اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تیگوان با اسپورتیج

مقایسه تیگوان با اسپورتیج

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تیگوان با اسپورتیج می باشد که در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه تیگوان با اسپورتیج بپردازیم.

Tiguan

تیگوان

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
52
بررسی تیگوان

KIA SPORTAGE

کیا اسپورتیج

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
9
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
50
بررسی کیا اسپورتیج
انتخاب ماشین 3

Tiguan

تیگوان

Top car

Tiguan

تیگوان

مقایسه تیگوان با اسپورتیج

 فولکس واگن تیگوان

 

چند مدتی است که شرکت ماموت خودرو موفق شده است تا نمایندگی ماشین های سواری فولکس واگن را دریافت کند و دو محصول تیگوان و پاسات نخستین نماینده های فولکس واگن در ایران هستند . نسل دوم فولکس واگن تیگوان یک کراس اوور میان سایز است که در طراحی آن المان های لوکس و اسپرت در ترکیبی عالی به کار رفته است و جوانان ، میانسالان ، طرفداران ماشین های اسپرت و حتی خانواده های پر چمعیت به راحتی با طراحی و شخصیت فولکس واگن تیگوان ارتباط برقرار می کنند .

طراحی چراغ های فولکس واگن تیگوان در جلو وعقب ، خطوط جانبی و سر تا سر ، طراحی برجسته کاپوت ، ستون شیبدار و بسیاری ویژگی دیگر در ظاهر فولکس واگن تیگوان باعث شده اند تا چهره ای زیبا و دوست داشتنی داشته باشد و به میزان کافی مانند یک ماشین هاچبک اسپرت هم در چهره فولکس واگن تیگوان هیجان وجود دارد . چهره فولکس واگن تیگوان بر اساس آخرین زبان طراحی موجود در کارخانه فولکس واگن شکل گرفته است و همین سبب شده تا با دیگر برادرانش از نظر طراحی شباهت داشته باشد که خود در نشان دادن اصالت فولکس واگن تیگوان بسیار تاثیر دارد .

 

 فولکس واگن تیگوان

 

به داخل کابین فولکس واگن تیگوان که وارد میشویم سبک طراحی با استایل بیرونی کاملا هماهنگ است و یعنی درون کابینی قرار میگیریم که هم به شدت آرامش در آن وجود دارد و هم المان های اسپرت و هیجانی بسیاری در داخل فولکس واگن تیگوان به کار رفته است و موجب شده تا سلایق متفاوت با حس های مختلف در هر لحظه سوار بودن فولکس واگن تیگوان لذت را تجربه کنند . از نظر کیفیت فولکس واگن تیگوان در سطح عالی میباشد و از نظر آپشن هم فولکس واگن در مورد تیگوان طوری عمل کرده است که سطح رفاه و امنیت سرنشینان در بهترین حالت ممکن است .

 

 داخل کابین فولکس واگن تیگوان

 

فولکس واگن سالهاست که پیشرانه های بسیار پر بازدهی تولید میکند و قلب تپنده فولکس واگن تیگوان هم با توجه به تکنولوژی های خوب و پیشرفته که در آن به کار رفته است توانایی های حرکتی مثال زدنی دارد . فولکس واگن تیگوان به یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژر با آرایش خطی به حجم دقیق 1992 سی سی  مجهز است که قابلیت تولید 180 اسب بخار قدرت در 4400 دور در دقیقه و 320 نیوتن متر گشتاور را در محدوده دور موتور 3950 - 1500 دور در دقیقه را دارا میباشد و همانطور که مشاهده میکنید قدرت و گشتاور در دور موتور پایینی به حداکثر میرسد که این ویژگی مزایای زیادی را برای فولکس واگن تیگوان به ارمغان میاورد اما مهم تریم آنها نخست شتاب خوب است و فولکس واگن تیگوان میتواند از حالن سکون در 7.7 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند سپس پایین آمدن میزان استهلاک و آلایندگی است که با مصرف سوخت حدودا 7 لیتری و این میزان توانایی های حرکتی فولکس واگن تیگوان به خوبی این موضوع را اثبات میکند . نیروی تولیدی پیشرانه فولکس واگن تیگوان در ابتدا به یک گیربکس 7 سرعته دبل کلاچ سریع ، پیشرفته و دقیق انتقال میابد و بعد از آن سیستم 4 چرخ محرک هوشمندی نیرو را به هر چرخ به طور مستقل انتقال می دهد .

 

 تیگوان

 

فولکس واگن تیگوان از نظر سواری و قابلیت های حرکتی یک کراس اوور بسیار خوب است و در داخل شهر مانند یک سدان نرم است و در بحث فرمان پذیری و توانایی مانور فولکس واگن تیگوان همانند برادر کوچک تر و جذابش فولکس واگن گلف است و از طرفی هم عملکرد عالی سیستم انتقال قدرت فولکس واگن تیگوان باعث شده تا در مسیر های آفرود هم به صورت سطحی بتوان به ادامه مسیر پرداخت .

در حال حاضر فولکس واگن تیگوان در بازار ایران قیمت 355 میلیون تومانی را تجربه میکند که در مقایسه با کیا اسپرتیچ 280 میلیون تومانی علیرغم قرار گرفتن در سگمنت مشابه قیمت بیشتری دارد اما ارزش خرید به مراتب بیشتری دارد و به صورت کلی فولکس واگن تیگوان لذت بیشتری را در هر حالتی به سرنشینانش ارائه می دهد .

 

تیگوان

KIA SPORTAGE

کیا اسپورتیج

مقایسه تیگوان با اسپورتیج

کیا اسپورتیج 2018

 

نسل چهارم کیا اسپورتیج با تاخیری فراوان نسبت به بازار های جهانی وارد کشور شد و از زمان ورود به بازار ایران کیا اسپورتیج QL به صورت محدود و مختصری توانسته است در دل مردم جای باز کند و به فروش رسد . کیا اسپورتیج QL از نظر ظاهری از جدیدترین زبان طراحی کیا بهره می برد تا یک استایل مشخص همانند دیگر ماشین های کیا داشته باشد .

بدنه کیا اسپورتیج با توجه به اینکه در مرکز طراحی آلمان کیا شکل گرفته است استایل شرقی دارد و در مجموع کیا اسپورتیچ QL ظاهر هماهنگی را به نمایش می گذارد اما بعضی از سلایق به راحتی با طراحی کیا اسپورتیج QL کنار نمی آیند و به طور کلی در این مقایسه از نظر ظاهری فولکس واگن تیگوان کامل تر است و مطابق میل تعداد بیشتری از مردم واقع می شود همچنین فولکس واگن تیگوان می تواند مورد پسند رنچ وسیع تری از سلایق قرار گیرد .

 

کیا اسپورتیج 2018

 

به داخل کابین کیا اسپورتیج QL که وارد می شویم نخستین نکته قابل تامل هم جهت شدن فضای کابین با دیگر ساخته های کیا است که باعث شده تا طراحی کابین کیا اسپورتیج ارگونومیک باشد و با دیدگاه لوکس بودنی که در آن به کار گرفته شده است بتواند مخاطبان گوناگون را به آرامش دعوت کند . از نظر کیفیت کیا اسپورتیج QL ماشین خوبی است و به رسم ماشین های کره ای تا جای ممکن سعی شده که در لیست تجهیزات این ماشین آپشن جای دهند . از نظر طراحی جدا از بحث سلیقه فولکس واگن تیگوان صحیح و اصیل تر است ، از نظر کیفیتی تیگوان ماشین بهتری از اسپورتیج QL است و راحتی بیشتری را برای سرنشینانش به ارمغان میاورد .

 

به داخل کابین کیا اسپورتیج

 

کیا اسپورتیج QL بسیار بسیار بهبود و پبشرفت تجربه کرده است اما نمونه هایی به بازار ایران عرضه شده اند از همان پیشرانه 2.4 لیتری نسل سابق بهره میبرد که تنها سیستم مدیریت موتور آن دچار تغییرات شده که یتواند استاندارد های بیشتری را پاس کند . یعنی همان پیشرانه 4 سیلندرکه 2359 سی سی حجم دارد و قابلبت تولید 181 اسب بخار قدرت و 237 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد که در کیا سورنتو ، هیوندای سانتافه ، کیا اسپورتیج نسل قبل و ... به کار گرفته شده است . گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک وظیفه انتقال قدرت به 4 چرخ ماشین را دارد که عملکرد خوبی دارد و تعویض دنده هایی به موقع اما گاها با تاخیر را انجام می دهد .

کیا اسپورتیج از نظر استهلاک وضعیت مناسبی دارد و هزینه های نگهداری کیا اسپورتیج هم با توجه به قیمت خوب است اما با بالا رفتن کارکرد کیا اسپورتیج استهلاک زیادی را از خودش نشان می دهد و هزینه های نگهداری کیا اسپورتیج QL هم افزایش می یاید و از نظر توانایی های حرکتی ، استهلاک و آلایندگی ، راندمان و هر چه که در بخش فنی اهمیت دارد برتری از آن فولکس واگن تیگوان است .

 

کیا اسپورتیج QL

 

کیا اسپورتیج نسل قبل همیشه به عنوان یک کراس اوور با سواری خشک و خشن اما هندلینگ عالی یاد می شد و حالا کیا اسپورتیج QL با حفظ هندلینگ توانسته سواری نرم تر و بهتری را ارائه کند اما در این بخش هم از نظر فرمان پذیری ، لذت سواری ، هندلینگ و ... باز هم برتری با فولکس واگن تیگوان است .

کیا اسپورتیج QL و فولکس واگن تیگوان هر دو در یک کلاس قرار می گیرند که در ایران با توجه به شرایط واردات خودرو اختلاف قیمتی در حدود 70 میلیون تومان دارند و اگر واقع بینانه نگاه کنیم می بینیم که فولکس واگن تیگوان در قبال قیمت بیشتر سطح پیشرفته تری از مهندسی و اصالت بیشتری را دارد که باعث شده تا از هر نظر ارزش خرید بالاتری نسبت به کیا اسپورتیج QL داشته باشد ضمن اینکه خرید و فروش آن هم اصلا وضعیت خوبی ندارد .

 

 اسپورتیج

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : v
    تاریخ : 1397/01/25

    صد در صد مورد قبول نیست
    خدمات پس از فروش ماموت خودرو هنوز شروع به کار نکرده چجوری شده رسیده به 8 ؟
    از نظر طراحی خارجی تیگوان صد در صد ساده هست بدون هیچ نقطه تیز یا منحنی در بیرون خودرو و کاملا ساده هست بدون هیچ زاویه ای که مشخصه برای ارزان تمام شدن قالب گیری بوده مثل ماشینهای داخل

  • user icon
    نویسنده : كيوان زارع
    تاریخ : 1399/01/22

    مطمئنا استهلاک فولکس بالای ۴۰-۵۰ هزار کیلومتر بالاتر از کیا خواهد بود،

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading