اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تیوولی با هیوندای Ix35

مقایسه تیوولی با هیوندای Ix35

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه تیوولی با هیوندای Ix35 است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه تیوولی با هیوندای Ix35  بپردازیم.

Tivoli

تیوولی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
9
امتیاز کل
48
بررسی تیوولی

Hyundai IX35

هیوندای Ix35

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
7
امتیاز کل
47
بررسی هیوندای Ix35
انتخاب ماشین 3

Tivoli

تیوولی

Top car

Tivoli

تیوولی

مقایسه تیوولی با هیوندای Ix35

سانگ یانگ تیوولی

تا بیش از عرضه تیوولی در ایران ماشین های سانگ یانگ عموما به دلیل چهره محافظه کارانه و قدیمی که داشتند چندان با سلیقه ایرانی هم جهت نبوده اند و از اینرو ماشین های موفقی در بازار نبودند اما سانگ یانگ تیوولی با انقلاب در طراحی که داشت مانند یک شروع دوباره برای سانگ یانگ بود و حالا تیوولی جزء موفق ترین کراس اوور های کلاس خودش می باشد . خاص بودن مهم ترین پارامتری است که طراحان سانگ یانگ در مورد تیوولی به کار برده اند تا جلب توجه کنند که موفق هم شده اند چون سانگ یانگ تیوولی با چهره خاصی که دارد می تواند لبخند رضایت را بر روی لبهای اکثریت کسانی که این ماشین را می بینند بنشاند . سانگ یانگ تیوولی در بدنه اش از خطوط سیال و حجم های هماهنگی استفاده کرده است که فرم طراحی چراغ ها ، ستون های ایستاده و فرم مکعبی شکل بدنه ماشین همه و همه به طراحی سانگ یانگ تیوولی کمک کرده اند تا این ماشین زیبا و دلنشین به چشم بیاید که لوکس است ، اسپرت میباشد و در عین حال هم سلایق مختلف این ماشین را کاملا مورد پسند قرار می دهند .

 

سانگ یانگ تیوولی

 

طراحان در مورد کابین سانگ یانگ تیوولی هم از همان استایل مورد استفاده در بدنه بهره برده اند که در نهایت کابینی شیک و با پرستیژ اما با رعایت سبک اسپرت به وجود آمده است که با چهره بیرونی سانگ یانگ تیوولی هم خوانی کامل دارد . ارگونومی کابین و دسترسی به تجهیزات این ماشین در سطح بالایی قرار دارد و رنگ بندی مشکی یا کرم سانگ یانگ تیوولی هر کدام حس و حال متفاوتی ایجاد می کنند که برای سلیقه های مختلف این نکته مثبت است . سانگ یانگ تیوولی با توجه به کلاس ماشین از نظر کیفیت متریال ماشین خوبی است ، خوش ساخت است و از نظر ابعاد هم با وجود جمع و جور بودن بدنه ماشین داخل کابینش فضا سازی خوبی صورت گرفته است . سانگ یانگ تیوولی یک ماشین کره ای است و داشتن آپشن های متنوع در ماشین های کره جنوبی به یک اپیدمی تبدیل شده است و سانگ یانگ تیوولی هم با توجه به قیمت و رنج کلاسش از لیست تجهیزات خوبی سود می برد .

 

کابین سانگ یانگ تیوولی

 

قلب تپنده سانگ یانگ تیوولی که با کد e-xgi شناخته میشود 4 سیلندر تنفس طبیعی است و 1.6 لیتر حجم دارد و به لطف تکنولوژی ایده آل در تولید این موتور قابلیت های حرکتی سانگ یانگ تیوولی پاسخگوی انتظارات شما خواهد بود  . 128 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 160 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4600 دور در دقیقه  از قابلیت های تولیدی این پیشرانه است که باعث شده اند تا تیوولی در نهایت به عنوان یک کراس اوور شهری جمع و جور عملکرد چابکی داشته باشد . مهندسان سانگ یانگ در مورد تیوولی بیشتر از اینکه به شتاب اهمیت دهند برای آن در مورد مصرف سوخت ، استهلاک و آلایندگی زحمت کشیده اند و موفق هم شده اند چون با توجه به وزن و قدرت و ... از سانگ یانگ تیوولی می توان به عنوان یک ماشین اقتصادی یاد کرد . در بخش انتقال قدرت سانگ یانگ تیوولی به لطف گیربکس AISIN 6 سرعته استفاده شده ماشین بسیار خوبی است و این گیربکس علاوه بر تعویض دنده خوب و هماهنگی با موتور در افزایش میزان لذت رانندگی هم تاثیر بسزایی گذاشته است و به لطف نسبت دنده های خوب سانگ یانگ تیوولی در داخل شهر شتاب خوبی دارد و در خارج جاده و سرعت های بالاتر هم با پایین نگه داشتن دور موتور استهلاک و آلایندگی را به حداقل می رساند .

 

تیوولی

 

سواری با سانگ یانگ تیوولی اسپرت و جذاب است و به لطف هماهنگی طراحی شاسی با سیستم تعلیق و وجود زیر بندی مناسب هندلینگ خوبی به وجود آمده است و علاوه بر این سانگ یانگ تیوولی به لطف فرمان پذیری خوب و تقسیم وزن ایده آل در رانندگی تهاجمی و انجام حرکت های ناگهانی یا در عبور از پیچ های تند عملکرد لذت بخشی را از خودش به نمایش می گذارد .

سانگ یانگ تیوولی به خاطر خاص بودن و مجموعه ویژگی های مثبتی که در اختیار شما قرار می دهد یکی از ارزشمند ترین انتخاب های صفر کیلومتر پیش روش شما است و در مقایسه با هیوندای IX35 کارکرده ارزش خرید بالاتری دارد ، استهلاک کمتری دارد و بازار خرید و فروش بهتری را هم دارا می باشد .

 

تیولی

 

در این لینک می توانید تجربه رانندگی با تیوولی را مشاهده نمایید.

Hyundai IX35

هیوندای Ix35

مقایسه تیوولی با هیوندای Ix35

هیوندای IX35

هیوندای IX35 کارکرده در مدل های 2011 و 2012 با بودجه ای در حدود 120 تا 130 میلیون تومان قابل خرید است ؛ این مدل از هیوندای IX35 در زمان ورود به بازار یکی از پر فروش ترین ماشین های وارداتی بود اما حالا ارزش خرید آن به دلایلی که در ادامه با آنها آشنا می شویم بسیار افت کرده است .

هیوندای IX35 حالا چهره قدیمی دارد که دیگر مانند گذشته خاص نیست اما هنور هم طراحی سپر و چراغ ها و جلو پنجره اش زیبا به نظر می رسد ؛ در واقع جانشینی هیوندای توسان های قدیمی با هیوندای IX35 مانند یک انقلاب در زمان خودش به نظر می رسید و این تغییر زبان طراحی هیوندای در افزایش میزان جذب طرفداران تاثیر عالی داشت . هیوندای IX35 در مقایسه با سانگ یانگ تیوولی از نظر ظاهر بیرونی هیچ جذابیتی ندارد و قدیمی به نظر می رسد .

 

هیوندای IX35

 

با ورود به کابین هیوندای ix35 حس و حال و استایل مشابه با ظاهر ماشین است و ظاهر داخلی و خارجی هیوندای توسان با هم هماهنگ میباشند و علاوه بر این کابین هیوندای IX35 با وجود شلوغ بودن ارگونومی مناسبی دارد ، طراحی کابین هیوندای IX35 وضعیت مناسب تری نسبت به ظاهر بیرونی دارد و جدیدتر به چشم میاید ؛ هیوندای IX35 ماشین با کیفیتی است و کیفیت ساخت و متریال استفاده شده در کابین ماشین سطح مناسبی را دارا می باشد اما هر چه کارکرد بالا رود افت کیفیت هیوندای IX35 با نشانه هایی چون وجود سر و صدای اضافی در کابین بیشتر خود را نشان می دهد . سطح تجهیزات در هیوندای ix35 و سانگ یانگ تیوولی برابر به نظر می رسد و به طور کلی تا اینجا هیوندای IX35 مورد خاصی نداشته است که بتوان آن را برتری به حساب آورد .

 

 کابین هیوندای ix35

 

هیوندای IX35 یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم 2359 سی سی را در سینه خود گنجانده است که قدرت و گشتاور مناسبی را برای به حرکت در آوردن ماشین تولید میکند و استهلاک مناسبی دارد اما هر چه هیوندای IX35 کارکرد بیشتری داشته باشد دردسر های نگه داری بیشتری خواهد داشت . هیوندای IX35 با کمک این پیشرانه 177 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و در اختیار راننده قرار می دهد .

هیوندای IX35 توانایی های حرکتی قابل قبولی دارد که البته در این امر انجام به موقع سرویس های دوره ای از اهمیت زیادی برخوردار است چون پیشرانه هیوندای IX35 در این صورت اصلا شتاب خوب و قابل توجهی را به نمایش نمیگذارد . پیشرانه هیوندای IX35 با یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که عملکرد خوبی دارد و با موتور هیوندای IX35 سطح هماهنگی اش مناسب است  البته زمانی که زیر فشار قرار گیرد یا احتیاج به معکوس های پیاپی داشته باشید کمی با داغ شدن روغن گیربکش از خود گیجی نشان می دهد .

 

هیوندای IX35

 

سواری نرم و خانوادگی که راحت است و هندلینگ مناسبی هم به نمایش می گذارد و عملکرد خوب سیستم تعلیق در جذب نا همواری ها از ویژگی های سواری با هیوندای IX35 است که میانسالان را توانسته جذب کند البته در صورت مناسب نبودن وضعیت لاستیک یا پر بودن ظرفیت سرنشینان سواری با هیوندای IX35 در داخل شهر کوبش های زیادی را به همراه خواهد داشت .

هیوندای IX35 زمانی که وارد بازار شد و صفر کیلومتر بود ارزش خرید بالایی داشت اما حالا که بیش از 6 سال از نمونه های 120 تا 130 میلیونی آن میگذرد ارزش خرید خودش را از دست داده است و با مشکلاتی چون بازار فروش متوسط ، هزینه های نگه داری بالا و ... دست و پنجه نرم می کند و ماشین 3 به شما پیشنهاد می کند اگر علاقه به ماشین های کراس اوور دارید سانگ یانگ تیوولی را انتخاب کنید .

 هیوندای IX35

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1396/09/21

    واقعا بررسی مفیدی بود ممنون ماشین ۳

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/10/05

    مقایسه تکنیکی و بسیار عالی. با تشکر

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading