اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه رنو مگان با کیا سراتو 2008

مقایسه رنو مگان با کیا سراتو 2008

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه رنو مگان با کیا سراتو 2008 است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه رنو مگان با کیا سراتو 2008 بپردازیم.

RENAULT MEGANE

رنو مگان

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی رنو مگان

cerato 2008

سراتو 2008

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی سراتو 2008
انتخاب ماشین 3

RENAULT MEGANE

رنو مگان

Top car

RENAULT MEGANE

رنو مگان

مقایسه رنو مگان با کیا سراتو 2008

رنو مگان

 

رنو مگان در زمان عرضه توسط پارس خودرو به لطف آپشن های مناسب ، ظاهر نسبتا مدرن و پیشرانه کم استهلاک با استقبال خوبی از سمت مردم مواجه شد و تا سال 91 که تولید رنو مگان ادامه داشت فروش خوبی را تجربه کرد و هنور هم نمونه های کم کارکرد و سالم آن بازار مناسبی دارند . ظاهر بیرونی و بدنه رنو مگان بر اساس خطوط تیز و زوایای شارپ شکل گرفته است که همه قطعات بدنه و ... با این استایل هماهنگی دارند و در نهایت ظاهر یک دست ، قابل قبول و زیبایی را برای رنو مگان به ارمغان آورده اند . با وجود اینکه بیشتر از 10 سال از ورود رنو مگان به ایران می گذرد اما هنوز هم ظاهر آن را طرفدارانش دوست دارند که این یعنی انتخاب المان های صحیح در مورد یک سدان کوچک خانوادگی که ماندگاری در آن جزء اصول مهم است .

 

رنو مگان

 

با ورود به کابین رنو مگان استایل و سبک طراحی با بدنه متفاوت است اما ترکیب این دو طرح چهره ای ایده آل به وجود آورده اند که با هم هماهنگ میباشند . رنو مگان از نظر کیفیت متریال ، کیفیت ساخت ، ارگونومی و ... ماشین متوسطی است اما نکته مثبتی در مورد آن وجود دارد و آن هم حفظ کیفیت و آرامش کابین در بلند مدت است .

 

رنو مگان

 

رنو مگان هم مانند بسیاری از رقیبانش برای نیرو گرفتن از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری با آرایش خطی بهره میبرد . ئقلب تپنده 1998 سی سی رنو مگان قادر است تا ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند که در کلاس رنو مگان این اعداد برابر با دیگر رقبا است اما اضافه وزن سدان خوش آتیه فرانسوی ما و ضعف گیربکس 4 سرعته اتوماتیک رنو مگان در هماهنگی با پیشرانه شتاب اولیه ضعیفی را برای آن به وجود آورده اند که با دور گرفتن و بالاتر رفتن سرعت این ایراد کمتر به چشم میاید و شتاب ثانویه رنو مگان قابل قبول تر احساس می گردد .

 

  رنو مگان

 

سواری با رنو مگان حس وحال و لذتی متفاوت با دیگر سدان های جمع و جور دارد به علت اینکه رنو مگان هم نرم و خانوادگی است و هم اینکه سیستم تعلیق با آرایش ساده آن هندلینگ خوبی به وجود آورده است که در مواقع لزوم قابلیت مانور خوبی ارائه می کند .

رنو مگان سال ها در ایران تولید شد و هنوز هم با گذشت 5 سال از توقف تولیدش هواداران خودش را حفظ کرده است که این موضوع نوید بازار خوب ، خدمات پس از فروش مناسب و استهلاک کم و هزینه های نگهداری معقول را می دهد و در مجموع رنو مگان با همه ویژگی های یاد شده انتخاب بهتری از کیا سراتو به شمار می رود .

 

مگان

cerato 2008

سراتو 2008

مقایسه رنو مگان با کیا سراتو 2008

 کیا سراتو 2007-2008

 

هنگامی که نسل اول کیا سراتو وارد ایران شد تنوع کم بود ، رقیبان محدود بودند و بازار رمق چندانی نداشت و از اینرو کیا سراتو فروش کمتری را بر خلاف دیگر نسل هایش تجربه کرد . ظاهر کیا سراتو کمی قدیمی ، محافظه کارانه و با احتیاط شکل گرفته است و با قرار گرفتن در کنار رنو مگان انگار 10 سال زودتر از آن طراحی شده است اما در کل نسل نخست کیا سراتو طراحی ظاهری قابل قبول و هماهنگ دارد و اصول و المان های صحیحی در مورد پیکربندی اش به کار برده اند .

 

 کیا سراتو 2007-2008

 

داخل کابین کیا سراتو ظاهر دقیقا مشابه برادر های بزرگتر است که فقط ابعاد را جمع و جور تر کرده اند و به منظور ارزان سازی تعداد زیادی از آپشن ها را حذف کرده اند زیرا کیا سراتو تنها آپشن های ضروری را دارد . یکی از نکات مثبت نسل نخست کیا سراتو کیفیت ساخت خوب و کیفیت مناسب مواد به کار رفته در ادوات است و در کل در مقایسه با رنو مگان ، کیا سراتو 2008 سطح کیفیت تقریبا یکسانی دارد ، لیست آپشن ضعیفتری ارائه میکند و ظاهر قدیمی و کسل کننده تری را دارا می باشد .

 

 کیا سراتو 2007-2008

 

قلب تپنده کیا سراتو 2008 4 سیلندر با آرایش خطی است و مانند رنو مگان 1998 سی سی حجم دقیق آن است . نسل اول کامپکت سدان معروف ما قابلیت تولید 143 اسب بخار قدرت و 190  نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد که این قدرت توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می گردد . کیا سراتو تقریبا ماشین پر استهلاکی است اما قابلیت های حرکتی خوبی دارد اما در شرایط برابر استهلاک و هزینه های نگهداری کیا سراتو بیشتر است و مصرف سوخت بیشتری هم به ثبت می رساند .

 

 کیا سراتو 2007-2008

 

یکی از نقاط قوت این نسل از کیا سراتو هندلینگ و سواری خوب است که نرمی ، فرمان پذیری ، قابلیت مانور و ... همه به صورت عالی در آن لحاظ شده اند و از راندن کیا سراتو 2008 احساس خوبی پیدا میکنید و در هنگام رانندگی تهاجمی از قابلیت های کیا سراتو لذت می برید اما در مقابل ترمز های ضعیف که قدرت ایستایی پایینی دارند و در هنگام ترمز های پیاپی هم با کاهش دوباره قدرت ایستایی دست و پنجه نرم می کنند  ایمنی کیا سراتو را ضعیف جلوه می دهند .

نمونه های سالم و کم کارکرد کیا سراتو گزینه خوب و مناسبی برای خرید هستند اما در مقایسه با رنو مگان ارزش خریدش تا حدودی با کاهش مواجهه گردیده است و اگر یک سدان خانوادگی جمع و جور با ویژگی های خوب بخواهیم رنو مگان انتخاب ایده آل تری می باشد .

 

 کیا سراتو 2007-2008

 

ویدئو تست و بررسی کیا سراتو را در این لینک مشاهده نمایید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Hamid
    تاریخ : 1396/08/30

    مرسی. مقایسه مختصر و مفیدی بود

  • user icon
    نویسنده : مریم
    تاریخ : 1396/09/08

    زیر 100 تومن مگان رقیبی نداره

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1397/08/12

    سلام
    دوسال هست مگان دارم ۱۶۰۰دنده
    عالیست
    نرم برو راحت

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1398/05/23

    من چهار سال که سراتو ۲۰۰۸ دارم از لحاظ فنی با هیوندای آوانته که به کم استهلاکی معروفه یکیه و تو این مدت غیر از مصرفی و کمپرسور کولر که البته به اشتباه خودم ایراد پیدا کرد مشکل دیگه ای نداشته نکته دوم ترمز که هر چهار چرخ دیسک و با سایز مناسبی برای این خودرو طراحی شدن من از سرعت ۲۰۰ تا ۰ هم با این ماشین ترمز کردم که البته بعدش دیسک های جلو تاب برداشت ولی تو مسافت نه چندان زیادی ماشین وایساد سر پیچ ها هم به خوبی میشه روی ترمز ها حساب کرد و ماشین تعادل خودش رو حفظ میکنه تنها ایراد ترمز به نظرم نداشتن ترمز کمکی عقبه که برای توقف اضطراری نمیشه رو ترمز دستی حساب کرد و نکته ای که برتری با اختلاف زیاد با مگان داره گیربکس بسیار کم استهلاکشه که محاله با سرویس خوب و اصولی محاله هزینه ای براتون درست کنه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading