اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ام جی 360 توربو با چری آریزو 5 توربو

مقایسه ام جی 360 توربو با چری آریزو 5 توربو

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه ام جی 360 توربو با چری آریزو 5 توربو است .در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه ام جی 360 توربو با چری آریزو 5 توربو بپردازیم.

MG 360 Turbo

ام جی 360 توربو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی ام جی 360 توربو

chery arizo5 turbo

چری آریزو5 توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
46
بررسی چری آریزو5 توربو
انتخاب ماشین 3

MG 360 Turbo

ام جی 360 توربو

Top car

MG 360 Turbo

ام جی 360 توربو

مقایسه ام جی 360 توربو با چری آریزو 5 توربو

ام جی 360 توربو

 

ام جی 360 لقب ارزان ترین نماینده کمپانی قدیمی موریس گاراژ در ایران را به خودش اختصاص داده است و تحت نظر شرکت مادر یعنی سایک موتورز در شرکت خودروسازی آذربایجان مونتاژ میشود و ام جی 360 توربو در واقع یک نمونه پر قدرت تر از ام جی 360 تنفس طبیعی است که با توجه به قیمتش یک کلاس بالاتر معرفی میشود و در حال حاضر تنها رقیب مستقیم ام جی 360 توربو چری آریزو 5 توربو می باشد .

 

ام جی 360 توربو

 

ام جی 360 توربو در ظاهر از ساده ترین پارامتر ها بهره می برد و تنها قسمت پیچیده در طراحی ام جی 360 قسمت جلو ماشین است که در آن سعی شده خشم و جذابیت در ترکیب با هم به نمایش گذاشته شود ؛ ام جی 360 تنفس طبیعی و توربو در ظاهر با هم کاملا یکسان هستند و تفاوتی در میان آنها به جز نوشته های بر روی بدنه وجود ندارد . سادگی طراحی ظاهری ام جی 360 توربو در داخل کابین هم مشاهده می شود و بالطبع جلوه لوکس آن به لطف رنگ بندی ، سادگی و ارگونومی خوب بیشتر از جلوه اسپرت است . سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی در ام جی 360 توربو مناسب است و از نظر کیفیت هم با توجه به اینکه سایک موتور اجازه داخلی سازی در مورد ام جی 360 نداده است شاهد کیفیت خوب و قابل قبول ام جی 360 در قسمت های مختلف هستیم .

 

ام جی

 

نخستین بار ام جی 360 با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی وارد بازار شد و بعد از آن به دلیل ضعف های حرکتی موجود ام جی 360 آن را به سامانه پرخوران مجهز کردند تا توانایی های حرکتی ام جی 360 بهبود پیدا کند . ام جی 360 توربو به یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم دقیق 1498 سی سی بهره میبرد که توانایی تولید 130 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتن متر گشتاور را در بازه دور موتور 2000 تا 4400 دور در دقیقه را دارا می باشد که این نیرو توسط یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ های جلو ماشین منتقل می گردد . مصرف سوخت ام جی 360 توربو در سیکل ترکیبی کمتر از 7 لیتر است و از ام جی 360 معمولی با وجود این افزایش قدرت تنها 0.1 لیتر بیشتر شده است و با توجه به اینکه گشتاور و قدرت ام جی 360 توربو در دور موتور پایینی به حداکثر می رسد نشان می دهد که با یک ماشین کم استهلاک سر و کار داریم .

 

ام جی 360

 

ام جی 360 از یک پلتفرم با طراحی ساده سود می برد و با توجه به اینکه سیستم تعلیق در عقب یکپارچه است سواری نرم و قابل قبولی را شاهد هستیم و در کل ام جی 360 توربو با توجه به قدرت موتور و تقسیم وزن و طراحی شاسی و عملکرد سیستم تعلیق و ... حس خوبی از رانندگی را ارائه می کند .

ام جی یکی از برند های با اصالت و معتبر ساخت کشور چین است و ام جی 360 توربو یک سدان جمع و جور است که ویژگی های خوبی را به اشتراک می گذارد و قیمت تقریبا مناسبی هم دارد و با توجه به این که ماشین خوب و با کیفیتی است از چری آریزو 5 توربو ارزش خرید بالاتری را در این مقایسه به ثبت می رساند .

 

ام جی 360

chery arizo5 turbo

چری آریزو5 توربو

مقایسه ام جی 360 توربو با چری آریزو 5 توربو

 چری آریزو5 توربو

 

چری یکی از خودروساز های شناخته شده چینی در ایران میباشد و چری آریزو 5 توربو یکی از جدیدترین محصولات این برند است . در مورد ظاهر چری آریزو 5 توربو نخست باید گفت که مانند ام جی 360 هیچ گونه تفاوتی با نمونه اتمسفریک ندارد و سپس باید گفت که چری آریزو 5 با الهام از طراحی ماشین های اسپرت متنوعی شمل گرفته است و در نهایت به لطف مهندسان چینی یک سدان با ظاهر اسپرت و مدرن با سبک آسیایی میباشد و سلایق کاملا متفاوتی چهره ام جی 360 توربو و چری آریزو 5 توربو را مورد پسند قرار میدهند زیرا هیچ گونه وجه مشترکی در سبک طراحی این دو سدان چینی دیده نمی شود .

 

 چری آریزو5 توربو

 

چری آریزو 5 توربو در داخل کابین هم مانند چری آریزو 5 معمولی است و هیچ گونه تلاشی در جهت ارتقاء سطح کیفیت داشبورد و متریال به کار رفته در چری آریزو 5 مشاهده نمیگردد و همین کیفیت مونتاژ متوسط و جنس خشک پلاستیک به کار رفته در کابین چری آریزو 5 توربو در بعضی از نقاط نکته ای است که نظر بسیاری از افراد را در مورد ماشین میتواند به یک نگرش منفی تبدیل کند . چری آریزو 5 حتی در مدل های پایه خود جزء ماشین های فول آپشن است و چری آریزو 5 توربو با امکاناتی نظیر 6 عدد ایربگ ، استارت دکمه ای ، سانروف ، سیستم مالتی مدیا پیشرفته و حالت رانندگی اکونومی از نظر آپشن امتیاز خوبی را دریافت میکند و از ام جی 360 توربو یک امتیاز بالاتر از نظر آپشن دریافت میکند اما ام جی 360 توربو در مباحث کیفیت ، راحتی سرنشینان و  ارگونومی وضعیت بهتری دارد .

 

 چری آریزو5 توربو

 

 چری آریزو 5 توربو از پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی و حجم دقیق 1499 سی سی بهره می برد . چری آریزو 5 توربو به لطف پیشرانه پر توان 1.5 لیتری خود قابلیت تولید 147 اسب بخار قدرت در دور موتور 6150 دور در دقیقه را دارد و به حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه میتواند دست پیدا کند که این اعداد و ارقام برای چری آریزو 5 توربو که یک سدان جمع وجور است بسیار مورد قبول واقع میگردد . چری آریزو 5 توربو از گیربکس cvt برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های چری آریزو 5 توربو استفاده می کند که علاوه بر رانندگی روان تر در کاهش مصرف سوخت هم می تواند تاثیر مثبت بگذارد اما گویا با مصرف سوخت حدود 10 لیتر در سیکل ترکیبی چری آریزو 5 توربو خیلی بیشتر از یک سدان جمع و جور تشنه مصرف سوخت است .

 

 چری آریزو5 توربو

 

چری آریزو 5 توربو از نظر سواری یک ماشین متوسط با ویژگی های معمولی است که در بسیاری دیگر از ماشین های هم رده هم میتوان یافت و یعنی چری آریزو 5 توربو از نظر سواری و هندلینگ و ... یک سدان جمع و جور کاملا متوسط است که از نظر سواری حتی برخی از هم وطن های ارزان قیمت تر آن هم میتوانند سواری بهتری را ارائه کنند .

چری آریزو 5 توربو تنها در ظاهر به لطف کپی کاری موفق عمل کرده است زیرا با وجود این افزایش قدرت مصرف سوخت زیادی را بر جای میگذارد ، با وجود توربو شدن پیشرانه بر روی گیربکس تغییری اعمال نگردیده است ، سطح کیفیت چری آریزو 5 توربو کاملا متوسط است و چری آریزو 5 توربو در نهایت از نظر قیمت نسبت به ام جی 360 توربو نزدیک به 10 میلیون تومان گران تر است .

 

 چری آریزو5 توربو

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محسن
    تاریخ : 1396/12/11

    اخه كيفيت ام جى را با چرى مقايسه ميكنيد !!! ام جى با ماشيناى كره اي بايد قياس بشه

  • user icon
    نویسنده : فريد
    تاریخ : 1396/12/11

    شما چجوري به خدمات پس از فروش ماشيني كه هنوز به بازار نيومده نمره داديد؟! چجوري ماشيني كه تمام سيستمهاي ايمني و رفاهي مثل كي لس،پاور ويندو،كروز كنترل،شش ايربگ،eba،esp،hhc،tcs رو داره با ام جي ٣٦٠ نمره يكسان ميگيره؟! متاسفانه رويكرد سايتهاي خودرويي مثل شما راهنمايي مصرف كننده نيست. كوبيدن يكي و بالابردن ديگريه...

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/12/11

    ام جي ٣٦٠ روي همان پلتفرم ام جي gt هست اين خودرو اگه وارداتي بود زير١٠٠ نبود يك سرو گردن بالاتر از چري هست

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1396/12/12

    متاسفانه این قیاس شما از روی انصاف انجام نشده من سوار اریزو 5 توربو شدم وخیلی راجب 360mg تحقیق کردم به نظر من اریزو یک سر گردن از mg360 بالا تره دیگه گذشته زمانی به ماشینها از روی اسم خودرو نمره میدادن

  • user icon
    نویسنده : محسن
    تاریخ : 1397/01/14

    من حدود یک ماهه که آریزو توربو خریدم و حدود ۵ هزار تا راه بردم، واقعا میشه گفت طراحی صندلی ها بسیار عالیه ، فقط محل هواکش یکم خوب نیست، از نظر مصرف با شرایط کروز و تخت با ۱۲۰ کیلومتر تقریبا به حد ۵.۵ میرسه، و در حداکثر میزان تا ۹ لیتر.
    بیشتر مشکلات مثل آلارم یا gps هم با تغییر کد آمپر در نمایندگی قابل حله.
    روی هم رفته با توجه به شرایط فروش و خدمات عالی، میشه گفت خودرو مناسبی به حساب میاد،

  • user icon
    نویسنده : Hamed
    تاریخ : 1397/01/14

    من میخواستم یه mg 360 بگیریم. به نتظرتون بخرم. یا با پول اون یه ماشین دیگه بگیرم

  • user icon
    نویسنده : حامد
    تاریخ : 1397/01/18

    ام جی خدمات نداره نمایندگی درس و حسابی نداره

  • user icon
    نویسنده : Sobi
    تاریخ : 1397/01/20

    اوووووووف مردم از خنده
    واقعا این مقایسه بود؟؟؟
    خجالت نکشیدین خودتون؟؟؟
    اگر میشد تصویر مصرف سوختم تو شهر رو میزاشتم که حدود۸،۳ است تو جاده ۴.
    بعد داشبورد این ام جی بهتر از اریزوست؟؟؟؟؟
    پیشنهادم اینه هر وقت به بلوغ نقد و مقایسه رسیدین این کار رو انجام بدین!

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/02/10

    کسانی که آریزو خریدن همه پشیمونن گیربکس ضعیف در حدی که تو ترافیک داغ میکنه جلو بندی ضعیف در حدی که کمک هارو تعویض میکنن ولی باز هم فایده نداه رنگ ضعیف که با فشار آب در کارواش کنده میشه

    • نویسنده : مسعود
      تاریخ : 1398/03/18

      من خودم قبل از آریزو ۵ توربو ام جی توربو داشتم
      قبول دارم این که ام جی گیربکس و کیفیت خوبی داره و همچنین عایق بندی کابینش کنی بهتر از آریزو، ولی صندلی های آریزو به مراتب راحت تر از ام جی و بخصوص بدن عرق نمی کنه، تازه اون موقع که ام جی خریدم ۱۰تومن از آریزو توربو گرونتر بود اگه برگردم عقب قطعا آریزو رو برمیداشتم و اصلا هم از خریدن آریزو پشیمون نیستم به خصوص قدرت سرمایش کولرش از ام جی خیلی بهتره، خلاصه من کمبودی تو آریزو نمیبینم، گیربکس و جلوبندی هم هیچ ایرادی نداره، اگه دنبال شتاب و درگ هستی ام جی، اگه یه خودروی راحت با امکانات زیاد و گستردگی شبکه خدمات و کولر قوی برات مهمه آریزو

  • user icon
    نویسنده : هومن
    تاریخ : 1397/02/28

    تو بخش امکانات فنی ام جی قطعا از اریزو امتیازش بیشتره چرا که گیربکس ایسین ژاپن و موتور شورولت کروز روشه

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/03/05

    سلام
    ام جی ۳۶۰ توربو از لحاظ کیفیت قطعات و مشخصات فنی عالیه. کیفیت خدمات پس از فروشش پایین بوده که واقعا دارن کار میکنن و در آینده خیلی بهتر هم میشه...

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1397/04/02

    واقعا مسخرس آریزو 5 با داشتن صندلی های فوق العاده ، 6 کیسه هوا ، راحتی زیاد در هنگام رانندگی ، طراحی اسپرت و بروز کابین ، تعلیق نرم تر از mg 360 و گیربکس cvt فوق العاده هماهنگ با موتور که همیشه موتور را بر اساس حالت رانندگی (eco/sport) در بهترین شرایط ممکن قرار میده و صدا موتور عالی امتیاز کیفیت سواریش شده 7 بعد mg 360 با دو کیسه هوا و صندلی بدر نخور و طراحی فوق العاده ساده شده 8

  • user icon
    نویسنده : رسول
    تاریخ : 1397/05/30

    ام جی یک خودرو چینی اما با عقبه خوب و معتبر است ضمن اینکه از نظر فنی هم عالی هست اما آریزو هم طراحی خوبی داره ولی همچنان از لحاظ فنی با ام جی فاصله داره و ضعیف تره

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1397/07/03

    در مجموع با خواندن نظرات دوستان به این نتیجه میرسیم که هرکس خودش چری آریزو5 خریده میگه چری از mg بهتره که تازه هستند کسانی که خودشون چری خریدند ولی اگر دسترسی به mg360 turbo داشتند و از نزدیک دیدند و پشتش نشستند قبول دارند که بسیار با کیفیت تر و پدر و مادر دار تر از چری هست ولی در موردmg هر آدمی که اهل فن هست و سررشته ای از کیفیت و مرغوبیت داره وقتی بیطرف و از بیرون و بدون قصد خرید یا حتی با نگاه خریداری این ماشین را با چری مقایسه میکنه بیشتر از یکی دوتا امتیاز برتری اختلاف بینشون میبینه...

  • user icon
    نویسنده : کامران
    تاریخ : 1397/09/02

    دوستان بلاخره ما ام جی بگیریم یا آریزو!؟!

    • نویسنده : دکتر
      تاریخ : 1397/11/19

      ام جی توربو بگیر

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading