اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه لیفان 820 با رنو فلوئنس دنده ای

مقایسه لیفان 820 با رنو فلوئنس دنده ای

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه لیفان 820 با رنو فلوئنس دنده ای می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه لیفان 820 با رنو فلوئنس دنده ای بپردازیم.

lifan 820

لیفان 820

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی لیفان 820

RENAULT FLUENCE MT

رنو فلوئنس دنده ای

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی رنو فلوئنس دنده ای
انتخاب ماشین 3

lifan 820

لیفان 820

Top car

lifan 820

لیفان 820

مقایسه لیفان 820 با رنو فلوئنس دنده ای

لیفان 820

 

لیفان 820 پرچمدار ماشین های سدان لیفان است که در نمایشگاه پکن سال 2014 رونمایی شد ، در سال 2015 وارد بازار چین شد و اواسط سال 1395 بود که لیفان 820 توسط کرمان موتور مونتاژ گردید و وارد بازار ایران شد . طبق اعلام شرکت سازنده طراحی لیفان 820 توسط کریس بنگل طراح سابق BMW و کیا انجام شده است و در نخست باید بگوییم ضعف طراحی لیفان 820 نداشتن شخصیت مستقل ظاهری است و با نگاه کردن به هر قسمت آن یک ماشین متفاوت مانند آئودی A6 ، BMW سری 5 ، تویوتا کمری یا ... در ذهن شما تداعی می شود البته باید به این موضوع اشاره کرد که لیفان 820 توانسته ظاهری هماهنگ و زیبا و چذاب به عنوان یک سدان خانوادگی به نمایش بگذارد . نکاتی مانند درهای بزرگ ، جلو پنجره کشیده از جنس کروم ، زه استیل و دستگیره در کروم و حتی محل قرار گیری دیلایت نشان می دهد که لیفان 820 در تلاش است تا به عنوان یک سدان نیمه لوکس در اذعان ثبت شود .

 

لیفان 820

 

به داخل کابین لیفان 820 که قدم می گذاریم نخستین مورد قابل توجه طراحی داشبورد بسیار شبیه به تویوتا کمری مدل 2007 است و عده بسیاری تصور می کنند پلت فرم لیفان 820 نمونه گسترش یافته این سدان ژاپنی است . فضای داخلی راحت و جادار لیفان 820 باعث شده تا 5 سرنشین در کمال راحتی با لیفان 820 بتوانند حتی مسافت های طولانی را سفر کنند و نه تنها در داخل کابین بلکه فضای صندوق بار لیفان 820 هم بسیار گسترده است . کیفیت مونتاژ لیفان 820 خوب است اما مانند دیگر برادرانش در بعضی نقاط از متریال خشک استفاده شده اما کیفیت چرم صندلیها و دیگر ادوات با توجه به رده قیمت لیفان 820 قابل قبول است و از نظر آپشن هم لیفان 820 با توجه به امکاناتی چون کروز کنترل ، ESP ، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای ، سانروف ، صندلی 6 جهته راننده به همراه گرمکن ، سنسور نور ، سیستم صوتی کامل ، ABS ، EBD ، سیستم کمکی ترمز یا BAS ، سنسور و دوربین دنده عقب و 4 ایربگ اشاره کرد که نشان می دهد در لیفان 820 به رفاه و امنیت سرنشینان اهمیت زیادی داده اند .

 

کابین لیفان 820

 

در بخش فنی نیروی لیفان 820 از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی که در مجموع 16 سوپاپ دارد و از حجم 2373 سی سی بهره میبرد که به تکنولوژی VVT مجهز شده و توانایی حرکتی مناسبی برای لیفان 820 1545 کیلوگرمی به وجود آورده است . در دور موتور 5700 دور در دقیقه 158 اسب بخار قدرت پیشرانه ماشین تولید میکند  و در دور موتور 4000 الی 4500 دور در دقیقه هم گشتاور 221 نیوتن متر از پیشرانه پر حجم لیفان 820   حاصل می گردد و در اختیار راننده ماشین قرار می گیرد که میزان قدرت تولید شده چندان متناسب با حجم موتور لیفان 820 نیست اما در عوض گشتاور لیفان 820 باعث شده تا شتاب ثانویه خوبی را با فشردن پدال گاز حتی در دور پایین شاهد باشیم . پیشرانه لیفان 820 با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک ساخت شرکت DSI استرالیا کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان می باشد ولی در دور های پایین تمایل زیادی به معکوس کشیدن دارد و پایه برنامه ریزی گیربکس لیفان 820 بر مینای اقتصادی بودن یا اکونومی است که دور موتور پایین نگه داشته شود ، کمی فاصله بین تعویض دنده در حالت اتوماتیک وجود داشته و در دور موتور های نزدیک به ردلاین هم به صورت خودکار دنده برای سلامت بیشتر گیربکس و استهلاک کمتر تعویض شود . لیفان 820 به عنوان یک سدان متوسط که ابعاد بزرگی دارد مصرف سوخت 8.7 لیتر در سیکل ترکیبی را به ثبت میرساند که این رقم با توجه به وزن و حجم موتور لیفان 820 قابل قبول است و در صورت سر و حال بودن لیفان 820 زمان 0 تا 100 کیلومتر را میتواند بین 11 تا 12 ثانیه طی کند که به عنوان یک سدان آرام و اقتصادی خانوادگی عدد مناسبی است .

 

لیفان 820

 

لیفان 820 به عنوان یک سدان خانوادگی با سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک عقب سواری با هندلینگ خوب و بسیار نرم دارد ، دقت فرمان و قابلیت مانور لیفان 820 خوب است و نیروی ایستائی با توجه به وزن مناسب ارزیابی میشود و به صورت کلی سواری و تجربه رانندگی با لیفان 820 درخور ابعاد و کلاسش است و با نرمی و آرامش سیستم تعلیق راحتی سرنشینان در حین سوار شدن لیفان 820 تضمینی است .

لیفان 820 در حال حاضر بزرگ ترین ، راحت ترین و یکی از گزینه های ارزشمند در میان سدان های موجود در بازار است که در این وضعیت نا به سامان کماکان با قیمت زیر 100 میلیون تومان در اختیار علاقه مندان قرار میگیرد و ویژگی هایی دارد که ارزش خرید آن را بالا و بیشتر از رنو فلوئنس دنده کارکرده نشان می دهد .

 

لیفان 820

RENAULT FLUENCE MT

رنو فلوئنس دنده ای

مقایسه لیفان 820 با رنو فلوئنس دنده ای

رنو فلوئنس MT

 

رنو فلوئنس دنده ای کارکرده در حال حاضر تنها سدان اقتصادی اروپایی است که می توان با بودجه 100 میلیون تومانی خرید که انتقادات گوناگون به آن وارد است و در ادامه ویژگی هایی که توسط رنو فلوئنس دنده ارائه می شود را بررسی می کنیم . سادگی و محافظه کارانه بودن طراحی رنو فلوئنس آشکارترین ویژگی می باشد که در ظاهر آن دیده می شود البته در طراحی رنو فلوئنس اصالت و سلیقه اروپایی بیش از هر سبک طراحی دیگر مشاهده می شود و رنو فلوئنس از نظر بصری رگه هایی از نسل دوم رنو مگان دارد که به نوعی هم ادامه دهنده راه این ماشین است و ضعف هایی هم در مورد رنو فلوئنس دنده ای از نظر ظاهری وجود دارد ؛ در ازاء استفاده از رینگ اسپرت آلومینیومی از رینگ فولادی و قالپاق استفاده شده ، زه پایین درب ها پلاستیکی و مشکی رنگ می باشد ، از پرژکتور و دیلایت خبری نیست و در نمونه های دنده رنو فلوئنس کیفیت رنگ بدنه پایین است و خیلی زود درخشش و به اصطلاح رخ خود را از دست می دهد و از همه مهم تر زه و قالپاق و ... باعث شده تا حس خوب و خوشایندی در مورد رنو فلوئنس دنده ایجاد نشود و ظاهری مانند ماشین های ارزان و قدیمی تر داشته باشد .

 

رنو فلوئنس

 

به داخل کابین رنو فلوئنس که وارد میشویم بازی با خطوط و زوایا باعث شده تا به راحتی متوجه شویم که با یک رنو اصیل سر و کار داریم و فضای راحت و جاداری که در اختیار سرنشینان قرار میگیرد و ارگونومی مناسب همه باعث شده تا احساس راحتی و آرامش برای سرنشینان در داخل کابین رنو فلوئنس وجود داشته باشد و یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف رنو فلوئنس که باعث شده تا خریداران را از خودش سرد کند کمبود امکانات رفاهی است و در رنو فلوئنس دنده ای فقدان سانروف به عنوان مثال در این رنج قیمت ایراد بزرگی محسوب می گردد همچنین از دیگر نظر ها نیز رنو فلوئنس عملکرد ضعیفی دارد به عنوان مثال روکش صندلی ها از جنس پارچه است ، تهویه مطبوع دستی می باشد و رنو فلوئنس دنده ای محهز به تنها 2 عدد ایربگ است و همه اینها باعث شده در کنار فضای کمتری که در کابین رنو فلوئنس نسبت به لیفان 820 وجود دارد باعث شده تا لیفان 820 یک سدان خانوادگی تر با امکانات بیشتر ، سطح بالاتر راحتی سرنشینان و لوکس تر باشد .

 

 داخل کابین رنو فلوئنس

 

 رنو فلوئنس یک پیشرانه 4 سیلندر  با آرایش خطی را در سینه خود جای داده است که 1997 سی سی حجم دارد و به صورت تنفس طبیعی تغذیه میگردد . این پیشرانه در دور موتور 6000 دور در دقیقه 143 اسب بخار قدرت و در دور موتور 3750 دور در دقیقه 195 نیوتن متر گشتاور میتواند تولید کند . این پیشرانه علاوه بر اینکه بسیار پر بازده و چالاک است در عین حال هم از مصرف سوخت پایین و اقتصادی بهره میبرد و در سیکل ترکیبی تنها به حدود 8 لیتر بنزین نیاز دارد . رنو فلوئنس مورد نظر ما برای انتقال قدرت از یک گیربکس 6 سرعته دنده دستی بهره میبرد  که تعویض دنده هایش نرم ، سریع و با دقت است و ضریب دنده های خوبی دارد که در شتاب ماشین هم تاثیر مثبت گذاشته است . هماهنگی این گیربکس با موتور خودرو نیز قابل قبول است و به اصطلاح وضعیت مناسبی از کوپل بودن موتور و گیربکس را رنو فلوئنس دارا می باشد اما باید به این نکته توجه داشت که مبنای ساخت رنو فلوئنس دنده ای یک ماشین اقتصادی و ارزان قیمت بوده که به لطف گیربکس منوال چالاک است اما از رانندگی با رنو فلوئنس به عنوان یک ماشین دنده ای نمیتوان لذت کامل را دریافت کرد زیرا همین دیدگاه اقتصادی رنو فلوئنس در کنار عوامل دیگری مانند پلت فرم ، عملکرد سیستم تعلیق و ... باعث شده تا رنو فلوئنس دنده چیزی که باید ، نباشد .

 

 رنو فلوئنس

 

سواری رنو فلوئنس دنده ای نرم و راحت است و در سفر های بلند مدت کمترین میزان خستگی برای سرنشینان رنو فلوئنس ایجاد میشود و نکته خوب دیگر فرمان پذیری عالی رنو فلوئنس است اما نرمی زیاد سیستم تعلیق رنو فلوئنس که تا حدودی هم به رینگ و لاستیک آن مرتبط است و ابعاد بزرگ رنو فلوئنس باعث شده تا در سرعت های بالا از مانور پذیری رنو فلوئنس کاسته شود .

رنو فلوئنس دنده ای به لطف نرمی سیستم تعلیق که برای خانواده ها از اهمیت زیادی برخوردار است ، موتور پر قدرت 2 لیتری ، شتاب و هندلینگ خوب و نام رنو میزان ارزش خرید خوبی دارد اما در مقایسه با لیفان 820 رقیب چینی است که به لطف ویژگی هایی چون گیربکس اتوماتیک 6 سرعته ، سطح ایده آل امکانات رفاهی و ایمنی ، شرایط فروش متنوع ، فضای جادارتر و ... از رنو فلوئنس ارزش خرید بالاتری دارد.

 

رنو فلوئنس

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Mahdi
    تاریخ : 1397/03/02

    مقایسه ای کاملا درست و منطقی فقط چینی بودن لیفان ی ایراد بزرگشه که ب خاطر عادت ما ایرانیا که فقط میگیم چینی اشغاله مردم شاید ب خاطر همین موضوع رقبت ب دادن حدود ۱۰۰ ملیون ب ماشین چینی نکنن ولی این مدل لیفان طی تحقیقات من فوق العاده پیشرفت داشته و واقعا تو رنج خودش رقیبی صفر کیلومتر نداره ولی دست دوم های مزدا و النترا هم تو این رنج میشه انتخاب کرد که ماشین های عالی هستند

  • user icon
    نویسنده : مجتبی
    تاریخ : 1398/05/16

    آقا مهدی که از لیفان طرفداری می کنی و میگی ما ایرانیا از لیفان بد میگیم جالبه بدونه عبور و مرور ماشین لیفان در چین ممنوعه و نه تنها ما ایرانیا بلکه تمام کشور های پیشرفته جهان از لیفان و ماشین های چینی استفاده نمی کنند به جر ماشین B Y D که تنها ماشین چینی هست که مجوز صادرات به اوروپا رو گرفته . من خودم پارسال رفتم چین مسافرت ولی حتی یک لیفان و ام وی ام و جک و هایما ندیدم فقط جیلی دیدم و هاوال و بی وای دی همین. شما در صندوق لیفان X33 قدیمی رو بده بالا چون جدیدا ایران اون پلاک رو کندند زیرش رو بخون به انگلیسی نوشته عبور و مرور در چین ممنوع حالا خود دانی

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading