اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه اپتیما 2015 با تویوتا کمری 2014

مقایسه اپتیما 2015 با تویوتا کمری 2014

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه  اپتیما 2015 با تویوتا کمری 2014 است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه اپتیما 2015 با تویوتا کمری 2014  بپردازیم.

TOYOTA CAMRY

تویوتا کمری 2014

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
47
بررسی تویوتا کمری 2014

optima 2015

کیا اپتیما

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
46
بررسی کیا اپتیما
انتخاب ماشین 3

TOYOTA CAMRY

تویوتا کمری 2014

Top car

TOYOTA CAMRY

تویوتا کمری 2014

مقایسه اپتیما 2015 با تویوتا کمری 2014

 تویوتا کمری 2014

 

تویوتا کمری نسل هفتم که با کد xv50 شناخته میشود از آگوست سال 2011 با مدل 2012 به بازار های جهانی عرضه شده است ؛ تویوتا کمری XV50 از نظر ظاهری مثل همیشه اصل ماندگاری را رعایت کرده است اما نسبت به نسل ششم تویوتا کمری حالا بسیار شکیل تر و جذاب تر به نظر میاید و البته سادگی در طراحی تویوتا کمری نکته ای است که باعث شده تا در بسیاری از نقاط جهان چهره آن را دوست داشتنی بدانند . تویوتا کمری را به خاطر استایل ساده و محافظه کارانه اش بسیاری از جوانان دوست ندارند و آمار فروش تویوتا کمری از همان بدو ورودش به بازار نشان می دهد که میان سالها بیشترین درصد خریداران تویوتا کمری را تشکیل می دهند البته سادگی تویوتا کمری در طراحی یکی از نکات کلیدی حفظ جذابیتش تا سالهای زیادی بعد از تولیدش است .

 

 تویوتا کمری 2014

 

شاید بتوان بزرگترین و موثر ترین تغییر در مورد تویوتا کمری XV50 را طراحی داخلی آن دانست که با اختلاف زیاد از نسل های قبلی تویوتا کمری برتر است و ویژگی های چون لوکس بودن ، ارگونومی خوب ، طراحی قابل توجه را دارا می باشد که در کنار کیفیت عالی و مثال زدنی تویوتا در ساخت و مواد به کار رفته که ویژگی تمام ماشین های تویوتا از گذشته تا امروز بوده است باعث شده اند تا نسل هفتم تویوتا کمری یکی از جذاب ترین سدان های متوسط این رنج به شمار رود . تویوتا کمری یک ماشین کیفیت محور است که در داخل کابین آن آپشن های زیادی مشاهده نمی شود اما کمبود آپشن هم ندارد و تجهیزات مورد نیاز شما در تویوتا کمری XV50 موجود است .

 

 تویوتا کمری 2014

 

قلب تپنده پر فروش ترین سدان میان سایز ژاپنی در نسل هفتم یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی است که به طور دقیق 2494 سی سی حجم دارد ؛ تویوتا کمری به لطف این موتور قابلیت تولید 181 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 235 نیوتن متر را در دور موتور 4100 در دقیقه دارا میباشد و این نیرو توسط یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ های جلو تویوتا کمری منتقل میشود که در نهایت شتاب 0 تا 100 کیلومتر در حدود 9 ثانیه ، حداکثر سرعت حدود 215 کیلومتر در ساعت که در شرایط خوب تا 240 کیلومتر هم برای تویوتا کمری XV50 حداکثر سرعت ثبت شده است و مصرف سوخت 7.8 لیتر در سیکل ترکیبی از جمله ویژگی های تویوتا کمری است . یکی از دلایل فروش عالی تویوتا کمری هماهنگی مناسب موتور و گیربکس است اما نکته مهم تر در این رابطه استهلاک بسیار کم و هزینه نگهداری پایین تویوتا کمری است که همواره آن را از بسیاری رقبایش پیشتاز نگه می دارد .

 

 تویوتا کمری 2014

 

تویوتا کمری را در سر تا سر دنیا به عنوان یک ماشین خانوادگی با سواری نرم و لذت بخش می شناسند اما تویوتا کمری xv50 حالا هندلینگ عالی دارد که سواری جذاب تری را نسبت به گذشتگانش برایش به وجود آورده است ؛ در واقع تویوتا کمری XV50 یک سدان چند منظوره است که بسته به سبک رانندگی شما که اسپرت یا خانوادگی است خودش را وفق می دهد و نهایت تلاش خود را می کند تا حس خوب و نابی از راندن تویوتا کمری حاصل گردد .

تویوتا کمری XV50 را میتوان منطقی ترین انتخاب کارکرده در کلاس خودش دانست زیرا بسیار کم استهلاک است ، کیفیت عالی دارد و در سر تا سر جهان یکی از دوست داشتنی ترین سدان های موجود است و در نهایت با این بودجه نمونه دست دوم آن نسبت به رقیب کره ای ارزش خرید کاملا بالاتری را دارا می باشد.

 

 تویوتا کمری 2014

 

در این لینک می توانید تست و بررسی کامل تویوتا کمری 2015 را مشاهده نمایید.

optima 2015

کیا اپتیما

مقایسه اپتیما 2015 با تویوتا کمری 2014

 کیا اپتیما

 

کیا اپتیما TF نخستین بار در سال 2010 رونمایی شد و نسل سوم کیا اپتیما به شمار می رود ؛ تا انتهای سال 2013 کیا اپتیما با همین چهره عرضه می شد و برای مدل های سال 2014 اپتیما TF یک فیس لیفت جزئی انجام شد تا چهره ای هم جهت با ماشین های جدید کیا داشته باشد . از نظر ظاهری کیا اپتیما ماشین زیبا و جذابی است و در برابر تویوتا کمری هیجان بیشتری در طراحی کیا اپتیما موج می زند و گویی آدرنالین بیشتری در خون طراحان کیا جاری بوده است .

ظاهر کیا اپتیما  TF بر اساس اصل جذابیت شکل گرفته شده است و در واقع شما با نگاه کردن به کیا اپتیما به یک اثر جذاب کره ای با استایلی ترکیب شده از شرق و غرب نگاه می کنید که طراحی چراغ هایش و نور آنها در شب مانند یک شناسنامه طراحی است . یکی از نکاتی که کیا اپتیما را مخصوصا از نمای جانبی ماشین جذابی کرده است خط ممتدی است که از چراغ جلو شروع شده ، امتداد یافته و در بالای صندوق عقب به پایان رسیده است .

 

 کیا اپتیما

 

کیا اپتیما کلید پیشرفت طراحی داخلی ماشین های کیا بود و کیا اپتیما TF با طراحی عالی ، فرمان D شکل و ارگونومی خوب یک ماشین لوکس و در عین حال کاملا اسپرت از نظر طراحی است . طراحی داشبورد یک نواخت و صاف نیست ، راننده محور است و دریچه تهویه های آن طرحی خاص دارند و درون ماشین سعی شده است تا راننده کیا اپتیما به طور کامل بر همه چیز مسلط باشد . از لحاظ امکانات و آپشن کیا اپتیما یک ماشین فول آپشن است و در بخش هایی مانند سیستم صوتی کیا اپتیما حرف های بسیار بیشتری نسبت به تویوتا کمری دارا می باشد . کیا اپتیما کابین جاداری دارد و ارگونومی و دسترسی به دکمه ها وادوات هم خوب است و سرنشینان احساس راحتی دارند اما میزان راحتی و فضای قرار در اختیار سرنشینان تویوتا کمری بهتر است . کیا اپتیما کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و از نظر متریال هم ماشین مناسبی است اما خب سامورایی پر فروش و پر طرفدار ما یعنی تویوتا کمری بحثش در این مورد جدا است و کیفیت تویوتا کمری و حفظ آن در طول زمان بسیار از کیا اپتیما است .

 

 کیا اپتیما

 

قلب تپنده کیا اپتیما یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 2359 سی سی حجم دارد . این پیشرانه در دور موتور 6000 دور در دقیقه به قدرت 177 اسب بخار و در دور موتور 4000 دور در دقیقه به گشتاور 236نیوتن متر میتواند دست پیدا کند که با توجه به ابعاد و وزن این ماشین مناسب است . البته مصرف سوخت اپتیما در کلاس خودش بسیار مناسب است و خیال مالکش را از سوختگیری های پی در پی راحت میکند . برای انتقال قدرت هم از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که عملکرد قابل قبولی دارد و در عمل کاربردی بودن خود را اثبات مینماید . کیفیت فنی و توانایی های حرکتی و استهلاک  کیا اپتیما خوب است و در رده خودش قابل قبول است اما تویوتا کمری عالی است .

 

 کیا اپتیما

 

سواری و حس و حال سواری با کیا اپتیما اسپرت و جذاب است ؛ کیا اپتیما سواری تقریبا خشکی دارد اما در مقابل هندلینگ مناسبی دارد و برای خانواده هم تا حدودی سواری خوبی دارد اما هر چه که سن کمتری داشته باشید کیا اپتیما برای شما سواری لذت بخش تری خواهد داشت .

کیا اپتیما 2015 در نمونه های کم کارکرده و سالم بازار خرید و فروش خوبی دارد اما ماشین های کره ای معمولا از صفر تا 60000 کیلومتر ماشین خوبی هستند و ارزش خرید آنها به مرور زمان پایین میایند اما تویوتا کمری هر چه قدر هم که کارکرد زیادی داشته باشد باز ارزش خرید بالای خودش را حفظ خواهد کرد .

 

 کیا اپتیما

 

 در این لینک می توانید تست درایو کیا اپتیما را مشاهده نمایید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1396/09/21

    حتی یک سایت ایرانی نداریم که بدون غرض کارشناسی و مقایسه کنه ، با این مقایسه ها مردم رو گمراه می کنین و و بعد از خرید متوجه اشتباهشون میشن .

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/11/05

    من تویوتا کمری 2013 دارم با همین مشخصات فنی بعید میدونم کیا بتونه رقابتی در حد این خودرو داشته باشه از میزان فروش جهانی تویوتا و کیا و مقایسه آندو با هم می توانیم به راحتی به این موضوع پی ببریم.

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1396/11/10

      فروش جهانی: اپتیما در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ پرفروش ترین سدان خانوادگی در آمریکا/ کمری؟!!:

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1400/07/27

    ماشینای کره ای پیشرفت خیره کننده ای داشتن. اما حالاها جا دارن به ژاپن برسن خصوصا تویوتا.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading