اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه سوناتا هیبرید 2018 با تویوتا کمری هیبرید 2016

مقایسه سوناتا هیبرید 2018 با تویوتا کمری هیبرید 2016

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه سوناتا هیبرید با تویوتا کمری هیبرید می باشد که در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه سوناتا هیبرید با تویوتا کمری هیبرید بپردازیم.

Camry xle hybrid

تویوتا کمری هیبرید

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
51
بررسی تویوتا کمری هیبرید

Hyundai sonata 2018 hybrid

سوناتا هایبرید

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
50
بررسی سوناتا هایبرید
انتخاب ماشین 3

Camry xle hybrid

تویوتا کمری هیبرید

Top car

Camry xle hybrid

تویوتا کمری هیبرید

مقایسه سوناتا هیبرید 2018 با تویوتا کمری هیبرید 2016

تویوتا کمری هیبرید

 

یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های سدان در سر تا سر دنیا و اکثر بازارهای جهان تویوتا کمری است که به راحتی و عمر بالا شهرت دارد و تویوتا کمری هیبرید حالا لقب سدان پاک را هم به افتخاراتش اضافه کرده است. طراحی تویوتا کمری هیبرید مناسب با ویژگی‌هایی است که ارائه می‌کند یعنی همچون جان سخت بودنش طوری شکل گرفته است که طراحی ماندگار در زمان دارد یا المان‌هایی دارد که نشان می‌دهد تویوتا کمری هیبرید بر اساس سادگی طراحی شده است اما هم لوکس جلوه می‌کند و هم یک نوع خشم ژاپنی در چهره تویوتا کمری هیبرید وجود دارد.

 

مقایسه تویوتا کمری هایبرید

 

به داخل کابین تویوتا کمری هیبرید که قدم می‌گذاریم طراحی با ظاهر هماهنگ است و بیشترین المان مورد توجه طراحان راحتی و ارگونومیک بودن کابین تویوتا کمری هیبرید بوده است. داخل کابین تویوتا کمری هیبرید کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در سطح بسیار بالایی است و حتی تا چندین سال دیگر هم به کمترین میزان تغییری ندارد یا کوچکترین صدایی از کابین شنیده نمی‌شود. بعضی از افراد در مورد تویوتا کمری می‌گویند که از نظر آپشن سطح متوسطی دارد اما مهندسین تویوتا در مورد کمری هیبرید این ضعف را هم پوشش داده‌اند و یک ماشین فول آپشن با لیست کاملی از تجهیزات رفاهی و ایمنی را به بازار عرضه کرده‌اند.

 

کابین تویوتا کمری هایبرید

 

تویوتا کمری هیبرید از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم 2494 سی سی بهره می‌برد که یک موتور الکتریکی و باطری‌های لیتیومی پیشرانه بنزینی را همراهی می‌کنند و راندمان تویوتا کمری هیبرید را تا حد زیادی بالا برده‌اند و حالا تویوتا کمری هیبرید به لطف بازده عالی و ذات سامورایی که دارد توانایی‌های حرکتی قابل توجهی را به دست آورده است‌. این دو پیشرانه ماشین در ترکیب با همدیگر باعث شده اتد تا تویوتا کمری هیبرید 200 اسب بخار قدرت  و 270 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. پیشرانه تویوتا کمری هیبرید با یک E_CVT یا گیربکس ضریب متغیر الکترونیکی کوپل شده است که هماهنگی خوبی با پیشرانه دارد، واکنش آن نسبت به پدال گاز تیز است و تعویض دنده‌هایی سریع، نرم و به موقع دارد و با توجه به اینکه با یک گیربکس cvt بسیار هوشمند سر و کار داریم  لذت رانندگی تویوتا کمری هیبرید کم نشده است. با توجه شتابگیری اولیه و ثانویه خوب، کشش در دور و سرعت بالا، شتابگیری در شیب‌های رو به بالا و ... در تویوتا کمری هیبرید سطح خوبی دارد، به شدت استهلاک کمی دارد و از نظر آلایندگی جزء پاک‌ترین سدان‌های میان سایز در ایران است .

 

 تویوتا کمری هایبرید

 

یکی از ویژگی‌های تویوتا کمری که افراد را به آن علاقه‌مند کرده و از دیرباز در همه نسل‌های تویوتا کمری این ویژگی وجود دارد، نرمی و راحتی سواری با این سدان ژاپنی است و تویوتا کمری هیبرید هم با تکیه بر این ویژگی و طراحی شاسی پیشرفته، سیستم تعلیق و فنربندی هماهنگ، تقسیم وزن بر اساس ابعاد و کاربری و بسیاری ویژگی‌های خوب دیگر هندلینگ مناسب، فرمان پذیری خوب، قدرت مانور بالا و نرمی و راحتی در سفرهای بلند مدت و خوش دست بودن را به نمایش می‌گذارد.

تویوتا کمری هیبرید به عنوان یک سدان کارکرده باکیفیت، از جهات گوناگون مانند راحتی، کیفیت، استهلاک و آلایندگی، لذت سواری، آپشن و ... یک ماشین با سطح مناسب و امتیازات خوب است که در مقابل هیوندای سوناتا هیبرید صفر کیلومتر حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد و در این مقایسه از تویوتا کمری هیبرید به عنوان ماشین برتر با ویژگی‌های بهتر یاد می‌شود.

Hyundai sonata 2018 hybrid

سوناتا هایبرید

مقایسه سوناتا هیبرید 2018 با تویوتا کمری هیبرید 2016

هیوندای سوناتا هیبرید 

 

هیوندای سوناتا هیبرید 2018 جدیدترین نماینده شرکت هیوندای است که توسط شرکت پاکرو وارد بازار ایران شد. هیوندای سوناتا 2018 از نظر ظاهری زبان طراحی جدید هیوندای را دنبال می‌کند که پیش از این در هیوندای النترا هم شاهد بودیم. پلتفرم هیوندای سوناتا 2018 با نمونه قبلی که آن را به نام هیوندای سوناتا LF می‌شناختیم یکسان است و بدین سبب می‌توان هیوندای سوناتا 2018 را یک فیس لیفت از آن مدل دانست.

در ظاهر هیوندای سوناتا 2018 سعی شده تا المان‌های اسپرت در ترکیبی با نسبت برابر با المان‌های لوکس دیده شوند و سبک طراحی هیوندای سوناتا جدید را طراحان هیوندای آبشار نامیده‌اند که در قسمت جلو پنجره و مه شکن‌ها این ویژگی مشهود است و طراحی چراغ‌های عقب هیوندای سوناتا موردی است که نشان دهنده اصالت است.

 

مقایسه هیوندای سوناتا هایبرید

 

هیوندای سوناتا هیبرید 2018 یکی از ویژگی‌های عالی که در بخش ظاهری دارد آیرودینامیک عالی است که هم در کاهش مصرف سوخت موثر و صدای ورودی به داخل کابین در حین حرکت کم است. به داخل کابین هیوندای سوناتا هیبرید جدید که وارد می‌شویم، طراحی کاملا مشابه هیوندای سوناتا LF است و مهم‌ترین وجه تمایز آنها استفاده از فرمان 3 ستون ارگونومیک است. با توجه به اینکه داخل کابین هیوندای سوناتا هایبرید جدید طراحی در اوج سادگی و آرامش انجام شده است و جلوه لوکس دارد که حالت تضادی با ظاهر بیرونی دارد و باعث به وجود آمدن ترکیب خوبی شده است.

در مورد هیوندای سوناتا هایبرید جدید از نظر کیفیت نمی‌توان نظر قطعی داد چون در ظاهر خوب به نظر می‌رسد اما در طول زمان باید دید که سر و صدای اضافی از کابین هیوندای سوناتا هیبرید به گوش می‌خورد یا افت کیفیت ادوات به چه میزان است و از نظر آپشن هم که مانند دیگر خودروهای هیوندای، سوناتا هایبرید ماشین بسیار کاملی است. از نظر ظاهری تویوتا کمری هایبرید و هیوندای سوناتا هیبرید جدید هر دو صحیح، کامل و متناسب با سگمنتی که در آنها قرار می‌گیرند شکل گرفته‌اند و زیبایی آنها به سلیقه شما بستگی دارد که سامورایی اصیل را می‌پسندید یا چهره آسیایی با استایل اروپایی باب طبع شما است. از نظر کیفیت به طور قطع برتری با تویوتا کمری هایبرید است و از نظر آپشن هیوندای سوناتا هایبرید جدید تکمیل‌تر است.

 

کابین هیوندای سوناتا هایبرید 2018

 

هیوندای سوناتا هایبرید جدید کوچکترین تفاوتی با نسل قبل خود از نظر فنی ندارد و همان پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر که با باطری‌های پلیمری ترکیب شده وظیفه تولید نیرو در هیوندای سوناتا هایبرید 2018 را بر عهده دارد. هیوندای سوناتا هیبرید با تکیه بر این دو پیشرانه قادر است تا 193 اسب بخار قدرت تولید کند و موتور بنزینی این ماشین هم به تنهایی 190 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که با گشتاور تولید شده توسط موتور برقی این مقدار به شکل قابل توجهی هم افزایش پیدا می‌کند. مصرف سوخت هیوندای سوناتا بسیار مناسب است به طوری که در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر تنها به کمتر از 5.6 لیتر بنزین نیاز دارد که از تویوتا کمری هیبرید عدد بالاتری است و طبیعتا استهلاک هم بیشتر است. یکی از نکات مثبت هیوندای سوناتا هیبرید سیستم بازیابی انرژی ترمزگیری است که به شارژ بهتر و سریع‌تر باطری های موتور برقی ماشین کمک می‌نماید.

هیوندای سوناتا هیبرید از یک گیربکس 6 سرعته شیفت ترونیک بهره می‌برد که هماهنگی خوبی با موتور ماشین دارد و باز در بخش انتقال قدرت هم هیوندای سوناتا هایبرید 2018 هیچ تغییری را تجربه نکرده است. از نظر شتاب‌گیری هیوندای سوناتا هیبرید و تویوتا کمری هیبرید هر دو ماشین‌های چالاکی هستند اما پدال گاز تویوتا کمری هیبرید به اصطلاح تیزتر است و در شتابگیری بهتر عمل می‌کند. به طور کلی تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید در بخش فنی ماشین‌های خوبی هستند اما هزینه‌های نگهداری، تکنولوژی، آلایندگی و استهلاک، توانایی‌های حرکتی و ... در تویوتا کمری بهتر هستند و تا اینجا هم در طول این مدت این موضوع به خوبی توسط تویوتا کمری هیبرید اثبات شده است.

 

هیوندای سوناتا هایبرید

 

هیوندای سوناتا هیبرید جدید سیستم تعلیق خوبی دارد که سطح مناسبی از هندلینگ و فرمان پذیری را به وجود آورده است، نرمی فنربندی هیوندای سوناتا هیبرید و قدرت دفع ضربه به منظور راحتی سرنشینان خوب است اما هیوندای سوناتا هیبرید جدید به طور کلی از نظر حس و حال رانندگی چندان با هیوندای سوناتا LF به تفاوتی ندارد و یک ماشین آرام، راحت و خانوادگی است.

هیوندای سوناتا هایبرید 2018 یکی از معدود ماشین‌های هیبرید خانوادگی است که در حال حاضر در نمونه‌های صفر و کارکرده در بازار یافت می‌شود. سوناتا هیبرید چهره مدرنی دارد و آپشن‌های فراوانی به همراه دارد اما تویوتا کمری هیبرید با توجه به اصالت بیشتر، رضایت بیشتر مصرف کنندگان و محبوبیت بیشتر در بازار ایران و جهان انتخاب ارزشمندتری تلقی می‌گردد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1397/05/02

    خداییش سوار کمری هایبرید شدی که نمره کیفیت سواریش رو انقدر بالا دادی؟ ماشینی که اتاقش وحشتناک سروصدا داره درست برخلاف نسلهای قبلیش، نفوذ باد از سانروف و شیشها رو نمیتونی تحمل کنی، سواری به شدت خشک فرمان هیدرولیکی که برخلاف رقبای دارای فرمان برقی به شدت خشکه، سیستم صوتی گنگ و پردردسر، وووو رو در نظر بگیر بعد حرف بزنید. اینهمه پول ماشین میدی بعد باید زمان پیاده شدن مثل پراید اینه رو با دست بخوابونی و شرکت ایرتویا هم برخلاف ادعایی که زمان فروش داره هیچ نوع اپشنی روی ماشین نصب نمیکنه.

    • نویسنده : sobhan
      تاریخ : 1397/10/08

      آب رو ببر بريز رو جايي كه سوخته😂😂

  • user icon
    نویسنده : آریا
    تاریخ : 1398/08/10

    سلام
    دوستان این قضیه نداشتن لاستیک زاپاس سوناتا هیبرید،واسه م قابل هضم نیست، یعنی اگر لاستیک خورد لبه جدولی جایی جر خورد،باید چیکار کنیم؟و دیگر اینکه اگر قرار باشه ماشین هیبرید باشه خب پریوس که در هیبرید از همه جلوتره، چرا ایران طرفدار چندان و بازار نداره؟

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading