اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه رنو تلیسمان با تویوتا آریون

مقایسه رنو تلیسمان با تویوتا آریون

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه رنو تلیسمان با تویوتا آریون است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه رنو تلیسمان با تویوتا آریون بپردازیم.

TOYOTA ARION

تویوتا آریون

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
51
بررسی تویوتا آریون

RENAULT Talisman

رنو تلیسمان

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
51
بررسی رنو تلیسمان
انتخاب ماشین 3

TOYOTA ARION

تویوتا آریون

Top car

TOYOTA ARION

تویوتا آریون

مقایسه رنو تلیسمان با تویوتا آریون

تویوتا اریون

 

اگر تویوتا کمری را قوی تر ، سریع تر و ظاهرش را قدرتمند تر کنیم نتیجه آن تویوتا اریون است که دو نسل آن در حد فاصل سال های 2009 تا 2013 به بازار ایران عرضه شده است .  ویژگی اصلی ماشین های تویوتا از بدو تولید تا امروز که هم در جذابیت تاثیر داشته و هم نشان دهنده اصالت است چهره ماندگار و زیبای ماشین های این برند است که هر کدام شخصیتی مستقل برای خود دارند و در مورد تویوتا اریون می توان گفت که ظاهر هماهنگ و خشمگینش خبر از ذات وحشی و نا آرام آن می دهد .

 

تویوتا اریون

 

قدم به داخل کابین تویوتا آریون که میگذاریم برای یک ماشین در این کلاس همه چیز را مناسب میبینیم . کیفیت ساخت تویوتا آریون به طرز فوق العاده ای بالا است ، از بهترین متریال درون این ماشین بهره برده شده است ، ابعاد کابین راحت و جادار است و به لطف طراحی و ارگونومی خوب سرنشینان تویوتا آریون در داخل کابین ماشین حتی برای زمان های طولانی احساس راحتی محض می کنند ، طراحی داخلی تویوتا آریون زیبا است و رنگ بندی مناسبی دارد و استفاده از تریم چوبی هم جلوه خاصی به کابین این ماشین بخشیده است و تفاوتی ندارد که شما در چه سن و سالی هستید و چه سلیقه ای دارید در هر صورت ارگونومی و طراحی و کیفیت و آپشن های تویوتا اریون شما را راضی نگه خواهد داشت .

 

تویوتا آریون

 

توانایی های حرکتی عالی نکته مثبتی در مورد تویوتا اریون می باشد که بسیاری را جذب خودش کرده است . قلب تپنده تویوتا آریون 2013 یک پیشرانه V6  است که 3.5 لیتر یا به طور دقیق تر 3456 سی سی حجم دارد . این پیشرانه قابلیت تولید 268 اسب بخار قدرت در دور موتور 6200 دور در دقیقه را دارد . گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز 336 نیوتن متر است که در دور موتور 4700 دور در دقیقه به دست می آید . برای این مدل از تویوتا اریون گیربکس 6 سرعته اتوماتیک برگزیده شده است که به طور عالی با موتور ماشین کوپل شده است ، بسیار هوشمند و سریع عمل می کند و حتی در شدید ترین دنده معکوس ها هم به خاطر نرمی گیربکس تعویض دنده را حس نمی کنید .

تویوتا آریون قابلیت رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت را تنها در 7.4 ثانیه دارد و سریع تر و راحت از آنچه که فکر کنید می توانید به سرعت نهایی ببش از 230 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنید . استهلاک کم و آلایندگی پایین از ویژگی های معروف تویوتا است و اریون هم با مصرف سوخت 9 لیتر در سیکل ترکیبی نشان می دهد که این ویژگی ذاتی را به ارث برده است .  هماهنگی عالی بخش فنی و دور گرفتن سریع تویوتا اریون را در هر ماشین سدانی نمیتوانید لمس کنید و زمانی که پدال گاز تویوتا اریون را می فشارید کاملا حس می کنید که گشتاور عالی اریون بر سطح آسفالت و جاده شلاق میزند و تشنه سرعت گرفتن است .

 

تویوتا آریون

 

تویوتا اریون و کمری بر روی یک پلتفرم ساخته شده اند اما اریون سواری بهتری دارد ؛ سواری با تویوتا اریون توام با هندلینگ عالی اما نرمی و آرامش یک ماشین خانوادگی است که در هنگام رانندگی آرام ماشین کاملا رام و تحت کنترلی میباشد و در هنگام رانندگی تهاجمی به واسطه عملکرد خوب فنربندی ، ترمز ها ، طراحی خوب شاسی و تقسیم وزن مناسب قابلیت مانور پذیری عالی که دارد شما را شگفت زده خواهد کرد .

تویوتا اریون یک سدان خانوادگی پر قدرت و لذت بخش است که سواری عالی دارد و برای دوستان اهل دنیای ماشین که حالا تشکیل خانواده داده اند گزینه ایده آلی است و از همه مهم تر تویوتا اریون 2013 با قیمت 200 میلیون تومان حالا یکی از منطقی ترین و ارزشمند ترین گزنه های موجود در بازار است که 6 سیلندر میباشد ، ژاپنی است ، توانایی حرکتی خوبی دارد ، سواری لذت بخشی دارد و از همه مهم تر یک تویوتا اصیل است .

 

تویوتا آریون

RENAULT Talisman

رنو تلیسمان

مقایسه رنو تلیسمان با تویوتا آریون

رنو تالیسمان

 

رنو تالیسمان یکی از گزینه های جذاب این روز های بازار است که با انقلابی در فروش ماشین های رنو در ایران به همه اثبات کرد که نسل جدید نوادگان لویی رنو حالا در پی یافتن جایگاه واقعی خود در بازار های مختلف هستند . رنو تالیسمان در ظاهر لوکس ، مدرن و زیبا است و از آنجایی که بر اساس آخرین زبان طراحی رنو و سیاست های شرکت پیکر بندی شده است با دیگر عضو های خانواده رنو شباهت ظاهری دارد . رنو تلیسمان در ظاهر در اوج هماهنگی قرار دارد و مانند یک اثر هنری زیبا در بین ماشین های رنو است زیرا تا پیش از این خیلی از آدم ها ماشین های رنو را محافظه کارانه می دانستند . همانطور که رنو تلیسمان ظاهر خارجی اش بسیار خوب به نظر می رسد داخل کابین هم همینطور می باشد و همه چیز انقدر خوب طراحی شده است که شما را به تحسین وا می دارد .

 

رنو تالیسمان

 

طراحی کابین رنو تالیسمان لوکس ،  دلنشین و جذاب است ، متریال کابین تالیسمان عالی میباشد و از بهترین مواد ممکن ساخته شده است و کاملا رضایت همه را میتواند جلب کند ، کیفیت ساخت و مونتاژ رنو تالیسمان بسیار بالا و فوق العاده است و از نظر ابعادی هم با توجه به سگمنت خود در رده ماشین های جادار قرار می گیرد که حتی در کلاس خودش هم در زمره جادار ترین ها می باشد و فضای داخل رنو تلیسمان برای سرنشینان فوق العاده راحت است . تا اینجا در مورد رنو تلیسمان متوجه شدیم که از نظر طراحی ، کیفیت ، ابعاد و ... ماشین بسیار کامل و خوبی است و حالا در بحث آپشن هم باید بگوییم که حتی بیش از پیش رنو تلیسمان به دل میشیند زیرا برخی از آپشن های این ماشین برای نخستین بار است که بر روی یک ماشین در کلاس و قیمت رنو تالیسمان قرار می گیرد و حتی در بعضی از ماشین های لوکس تر از رنو تلیسمان هم این آپشن ها مشاهده نمی شود . به طور مثال نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو HUD)) ، سامانه کمکی پارک خودکار و ترمز اضطراری  فعال از جمله این امکانات است . سقف پاناروما و دیگر آپشن های عالی رنو تالیسمان از دیگر جذابیت های بصری رنو تلیسمان است . امتیاز ظاهری رنو تالیسمان و تویوتا اریون برابر است ، هر دو در زمره ماشین های با کیفیت قرار میگیرند اما سطح آپشن ها و تکنولوژی در رنو تالیسمان برتر است .

 

رنو تالیسمان

 

درون سینه رنو تلیسمان یک پیشرانه پیشرفته و با راندمان بالا قرار دارد که مهندسین رنو برای طراحی اش بسیار زحمت کشیده اند تا با حجم زیاد تکنولوژی هایی که دارد در پارامتر های مختلف به خوبی بدرخشد و بازدهی عالی خود را ثابت کند . در سینه  رنو تالیسمان یک پیشرانه 4 سیلندر خطی قرار دارد که 1618 سی سی حجمش میباشد  و توسط سیستم پرخوران یا  توربو شارژر تغذیه می گردد . پیشرانه رنو تالیسمان  قابلیت تولید 200 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 260 نیوتن متر  گشتاور در دور موتور 2500 دور در دقیقه را دارا میباشد و چون قدرت و گشتاورش در دور های پایین حاصل می گردد بالاترین راندمان را در هر لحظه در اختیار راننده قرار می دهد و در هر زمان که بخواهید می توانید با این ماشین یک شتابگیری فوقالعاده را تجربه کنید . رنو تالیسمان با تکیه بر این پیشرانه پر توان و پر کشش جزء چابک ترین ماشین های کلاس خودش می باشد به طوری که تنها در 7.7 ثانیه رنو تالیسمان به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند و به راحتی تا سرعت های حتی بیشتر از 230 کیلومتر در ساعت هم می توانید با این ماشین به شتابگیری ادامه دهید .

علاوه بر این شتابگیری خوب مزیت عالی دیگر رنو تالیسمان مصرف سوخت اقتصادی اش است زیرا با سوزاندن 6.2 لیتر بنزین در  100 کیلومتر خیال مالک خود را از بنزین زدن های پی در پی راحت می کند که نشان از کم استهلاک بودن رنو تالیسمان است و خیال مالک ماشین را از هر گونه مراجعه به تعمیرگاه راحت می کند تا صاحب رنو تلیسمان با خیال هر چه راحت تر از سواری با ماشین خود لذت ببرد . برای انتقال قدرت تالیسمان هم رنو از یک گیربکس 7 سرعته دبل کلاچ EDC استفاده کرده است که قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان را نیز دارا می باشد . گیربکس پیشرفته رنو تالیسمان که یکی از نقاط قوتش محسوب می شود با موتور ماشین هماهنگی کامل دارد و تعویض دنده هایی نرم ، سریع ، دقیق و لذت بخش را به شما تقدیم می کند . تویوتا اریون ماشین خشمگین و قدرتمند و وحشی است اما رنو تالیسمان بر اساس تکنولوژی مدرن ساخته شده است و از اینرو به لطف موتور توربو جمع و جورش در سرعت های پایین ماشین چابکی است اما ه چه سرعت بالاتر می رود قدرت تویوتا اریون و فاصله آن با رنو تلیسمان بیشتر و بیشتر می شود . 

 

رنو تالیسمان

 

رنو تالیسمان به لطف ویژگی ها و کیفیت ساخت خوبی که دارد و هماهنگی طراحی بخش خای مختلفش سواری خوب و با ویژگی های متنوعی دارد و یک ماشین با راید لذت بخش است اما حس و حال سواری با تویوتا اریون کمی بهتر می باشد .

در رنج قیمت 200 میلیون تومان رنو تالیسمان از بهترین های صفر کیلومتر است که مدرن و زیبا و پر بازده است و در مقابل تویوتا اریون هم با اصالت و پر قدرت و رام نشدنی است از اینرو هر دو ماشین امتیاز برابر دریافت می کنند و انتخاب بین این دو گزینه عالی به سلیقه و شخصیت و پارامتر های مورد نظری که از ماشین انتظار دارید بر می گردد .

 

رنو تالیسمان

 

 

فیلم تست درایو رنو تلیسمان را می توانید در این لینک مشاهده نمایید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading