اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه اپتیما هیبرید با سوناتا هیبرید

مقایسه اپتیما هیبرید با سوناتا هیبرید

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه اپتیما هیبرید با سوناتا هیبرید می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه اپتیما هیبرید با سوناتا هیبرید بپردازیم.

Sonata Hybrid

سوناتا هیبرید

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
49
بررسی سوناتا هیبرید

optima Hybrid

اپتیما هیبرید

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی اپتیما هیبرید
انتخاب ماشین 3

Sonata Hybrid

سوناتا هیبرید

Top car

Sonata Hybrid

سوناتا هیبرید

مقایسه اپتیما هیبرید با سوناتا هیبرید

 هیوندای سوناتا هیبرید 2018

 

هیوندای سوناتا هیبرید 2018 آخرین و جدیدترین نماینده شرکت پاکرو (نماینده واردات ماشین‌های هیبرید هیوندای) است. هیوندای سوناتا هیبرید 2018 از نظر ظاهری زبان طراحی جدید هیوندای را دنبال می‌کند که پیش از این در هیوندای النترا و جنسیس G80 هم شاهد بودیم. هیوندای سوناتا هیبرید 2018 در بسیاری از جرئیات با هیوندای سوناتا LF مشترک است که به همین دلیل هیوندای سوناتا 2018 را تنها می توان یک فیس لیفت دانست و همین موضوع باعث شده تا هیوندای سوناتا هیبرید در جایی مانند نمای جانبی کمی قدیمی تر از کیا اپتیما هیبریدی به نظر برسد. در ظاهر هیوندای سوناتا 2018 سعی شده تا المان‌های اسپرت در ترکیبی با نسبت برابر با المان های لوکس دیده شوند و سبک طراحی هیوندای سوناتا جدید را طراحان هیوندای آبشار نامیده اند که در قسمت جلو پنجره و مه‌شکن‌ها این ویژگی مشهود است. طراحی چراغ‌های عقب هیوندای سوناتا موردی است که نشان دهنده اصالت آن است. از نظر جذابیت ظاهری سطح هیوندای سوناتا هیبرید و کیا اپتیما هیبرید برابر است اما خب هر کدام میزان متفاوتی را از میزان اسپرت بودن، خانوادگی بودن، لوکس بودن، جوان پسند بودن و ... به نمایش می گذارد که انتخاب از نظر ظاهر را به سلیقه شما برمی گرداند. آیرودینامیک عالی ویژگی مشترک هیوندای سوناتا هیبرید و کیا اپتیما هیبرید است اما در حد 0.01 ضریب پسار یا درگ کیا اپتیما هیبریدی پایین تر است.

 

 هیوندای سوناتا هیبرید 2018

 

به داخل کابین هیوندای سوناتا هیبرید جدید که وارد می شویم طراحی کاملا مشابه هیوندای سوناتا LF است و مهمترین وجه تمایز آنها استفاده از فرمان 3 ستون ارگونومیک است. با توجه به این که داخل کابین هیوندای سوناتا هایبرید جدید طراحی در اوج سادگی و آرامش انجام شده است و جلوه لوکس دارد که حالت تضادی با ظاهر بیرونی دارد و باعث به وجود آمدن ترکیب خوبی شده است. در مورد هیوندای سوناتا هیبرید جدید از نظر کیفیت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته این در حالی است که نسل قبلی، با مشکل ایجاد سر و صدا در اتاق پس از گذشت مدتی روبه‌رو بود اما به نظر می‌رسد اکنون با یک خودرو بی نقص طرف هستیم.

 

داخل کابین هیوندای سوناتا هایبرید

 

هیوندای سوناتا هیبرید جدید کوچکترین تفاوتی با نسل قبل خود از نظر فنی ندارد و همان پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر که با بطری های پلیمری ترکیب شده وظیفه تولید نیرو در هیوندای سوناتا هیبرید 2018 را بر عهده دارد که مشترکاً در کیا اپتیما هیبرید هم به کار رفته است. هیوندای سوناتا هیبرید با تکیه بر این قوای محرکه قادر است تا 193 اسب بخار قدرت تولید کند و موتور بنزینی این ماشین هم به تنهایی 190 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که با گشتاور تولید شده توسط موتور برقی این مقدار به 320 نیوتن متر می‌رسد. مصرف سوخت هیوندای سوناتا بسیار مناسب است زیرا در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر تنها به کمتر از 5.6 لیتر بنزین نیاز دارد که این میزان در این سیکل با کیا اپتیما هیبرید برابر است اما در مسافت های طولانی تر کیا اپتیما هیبرید به دلیل بهتر بودن آیرودینامیک از هیوندای سوناتا هیبرید میزان مصرف سوخت کمتری دارد. هیوندای سوناتا هیبرید از یک گیربکس 6 سرعته شیفت ترونیک بهره میبرد که هماهنگی خوبی با موتور ماشین دارد و باز هم با کیا اپتیما هیبریدی یکسان است. یکسان بودن موتور، گیربکس، سیستم هیبریدی و ... در کیا اپتیما و سوناتا هیبرید به معنی یکسان بودن هزینه های نگهداری، استهلاک و ... است که وضعیت هر دو ماشین خوب است.

 

هیوندای سوناتا هیبرید 2018

 

هیوندای سوناتا هیبرید 2018 در بحث عملکرد سیستم تعلیق به تازگی توانسته است یک میزان نسبتا متعادل داشته باشد و هنوز هم به طور کامل مانند کلاسش سواری کاملا خانوادگی ندارد و ویژگی اسپرت از خودش بروز میدهد اما به صورت کلی سواری هیوندای سوناتا هیبرید خوب است و هندلینگ عالی یکی از صفات بارز آن تلقی میگردد.

هیوندای سوناتا هیبرید در حال حاضر دومین مدلش است که حضور در بازار ایران را تجربه کند و تا پیش از این هیوندای سوناتا هیبرید به دلایلی چون صفر کیلومتر بودن ارزش خرید بالایی داشت و حالا کیا اپتیما هیبرید رقیب مستقیم هیوندای سوناتا هیبرید است اما قیمت بالاتری دارد و باتوجه به یکسان بودن کیفیت و ویژگی‌های این دو خودرو، هیوندای سوناتا هیبرید ارزش خرید بالاتری دارد.

optima Hybrid

اپتیما هیبرید

مقایسه اپتیما هیبرید با سوناتا هیبرید

کیا اپتیما هیبرید

 

سابقه ورود کیا اپتیما به ایران به حدود 10 سال پیش برمی گردد که فیس لیفت نسل دوم وارد بازار شد و تا به امروز فروشی عالی را تجربه کرده است. حالا مدل 2018 کیا اپتیما که با کد jf شناخته می شود در کنار نمونه بنزینی با پیشرانه هیبرید عرضه شده است. کیا اپتیما هیبرید در ظاهر در بسیاری از بخش های طراحی مشابه با کیا اپتیما JF بنزینی است اما در کیا اپتیما هیبرید به منظور بهتر کردن جریان عبور هوا طراحی سپر و چلو پنجره، سپر عقب، طراحی رینگ و دریچه هوای روی گلگیر تغییر کرده و با ساده تر شدن آیرودینامیک تر شده است.

 

کیا اپتیما هیبرید

 

طراحی داخلی کیا اپتیما هیبرید با نمونه بنزینی تفاوت ندارد و تفاوت آنها در دور نوتور شمار است که ترکیبی از میزان گاز دادن و شارژ سیستم هیبرید را نشان میدهد. به علاوه اینکه نمایشگر کوچکتری هم در مدل هیبرید به کار رفته است. کیا اپتیما هیبرید ماشین با کیفیت، خوش ساخت و راحتی است که سطح ارگونومی بسیار خوبی دارد و به احساس لذت و رفاه و ایمنی سرنشینان در کیا اپتیما هیبرید بسیار اهمیت داده شده است. با توجه به این موضوع که فولترین نمونه کیا اپتیما هیبرید در بازار ایران عرضه شده، کیا اپتیما هیبرید فول آپشن ترین سدان هیبرید بازار محسوب می‌شود.

 

طراحی داخلی کیا اپتیما هیبرید

 

ماشینهای هیبرید از یک پیشرانه بنزینی در ترکیب با یک پیشرانه الکتریکی کار می کنند. در بخش فنی پیشرانه هیوندای سوناتا هیبرید و کیا اپتیما هیبرید کاملا یکسان است. موتور بنزینی کیا اپتیما هیبرید 2 لیتر حجم دارد و پیشرانه الکتریکی هم توسط یک باطری لیتیوم پلیمری 1.6 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود و مجموعاً 193 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که توسط یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو کیا اپتیما هیبرید منقل می شود. گشتاور زیاد موتورهای الکتریکی باعث شده تا کیا اپتیما هیبرید شتابگیری خوبی داشته باشد و با توجه به این که کیا اپتیما هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید در بخش فنی مشترک هستند عوامل دیگری چون آیرودینامیک بهتر باعث شده تا کیا اپتیما هیبرید مصرف سوخت کمتر، شتابگیری بهتر و سواری آرام تری داشته باشد.

 

 کیا اپتیما هیبرید مقایسه

 

سواری کیا اپتیما هیبرید متناسب با سلایق مختلف است. نخست اینکه به علت رینگ و لاستیک خاص کیا اپتیما هیبرید سواری نرم تر و خانوادگی تری با دیگر نمونه ها دارد و بعد پایداری خوب، فرمان پذیری مناسب و خوش قلق بودن کیا اپتیما هیبریدی است که آن را تبدیل به یک سدان راحت، نرم، لذت بخش و جذاب در عین خانوادگی بودن کرده است.

کیا اپتیما هیبرید فروش بالاتری از هیونداس سوناتا هیبریدی در بازارهای جهانی دارد اما هر دو خودرو کیفیت بالا و سواری بی نقصی دارند. در حال حاضر هیوندای سوناتا هیبرید قیمت پایین‌تری دارد که موجب شده ارزش خرید آن بالاتر باشد. به همین دلیل در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading