کردن شده 42؟
    حداقل میدونیم برلیانس طراحی سال 2013 هستش، با اینکه موتورش 200cc کمتره و مصرف خیلی خیلی خیلی بهتری داره ولی شتابش اونقدرا هم از دنا (سمند) کمتر نیست. این یعنی طراحی

  • user icon
    نویسنده : اسفندیار زارعیان خشندرق
    تاریخ : 1396/01/09

    ضمن تشکر از همه دوستانی که نظر گذاشتند
    ولی با این نظرات دوستان وکارشناسان سایت ، مشتریان سردرگم میشن .
    منم با نظر دوستانی که در رنج قیمتی مقایسه کردند موافقم
    خودروهای ساخت داخل نقطه مثبت فراتر از دیگر تولید کنندگان خصوصا به جهات وجود قطعات و تعمیرکاران زیاد ، هست وگرنه بخاطر شکل ظاهری h330 بهتره و دل مشتری را در مقابل دنا میزنه .
    من در آذرماه از خانواده دنا ثبت نام کردم و منتظر دنا پلاس هستم و میخرم. چون از 88 پژو 405 دوگانه دارم و کاملا راضیم.
    دست همه کارشناسان ایران خودرو درد نکنه.

    ضمنا خواهشمندم به وجود خودروسازان داخلی در این فضای تحریم افتخار باید کرد و تشکر ویژه از ایران خودرویی ها.

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1396/01/24

    سلام دوستان
    من دیروز از اصفهان تا تهران با دنا اومدم، اولین بار بود می نشستم پشتش مدلش 95 هست، خیلی قشنگه م داخلش هم بیرون ولی نمیدونم چرا کروزش گاهی اوقات رو دنده 5 ست نمیشد و باید میزدم 4 ست بشه و اینکه وسط راه که داشتم آینه سمت شاگرد رو تنظیم میکردم یهویی هر دو آینه با هم خوابید هر کاری کردم با شاستی درست نشد مجبور شدم بایستم و دستی آینه ها رو باز کنم و نکته دیگه اینکه کم نمیاورد ولی تو دهنده 5 110 سرعت میرفتم صدای موتور بلند بود یجوری که دیگه جرات نمیکردم 120 برم، البته برای تست حواسم به دوربین ها بود ;)
    حالا راهنمایی کنید لطفا برای آینه چه کنم ؟

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1396/02/29

      تنظیم کننده ی اینه رو 180 درجه چرخوندی و به عقب فشار دادی و باعث شدهاینه ها بسته بشه
      کافی بود همون تنظیم کننده رو به جلو فشار بدی و 180 درجه بچرخونی
      درمورد کروز هم دنا یکی از بهترین کروز ها رو داره من تعجب می کنم اخه وقتی من خودم کروز روset می کنم روی یه سرعت خاص حتی سرعت 1km/h هم اینور اونور نمیشه
      حتما وقتی set می کردی ترمز می گرفتیو می پرید

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/02/03

    من هر دو ماشین رو سوار شدم برلیانس اتوماتیک از هر لحاظ که فکر کنید بهتره و البته قیمتش هم بالاتره. دنا بیشتر از چهل نمیارزه چون همون سمند فیس لیفت شده است نه چیزی بیشتر

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/02/09

    ماشین های خانواده 405 تند تند سرسیلندر می سوزانند و پرمصرف هستن مخصوص مناطق سردسیر می باشند، اگر فقط ظاهر بیرونی و نمای خوب داشبورد مدنظر باشه دنای صفر برای یکی دو سال خوبه، از مشکلات برقی موتوری آن قافل نشوید، H30 Cross که ارزانترین اتومات با یکم خروار آپشن، قیافه خوبی داره و صندوقش اگر صندلی جمع بشه به 1000 لیتر میرسه (دو برابر دنا) و با یک وانت برابری میکنه! با توجه به موتور 206 تا 5 سالی کار میکنه، قیمت نزدیک دنا دیگه قضاوت با خودتون، برلیسانس کلا قیمتش متفاوت و علاوه بر دنده اتومات و ظاهر زیبا فرمان الکتریکی نرم نیز داره و نوع اتومات هاچ بک (30 سانت طولش از صندوق دار کوچکتره برای پارک تو پارکینگ خیلی مهم) برای یک خانم در شهر بهترین انتخاب ولی شتاب ثانویه نسبتاً ضعیف در نتیجه برای جاده به خوش شتابی دنا نیست البته اگر دنا به مقصد برسه.

  • user icon
    نویسنده : فرهاد
    تاریخ : 1396/02/09

    واقعا خنده داره بعضی ها فقط از روی خالی کردن عقده های درون فقط از هر چیزی که ایرانی باشه ایراد می گیرن ، دنا یک سرو گردن از برلیانس و رنو ساندرو دنده ای بالاتره از هر نظر که بگی ، بهتره سوار بشید بعد نظرات کارشناسیتون رو ارائه بدید. مشکلات برقی هم برای اوایل تولید بود.

  • user icon
    نویسنده : شهرام
    تاریخ : 1396/02/13

    من دنا دارم منصفانه قضاوت کنید اصلا برلیانس به گردش نمیرسه همین بس که من با این ماشین تو دنده ۴ تا ۱۷۰ کیلومتر و تو ۵ تا ۲۰۵ کیلومتر رو پر کردم تا الان مشکل برقی نداشتم تو جاده پایداره و ترمز های قوی داره. با افزایش کارکرد شتاب ماشین بیشتر صدا و مصرف کمتر شده. نوع بنزین باید سوپر یا یورو ۴ باشد در ضمن اخیرا دنا پلاس ۴ ستاره ایمنی رو از آلمان کسب کرده که بهتر از خیلی از تولیدات داخلی است.

    • نویسنده : آرش براقی تبریزی
      تاریخ : 1397/01/22

      دوست عزیز بنده سورن توربو دارم با دنده 4 نهایت 120 میرم .

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1396/02/16

    به نظر من طراحی ظاهر دنا ناشیانس! چون هر قسمتشو کپی از یه ماشینه چراغهاش بنظر من از ویتارا ستون اخر که خوده سمنده یه قسمت هایی هم از شرکت های دیگه. داشبوردش هم که وافعا داخل کابین رو تنگ کرده سرو صدای پلاستیک بی کیفیت که داره. مشکل برقیش هم که بخاطر مولتی پلکسه که اتفاقا واسه یکی از دوستام به شدت مشکل ایجاد کرده. بریلیانس سوار نشدم پس فقط راجب ظاهر نظر میدم که با اوانس می تونم بگم خوبه

  • user icon
    نویسنده : hossein
    تاریخ : 1396/02/18

    مختصر تر این ماشین سری 320 آن زشت تر از 330 هست از نظر من هر کس میتونه 2 میلیون ببیشتر بزاره تا برلیانس H330 اتوماتیک رو بگیره از همه بهتره . از نظر من با مقایسه با دنا شرکت ایران خودرو( که همه ی سایت ها رو برای پیدا کردن بهترین ماشین زیر و رو کردم ) این محصول بهتره زیرا فرق این خودرو با دنا در یک سانروف و صفحه نمایش لمسی هست که می توان بر روی برلیانس صفحه نمایش رو بدون هیچ مشکلی نصب کرد ولی در دنا سانروف رو نمی توان با موفقیت کامل نصب کرد . اگر هم خوب نصب شود معاینه فنی گیر می دهد . خلاصه کلام برلیانس h330 اتوماتیک بسیار خوب هست و پیشنهاد می کنم بخرید.

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/02/22

    مکانیک ها و بنگاه دارها متفق القول میگن برلیانس بهتره

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/02/29

    باید ببینی برلیانس اتومات هست یا دستی چون دستیش هیچ امکانات رفاهی نداره می تونین ببرین بخونین
    ولی اتوماتش بیشتر امکانات داره
    درمورد موتور هم توان تولیدی برلیانس 108 اسب و توان دنا 114 اسب بخار هست و موتور برلیانس ضعیف تر عمل می کنه
    درمورد قطعاتم که اصلا نیاز به توضیح نیست فردا روز اگر خدای نکرده برلیانس توقف تولید بشه دیگه قطعاتش پیدا نمی شه و بازار سیاه قطعات برلیانس می مونه و خریدارا البته همین الان هم با زار سیاه داره قطعاتش
    بدنه ی برلیانس ضعیف تر از دنا هست تست تصادف رو چک کنین
    حالا من موندم برلیانس از لحاظ این سه مورد از دنا چطور بیشتر شد؟
    1.امکانات رفاهی
    2.ارزش خرید
    3.ویژگی فنی
    و از لحاظ خدمات پس از فروش چطور برابر شد؟؟؟!!!!!!!!

    من یه لند مارک خریدم خوب بود ولی توقف تولید شده
    الان منو به خاک سیاه نشونده قطعاتش بسسسسیار سخت گیر میاد برای یک لامپ باید ایرانو زیر پا بزارم و 2 برابر قیمت اصلی لامپ بخرم

    یاحق

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1396/03/04

      سلام آقا شما لینک تست تصادف دنا رو بذار تا ببینیم.دنا که همه میدونن مشکل ecuداره.یادتون باشه اوایل قیمتش بیشتر بود ولی بدلیل این مشکل قیمتش افتاد

    • نویسنده : حسینی
      تاریخ : 1396/09/17

      میشه بفرمایید ecu چی هست مهندس جان lol

  • user icon
    نویسنده : اسی
    تاریخ : 1396/03/11

    تنها مشکل دنا اینه که دماغش خیلی کشیده شده....باید ایران خودرو عملش کنه...ماشین باید سر وتهش با هم تناسب داشته باشه...ولی انصافا موتور ef7 خیلی پرشتابه که بهتر از برلیانسه

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1400/01/21

      موتور ایران خودرو جوک سال
      آخه مرد حسابی تو که موتور برلیانس رو مسخره کنی ارزم به حضورت واسه بی ام و هستش

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1400/01/21

      چی دماغش کجاشه

  • user icon
    نویسنده : آرمان از تهران
    تاریخ : 1396/03/24

    اگر قرار باشد که ما از خودرو ایرانی استفاده کنیم که مثلا از تولید داخلی حمایت کرده باشیم,خب این کار درستی نیست,چون مردم نباید جور این کار را بکشند.و بدون هیچ قرضی باید بگویم که خودرو برلیانس مخصوصا اتوماتش با توجه به آپشن,زیبایی,فنی خوب(تسم تایم زنجیری,فرمان برقی,سان روف,پاور ویندوز,آب پاش برف پاک کن هشت سوراخه,eps,کانال کشی سرد و گرم سرنشینان عقبی,رنگ با کیفیت,هندلینگ عالی)از خیلی از ماشین ها سر تره,و تنها ماشینیه که تو ایران تست 30000کیلومتر داده که نتایج خوبی هم داشته,در سربالایی هم چون گیربکس هوشمندی داره,سریعا معکوس میکشه و اصلا کم نمیاره,من امتحانش کردم...اونایی که خریدن حالشو میبرن.

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/03/24

    برلیانس از همه نظر سر تر از دناست

  • user icon
    نویسنده : Ali
    تاریخ : 1396/04/13

    نه دیگه ضایس بابا قیافه برلیانس بهتره .چه از لحاظ ظاهر بیرونیش، چه رنگ طراحی داخلیش،حتی مدل h230هم ازین دنا قشنگتره،چه برسه به این

  • user icon
    نویسنده : سروش
    تاریخ : 1396/04/16

    سلام دوستان من سمند توربو شارژ داشتم والان من بر لیانس دارم و داداشم دناداره،از من می شنوید،که تجربه سواری سه تاشو داشتم،سمند توربو شارژ از هر لحاظ از این دوتا بهتره

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/04/18

    سلام بهترین ماشین های زیر 50 میلیون به نظرم اینا هستن به ترتیب 1.ساندرو2.تندر3.برلیانس

  • user icon
    نویسنده : اسد زاده اصل بیرجندی
    تاریخ : 1396/04/18

    بزرگترین اشکال دنا کابین بسیار کوچک آن است علیرغم ابعاد و اندازه های این ماشین کابینش خیلی ضعیف طراحی شده و داشبورد جلوی این ماشین کلی جا رو گرفته و نفر جلو سمت شاگرد خیلی عذاب اور در مسافرتهای دور و حتی نزدیک و صندلیهای عقبش هم میتونست برای سرنشنیان عقبش بهتر باشه با قرار گیری توربو بر روی ماشین دنا و رفع اشکال جا ی سرنشینان و راننده این ماشین به بهترین تبدیل خواهد شد و برلیانس قابل قیاس با این ماسین نخواهد بود
    همین الانشم دنا یا حتی سورن توربو از این بزک شده چینی بهتر هست.
    برلیانس قدو فامت دار اما استقامتی ندار

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/04/19

    اگر هر دو تا ماشین رو سوار بشید به سادگی میفهمید از نظر نرمی و هندلینگ برلیانس به مراتب سرتره. آرامش برلیانس هم بیشتره

  • user icon
    نویسنده : Ali
    تاریخ : 1396/04/20

    دنا واقعا در برابر برلیانس اتوماتیک حرفی برای گفتن نداره

  • user icon
    نویسنده : آرش
    تاریخ : 1396/04/20

    دنا واقعا ظاهرش مثل کلاغی میمونه که دم نداره بعضی عزیزان زیادی نسبت به ماشین های ایران خودرو تعصب دارن و همین موجب شده تا ایران خودرو از کیفیت بزنه و به قیمت بیافزاید بازم ازش حمایت کنید برلیانس اگه ماشین بهتری نسبت به دنا نبود قیمتش هم کمتر می بود و الان تو خیابون نگاه کنی متوجه میشی که تعداد برلیانس از دنا بیشتره پس مطمئنا ماشین بهتریه ولی اگه کسی پولش نمیرسه برلیانس بخره و مجبوره ماشینای ایران خودرو رو بخره محبت کنه بیخودی نظر نده

  • user icon
    نویسنده : محسن
    تاریخ : 1396/05/15

    اخ دنا خداوکیلی ماشین برلیانسh330از دنا سرتر

  • user icon
    نویسنده : بی طرف
    تاریخ : 1396/05/31

    یکی ازدوستانم دنا داره به نظرم ماشین خوبی اومد تا اینکه سر8ماه حین رانندگی دیدیم دنده 3جانمیره بعداز2روز خوابوند تونمایندگی 350تومن گرفتن و دیسک وصفحه رو عوض کردن الانم گذاشته برای فروش که i10بخره!

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1396/06/09

    سلام من جفتشو سوار شدم خودمم مکانیکم برلیانس خیلی بهتر از دناس اصلا قابل مقایسه نیس دنا موتورش اشغاله هر روز ی جاش ایراد میکنه ماشین صفرهر روز جلو مکانیکیه

  • user icon
    نویسنده : omid iran
    تاریخ : 1396/07/09

    سلام درمورداستقامت برلیانس ورق بدنه اون دوبل هستش

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/07/18

    خداوکیلی یه نفر بخواد بااین نظراتی که من دیدم بخواد یکی از این دوماشینو بخره اول باید بره بیمارستان بخش روانی بستری شه،همه دارن ماشین خودشونو با تعصب وبدون دلیل تبلیغ میکنن ینی خود ایرانخودرو وبرلیانسم اینقد تبلیغ نمیکنه

    • نویسنده : سعید
      تاریخ : 1396/10/05

      کاملا درست گفتی

  • user icon
    نویسنده : Hossein
    تاریخ : 1396/10/08

    با سلام
    من دنا دارم هیدرولیکش وقتی ک فرمون رو میتابونی صدا میده سپرش رنگش پرید بردم گارانتی به خاطر یه خشی ک داشت ۱۰۰تا بهونه اورد عوض نکرد ۳۰۰ پول سپر دادم.ماشین خیلی کشیده است و در ضمن صدای خیلی زیادی داخلش میاد موتورش پر قدرته و لی مصرف سوخت بالایی داره

  • user icon
    نویسنده : فریدونی
    تاریخ : 1396/10/10


    این حمایت کورکورانه مردم باعث میشه ایران خودرو و سایپا تا ابد اشغال دست مردم بدند.

  • user icon
    نویسنده : بهراد
    تاریخ : 1396/11/21

    شما فقط در مورد طراحی صحبت کردین پس موتور چی قلب تپنده یه ماشین از همه چی مهمتره زیاد مزاحمتون نمیشم فقط اینو بگم یکی از بهترین موتورها در ایران ef7 هستش که طراحی آلمانه و اکثر لوازمش بوشه

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1396/12/12

    به نظر من هر کسی خواس یکی از این دو ماشین رو بخره اول هر دوتا رو تست کنه و از نزدیک ببینه،به نظرم هر دوتا خوبن ،برلیانس با موتور و گیربکس جدید رقیب اصلی دناس و به نظرم روی دست دنا بلند شه

  • user icon
    نویسنده : ایلیا
    تاریخ : 1396/12/13

    سلام بر دوستان
    سلایق و نظرات و انتظاراتی که دوستان از یک خودروی زیبا و قدرتمند و کم هزینه دارند قابل احترام و انکار ناپذیر است. اما در خرید خودرو باید به فاکتورهای تعیین کننده نهایی ذر خرید توجه بیشتری کرد ‌. به عنوان مثال خدمات بعد از فروش و تامین قطعات و ... همچنین عدم افت قیمت زیاد بازار دست دوم و ...
    بدون طرفداری از خودرو ساز داخلی در جهت حمایت از کار و تولید ملی از تولیدات وطنی خریداری نمایید.
    ضمنا کیفیت محصولات داخلی مطمئن تر از محصولات چینی است.
    موفق باشید.

  • user icon
    نویسنده : لقمان
    تاریخ : 1396/12/28

    به نظرم نویسنده چینی بود کیفیت دنا خیلی بهتره برلیانس فقط بخاطر ظاهر از دنا جلو زد وگرنه دنا از همه لحاظ از برلیانس چینی بهتره کیفیت مونتاژ ضعیف برلیانس واقعا تاسف اور بوده و هست

  • user icon
    نویسنده : ابوالفضل
    تاریخ : 1397/01/08

    سلام. دوستان اینجا چرا همه با تعصب از خودروی خود حرف میزنید من کاری با برلیانس ندارم چون تجربه سواری باهاش روندارم ولی دنا هیچ مزیتی نداره وبا سمند lx برابری میکنه فقط دنا یه مانیتور بیشتر داره واپشن خاص دیگه ای نداره که صندلی سمند lx راحت تر ونرم تر از دنا است یکم منصفانه در مورد خودرویی که سوار می شید حرف بزنید نه تعصبی.

  • user icon
    نویسنده : Meysam
    تاریخ : 1397/01/11

    دوستان ب من بگيد اگه دنا بهتر از برليانس هست چرا قيمتش پايينتره ؟؟

  • user icon
    نویسنده : آرش براقی تبریزی
    تاریخ : 1397/01/22

    یه سوال خدمات پس از فروش کدوم بهتره ؟
    و یه سوال چرا سمند سورن بنده سر 2000 تا استپ موتورش خراب شد ؟

  • user icon
    نویسنده : میرحسین
    تاریخ : 1397/03/12

    باسلام بنده برلیانس h330باموتور1650گرفتم یک ماهی می شودراضی هستم امابادنامقایسه نمی کنم چون فقط تبلیغ می شودبرای دنا. دناهمان سمندهست همین طورکه دوستان گفتن

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/03/23

    من دنا داشتم ..سمند الیکس موتور قدیم و جدید داشتم.به نظر من سمند و دنا اشغاله...در خصوص برلیانس یه دنده اتوماتیک با موتور جدید ۱.۶۴۵ ثبت نام کردم که تا ۱۵ روز دیگه بهم میدنش .به نظر من از دنا و مدلهای مختلف سمند بهتره.داداشم هم داره و راضیه.منم چند بار سوار شدم و به نظرم نرمتر و بهتر از دنا و سمنده به خصوص که توی سالهایی که دنا و سمند داشتم یکسره هر ۲ الی ۳ ماه تعمیرگاه بودم.دنا خیلی خشکه و داعم مهشکناش مث سمند میسوزه...دنا کیفیت خیلی بدی در متریال به کار رفته داره .دنای من بعد یکسال سواری شبیح لگن مسی که سکه توش ریخته باشی صدا از همه جاش میداد...صدای موتورش بد بود ..خلاصه راحت شدم از دستش.....موتور ای اف سون بسیار بده.....هرگز ایران خودرو نخرین...من یه جک اس ۵ هم دارم .باهاش فقط میرم مسافرت شمال....اگه بخام با هایما مقایسه کنم خدایی خیلی سره...ولی ماشین شهری نباید از هایما و جک استفاده کرد.برای شهر برلیانس و بسترون بی ۵۰ اف و مزدا ۳ خوبن.

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/05/14

    سلام، خدمات پس از فروش شامل در دسترس بودن و قیمت قطعات هم میشه. در مورد برلیانس، قطعات یدکی کم و واقعا گران است. یک دونه چراغ جلوی سمت راننده نهصد هزار تومان است که در مقایسه با دنا و سایر داخلیها خیلی گرانتر است.

  • user icon
    نویسنده : آرش
    تاریخ : 1397/05/17

    سلام . من برای خرید هردو ماشین رو امتحان کردم و تجربیات خودم رو در اختیار دوستان قرار میدم تا بهتر تصمیم بگیرند. اولین موردی که در دنا و برلیانس اختلاف هست فضای داخلی خودرو هاست در دنا مخصوصا صندلی عقب خیلی فضا جا داری نداره و برعکس قیافه دنا فضای داخلی دنا کوچکتر هست مخصوصا در صندلی عقب ولی در خودرو برلیانس فضای داخلی جا دار تر از دنا است . مورد دوم جنس لوازم داخلی مورد استفاده در دنا نسبت به برلیانس از کیفیت پائین تری برخوردار است .مورد سوم صدای موتور که در خوردو برلیانس اصلا شنیده نمیشود برعکس دنا مورد چهارم رانندگی نرمتر با برلیانس خیلی راحتر از رانندگی با دنا بود مخصوصا فرمان برلیانس . و موارد دیگری رو که دوستان در مورد موتور و ظاهر دنا و برلیانس نظر دادند. دوستان من خودم هم مخالف خودرو چینی بودم ولی اگه خود آدم اونو امتحان کنه میبینه که برلیانس واقعا بهتر و پارس خودرو هم کم نگذاشته . موفق پیروز باشید.

  • user icon
    نویسنده : آرش
    تاریخ : 1397/05/18

    پروژه آزادسازی قیمت خودرو گویا بار دیگر در مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت،معدن و تجارت کلید خورده و آن طور که خبر می‌رسد، تصمیم‌سازان قصد دارند ضمن حذف دخالت مستقیم شورای رقابت در پروسه قیمت‌گذاری، قیمت خودروهای داخلی را به بازار و به نظام عرضه و تقاضا بسپارند. (منبع افکار نیوز) سلام . تبریک میگم به همه دوستان مخصوصا کسانی که از تولیدات داخلی حمایت میکنند بریم دنا رو باقیمت 70الی 80 میلیون شاید هم بالاتر بخریم خدای ارزش این مبلغو داره ؟؟بازم حمایت کنید کجای دنیا دیدید که خودرو سازی انحصاری باشه و هیچ رقابتی نباشه و هر چه خودرو ساز باهر کیفیتی خواست تولید کنه خوبه یک سری هم به حوادث رانندگی بزنیم به علت رعایت نکردن استانداردها بلای جان مردم شده پدرو مادر با هزار امید بچه بزرگ میکنه و .... چرا واقعا نمیزارن خودرو سازهای دیگر یا خودرو های دیگر تو ایران باشن واقعا چرا چون محصولات خودشون تو دستشون باد میکنه و اگه خودروی هم از کجای دیگه اومده باشه برای از بین بوردن باز میگن چینیه نخرو ..... واقعا بیایم کمی عاقلانه تر فکر کنیم.

  • user icon
    نویسنده : amin
    تاریخ : 1397/10/19

    اقایون زحمت بکشن یکبار از نزدیک برلیانس ۱۶۵۰ اتومات رو ببینید سوار بشید بعد نظر بدید
    خداباور کنید هر دو ماشینو داشتم دنا امکانات بیشتری داره مثل صندلی برقی ولی کیفیت سواری برلیانس موتور جدید اتومات یه چیز دیگس
    من شغلم رانندگیه دایم بت ماشینای مختلف توی شهر و جاده میرم برلیانس بسیار بیصدا و نرم حرکت میکنه شتاب ماشین تا سرعت ۱۲۰ فوق العادس دنده ها بنرمی عوض میشه اتلق کاملا عایقه گیربکس عالی عمل میکنه فقط سرعت نهایی پایینی داره بیشتر از ۱۷۰ نمیره
    دنا ماشین خوبیه ولی نسبت به سمتد و ۴۰۵

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1400/01/21

      پس چرا واسه من تا 200رفت

  • user icon
    نویسنده : Saeiid
    تاریخ : 1397/11/16

    هنوز بحث دَنا و برليانس دو به شكن تكنولوژي كه منسوخ شده وبعد ايرانيزه و چينيزه اونم قطعات اشغال متفرقة چين ملت از اين ماشينا حمايت ميكنن اخه بدبختا باز چين يه محصولي زده اسم كارخونه روشه يه برنديه برا خوش بازار جهاني داره برليانس محصولات ايران خودرو بازار كجا داره؟؟؟؟ در پايان از محصول چيني حمايت نميكنم فقط مقايسه دو اين ايران مافايايي توتاليتري كه مغز ملت هم تعطيل كرده

  • user icon
    نویسنده : امیرعلی
    تاریخ : 1398/05/23

    من هم دنا داشتم هم برلیانس
    دنا از همه نظر از برلیانس سرتره برلیانس کیفیت داشبوردش نسبت به دنا خیلی ضعیفه
    دوم اینکه دنا از لحاظ کشش حتی با این برلیانس هایی با موتور 1650 سی سی جدید هستن...
    بهتره...

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1400/01/21

      مطمئنی که ماشینی که گرفتی برلیانس بود
      فک کنم پرایدو با دنا مقایسه کردی

  • user icon
    نویسنده : یاسر
    تاریخ : 1398/05/24

    اخه دنا هم ماشینه؟
    پژو پارس از همه لحاظ بهتر از دنا هستش
    هم سوار پژو پارس شدم و هم دنا

  • user icon
    نویسنده : FG
    تاریخ : 1399/10/27

    خیلی بد بود برلیانس با موتور بزرگتر تولید میشه و تعلیقشم عالیه و ببخشید که اینو می گم ولی مانیتور تو موتور بزرگ داره صندلی 8 حرکته داره و شتاب بهتری هم از دنا میزنه البته اگه دنبال خودروی کم خرج باشید برلیانس عالیه

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1399/10/30

    با سلام
    بعضی های که از اشغال های مثل ایرانی سوار شدن از ان بالا نمیرن احساس میکنن ماشینشون موستانگ 700اسب بخاری لطفا کسانی که سوار استارت زدن دو قدم راه رفتن حرف بزنن شاتون سوارا مهندسین ایرانخودرو رفته موتور لغو شده اﺋـودی خریدن اومدن برا ما شاخ شدن شما در حد اشغال سوار هستین برلیانس هیچ اشکال فنی نداشته اما دنا دو روز بود که تولید شده بود شاتون زد.لطفا ساکت بمونین تا حالا با برلیانس دو قدم نرفتین ساکت یکی از پژو بالا تر نرفته رفته دنا خریده احساس میکنه موستانگه از همه ماشین ها خوب

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1400/01/26

    با سلام. نظرات را که می خونی اصلا نمیتونی این دو ماشینو مقایسه کنید. اغلب در مورد چیزائی نظر داده شده که سلیقه ایه و یا مقایسه اش خیلی آسونه و شاید از نظر خیلی ها مهم نباشه. مثلا قدرت موتور، مدیل، صندلی برقی، صندوق عقب چیزائی هست که هرکس بخواد بخره میره می بینه.
    به دوستان پیشنهاد می کنم بیشتر تجربیات سواری شونو بنویسن. اطلاعاتی که کسی که می خواد بخره با مشاهده نمیتونه بدست بیاره خیلی مهمه. مثلا راحتی رانندگی در شهر، در ترافیک، راحتی صندلی ها در سفر، در جاده، میزان خستگی، احتمال خرابی و تعمیرات، صدای موتور و گیربکس در دور آرام و در سرعت، یا مثلا این که با دنده 5 در سرعت 120 دور موتور چنده، صداری موتور چقده؟
    اگر دوستان تجربیاتشونو در رانندگی با این دو خودرو بنویسن هم مقایسه کامل میشه و هم راهنمایی میشه برای کسانی که می خوان خودرو بخرن.
    با تشکر

  • user icon
    نویسنده : مرتضی
    تاریخ : 1400/09/16

    شک نکنید دنا خیلی بهتره
    از هر نظری که بخوای مقایسه کنی ، دنا یک سر و گردن بالاتر و بهتر از برلیانس هست
    من جفتشم داشتم هرکیم میگه دنا هر روز تعمیرگاهه حرف مفت میزنه، من که خدایی راضیم
    حرف نداره

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1401/06/26

    سلام من هیچکدوم از اینا را تا حالا تجربه رانندگی نداشتم باهاشون
    ولی متاسفانه اکثر دوستانی که نظر دادن فقط عقده اپشن دارن !! والا نمیدونم داشتن مانیتور یا صندلی برقی و غیره چه کلاسی داره که بعضی ها اینقدر تعصب دارن
    خیلی کم از دوستان فقط از کیفیت و فنی ماشین صحبت کردن که واقعا جای تاسف داره
    در پایان ب اون دوستانی که اپشن واسشون مهم هست میگم اپشن میخوای ببینی برو کادیلاک سویل 40 سال پیش را سوار شو تا معنی واقعی اپشن را متوجه بشی که قبل از اینکه خودروساز های خودمون بدونن اپشن چطور تلفظ میشه اینا روی ماشین هاشون چیزایی داشتن که ما الان روی اشغال های تولید داخل میبینیم

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading