اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه کیا سراتو کوپه 2016 با آلفارومئو جولیتا

مقایسه کیا سراتو کوپه 2016 با آلفارومئو جولیتا

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه کیا سراتو کوپه 2016 با آلفارومئو جولیتا می باشد که در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه کیا سراتو کوپه 2016 با آلفارومئو جولیتا بپردازیم.

ALFAROMEO GIULIETTA

جولیتا

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی جولیتا

Kia cerato Koup

کیا سراتو کوپه 2016

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
46
بررسی کیا سراتو کوپه 2016
انتخاب ماشین 3

ALFAROMEO GIULIETTA

جولیتا

Top car

ALFAROMEO GIULIETTA

جولیتا

مقایسه کیا سراتو کوپه 2016 با آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا

 

آلفارومئو جولیتا یک هاچبک خانوادگی اسپرت می باشد که در سال 2012 به ایران عرضه شد اما به صورت خلاصه بیشینه آن به این صورت است که آلفارومئو خط تولید جولیتا را در سال 2009 راه اندازی کرد ، در نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو در سال 2010 آلفارومئو جولیتا به طور رسمی معرفی شد و تا کنون بیش از 350.000 دستگاه از این هاچبک دوست داشتنی به تولید رسیده است . آلفا رومئو جولیتا در سال 2011 موفق شد دومین خودروی برتر اروپا شود و تا به حال از نظر ظاهری 2 مرتبه به صورت جزئی تغییر را تجربه کرده است .

لورنزو راماچیوتی طراح آلفارومئو جولیتا است و پیکره این ماشین را طوری شکل داده که هماهنگی در اوج قرار دارد ، استایل کلی آلفارومئو نشان دهنده ذات چموش و جذاب آن است و مانند بسیاری دیگر از ماشین های ایتالیائی آلفارومئو جولیتا شخصیت طراحی قدرتمندی دارد و یک چهره اصیل و پر از ریزه کاره های هنرمندانه را به نمایش می گذارد .

 

آلفارومئو جولیتا

 

به داخل کابین آلفارومئو جولیتا که وارد می شویم سبک طراحی متناسب با ظاهر بیرونی است و المان های اسپرت و لوکس در ترکیب با یکدیگر به خوبی داخل کابین آلفارومئو جولیتا را کاملا مناسب یک هاچبک اسپرت و اصیل نشان می دهند . همانطور که گفتیم آلفارومئو جولیتا در چهره اش اصالت موج می زند و کیفیت برای یک ماشین اصیل یکی از ویژگی های اصلی است و جولیتا توانسته است از نظر کیفیت سطح بالایی را به نمایش بگذارد .

سیستم صوتی Bose ، لانچ کنترل ، LCD چند منظوره ، DNA) حالت رانندگی انحصاری آلفا ) ،۶ ایربگ ، VDC ) سامانه کنترل دینامیکی اتومبیل ) ، ESC) سامانه کشش الکترونیکی ) ، ASR  ) سامانه ضد لغزش ) و چراغ های زنون تنها بخشی از امکانات این هاچبک دوست داشتنی است و در اختیار گذاشتن فضای صندوق بار جادار و فضای ایده آل برای 4 سرنشین بلند قد یکی دیگر از نکات مثبت آلفارومئو جولیتا است .

 

 داخل کابین آلفارومئو جولیتا

 

پیشرانه مورد استفاده در آلفا رومئو جولیتا یک نمونه  4 سیلندر  به حجم دقیق ۱۳۹۸ سی سی  و با آرایش خطی  است که توئین توربو میباشد و به  سیستم Multi Air (   سیستم انحصاری زمان بندی سوپاپ آلفا ) مجهز است . ۱۷۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در دور‌ موتور ۲۲۵۰ دور در دقیقه  از مشخصه های فنی آلفا رومئو جولیتا می باشد که کم حجم است اما راندمان عالی دارد و شگفت آور است .

این پیشرانه علاوه بر اینکه در میان رقبایش بهترین نسبت قدرت به حجم موتور را دارد بسیار کم اشتها نیز میباشد زیرا در سیکل ترکیبی ۱۰۰ کیلومتر فقط ۷.۴ لیتر بنزین مصرف می کند . جعبه دنده ۶ سرعته دبل کلاچ آلفارومئو جولیتا در حالت دینامیک بهترین عملکرد خود را ارائه می دهد و کاملا هر راننده ای را شیفته تعویض دنده های بی عیب و نقص خود می کند . آلفارومئو جولیتا در بخش فنی آنقدر کوپل است که در هر سرعتی پدال گاز را فشار دهید شما شتاب گیری لذت بخشی را تجربه می کنید و در هر لحظه از آدرنالینی که به خون شما تزریق می شود هیجان بی مثالی از آن شما خواهد شد .

 

 آلفا رومئو جولیتا

 

آلفارومئو جولیتا به عنوان یک هاچبک داغ و جذاب ایتالیائی سواری به معنای واقعی لذت بخشی را ارائه می کند و هندلینگ فوقالعاده خوب ، چسبندگی عالی و فرمان دقیقی که اطلاعات کامل را از سطح مسیر منتقل میکند از جمله ویژگی های راندن آلفا رومئو جولیتا می باشد .

آلفارومئو جولیتا یک ماشین کامل و لبریز از لذت است که با بودجه 160 میلیون تومانی نمونه های کم کارکرد 2015 و 2016 آن قابل خریداری است و هزینه های سرویس دوره ای آن نسبت به رقبایش بیشتر است یا بعضی از قطعات آلفارومئو جولیتا کمیاب و گران است و در برابر کیا سراتو کوپه با این مقدار بودجه با توجه به ویژگی هایی که در مورد آلفارومئو جولیتا ذکر شد ایتالیایی کوچک و جذاب انتخاب بهتری به شمار می رود .

 

 جولیتا

Kia cerato Koup

کیا سراتو کوپه 2016

مقایسه کیا سراتو کوپه 2016 با آلفارومئو جولیتا

 کیا سراتو کوپه 2016

 

کیا سراتو کوپه نسل دوم در ایران به صورت محدود عرضه شد و با توجه به قیمت بالایی که داشت ارزش خرید محدودی را تجربه کرد . کیا سراتو کوپه مد نظر ما همانند نسل گذشته از نظر ظاهری سبک طراحی مشترک با نمونه سدان دارد با این تفاوت که به تناسب حال و هوای اسپرت تر کیا سراتو کوپه المان های متفاوت تری به کار رفته است تا ظاهر جوان پسند تر به نظر بیاید . آلفارومئو جولیتا از نظر ظاهری هماهنگ تر و جذاب تر است اما کیا سراتو کوپه اروپایی تر شکل گرفته است و از نظر سبک اسپرت ملایم تر است .

 

 کیا سراتو کوپه 2016

 

به داخل کابین کیا سراتو کوپه که وارد می شویم طراحی ساده است و استایلی مناسب با ظاهر بیرونی دارد و کوچکترین تفاوتی با نمونه سدان ندارد و کیا سراتو کوپه به عنوان بک ماشین اسپرت دو در فضای جاداری را برای سرنشینان عقبش فراهم کرده است . کیا سراتو کوپه از نظر آپشن وضعیت خوبی دارد و وضعیت کیفیت قابل قبولی به نمایش می گذارد . آلفارومئو جولیتا با توجه به اصالت بیشتر سطح کیفیت بهتری دارد اما از نظر آپشن با کیا سراتو کوپه برابر است و فضای داخلی آلفارومئو جولیتا را می توان راحت تر دانست .  

 

داخل کابین کیا سراتو کوپه

 

کیا سراتو کوپه در بخش فنی از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی سود می برد که 1999 سی سی حجم دارد و همین تنفس طبیعی بودن آن باعث شده تا بازده کمتری از آلفارومئو جولیتا داشته باشد.  پیشرانه کیا سراتو کوپه قابلیت تولید 173 اسب بخار قدرت در دور موتور 6500 دور در دقیقه و 209 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 4500 دور در دقیقه دارا میباشد . شتاب گیری کیا سراتو کوپه خوب است و در عین حال یکی از نقاط مثبتش هم مصرف سوخت اقتصادی اش میباشد و در کل ماشین پر بازدهی نسبت به دیگر رقبای خودش است اما آلفارومئو جولیتا و تکنولوژی مدرن تر به کار رفته در آن باعث شده تا در بخش فنی از کیا سراتو کوپه برتر باشد .

برای انتقال  قدرت پیشرانه کیا سراتو به چرخ های ماشین از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که از پس وظیفه خود به خوبی بر می آید . گیربکس کیا سراتو کوپه هماهنگی خوبی با موتور دارد و تعویض دنده هایش با دقت ، سریع و بدون ضربه میباشد . کیا در مورد سراتو کوپه در بخش فنی به طوری عمل کرده است که استهلاک پایین باشد ، مصرف سوخت کم باشد و شتاب و سرعت هم حد ایده آلی داشته باشد و به همین دلیل کیا سراتو کوپه در دور های بالا افت شتابگیری دارد .

 

کیا سراتو کوپه

 

کیا سراتو کوپه سواری با هندلینگ مناسب ، نرمی ایده آل ، فرمان پذیری نسبتا خوب و سواری خوش دست است اما از نظر هندلینگ ، تقسیم وزن ، فرمان پذیری و لذت رانندگی برتری با آلفارومئو جولیتا است .

نسل اول کیا سراتو کوپه در ایران ماشین موفقی بود اما نسل دوم کیا سراتو کوپه با توجه به این که قیمت بالاتری دارد و تنوع در بازار ماشین های اسپرت و رنج قیمت های گوناگون به شدت افزایش پیدا کرده است و همین دلیلی شده تا این مدل از کیا سراتو کوپه ارزش خرید متوسطی داشته باشد و در این مقایسه با توجه به اینکه رقیبش یک هاچبک ایتالیائی و جذاب است عرصه به کیا سراتو کوپه تنگ شده است و امتیاز های کسب شده به نفع آلفارومئو جولیتا است .

 

کیا سراتو کوپه

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading