اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بسترن B30 با ام جی 360

مقایسه بسترن B30 با ام جی 360

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه بسترن B30 با ام جی 360 می باشد که در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه بسترن B30 با ام جی 360 بپردازیم.

Besturn b30

بسترن B30

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی بسترن B30

MG 360

ام جی 360

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
47
بررسی ام جی 360
انتخاب ماشین 3

Besturn b30

بسترن B30

Top car

Besturn b30

بسترن B30

مقایسه بسترن B30 با ام جی 360

 بسترن B30

 

سدان بسترن B50F با پلتفرم و موتور مزدا ، گیربکس AISIN و ظاهر آمریکایی خود توانست قدم خوبی برای معرفی برند آسا به ایرانیان باشد و حالا برادر کوچکترش یعنی بسترن B30 وارد چرخه تولید و عرضه گروه بهمن شده است که در رنج قیمت و کلاس خودش راه بسیار سختی در پیش رو دارد که وجود رقبای متعدد مهمترین دلیل محدودیت بسترن B30 میباشد . آسا وضیفه طراحی بسترن B30 را بر عهده موسسه ایتال دیزاین نهاده است که جزء برترین ها در این زمینه است و نتیجه کار هم ظاهری حجیم و جذاب است ؛ خشم زیبایی در چهره آسا بسترن B30 نهفته شده است و از همه مهم تر زمانی که دو برادر یعنی بسترن B50F و بسترن B30 در کنار هم قرار می گیرند در طراحی هر دو پارامتر های مشترکی مانند کاپوت عضلانی یا خطوط سر تا سری وجود دارد . آسا بسترن B30 از نظر ابعادی شبیه به رقبای خودش است اما حاصل کار خوب ایتال دیزاین باعث شده تا بسترن B30 بزرگ تر از آن چه که هست دیده شود و بسیاری فکر می کنند این ماشین در یک کلاس بالاتر از چیزی که در آن می باشد قرار گرفته است  .

 

 بسترن B30

 

با ورود به کابین بسترن B30 با طراحی خوب و قابل قبولی مواجه می شویم که با ظاهر بیرونی ماشین هماهنگی قابل قبولی دارد و به طور کلی طراحی داشبورد بسترن B30 با نمای لوکس شکل گرفته است ؛ کیفیت ساخت خوبی دارد و در تولید متریال و ادوات بسترن B30 از مواد با کیفیت متوسط اما قابل قبولی استفاده شده است و آپشن های موجود در ماشین هم در کلاس خود کامل ترین نیست اما به عنوان یک ماشین 60 میلیون تومانی سطح تجهیزات بسترن B30 خوب است .

 

کابین بسترن B30

 

بسترن B30 در سینه خود یک موتور 4 سیلندر با آرایش خطی جای داده است که 1598 سی سی به طور دقیق حجم دارد . بسترن B30 با کمک این پیشرانه قابلیت تولید 107 اسب بخار نیرو در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در 3600 دور در دقیقه را دارا میباشد . بسترن B30 همانند برادر بزرگ تر خود از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AISIN  ساخت ژاپن برای انتقال قدرت به چرخ های جلو ماشین سود میبرد که عملکرد قابل قبول و مناسبی دارد و تعویض دنده های نرم و سریعی دارد اما هنوز هم ماشین های چینی در برنامه ریزی گیربکس ماشین های خود مشکل دارند و بسترن B30 هم دارای این ضعف است و از اینرو به صورت کامل با پیشرانه بسترن B30 که در گذشته به فولکس جتا متعلق بوده است کوپل نگردیده و در مواقع تحت فشار قرار دادن ماشین این ایراد وضوح بیشتری پیدا می کند .

بسترن B30

 

 بسترن b30 بر روی پلتفرم فولکس واگن جتا ساخته شده است که این مهم باعث شده تا سواری با ارزان ترین نماینده آسا در ایران حس و حال خوبی داشته باشد و به لطف عملکرد مناسب سیستم تعلیق هندلینگ سطح خوبی داشته باشد و در عین خانوادگی بودن در بعضی از مواقع هم بتوان از رانندگی تهاجمی با بسترن B30 لذت برد .

اولین سری از بسترن B30 های تولید شده گروه بهمن قدم به جاده های ایران گذاشته است و در طی این چند دوره پیش فروش استقبال خوبی از بسترن B30 به عمل آمده بود و در مقایسه با ام جی 360 باید بگوییم که ظاهر قابل قبول تر و بازار بهتر بسترن B30 نسبت به ام جی 360 مهم ترین نکات موجود هستند که در تعیین میزان ارزش خرید تاثیر مهمی دارند . اگر از لحاظ کیفیت ساخت این دوماشین را با هم مقایسه کنیم تقریبا در یک سطح قرار می گیرند . 

 

بسترن b30

MG 360

ام جی 360

مقایسه بسترن B30 با ام جی 360

ام جی 360

 

موریس گاراژ یا به اختصار ام جی یکی از قدیمی ترین برند های تولید اتومبیل در بریتانیا است که تا به حال فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است و در حال حاضر که ام جی مالکیت چینی دارد پر طرفدارترین برند تولید کننده اتومبیل چینی در بازار سر سخت و خاص پسند انگلستان است . در حال حاضر ام جی 360 ارزان ترین محصول این برند در ایران و جهان است که توسط شرکت پارس موتورز در شهر تبریز مونتاژ می گردد و به دست مشتریان می رسد .

تا پیش از این ام جی 350 لقب ارزان ترین ماشین موریس گاراژ را به خودش اختصاص داده بود و ام جی 360 در واقع نسخه جدیدی از آن است که تغییرات محدودی را تجربه کرده است ؛ از ظاهر که شروع کنیم ام جی 360 هم مانند بسیاری دیگر از ماشین های چینی طراحی مستقلی ندارد و در قسمت های مختلف از اتومبیل های متفاوت طراحی کپی شده دارد ضمن اینکه عمده ترین تغییرات نسبت به ام جی 350 در چهره جلو ماشین خلاصه می شود که ساده تر اما شکیل تر شده است ، نمای جانبی ام جی 360 کوچکترین تغییری را نسبت به گذشته تجربه نکرده است و در قسمت عقب هم تغییرات محدود است اما در مجموع طراحی ظاهری ام جی 360 هماهنگ و یک نواخت است و با توجه به قیمت 60 میلیون تومانی مدرن و مناسب با سلیقه ایرانیان است .

 

ام جی 360

 

داخل کابین ام جی 360 طراحی ساده و بسیار شبیه به دیگر ماشین های چینی هم کلاس خودش است که هم سعی در رعایت ارگونومی دارد و هم در تلاش است تا کابین ام جی 360 را لوکس نشان دهد . در مدل دنده ای ام جی 360 فاقد هر گونه آپشن خاصی است اما نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک وضعیت مناسب تری دارد و برابر با بسترن b30 می باشد و در بخش کیفیت هم ام جی 360 هم از نظر ساخت و هم کیفیت متریال ماشین متوسطی است .

 

کابین ام جی 360

 

ام جی 360 در  ابتدا با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی معرفی و عرضه شد و سپس نمونه جدید ام جی 360 مجهز به پیشرانه توربوشارژ و با گیربکس جدید وارد بازار شد که در این مقایسه با توجه به رنج قیمت 60 میلیون تومان ما ام جی 360 تنفس طبیعی را برگزیدیم . پیشرانه حال حاضر ام جی 360 های پارس موتورز  4 سیلندر با آرایش خطی و حجم 1.5 لیتر است که در 6000 دور در دقیقه 107 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4500 135 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود . توانایی های حرکتی و شتابگیری ام جی 360 متوسط است اما با مصرف سوخت 6.5 لیتر در سیکل ترکیبی نشان می دهد که مصرف سوخت و آلایندگی کمی دارد . ام جی 360 با پیشرانه 1.5 لیتری و گیربکس 4 سرعته AMT برای مصارف شهری و رفع نیاز های روزمره کاربرد دارد و با رانندگی پر فشار در دور موتور بالا و معکوس های فراوان و ... میانه چندان خوبی ندارد .

 

ام جی 360

 

پلتفرم ام جی 360 کوچک و ساده می باشد و عملکرد سیستم تعلیق هم متوسط ارزیابی شده است که در کنار ابعاد متوسط بدنه همه دست به دست هم داده اند تا احساس تسلط و سواری با ام جی 360 خوب باشد اما پایداری و تقسیم وزن و قابلیت مانور بهتر از این باید باشد اما در کل ام جی 360 به عنوان یک سدان جمع و جور شهری سواری مناسبی دارد .

 

ام جی 360

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/01/19

    سلام من واقعا بین انتخاب یکی از این دو موندم
    برام مصرف و استهلاک مهمه بازار دست دوم هم مهمه
    البته منظورم بین این دو خودرو هست اما خودم به خاطر قیمت بسترن رو بیشتر نظر دارم اما از استهلاک و بازار دست دومش خبر ندارم لطفا دوستانی که پاسخ میدن در خصوص همین دو خودرو بگن میدونم بازار دست دوم تولیدات داخل بهتره
    با سپاس از سایت خوب ماشین 3

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/01/19

    به هیچ عنوان بسترن برتر از mg نیست. باید سوار بشی و کیفیت سواری را بسنجی تا متوجه شوی. MG از نظر تکنولوژی خیلی سرتر از بسترن هست.

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1397/01/19

      سلام عاخه MG در سه مدل با سه قیمت عرضه شده من منظورم مدل اتومات با تنفس طبیعی اش هست که حدود ۶۷ قیمت داره و هنوز ۸ میلیونی از بسترن گرونتره . وگرنه هیچ گرونی بی حکمت نیست بالاخره برا ام جی توربو باید ۷۸ تومن پول بدهی یعنی نزدیک ۱۸ تومن بیشتر از بسترن

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1397/01/20

      اما این نکته هم حائز اهمیت هست که ام جی توربو 18 تومن از بسترن گرونتره پس کیفیت بالاترش منطقی به نظر میاد

  • user icon
    نویسنده : Ahmadreza
    تاریخ : 1397/01/19

    بنظر من سواري ام جى خيلي نرم تر و بدون سروصداس و بسترن اين ويژگي و نداره

    لطفا به اين مسئله هم دقتي كنيد

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/01/24

    بسترن شرکت بهمن موتور ارزش خرید بهتری داره
    محصولات شرکت بهمن همیشه با افزایش قیمت مواجه بوده اند و شرکت بهمن از پارس موتور شناخته شده تر و دارای خدمات و نمایندگی در اکثر شهرهای کشور هست
    بسترن دارای موتور قویتر و بدنه عضلانی تر و قیمت مناسبتره و نمای کلی بسترن به ماشینهای کره ای خیلی نزدیکه
    ولی شرکت ام جی از فاو محبوب تره

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1397/01/29

    سلام
    مقایسه کار بسیار خوبی است ولی اگر بر اساس انصاف و حقیقت باشد. من ام جی ۳۶۰ دارم از لحاظ سواری و کیفیت کابین و تجهیزات اصلا قابل مقایسه با بی ۳۰ نیست شما فقط اگر تفاوت صفر تا ۱۰۰ این دو خودرو را مقایسه کنید یکی ۸ ثانیه و یکی ۱۴.۵ ثانیه کیفیت موتور و گیربکس و هماهنگی آنها مشخص می شود.

    • نویسنده : احمد
      تاریخ : 1401/08/20

      پروفسور.چرا دو ثانیه از مال خودت کم کردی به تایم بسترن اضافه کردی
      صفر تا صد ام جی ۹،۵۷ بسترن ۱۲.۵

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1397/01/31

    سلام
    در نمره دهی یکم اشتیباه کردید چرا که کیفیت ام جی به مراتب بیشتر از بسترن هستش و اینکه از لحاظ قدرت موتور و شتاب اصلا قابل مقایسه نیست ام جی حدود ۹ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ دارد در حالی که بسترن ۱۵ ثانیه است!!
    امکان اتصال به گوشی و کارپلی و رانندگی اکونومیک و نگاه داشتن دور موتور در پایین برای کاهش اصتحلاک و مصرف سوخت حداقل چیزهایی هستن که ام جی ۳۶۰ بیشتر داره

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/02/30

    با سلام
    لطفا در مورد اینکه سایک که قرار بود بقیه محصولاتش رو هم به آذیکو بده و الان این کار رو نکرد و به گروه فردا سمنان داره واگذار میکنه بهمون در صورت امکان توضیح بدین.
    ام جی ۳۶۰ آذیکو مشکل تولید در سال های آینده رو نخواهد داشت؟
    ممنون.

  • user icon
    نویسنده : میکائیل
    تاریخ : 1397/03/27

    بسترن از تنفس طبیعی ام جی بهتره ولی از نمونه توربوش نه بهتر نیست هرچند امکانات کاربردی بسترن در بعضی موارد از نمونه امجی توربو هم بیشتر هست مثل hhc و tcs که امجی توربو نداره..اما امجی توربو سنسور باد تایر tpms و ترمز پیچ cbc و پاور ویندوز رو اضافه داره که بنظرم امکانات بسترن کاربردی تره چون سنسور شیبhhc به هوشمند بودن گیربکس بسترن توی سربالایی و سرازیری کمک میکنه..

  • user icon
    نویسنده : میکائیل
    تاریخ : 1397/03/27

    ..موتور بسترن از امجی معمولی اتوماتیک قویتر و سریعتره چون گشتاورش بالاس اما موتور توربو امجی خیلی از موتور بسترن قویتر و چالاکتره ولی توربو مراقبت خاص خودش رو میطلبه که لذت داشتن موتور توربو ارزش مراقبت و نگهداری ازش رو داره..خدمات پس از فروش بسترن بهتر از امجی هست..کیفیت بسترن چهارستارس و خوبه و امجی هم ستارش معلوم نیست که طبق سابقه برندش ماشین با کیفیته..

  • user icon
    نویسنده : میکائیل
    تاریخ : 1397/03/27

    گیربکس بسترن و امجی توربو شش دنده آیسن هستن ولی امجی تنفس طبیعی چهار دندس که قابل مقایسه با بسترن نیست..گیربکس بسترن بدلیل داشتن hhc تو سربالایی و سرازیری هوشمندتر عمل میکنه و امجی توربو گزینه حالت برفی رو اضافه داره و بدلیل داشتن توربو هوشمند بودن گیربکس تو شیب چندان جای خالیش احساس نمیشه..مصرفشون مثل هم هست بسترن ۶.۷ امجی توربو ۶.۹

  • user icon
    نویسنده : میکائیل
    تاریخ : 1397/03/27

    ..طراحی بیرون بسترن بهتره و داخل امجی بهتر هست..مدیا امجی بهتره ولی صوتی بسترن شش بلندگو با کیفیت خوب داره..خدمات بسترن بیشتره که سه سرویس رایگان روغن و.. داره و گارانتی هردوشون صدهزار سه ساله..بسترن خوش قیمت هست ولی امجی توربو رو اگه کسی پول اضافه داشته باشه و هیجان دوست داشته باشه و بتونه برا قطعات مورد نیاز ماشین صبر و پشتکار داشته باشه امجی توربو بخره بهتره..بازار بسترن از امجی بدلیل قیمت کمتر و نمایندگی و خدمات بهتره..ولی خوب امجی توربو کروز کنترل نداره که یه عیب بزرگه در برابر بسترن b30 ولی اگه کروزش بیاد تو بازار و نصب بشه حدود نود میلیون تموم میشه..اگه از آبشنایی که امجی توربو و بسترن بیشتر از هم دارن فاکتور بگیریم..حدود بیست میلیون امجی توربو پول بیشتری میخواد..اگه پول مهم نباشه..اول اجی توربو بعد بسترن b30 و آخر امجی تنفس طبیعی انتخاب خوبیه

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/05/12

    مقایسه برند ام جی با برند نابود فاو واقعا خنده داره
    مثل اینکه بنز رو با هیوندای مقایسه میکنی!!!!

    • نویسنده :
      تاریخ : 1397/10/03

      آقا داری اشتباه میزنی ، اولا کیفیت بسترن در رتبه بندی کیفیت اداره استاندارد که هر ماه انجام میشه مشخص و مورد تاییده ثانیا ام جی حتی در بهترین حالت وقتی متعلق به انگلیس بود هم در حد بنز نبود و بدلیل همون مشکلاتش زمین خورد. الان هم همون قدر که ام جی انگلیسیه بسترن هم آلمانیه (بخاطر پلتفرم فولکس واگن) و اگر سوارشون شده باشی متوجه میشی که کیفیت سواری در بسترن بالاتره.
      البته شکی در این نیست که ام جی با موتور توربو قویتر و پرشتابتر از بسترن تنفس طبیعیه.

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1398/01/30

    با سلام
    من بعد از کلی تحقیقات از چند تیم قوی که برای شرکتها پیشنهاد خرید اتومبیل میدن که تمام نکات موجود (کیفیت ؛ خدمات پس از فروش ؛ زیبایی ومیزان استهلاک قطعات در بلند مدت و....)در ایران رو مد نظر میگیرن
    از بین خودرو ام جی و بسترن و آریزوو ام وی ام x22
    خودرو بسترن رو پیشنهاد دادن و من هم خریداری کردم و در حال حاضر خیلی راضیم
    گفتم شاید این تحقیقات من به درد شما هم بخورد
    یا علی

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1398/01/31

    دوستان یه نکته مهمی وجود داره که شاید خیلی ها توجه نکنند
    اون هم خدمات پس از فروشه (ماشین که همیشه نو نیست ویا تصادف)که در آینده مشکلات بسیار بدی میتونه داشته باشه
    من خودم تجربه ماشین ام وی ام رو داشتم برای خرابیش خیلی اذیتم کردن حتی نمایندگی مرکزیش گفت 7 ملیون هزینه ش میشه بعد یه نفر تو خود نمایندگی یواشکی یه شماره دادکه برو اونجا 4 ملیون ؛؛؛ رفتم بیرون با 600 تومن درستش کردم با بدبختی>>
    اونجا زیاد دیدم که ناراحت هستند از خدمات اونجا
    بخاطر همین بهمن خودرو رو پیشنهاد میدم چون نسبت به خودرو آذربایجان ویا ام وی ام زمین تا آسمون فرقشه

  • user icon
    نویسنده : Siamak yahyavi
    تاریخ : 1398/09/03

    بنظر من ام جی ۳۶۰ از همه لحاظ از بسترن b30 و ماشینهای دیگر سدان چینی خیلی سرتره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading