اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هاوال H2 با چری تیگو5

مقایسه هاوال H2 با چری تیگو5

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هاوال H2 با چری تیگو5 می باشد که در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه هاوال H2 با چری تیگو5 بپردازیم.

Haval H2

هاوال H2

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی هاوال H2

chery tiggo 5

چری تیگو5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی چری تیگو5
انتخاب ماشین 3

Haval H2

هاوال H2

Top car

Haval H2

هاوال H2

مقایسه هاوال H2 با چری تیگو5

هاوال H2

 

هاوال H2 یک کراس اوور کوچک و پر طرفدار در بازار چین و استرالیا و چند کشور دیگر است که به تعداد بسیار محدود هم به ایران عرضه شد اما در نهایت به دلیل سیاست های غلط وارد کننده فروش آن متوقف گردید اما کمی بعد گروه بهمن به نمایندگی از هاوال، محصولات این برند را در ایران عرضه کرد که مهم‌ترین آنها همین هاوال H2 بود. التبه عرضه هاوال H2 هم به دلیل تحریم‌ها مدت زیادی به طول نینجامید.

هاوال H2 ظاهر مدرن و جذابی را به نمایش می گذارد و قطعات مختلف آن در ظاهر هماهنگی خوبی دارند و نمونه هایی از هاوال H2 که قسمت سقف و ستون ها از رنگ متفاوتی بهره می برند ظاهری اسپرت دارند و بدین ترتیب سنین و سلایق مختلف در ایران با توجه به اینکه هاوال H2 از المان های جدید در چهره استفاده کرده است، مورد پسند قرار می دهند. ضمن اینکه شخصیت طراحی هاوال H2 مستقل است.

 

هاوال H2

 

به داخل کابین هاوال H2 که قدم می گذاریم یک طراحی لوکس و ارگونومیک مشاهده می شود که در ابعاد یک کامپکت کراس اوور فضای جاداری را به وجود آورده اند. کیفیت بالای ساخت و مواد به کار رفته در ماشین‌های هاوال نکته مثبتی است که در هاوال H2 هم دیده می شود و با توجه به قیمتش کیفیتی فراتر از رقبای خود در این رنج را ارائه می کند. همانطور که هاوال H2 در بحث ظاهر و کیفیت و جذابیت تا اینجا موفق عمل کرده است از نظر آپشن هم وضعیت خوبی دارد و به صورت کلی هاوال H2 یک ماشین خوب تا به اینجا مقایسه ارزیابی می‌گردد.

 

 کابین هاوال H2

 

وظیفه تولید نیرو در هاوال H2 بر عهده یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که با کد فنی GW4G15B شناخته می شود. هاوال H2 با تکیه بر این پیشرانه که به طور دقیق 1497 سی سی حجم دارد قابلیت تولید 148 اسب بخار قدرت در دور موتور 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در دور موتورهای 2200 الی 4500 دور در دقیقه را دارد که این اعداد برای یک کامپکت کراس اوور مناسب و کافی هستند. هاوال H2 با حدود 1500 کیلوگرم وزن برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون حدود 10 تا 11 ثانیه زمان در شرایط مختلف نیاز دارد و سوابق هاوال H2 نشان می دهد که با توجه به تکنولوژی به کار رفته و در صورت انجام سرویس دوره ای های منظم هاوال H2 یک ماشین کم خرج و کم استهلاک است.

نیروی تولیدی پیشرانه هاوال H2 توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک یا گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ های جلو ماشین یا هر چهار چرخ منتقل می شود که نمونه های وارد شده به کشورمان از گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک و محور متحرک جلو سود می برند. مصرف سوخت هاوال H2 در سیکل ترکیبی در حالت استاندارد حدود 7 لیتر در نظر گرفته شده است که با توجه به وزن و ابعاد و تکنولوژی و ... مناسب است و از دیگر رقبایش عدد کمتری را به ثبت می رساند. دنده های بالاتر در هاوال H2 یعنی دنده 5 و 6 برای صرفه جویی در مصرف سوخت طراحی شده اند و به همین دلیل با کمبود گشتاور در جاهایی دست و پنجه نرم می کنند اما در کل وضعیت حرکتی خوبی حتی در سرعت های بالا دارد.

 

گریت وال H2

 

هاوال H2 با آرایش سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب سواری نرم و راحتی را ارائه می کند و سیستم ESP در هاوال H2 باعث شده تا پایداری هم سطح مناسبی داشته باشد و هندلینگ خوب و سواری با حس جذاب دیگر ویژگی است که کمتر از یک کراس اوور چینی در این کلاس شاهد هستیم.  

هاوال H2 جدیدترین محصول هاوال است که به ایران راه پیدا کرده است و فروش خوبی را تجربه کرد و با استقبال زیادی از سوی کاربران ایرانی مواجه شد که به علت مسائلی چون محبوبیت بین المللی، کیفیت، جذابیت های بصری و ... از چری تیگو5 انتخاب بهتر و ارزشمندتری به شمار می‌رود.

chery tiggo 5

چری تیگو5

مقایسه هاوال H2 با چری تیگو5

 چری تیگو 5

 

ماشین های چری به لطف تبلیغات فراوان مدیران خودرو در ایران شناخته شده هستند و چری تیگو 5 هم یکی از همین خودروهاست. چری تیگو 5 در ظاهر جذابیت بصری دارد و بسیاری از ظاهر چری تیگو 5 رضایت دارند اما از نظر فنی و اصولی چری تیگو 5 نا هماهنگ به نظر می آید. نخست این که ابعاد آن متفاوت با دیگر ماشین های کلاس خودش است که ابعاد مناسبی داخل کابین به وجود آورده است اما ترکیب ناپسندی برای بعضی را چری تیگو 5 نمایش می دهد.

 

 چری تیگو 5

 

طراحی داخلی چری تیگو 5 مدرن است و ارگونومی و راحتی خوب است و مواردی هم در داخل کابین چری تیگو 5 به کار رفته است که اسپرت تر جلوه کند. از نظر ظاهری و طراحی داخلی هاوال H2 هم جذاب تر است و هم بر اساس پارامتر های صحیح تری شکل گرفته است. کیفیت ساخت و مونتاژ و متریال به کار رفته در چری تیگو 5 نسبت به بودجه پرداختی اصلا قابل قبول نیست که در این مورد هم هاوال H2 بسیار بهتر و موفق تر عمل کرده است و در بحث کیفیت آن را می‌توان بهترین شاسی بلند چینی در این رنج قیمت دانست. چری تیگو 5 جدید طراحی داخلی جدیدی دارد و یک نمایشگر بزرگ عمودی در مرکز داشبورد آن دیده می‌شود که وجه تمایز اصلی آن با تیگو 5 قدیمی است. امکانات رفاهی و ایمنی استفاده شده در چری تیگو 5 مناسب است و در این زمینه خوب به نظر می رسد و یکی از راه‌های جذب مشتری چری همین افزایش سطح آپشن است که ظاهرا ایرانی‌ها هم برای آپشن از کیفیت و ظاهر و ... اهمیت بیشتری قائل هستند. هاوال H2 و چری تیگو 5 در بحث آپشن سطح برابری دارند و تا اینجا در باقی موارد موجود برتری از آن هاوال H2 است. 

 

کابین چری تیگو 5

 

پیشرانه استفاده شده در چری تیگو 5 چهار 4 سیلندر خطی است و 1971 سی سی حجم دارد. حداکثر قدرت پیشرانه چری تیگو5، 139 اسب بخار است که در دور موتور 5500 دور در دقیقه به دست می‌آید و گشتاور 182 نیوتن متر هم در دور موتور 4000 دور در دقیقه حاصل می‌گردد. چری تیگو 5 شتاب اولیه بسیار ضعیفی دارد که شما را ناامید می کند و مصرف سوختش هم نسبتا بالا است اما کمی که چری تیگو 5 به اصطلاح دور می گیرد و سرعت پیدا می کند شتاب ثانویه قابل قبولی را به نمایش می گذارد. پیشرانه چری تیگو 5 با یک گیربکس 7 سرعته تیپ ترونیک از نوع CVT کوپل شده است که کاملا با موتور خودرو ناهماهنگ است و عملکرد چندان راضی کننده ای هم ندارد، دقیق عمل نمی کند و چندان هوشمند نیست. چری تیگو 5 در بخش فنی هماهنگ و جذاب نیست که شما را با صدای زیبای پیشرانه یا دور گیری سریع یا شتاب گیری بدون نقص جذب خودش کند و از نظر تکنولوژی هم به روز نیست اما در مقابل هاوال H2 مدرن تر ؛ کم استهلاک تر ، پر شتاب تر و پر قدرت تر است و لذت راندن بیشتری را به همراه دارد.

 

 تیگو 5

 

چری تیگو 5 به عنوان یک کراس اوور دیفرانسیل جلو جمع و جور ارتفاع بلندی دارد اما آرایش خوب سیستم تعلیق و زیر بندی خوب از به وجود آمدن حرکات گهواره ای یا از دست رفتن تعادل ممانعت کرده است و سواری خوبی هم دارد هر چند که هندلینگ ضعیفی دارد یا بیش فرمانی در چری تیگو 5 دیده شده است اما به صورت کلی کیفیت سواری چری تیگو 5 متوسط است.

چری تیگو 5 در یک بازه زمانی فروش خوبی در ایران تجربه کرد و ماشین شناخته شده ای است اما کیفیت بالایی ندارد، مصرف سوختش بالا است و کیفیت فنی متوسطی دارد و در اکثریت بخش های مهم مانند استهلاک، مصرف سوخت ، شتاب، راحتی سرنشینان، کیفیت ساخت و ... هاوال H2 بهتر و جذاب تر است. در مجموع باید بگوییم مقایسه این دو خودرو چندان منطقی نیست و این مقایسه به دلیل قیمت نزدیک آنها صورت گرفته است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/01/05

    سلام بعضی وقت ها اصلا باهاتون موافق نیسم چطور ناهماهنگی وحشتناک موتور و گیربکس جک اس 5 اتوماتیک رو نمیگید اینو میگید من تیگو رو به جک ترجیح میدم اینقدر هم از تیگو بد نگید

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1397/02/03

      تیگو از جک خیلی بهتره همه گول تربوشو میخورن

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/02/03

    آیا نمونه ایرانی 4wD هست یا ساده؟

  • user icon
    نویسنده : راد
    تاریخ : 1398/09/28

    من تیگو۵ دارم دوست عزیز و این چیزایی که شما گفتید راجب تیگو با واقعیت خیلی فاصله داره

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1400/04/02

    من واقعا فاز نویسنده رو نمیفهمم چری تیگو 5 با اون طراحی داخلی زیبا و لوکس

    بعد شما مینویسی هاوال H2 با طراحی لوکس و ارگونومیک ؟؟

    خداییش طراحیه چری تیگو 5 خیلی مدرن تر و لوکس تر از هاوال H2 هستش از نظر آپشن تیگو 5 آپشن های بیشتری داره و موتوری هم تیگو 5 ماشین خوبیه ولی همه گول توربو جک رو میخورن امنیت تیگو 5 هم بسیار بالاست وقتی 5 ستاره ایمنی از سازمان تست تصادف C-NCAP دریافت کرده

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading