اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بسترن B30 با استپ وی

مقایسه بسترن B30 با استپ وی

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه بسترن B30 با استپ وی است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه بسترن B30 با استپ وی بپردازیم.

Stepway

استپ وی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی استپ وی

Besturn b30

بسترن B30

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
6
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی بسترن B30
انتخاب ماشین 3

Stepway

استپ وی

Top car

Stepway

استپ وی

مقایسه بسترن B30 با استپ وی

 رنو ساندرو استپ وی

 

رنو ساندرو استپ وی گران ترین و بزرگ ترین نماینده از خانواده رنو لوگان یا همان تندر 90 است که توسط پارس خودرو مدتی است تولید و عرضه می گردد . رنو ساندرو استپ وی همانند دیگر محصولات داچیا از ظاهری با استایل محافظه کارانه و تا حدودی کسل کننده بهره می برد اما نکاتی همانند کاسه چراغ مشکی یا فلاپ های بدنه رنو ساندرو استپ وی به جذابیت ظاهری آن افزوده است .

 

 رنو ساندرو استپ وی

 

به داخل کابین رنو ساندرو استپ وی که وارد می شویم همه چیز مشابه نسخه هاچبک است و تنها تفاوت افزایش نسبی ابعاد خصوصا در قسمت فضای سر سرنشینان است . رنو ساندرو استپ وی یک ماشین با کیفیت عالی است که بارها اعلام شده در بحث مونتاژ از بهترین های این رنج می باشد و از نظر متریال هم کیفیت بالایی را دارد . از نظر آپشن رنو ساندرو استپ وی در حد نیازهای روزمره آپشن و تجهیزات دارد و نکته خاصی در این زمینه برای این ماشین وجود ندارد اما رنو ساندرو استپ وی یک ماشین با محور با کیفیت بودن است و این موضوع سطح متوسط آپشن در رنو ساندرو استپ وی را توجیه می کند.

 

کابین رنو ساندرو استپ

 

همه ماشین های داچیا که تا الان در ایران به تولید رسیده اند از پیشرانه معروف و خوب K4M استفاده شده است و در رنو ساندرو استپ وی هم همین پیشرانه به کار گرفته شده است و همین دلیل برتری فنی این ماشین در مقابل همه رقبای خود است .  این پیشرانه 4 سیلندر است و 1598 سی سی حجم دقیق آن می باشد . K4M قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد و دارای مزایایی چون شتاب و چالاکی خوب ، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین می باشد . گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو استپ وی نسل دوم al4 است که با کد فنی DP2 شناخته میشود و از نوع 4 سرعته تیپ ترونیک می باشد . این گیربکس به طور کلی عملکردش خوب است و با موتور ماشین هماهنگ می باشد و حالا با نصب بر روی خانواده رنو ساندرو اصلاحاتی بر روی تورک کانورتر آن انجام شده است که عملکردش بسیار بهتر شده است و تا 240 نیوتن متر هم قابلیت تحمل گشتاور را دارا می باشد . رنو ساندرو استپ وی از نظر خدمات پس از فروش ، تامین لوازم یدکی ، هزینه های نگهداری و مورد اطمینان بودن در بخش فنی یک گزینه عالی و کم دردسر محسوب می گردد .  

 

 استپ وی

 

پلت فرم و آرایش سیستم تعلیق در رنو ساندرو و ساندرو استپ وی یکسان هستند و این یعنی به لطف وجود ساب فریم و تقسیم وزن مناسب در کنار عملکرد خوب فنربندی رنو ساندرو استپ وی سواری و هندلینگ خوبی را به نمایش می گذارد .

تا امروز بار ها رنو ساندرو استپ وی به لطف کیفیت خوب ، هزینه های نگهداری پایین ، تیراژ بالای تولید و خرید و فروش عالی در بازار و کم بودن میزان افت قیمت در مقایسه ها و در میان مردم به عنوان یکی از پر طرفدارترین خودروهای این بازه قیمتی است و در این مقایسه هم بسترن b30 را مغلوب کرد.

 

stepway

Besturn b30

بسترن B30

مقایسه بسترن B30 با استپ وی

بسترن B30

 فاو بسترن B30 سومین نماینده از این گروه خودروسازی است که توسط گروه بهمن مونتاژ میشود و در بازار ایران حضور به عمل میاورد و برای موفقیت بسترن B30 در بازار تبلیغات فراوانی صورت گرفته است . آسا وضیفه طراحی بسترن B30 را بر عهده موسسه ایتال دیزاین نهاده است که جزء برترین ها در این زمینه است و نتیجه کار هم ظاهری حجیم و جذاب است ؛ خشم زیبایی در چهره آسا بسترن B30 نهفته شده است و از همه مهم تر زمانی که دو برادر یعنی بسترن B50F و بسترن B30 در کنار هم قرار می گیرند در طراحی هر دو پارامتر های مشترکی مانند کاپوت عضلانی یا خطوط سر تا سری وجود دارد . ظاهر بسترن B30 زیبا و جذاب می باشد اما برخی طراحی قسمت عقب بسترن B30 را با دیگر بخش ها نا همگون می دانند اما به صورت کلی بسترن B30 چهره قابل قبولی را به نمایش می گذارد . اگر از بحث سلیقه در مورد طراحی خارج شویم باید بگوییم رنو ساندرو استپ وی طراحی اصولی تری دارد اما در مقابل برای بعضی بسترن B30 ظاهری دلنشین دارد .

 

بسترن B30

 

با ورود به کابین بسترن B30 با طراحی خوب و قابل قبولی مواجه می شویم که با ظاهر بیرونی ماشین هماهنگی قابل قبولی دارد و به طور کلی طراحی داشبورد بسترن B30 با نمای لوکس شکل گرفته است ؛ کیفیت ساخت خوبی دارد و در تولید متریال و ادوات بسترن B30 از مواد با کیفیت متوسط اما قابل قبولی استفاده شده است و آپشن های موجود در ماشین هم در کلاس خود کامل ترین نیست اما به عنوان یک ماشین در این بازه قیمتی، سطح تجهیزات بسترن B30 خوب است . از نظر آپشن بسترن B30 به رنو ساندرو استپ وی برتری دارد اما رنو ساندرو استپ وی در مباحثی چون کیفیت و مونتاژ و راحتی و ارگونومی امتیازات بالاتری را کسب می نماید .

 

کابین بسترن B30

 

بسترن B30 در سینه خود یک موتور 4 سیلندر با آرایش خطی جای داده است که 1598 سی سی به طور دقیق حجم دارد . بسترن B30 با کمک این پیشرانه قابلیت تولید 107 اسب بخار نیرو در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در 3600 دور در دقیقه را دارا می باشد . بسترن B30 همانند برادر بزرگ تر خود از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AISIN  ساخت ژاپن برای انتقال قدرت به چرخ های جلو ماشین سود می برد که عملکرد قابل قبول و مناسبی دارد و تعویض دنده های نرم و سریعی دارد اما هنوز هم ماشین های چینی در برنامه ریزی گیربکس ماشین های خود مشکل دارند و بسترن B30 هم دارای این ضعف است و از اینرو به صورت کامل با پیشرانه بسترن B30 که در گذشته به فولکس جتا متعلق بوده است کوپل نگردیده و در مواقع تحت فشار قرار دادن ماشین این ایراد وضوح بیشتری پیدا می کند . در بحث استهلاک ، هماهنگی موتور و گیربکس ، حساسیت پدال گاز و برنامه ریزی صحیح ECU و گیربکس رنو یاندرو استپ وی برتری دارد ضمن این که قابل اعتماد تر است .

 

بسترن B30

 

بسترن B30 به لطف استفاده از پلتفرم فولکس واگن جتا و عملکرد خوب سیستم تعلیق هندلینگ مناسب و سواری لذت بخشی دارد  و از نظر قابلیت مانور برتری با بسترن B30 می باشد .

بسترن B30 ماشین خوبی در این بازه قیمتی است که ظاهر جذاب ، هندلینگ خوب ، گیربکس AISIN و تکنولوژی فولکس واگن از جمله ویژگی های آن می باشد اما رنو ساندرو استپ وی با میزان فروش بالاتر و محبوبیت بیشتر بین مردم و قابل اطمینان بودن از بسترن B30 ارزش خرید بالاتری دارد. بازار خرید وفروش استپ وی در حال حاضر بسیار عالی است .

 

بسترن B30

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : رسول
    تاریخ : 1396/12/06

    این نمره دادن کاملا یکجانبه تجربه .
    من استپ وی داشتم و الان بسترن ثبت نام کردم .
    به واقع بسترن b30 از جنبه های مختلف به مراتب بهتر از استپ وی هستش . تنها حسن استپ وی بازار بسیار خوب اون هستش .
    به کسی که این نمره ها رو داده توصیه میکنم بره جفت این ماشین ها رو سوار بشه بعد نمره بده!!!

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/12/07

    به نظر میاد هربار که شما بسترن را با خودروهای دیگه مقایسه میکنید امتیاز متفاوتی بهش میدید. الان در سایت شما امتیاز بسترن بی 30 در مقایسه های مختلف از 45 تا 47 متفاوت است که خیلی منطقی نیست. حداقل خواننده انتظار داره که امتیاز ثابتی برای یک خودرو ببینه.

    • نویسنده : مدیر سایت
      تاریخ : 1396/12/08

      سلام
      امتیاز های هر ماشین بستگی به ماشین رقیبش داره قربان هیچ ربطی به امتیاز های قبلی و مقایسه های قبلی نداره و بر اساس ماشین مقایسه شده و رقیب امتیاز داده میشه

  • user icon
    نویسنده : mohammad
    تاریخ : 1396/12/09

    واقعا منصافه نیست
    طراحی و امکانات ساندرو با ارفاق 5 هم نمیشه
    طراحی که اصلا حرفی برای گفتن نداره شاید طراحی پراید از اون بهتر باشه
    امکانات هم بیشتر از پراید نیست

  • user icon
    نویسنده : سبحان
    تاریخ : 1396/12/28

    باسلام
    استپ وی که چهارساله دردنیا تولیدش قطع شده وازرده خارج شده،ازنظرآپشن که واقعاضعیفه،ایمنی بدنه وترمزهاش درمقایسه با بسترن که هم بدنه تقویت شده وهم ترمزهاش کامله حرفی برای گفتن نداره!نرمی وراحتی بسترن درمقایسه با استپ وی واقعا عالیه.خداییش شتابش هم خوبه البته عالی نیست.نمرات ازواقعیت دورهستن.تنها برتری استپ وی بازار داغ ایرانه که بنظرمن غیر اصولی وهیجانیه!

  • user icon
    نویسنده : مهرداد
    تاریخ : 1397/01/04

    امتیازها واقعا منصفانه هست هم از نظر کیفیت و هم از نظر اینکه با توجه ب مشترکات فنی استپ و تندر ما هیچ زمان با کمبود ادوات استپ وی روبرو نمیشویم حتی دردورترین نکته کشور ولی b30 باید حتما همسایه نمایندگی مرکزی باشیم ک بتونیم یک فیلتر روغن اش را تعویض کنیم و یااگه مشکلی برای خودرو بوجود امد رفع اش کنیم ولی استپ وی هم دوام زیادی دارد وهم اهل فن زیادی دارد وهم برند اروپای هست مثل b30نیست موتورش از یک جا گیربکس اش از جای دیگه حتی اگ بهترین گیربکس دنیا را داشته باشد اگ با موتور هماهنگ نباشد ب چه درد میخورد غیر از اینه ب مرور زمان پدر موتور را در بیاورد شاید از استپ وی زیباتر باشد ولی ما ب خاطر اینکه مردم چه فکر میکند در یک لحظه تو خیابان خودرو سوار میشویم یا بخاطر اسایش و ارامش خودمان ب نظر من b30خودروی نیست ک بتواند ارامش من یکی را ب ارمغان بیاورد چون کافی است یک نقص جزیی برای خودرو پیش بیاد حالا از کجا ادواتش را پیدا کنیم

    • نویسنده : محسن
      تاریخ : 1397/01/18

      متاسفانه ما ایرانیها بیشتر به فروش ماشین فکر می کنیم تا لذت اش من خودم قبلا داچیا ساندرو رومانیایی سوار شدم ماشین خوبی هست کلی از وقتی بسترن سوار شدم نظرم برگشت فوق العاده نرم مخصوصا برای سرنشین عقب را مدیر محترم سایت یکسری به نظر سنجی سایت خودرو بانک بزن جایگاه بسترن بی 30 رو حتما ملاحظه بفرمایید البته ممکنه نظر منو نمایش ندهیدولی هیچ اشاره به فرمان برقی کروز کنترل سیستم پایداری در بسترن نکردید به نظر من کلا مقایسه مغرضانه است

    • نویسنده : Sina Dk
      تاریخ : 1397/01/18

      من اصلا از ماشین چینی خوشم نمیاد ولی حرفاتون خیلی یک طرفه و طرفدارانه بود به نظرم ، گیربکس و هندلینگ ماشین بی ۳۰ ثابت شده است و 4 ستاره کیفی کسب کرده ( مثل ساندرو ) و قطعات تو تهران هست و ماشینی که براش تبلیغ شده و تازه اومده قطعا با کمبود قطعه رو به رو نمیشه فعلا ( حتی تو شهرستان - حداقل مراکز استان ها خدمات میدن ) و اگر زمانی هم توقیف تولید بشه شرکت ها باید تا ۱۰ سال پشتیبانی کنند مشتری رو ، پیشنهاد میکنم تفریحی یکبار سواری این ماشینو تست کنید .

  • user icon
    نویسنده : sasan
    تاریخ : 1397/01/20

    من بسترن بی ۳۰ دارم فرمان این ماشین برقی و تولید یک شرکت آلمانی هست و بسیار نرم و عالیه در حالی که فرمان ساندرو هیدرولیکه و پمپ هیدرولیک تا ۵ درصد قدرت موتور رو میگیره . این ماشین سیستم کنترل پایداری داره که ساندرو خوابشم نمیبینه . موتورش به خاطر داشتن زنجیر تایم کم استهلاک تر از موتور ساندرو هست . و سیستمای ترمزش خیلی بهتر از ساندرو عمل میکنه . جالبه که از قیافه ساندرو تعریف کردید در حالی که ساندرو یکی از زشت ترین ماشینای بازاره . یکطرفه بودن بررسی ها نسبت به بسترن کاملا مشخصه . فک کنم نویسنده تا حالا اصلا بسترن سوار نشده یا بهترین ماشینی که سوار شده ساندرو بودن

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1397/01/29

    من فکر می کنم بسترن B30 از نظر ظاهری خیلی بهتر از استپ وی باشد. ممنون از سایت خوبتون

  • user icon
    نویسنده : آرش مهیار
    تاریخ : 1397/02/12

    سایت ماشین ۳ هیچگاه ماشین رو بصورت میدانی بررسی نمیکند و تجربه مستقیم ندارد
    بطور اصولی همیشه بر اساس برند نظر میدهد اگر ۴۰سال دیگر هم چین خودرو تولید کند باز ماشین ۴۰سال پیش‌ فرانسه را بر تولید چین ارجهیت میدهد و در واقع بدون کوچکترین اطلاعی مقایسه انجام میدهد

  • user icon
    نویسنده : داود
    تاریخ : 1397/03/04

    فرمون ساندرو نیمه هیدرولیکه حتی از ال 90 هم سفت تره.صندوق هم که نداره.شتابش هم که از b30 کمتره.آپشن که فقط کامپیوتر سفری داره. Esp وکروز و مانیتور و... هم نداره. اصلا دیدی تا حالا b30 رو عموجون؟

  • user icon
    نویسنده : محمدامین سنگتراش
    تاریخ : 1397/05/06

    امکانات رفاهی استپ وی 7؟؟؟؟؟؟ بابا 2 خیلی براش زیاده . شما از چیه اون لذت می بری ؟ بوقش ؟ یا از صندلی های پارچه ایش ؟ 70 میلیون ماشین سنسور و دوربین نداره !!!!! واقعا از چی لذت می بری سواری استپ وی رو که پراید هم داره

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1397/06/16

    در بحث امکانات رفاهی امتیاز ساندرو صفره .چه امکانات رفاهی داره ؟؟؟؟؟؟!!!!

  • user icon
    نویسنده : دامون ترزبان
    تاریخ : 1397/08/02

    چطور شما به کیفیت سواری استپ وی 8 دادین و به بسترن هم 8؟ به نظر من که هر دو خودرو را داشتم و دارم اگر سواری بسترن 8 باشه استپ وی 6 باید باشه.

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1397/09/12

    با سلام
    با توجه به اینکه بنده بیش از 1000 کیلومتر با ساندرو رانندگی کرده ام و در حال حاضر هم یک دستگاه بسترن B30 دارم لذا نسبت به هر دو خودرو از لحاظ عملکردی و کیفیت سواری شناخت کامل دارم.
    طراحی ساندرو از لحاظ ارگونومیک و زیبایی در سطح بسیار پایین تری نسبت به B30 قرار دارد. کیفیت سواری و نرمی خودرو و میزان نفوذ صدا به داخل کابین و همچنین امکانات رفاهی نیز در B30 به نحو کاملا محسوسی بسیار بهتر از ساندرو می باشد.
    تنها نقطه برتری ساندرو نسبت به B30 آنهم با تفاوت اندک در شتاب اولیه ساندرو می باشد. و احتمالا در بلند مدت ساندرو بادوامتر و کم استهلاکتر خواهد بود.

  • user icon
    نویسنده : سید علیرضا
    تاریخ : 1397/09/24

    دوستان بنده میخوام ماشین بگیرم بین B30 و ساندرو واقعا نمیدونم کدومو بگیرم اگه میشه ی راهنمایی کنید چون این مقایسه سایت هم قدیمیه هم کامل نیست چون قیمت ماشینا الان اینی ک زدن نیست میخواستم بدونم ارزش خریدشون نسبت به قیمت الان چ جوریه

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1398/03/21

      ساندرو اتومات بخر: اگه بازار دست دوم و استهلاک کمتر بخاطر آبشن نداشتن و به طبع چون کمتر آبشن داره خرابیش هم کمتره

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1398/03/21

      بسترن بخر اگه اینا برات مهمه:
      کیفیت و نرمی سواری
      جاداری اتاق و صندوق مخصوص مسافرت
      ظاهر نسبتا بروز و لوکس
      ایمنی از قبیل هندلینگ و سیستم ترمزی فول و بروز بوش۹.۱ مثل سیستم ضد لغزش یا پایداری و ترمز اضطراری و ترمز کمکی و سیستم کمک به حرکت در سربالایی و سیستم کنترل کشش یا ضد بکسواد و ترمز چهار چرخ دیسکی و صندلی شاگرد حساس به وزن با قابلیت هشدار کمربند شاگرد و هشدار بالا بودن ترمز دستی و..

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1398/03/21

      و آبشنهای رفاهی:
      سانروف.کروز کنترل دقیق و عالی با معکوسهای سریع.مدیا لمسی حساس به سرعت با رهباب فارسی.اتولایت(چراغ خودکار).دیلایت.فرمان برقی فوق العاده نرم و حساس به سرعت و از برند معتبر المان(تایسنکریت).کامپوتر سفری پیشرفته.صندلی عقب تاشو.چراغها نئون و لنزدار

      قابلیت فنی بالاتر بسترن از جمله مصرف سوخت کمتر با توجه گیربکس آیسن شش دنده با وجود وزن بالاتر ولی مصرف ترکیبی حدود ۶.۵ و همچنین کشش خیلی بهتری در جاده های کوهستانی دارد...
      موتور بسترن vctو زنجیر تایم و بدون ریسک و هزینه تسمه تایم که این ریسک در موتور ساندرو هست..گیربکس بسترن با قابلیت سه حالت رانندگی و هوشمند که با توجه به نوع شیب جاده دنده مناسب رو انتخاب میکنه که نیاز به استفاده از حالت دستی توسط راننده رو به حداقل ممکن میرسونه که طبیعتا در طول مسیر و مسافرت خستگی رانندگی با بسترن خیلی کمتر خواهد بود

      هردو خودرو دارای چهار ستاره کیفیت ساخت هستند..

  • user icon
    نویسنده : سامان
    تاریخ : 1401/04/04

    یکم نظر نوید جان تاثیر گذار بوده تو این مقاله ، که نمیدونم به چه علت ماشین های ساخت رنو رو به تمام ماشین های موجود در بازار(رده قیمتی پایین) ایران ترجیح میده.
    اما حداقل اگه بخوای به این آشغال داچیا نمره بدید طراحیش بسیار حال بهم زنه و من به شخصه عوقم میگیره میبنمش تو خیابون....

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading