اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هاوال H9 با هیوندای سانتافه کارکرده

مقایسه هاوال H9 با هیوندای سانتافه کارکرده

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هاوال H9 با هیوندای سانتافه کارکرده می باشد که در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه هاوال H9 با هیوندای سانتافه کارکرده بپردازیم.

Haval H9

هاوال H9

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی هاوال H9

HYUNDAI santafe

هیوندای سانتافه کارکرده

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی هیوندای سانتافه کارکرده
انتخاب ماشین 3

Haval H9

هاوال H9

Top car

Haval H9

هاوال H9

مقایسه هاوال H9 با هیوندای سانتافه کارکرده

هاوالH9

 

قلب تپنده هاوال H9 یک موتور 4 سیلندر ، 16 سوپاپ و 2 لیتری است که حجم دقیق آن 1967 سی سی میباشد و تنفس آن توسط سیستم توربوشارژر انجام می گردد . هاوال H9 در مدل 2018 که به ایران هم همین سری از هاوال H9 وارد می شود تغییرات مثبتی را در زمینه پیشرانه و گیربکس تجربه کرده است و در نهایت هاوال H9 قابلیت تولید 241 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر گشتاور در بازه دور موتور 1800 تا 4500 دور را دارد و نیروی تولید شده توسط یک گیربکس ساخت کمپانی ZF که 8 سرعته است و با کد 8HP70 شناخته می شود به سیستم 4WD هاوال H9 و در نهایت چرخ ها منتقل می شود .

 

هاوالH9

 

اعداد و ارقام پیشرانه هاوال H9 نشان می دهند که قطعات بخش فنی به خوبی با یکدیگر کوپل شده اند و استهلاک در پایین سطح ممکن قرار دارد و راندمان در حد خوبی بالا است . به علت ساختار در بخش های مختلف هاوال H9 این ماشین وزنی در حدود 2.2 تن دارد که محدودیت هایی در شتاب آن ایجاد کرده است که باعث شده تا هاوال H9 سریع تر از 10 ثانیه نتواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند اما در مقابل ضرایب گیربکس در دنده های 1 و 2 که سنگین هستند باعث شده تا هاوال H9 قابلیت پیمایش هر شیبی را داشته باشد و دنده های 3 ، 4 ،5 و 6 برای داشتن شتاب ثانویه خوب و حرکت در سطح جاده مناسب هستند و در نهایت در دنده های 7 و 8 شاهد رسیدن مصرف سوخت هاوال H9 به پایین ترین میزان ممکن هستیم .

 

هاوال H9

 

هاوال H9 به لطف طراحی شاسی مستقلی که دارد ، آرایش سیستم تعلیق ، سیستم انتقال قدرت ، فنر بندی و هر چه که باعث انتقال وزن در هاوال H9 شده است از نظر قابلیت پیمایش مسیر ها و سطوح گوناگون یک SUV کامل است که در آفرود سرسختانه به ادامه مسیر میپردازد و در داخل شهر و جاده هم به لطف هندلینگ خوبی که دارد با وجود ابعاد بزرگش راندن راحتی دارد و سواری نرم و خوبی دارد که باعث ایجاد آرامش برای سرنشینان می گردد .

هاوال H9  که لقب گرانترین نماینده هاوال را از آن خودش کرده است  و در بازار کشور چین طرفدران بسیاری پیدا کرده است ، با قیمتی حدودا 270 میلیون تومانی یک انتخاب عالی است که از هیوندای سانتافه کارکرده به دلایلی چون استهلاک ، کیفیت ساخت برابر  ، هزینه های نگهداری ، توانایی های حرکتی و قابلیت عبور از مسیر های صعب العبور انتخاب ایده آل تری می باشد .

 

هاوال H9

HYUNDAI santafe

هیوندای سانتافه کارکرده

مقایسه هاوال H9 با هیوندای سانتافه کارکرده

 هیوندای سانتافه کارکرده 

 

هیوندای سانتافه یک انتخاب شناخته شده و معروف در بازار خودروی ایران است که بسیاری از افراد بر روی هیوندای سانتافه به علت بازار فروشی که در پیش روی آن قرار دارد از آن به عنوان پول نقد یاد می کنند . هیوندای سانتافه در ظاهر مطابق با سلیقه ایرانیان است و بر اساس استایل اروپایی شکل گرفته است که این مورد باعث شده تا طراحی هیوندای سانتافه لوکس و پر از المان های اغراق آمیز باشد و در مقایسه با هاوال H9 که ظاهری قدرتمند و توام با المان های ساده به نمایش می گذارد شاید در نگاه اول لوکس تر به نظر بیاید اما چون سبک های متفاوتی از طراحی در هاوال H9 و هیوندای سانتافه دنبال شده است نظر دادن در مورد آنها بستگی به سلیقه بیننده دارد .

 

 هیوندای سانتافه

 

طراحی داخل کابین هیوندای سانتافه هم اروپایی است و کمی شلوغ اما لوکس است و سنت به کار بردن آپشن فراوان در هیوندای سانتافه هم به کار برده شده است تا خریدار را از خودش راضی نگه دارد . هیوندای سانتافه  اتاقش کمی زود به سر و صدا میافتد و از نظر کیفیت با توجه به قیمتش وضعیت متوسطی دارد . هاوال H9 از نظر کیفیت نسبت به هیوندای سانتافه کارکرده برتر است و از نظر آپشن هم وضعیت برابری دارند .   

 

هیوندای سانتافه

 

قلب تپنده هیوندای سانتافه 4 سیلندر با آرایش عرضی است و 2359 سی سی حجم دارد . این پیشرانه در دور موتور 6300 دور در دقیقه قابلیت تولید 188 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4250 دور در دقیقه 245 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد . هیوندای سانتافه در سیکل ترکیبی 11.2 لیتر بنزین می سوزاند که نسبتا زیاد است و توجیه اقتصادی ندارد . پیشرانه هیوندای سانتافه با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که عملکردش قابل قبول است اما از این بهتر هم می توانست باشد . به طور کلی هماهنگی موتور و گیربکس خوب است و از این نظر راضی کننده می باشد .

هیوندای سانتافه شتاب و کشش قابل قبولی دارد و قابلیت های حرکتی اش خصوصا در داخل جاده قابل قبول است و میزان استهلاک و هزینه های نگهداری و خدمات پس از فروش هم مناسب ارزیابی می شود اما از نظر عملکرد فنی ، کشش ، شتاب و کوپل بودن موتور و گیربکس برتری با هاوال H9 است که راندمان بالاتری دارد ، مصرف سوختش ایده آل تر می باشد ، کشش بهتری دارد و تکنولوژی مولد قدرت در هاوال h9 پیشرفته تر است .

 

هیوندای سانتافه

 

هیوندای سانتافه یک کراس اوور نیمه لوکس شهری است که قابلیت های خارج از جاده ضعیفی دارد اما هندلینگ خوب و سواری نرم یکی دیگر از ویژگی هایی است که هیوندای سانتافه را به عنوان یک کراس اوور شهری خوب جلوه می دهد .

هیوندای سانتافه به لطف بازار فروش خوب و شناخته شده بودن حتی در نمونه های دست دوم و کارکرده انتخاب منطقی است که به راحتی به فروش میرسد، سانتافه بدون شک یکی از موفق ترین محصولات شرکت هیوندای در سراسر دنیاست که در ایران هم کاملا موفق بود ولی بعد از گذشت چند سال دیگر جذابیت گذشته را ندارد . ماشینی که در اینجا با سانتافه مقایسه می شود بدون شک یکی از پر سر وصدا ترین خودروهای بازار چین است که توانسته به فروشی عجیب دست یابد . اگر سانتافه و هاوال H9 را به صورت کامل با هم مقایسه کنیم به دلیل به روز بودن از لحاظ آپشن ، قابلیت های آفرود و کیفیت ساخت برابر با هیوندای سانتافه ، بدون شک خرید هاوال H9 گزینه ای بسیار منطقی تر به نظر می رسد . 

 

هیوندای سانتافه

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : نيما
    تاریخ : 1397/01/04

    به نظر من اصلا این دو ماشین حتی قابل قیاس هم نیستند با هم... اگه حتی چشممون رو برند و ظاهر کیفیت سانتافه هم ببندیم باز هم سانتافه به مراتب بازار دست دوم بهتری داره و قطعا بهتر از یه ماشین چینی هست که تبدیل به شناسنامتون میشه... امیدوارم ماشین 3 که سالهاست بهش اعتماد داشتم نخواد اهداف خاصی رو دنبال کنه و مثل همیشه حقیقت رو بگه وگرنه نا امید میشم ازش.

  • user icon
    نویسنده : خسرو
    تاریخ : 1397/01/05

    سلام بر دوستان سایت ماشین 3
    سال نوی شما مبارک.
    از مطالب و پستهای بسیار عالی شما سپاسگزارم. همچنین از تحلیلهای عالی دوست عزیزی که در کانال تلگرام شما با صدایی گرم مطالب را بیان میکنند.
    من پشت سانتافه و هاوال هیچ کدوم نشستم و الان هم یک آوانته ده ساله دارم که با نگهداری معمولی که ازش کردم افت کیفیت زیادی پیدا نکرده اما از همسایه ها و دوستان زیادی که ماشین های چینی داشتند و اکثرا اوایل خیلی هم راضی بودند بعد از مدتی ماشین با افت شدید کیفیت مواجه شد یا به زبان عامیانه خودش را ول کرد که بسیاری از آنها را وادار به خرید ماشین جدیدی کرد. به هر صورت من شخصا 270 میلیون را بالای هیچ خودروی چینی نمیدم حتی اگر رییس کارخانه بنز هم روی اون قسم بخوره. مثلا با قیمتهای تمروز توسان صفر همین قیمت را دارد که اصلا قابل مقایسه نیست.

  • user icon
    نویسنده : های
    تاریخ : 1397/01/05

    با سلام با اینکه خودم هایما اس ۷ دارم ولی گریت وال از نظر کیفی یک سر و گردن بالاتر از دیگر خودروسازهای چینی هست و در حد کمپانیهای. کره داره تولید میکنه،ولی ۲۷۰ میلیون برای چینی خیلی زیاده مخصوصا با این وزن ماشین و قدرت به نسبت کم،انشاالله تعرفه ها کم بشه یا امکان تولید داخل کشور فراهم بشه که قیمت معقولتری داشته باشن

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1397/01/08

    نه تعرفه ها میاد پایین و دلار هم که داره میره بالا
    باید بریم سراغ پیکان رو اس سو وی کنیم

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/01/13

    270 میلیون توووومن...چه خبره...

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1397/02/04

    سایت های مختلف از هاول تعریف میکنند اما سانتافه در این مدت قابل قبول بوده و محبوب ترین شاسی بلنده ایرانه ۲۷۰ میلیون برای هاول ۹ سنگینه

  • user icon
    نویسنده : بهروز
    تاریخ : 1397/02/12

    باسلام ادب احترام خدمت دوستان عزیز من خودم تو مدت 15 سال بهترین خودروهای جهان منجمله پراید مدل 75 اردی مدل 78 واردی مدل 83 وسمند سورن مدل 88 واخرین خودرو پروتون ویرا دارم که از نوع کلاس بگی اردی مدل 78 باموتور 1600 8سوپاپ ازنظرمن بهترین خودرو هست شما بجای 270 میلیون برای خودرو چینی پول هدر بدین میتونین 30تا اردی بارنگهای مختلف بگیرید وازش استفاده ببرین وخودم بادو مدل اردی رالی بابلسر زاهدان بابلسر ارومیه بابلسر کرمان بابلسر بیرجند تو مدت 7سال رفت امد کردم فقط بااردی 78 سال 90 تو جاده بم کرمان خوابم برد یهو بیدار شدم دیدم شیشهای عقب جلو 10متر پرت شدندوسقف ماشین جمع شد خدارو شکر خطی رو دستم نیافتاد من اینارو به این دلیل میگم که ارز ازکشور خارج نکنین ودوما برای رفتن به بهشت ازخودروهای وطنی مثل پراید استفاده نمایید که راه رسیدن بخدا با پراید خیلی راحت اسانتره تا سانتافه 350میلیونی وهاوال 270 میلیونی که پول ادمو نفرین میکنه ودوما راه رسیدن بخدا با سانتافه امکان پذیر نیست فکراتون بکنید بمن خبرشو بدین نظراتتون ممنونم یاعلی مدد

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading