اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هایما S5 با هیوندای i20

مقایسه هایما S5 با هیوندای i20

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه هایما S5 با هیوندای i20 است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه هایما S5 با هیوندای i20 بپردازیم.

 

HYUNDAI I20

هیوندای i20

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
49
بررسی هیوندای i20

HIAMA S5 turbo

هایما S5 توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
7
امتیاز کل
47
بررسی هایما S5 توربو
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI I20

هیوندای i20

Top car

HYUNDAI I20

هیوندای i20

مقایسه هایما S5 با هیوندای i20

هیوندای I20

نخستین مدل هیوندای تولید شده در کرمان موتور هیوندای I20 است که چند ماهی می باشد از ورود آن به بازار می گذرد و در طول این زمان با وجود افزایش قیمت هایی که تجربه کرده است باز هم فروش خوبی را تجربه کرده است . هیوندای I20 یک هاچبک با زیبا با چهره هماهنگ و اصولی است که با توجه به زبان طراحی مدرنی که دارد یک ظاهر لوکس و با پرستیژ را در قالب ابعاد جمع و جورش به نمایش می گذارد و سلایق مختلف به خوبی چهره هیوندای I20 را به عنوان یک هاچبک زیر 100 میلیون تومانی مورد پسند قرار می دهند .

 

هیوندای I20

 

به داخل کابین هیوندای I20 که وارد می شویم طراحی هم جهت با برادر های بزرگتر این ماشین است ، فضای کابین هیوندای I20 جادار و بزرگتر از میانگین این کلاس است ، ارگونومی کابین در هیوندای I20 در سطح بالایی از استاندارد قرار دارد و میزان راحتی سرنشینان ایده آل است و از همه تر کیفیت بخش های مختلف هیوندای I20 در سطح عالی قرار دارد که با توجه به قیمت این سطح از کیفیت قابل توجه می باشد . آينه الكتروكروميك ، سیستم صوتی خوب با صفحه نمایش 7 اینچی ، سیستم كنترل پایداری الکترونیکی ،  كامپيوتر سفري ، تهويه مطبوع اتوماتيك ،  سیستم كنترل ايستايي در سربالايي ،  سنسور باران ، کول باکس ، دوربین دنده عقب و دیلایت بخشی از آپشن های هیوندای I20 می باشند که سطح تجهیزات حتی با وجود حذف تعدادی از آپشن ها قابل قبول می باشد .

 

هیوندای I20

 

در بحث فنی هیوندای I20 جدید قدرت خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی میگیرد که 1368سی سی حجم دقیق آن است  . هیوندای I20 که به لطف این پیشرانه به یک ماشین پر بازده تبدیل شده است در دور موتور 6000 دور بر دقیقه 99 اسب بخار قدر ت و در دور موتور 4000 دور در دقیقه توانایی تولید 134 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد .  پیشرانه هیوندای I20 با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک کوپل  شده است که سطح هماهنگی خوبی را به نمایش می گذارد و همین موضوع کوپل بودن خوب موتور و گیربکس دقیقا از نظر فنی آن را مقابل بسیاری از اتومبیل های چینی قرار می دهد . هیوندای I20 بر اساس پارامتر هایی ساخته شده که بتواند در بسیاری از بازار ها حضور پیدا کند و به عنوان یک هاچبک شهری مدرن نیاز های روزمره را برآورده کند که استهلاک و اصطکاک بسیار پایینی داشته باشد و همین گونه هم عمل می کند زیرا هیوندای I20 در سیکل ترکیبی به تنها 5.1 لیتر بنزین نیاز دارد که عملا این رقم آن را به یکی از کم مصرف ترین ها تبدیل کرده است .

 

هیوندای I20

 

هیوندای I20 با ویژگی هایی چون آرایش مدرن و مناسب سیستم تعلیق ، طراحی شاسی پیشرفته و ساخته شده از آلیاژ های مقاوم و سبک وزن و عملکرد خوب فنر بندی سواری نرم ، لذت بخش ، پایدار و با هندلینگ سطح بالایی را به نمایش می گذارد که فرمان برقی و دقیق آن و لاستیک های پیرلی که در بیشتر هیوندای I20 های تولید شده به کار رفته اند تاثیر زیادی در این مورد دارند .

هیوندای I20 یک کره ای با کیفیت و مقرون به صرفه است که با وجود مونتاژ در ایران تغییری در کیفیت بالایش رخ نداده است و تنها بخشی از آپشن هایش حذف شده است و اگر به صورت عادلانه آن را نگاه کنیم می بینیم که در مقایسه با هایما S5 توربو کیفیت عالی در همه بخش ها مهم ترین مزیت آن است و سپس مصرف سوخت اقتصادی ، سواری عالی و بازار خرید و فروش مناسب نکات مهم دیگر هستند که اهمیت پبدا می کند .

 

هیوندای I20

HIAMA S5 turbo

هایما S5 توربو

مقایسه هایما S5 با هیوندای i20

هایما S5

ایران خودرو با تولید هایما S7 ایرانیان را با این برند نا شناخته تا حدودی آشنا کرد که این ماشین جذابیت خاصی ارائه نمی کرد و با شکست مواجه شد و بعد از آن ایران خودرو هایما S7 توربو را با پیشرانه قدرتمند تر و آپشن های بیشتر به بازار عرضه کرد مشکلات زیادی از آن گزارش شد اما با این حال فروش بهتری را از هایما S7 معمولی تجربه کرد و حالا هایما S5 با همان قیمت هایما S7 توربو عرضه شده است که این قیمت در همین ابتدا ارزش خرید آن را زیر سوال می برد . اکثریت ماشین های چینی تاکنون موفق نشده اند که در طراحی شخصیت مستقلی داشته باشند و هایما S5 هم پیرو این ضعف از کراس اوور های مطرحی در بعضی قسمت ها کپی شده است اما در کل چهره نسبتا جذاب و خوبی را به نمایش می گذارد .

 

هایما S5

 

هایما s5 توربو با ورود به کابین شما را تا حدودی شگفت زده خواهد کرد زیرا المان های طراحی آن در حد بسیار زیادی با ماشین های اوپل مشترک است که برای هایما S5 توربو به عنوان یک ماشین چینی چهره خوب و آرامی را پدیدار کرده است . هایما S5 توربو کیفیت ساخت متوسطی با توجه به قیمتش دارد و همانند بسیاری دیگر از ماشین های هم وطن خود از متریال متوسطی برای ساخت ادوات و تجهیزات داخل کابین استفاده شده است .

در لیست تجهیزات هایما S5 توربو موارد خوبی چون دوربین 360 درجه ، آینه های جانبی جمع شونده ، روکش چرم ، سانروف و سیستم صوتی پیشرفته و مانیتور 7 اینچی لمسی مشاهده می گردد که مناسب هستند . هیوندای I20 شخصیت جذاب تری را در ظاهر نسبت به هایما S5 دارد ، کیفیت خیلی بالاتری دارد و سطح راحتی بیشتری را فراهم می کند .

 

هایما s5 توربو

 

 پیشرانه هایما S5 توربو که با کد GN15-TF شناخته میشود 4 سیلندر با آرایش خطی میباشد ، توسط توربوشارژر تغذیه می گردد و 1497 سی سی حجم دقیق آن است . هایما S5 توربو به کمک این پیشرانه قابلیت تولید 161 اسب بخار قدرت در دور موتور 6100 دور در دقیقه را دارا می باشد و در دور موتور 1800 هم به حداکثر گشتاور 221 نیوتن متر دست پیدا می کند .  هایما در S5 توربو به منظور رانندگی روان تر و کاهش مصرف سوخت از یک گیربکس CVT استفاده کرده است که قدرت را به چرخ های جلو ماشین انتقال می دهد .

هایما S5 توربو با وزن 1435 کیلوگرمی خود با توجه به ابعادی که دارد ماشین سنگین وزنی است اما با توجه به قدرت خوب پیشرانه توانایی های حرکتی این ماشین مناسب است و از رقبای خود پر شتاب تر می باشد البته مصرف سوخت هایما S5 توربو هم در سیکل ترکیبی بیش از 8 لیتر است که از میانگین ماشین های این کلاس رقم بالاتری می باشد . هیوندای I20 اعداد و ارقام کمتری را نسبت به هایما S5 ارائه می کند اما در مقابل ضریب اطمینان و کیفیت و هماهنگی بخش فنی عالی دارد و بیش از 50% مصرف سوخت کمتری دارد .

 

 هایما S5 توربو

 

اگر در داخل شهر و در حد رفع نیاز روزمره از هایما S5 استفاده کنید سواری خوبی را به شما نشان می دهد اما اگر آن را تحت فشار قرار دهید یا بیش از حد به سواری هایما S5 اطمینان کنید در پایان شما را نا امید خواهد کرد .

هایما S7 توربو با وجود طیف گسترده تبلیغات در نهایت فروش متوسطی داشت و حالا هایما S5 هم قیمت برادر بزرگتر خودش به فروش می رسد که این قیمت برای یک کراس اوور چینی تازه وارد در این ابعاد گزاف است و ارزش پرداخت ندارد و اگر یک ماشین ارزشمند می خواهید در حدود 95 میلیون تومان هیوندای I20 کاملا ارزش در مقابل مبلغ پرداختی را دارا می باشد .

 

هایما S7 توربو

 

فیلم بررسی هایما S5 را در اینجا مشاهده نمایید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : جواد
    تاریخ : 1396/11/15

    درود بر کرمان خودرو ...

  • user icon
    نویسنده : Mehdi
    تاریخ : 1396/11/15

    کلا مقایسه هایتون به درد نمیخوره
    همیشه یکطرفه قضاوت میکنید....

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading