اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بی وای دی S7 با فوتون ساوانا

مقایسه بی وای دی S7 با فوتون ساوانا

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه بی وای دی S7 با فوتون ساوانا می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه بی وای دی S7 با فوتون ساوانا بپردازیم.

BYD S7

بی وای دی S7

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
48
بررسی بی وای دی S7

Foton Sauvana

فوتون ساوانا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی فوتون ساوانا
انتخاب ماشین 3

BYD S7

بی وای دی S7

Top car

BYD S7

بی وای دی S7

مقایسه بی وای دی S7 با فوتون ساوانا

بی وای دی S7

 

بی وای دی S7 دومین نماینده شرکت کارمانیا و در حال حال حاضر بزرگ ترین ماشین شاسی بلند کمپانی بی وای دی میباشد که به ایران راه پیدا کرده است و نسخه مدرن شده ، فیس لیفت و پر قدرت تر بی وای دی S6 می باشد . طراحی بی وای دی S7 مدرن ، صحیح ، زیبا و با شخصیت پر قدرتی است که ویژگی های ذاتی خوب بی وای دی S7 را به طور کامل به نمایش می گذارد ؛ در ظاهر بی وای دی S7 نکات زیادی رعایت شده و المان های زیادی را مد نظر گرفته اند تا بی وای دی S7 یک طراحی کامل و متناسب با کلاسش به نمایش بگذارد و گرافیک چراغ های عقب ، طراحی بزرگ سپر جلو و جلو پنجره پهن بزرگ و کرومی ، کاپوت عضلانی و بسیاری ویژگی دیگر باعث به وجود آمدن اینچنین ظاهر جذابی برای بی وای دی S7 شده اند .

بی وای دی S7

به داخل کابین بی وای دی S7 که وارد می شویم با نکات خوب زیادی رو به رو می شویم که نخستین آنها طراحی لوکس ، ساده و ارگونومیک بی وای دی S7 می باشد که علاوه بر داشتن جلوه ای بسیار گران قیمت تر از قیمت بی وای دی S7 باعث به وجود آمدن فضایی راحت و ایده آل برای تمام سرنشینان شده است . در ساخت بی وای دی S7 ملاک اول کیفیت بوده و این موضوع از کیفیت ساخت ، متریال به کار رفته و دقت در مونتاژ جزئیات به وضوح دیده می شود و ویژگی عالی دیگر بی وای دی S7 لیست متنوع تجهیزات ایمنی و رفاهی به کار رفته است که یاعث بهبود راحتی سرنشینان و سرگرمی کامل آنها شده و اطمینان خاطر آنها را هم از ایمنی به صورت کامل جلب می کند .

 

کابین بی وای دی S7

 

قلب تپنده بی وای دی S7 4 سیلندر خطی با 16 سوپاپ می باشد که به طور دقیق 1999 سی سی حجم دارد و تنفس موتور توسط سیستم توربوشارژر انجام می شود . بی وای دی S7 با تکیه بر قلب تپنده 2 لیتری خود قابلیت تولید 203 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 320 نیوتن متر گشتاور در بازه دور موتور 1750 الی 4500 دور در دقیقه را دارا می باشد و نیرو آن توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوال کلاچ به چرخ های جلو بی وای دی S7 منتقل می شود . هماهنگی موتور و گیربکس بی وای دی S7 خوب است ، ضرایب دنده آن طوری برنامه ریزی شده تا بی وای دی S7 شتابگیری خوبی به نمایش بگذارد ، به سرعت های بالا بدون فشار مضاعف دست پیدا کند و در کروز مسیرهای طولانی تر بتواند حداقل مصرف سوخت و آلایندگی را به ثبت برساند . بی وای دی S7 طبق گفته سازنده 1750 کیلوگرم وزن دارد اما با این حال از حالت سکون در حدود 9 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت میرساند و در سیکل ترکیبی تنها به 8.5 لیتر سوخت نیاز دارد که این اعداد و ارقام نشان میدهند در بخش فنی بی وای دی S7 کاملاً کوپل شده و از تکنولوژی پیشرفته ای برای تولید و انتقال قدرت سود می برد و از طرفی بی وای دی S7 در دور موتور میانی به بیش از 80% از قدرت و گشتاور خودش دست پیدا می کند که در کاهش استهلاک و مصرف سوخت خود بسیار مفید است .

 

 بی وای دی S7

 

داشتن سواری خوب و لذت بخش از نکات مهم و عالی در بی وای دی S7 است که به لطف سیستم تعلیق مدرن با آرایش صحیح و متناسب با وزن و کاربری و هماهنگی طراحی شاسی ، تقسیم وزن ، پلتفرم ، سیستم تعلیق و بسیاری دیگر از قطعات فنی با یکدیگر است . بی وای دی S7 به عنوان یک ماشین شاسی بلند لوکس و خانوادگی سواری کاملا متناسب با کلاسش را ارائه میکند و از ویژگی های سواری بی وای دی S7 میتوان به سواری نرم ، پایداری عالی ، هندلینگ خوب ، عبور دقیق با فرمان پذیری مناسب از دایره پیچ و نیروی ایستائی عالی اشاره کرد .

 

بی وای دی S7

 

شرکت کارمانیا در حال حاضر برای بی وای دی S7 هیچ گونه افزایش قیمتی را در نظر نگرفته است و کماکان با قیمت 130 میلیون تومان به فروش میرسد که این موضوع در کنار فروش عالی بی وای دی S7 در چین و ویژگی های فوق العاده عالی که ارائه میکند ارزش خرید آن را بسیار بالا نگه داشته است و میتوان گفت که با اختلاف زیادی بهتر از فوتون ساوانا ارزیابی میشود ضمن این که معدود ماشین های چینی هستند که با قیمت بیشتر از 100 میلیون تومان ارزش خرید بالایی دارند و بی وای دی S7 جزء بهترین آنها است .

Foton Sauvana

فوتون ساوانا

مقایسه بی وای دی S7 با فوتون ساوانا

فوتون ساوانا

در ایران کمپانی فوتون را اکثریت با کامیونت های تجاری آن می شناسند اما فوتون تونلند که توسط ایران خودرو عرضه شد تجربه یک پیکاپ نا موفق برای فوتون در ایران بود و حالا عظیم خودرو با عرضه فوتون ساوانا با قیمتی در حدود 170 میلیون تومان متحمل یک ریسک بزرگ شده است .یکی از بزرگترین ایرادات فوتون ساوانا که همگان به آن اذعان دارند ظاهر نا هماهنگ ، قدیمی و بسیار ساده می باشد . ویژگی ظاهری خاصی در مورد فوتون ساوانا وجود ندارد که بتوان آن را صرفاً یک شاسی بلند خشن یا لوکس دانست و به دلیل اینکه در طراحی فوتون ساوانا به طرز غیر صحیحی سلایق مختلف طراحی ترکیب شده شاهد پیکربندی نا مناسب فوتون ساوانا هستیم که مورد پسند افراد زیادی واقع نمی شود .

 

فوتون ساوانا

 

به داخل کابین فوتون ساوانا که وارد میشویم طراحی داخلی همانند ظاهر بیرونی قدیمی ، ساده و به دور از هر گونه نوآوری است و در بخش هایی مانند صفحه کیلومتر گویی در 20 سال پیش فوتون ساوانا را طراحی کرده اند . همانند دیگر ساخته های فوتون ساوانا نیز از معمولی ترین کیفیت ساخت و مونتاژ بهره می برد و متریال به کار رفته در کابین و ادوات فوتون ساوانا نیز خوب هستند اما مناسب قیمت این ماشین نیستند که خود جای بحث های بسیار دارد و همانند دیگر هم وطنانش فوتون ساوانا از لیست آپشن کاملی سود می برد .

 

داخل کابین فوتون ساوانا

 

فوتون ساوانا از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 2 لیتری مجهز به توربوشارژر و با حجم دقیق 1981 سی سی بهره می برد .  این پیشرانه در دور موتور 5500 دور در دقیقه به قدرت 214 اسب بخار دست پیدا میکند و گشتاورش نیز در بازه دور موتور 1750-4000 دور در دقیقه به 320 نیوتن متر میرسد . مصرف سوخت ترکیبی این ماشین 9.8 لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 را به گفته سازندگانش می تواند پاس کند البته با توجه به توربو بودن ماشین و ضعف بنزین ایران و دیگر مسائل باید ببینیم پیشرانه فوتون ساوانا تا چه حد کیفی ساخت خوبی دارد و در برابر این مشکلات می تواند دوام بیاورد  .

 

فوتون ساوانا

 

فوتون ساوانا از گیربکس zf با کد 6hp21 استفاده میکند که نقطه قوت این ماشین محسوب میگردد زیرا در bmw  با کد های e44-e46-e87 و چند اتاق دیگر با موتو های n46b20 شاهد استفاده از این گیربکس بودیم . فوتون ساوانا قابلیت های حرکتی اش تقریبا مناسب است و با توجه به این که از سیستم انتقال قدرت AWD سود میبرد تا حدودی قابلیت های آفرودش مانند عبور از موانع یا طی کردن شیب و شیب عرضی بهبود یافته اما با توجه به اینکه گیربکس به کار رفته در فوتون ساوانا ذاتاً دیفرانسیل عقب است نا هماهنگی و استهلاک زیاد در بلند مدت مواردی است که انتظار میرود تا با آن دست و پنجه نرم کنید .

سیستم تعلیق فوتون ساوانا به منظور بهره بردن از قابلیت آفرود و داشتن سواری قابل قبول به طور مستقیم و بدون هیچ تغییری از تویوتا فورچونر قرض گرفته شده است که حس قدرت یک شاسی بلند را برای فوتون ساوانا افزایش داده است و در مجموع آنرود و آفرود یک سواری مناسب به شما ارائه می کند البته داشتن کوبش یا چنین مواردی با توجه به کلاس فوتون ساوانا طبیعی است و در مجموع قابلیت آفرود متوسط را شاید بتوان تنها جذابیت فوتون ساوانا دانست .

 

فوتون ساوانا

 

فوتون ساوانا یک شاسی بلند بزرگ چینی با قیمت حدود 170 میلیون تومان است که ارزش خرید آن پایین است و مهمترین دلیل این امر نداشتن شخصیت مستقل فوتون ساوانا میباشد یعنی در طراحی آن از چند ماشین الهام گرفته اند ، سیستم تعلیق ، گیربگس و بعضی دیگر از قطعات متعلق به ماشین های دیگری است و همه اینها در کنار نداشتن جذابیت بصری ، نبود ویژگی منحصر بفرد در فوتون ساوانا و فروش متوسط رو به پایین حتی در خود چین ارزش خرید فوتون ساوانا را پایین نگه داشته و باعث شده تا بی وای دی S7 گزینه کاملا بهتر و جذاب تری باشد که در کنار قیمت پایین تر لذت بیشتری را در راندن و برای سرنشینان رقم میزند .

البته اگر به دنبال خودرویی برای آفرود هستید بدون شک فوتون ساوانا ارزش خرید بالاتری دارد .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/03/13

    با سلام خدمت مدیر محترم
    شرایط فروش s7 رو از شرکتش پرسیدم ۷۰ تومن پیش پرداخت تحویل اذر ماه قیمتم گفت حدود ۱۶۰ تومن حالا بنظرتون با این شرایط ارزش خرید داره ؟ ایا با این پول گزینه بهتری واسه خرید وجود داره؟

    • نویسنده : لنا
      تاریخ : 1397/03/27

      سلام در مورد هايما هم تحقيق كنيد

  • user icon
    نویسنده : Sepehr
    تاریخ : 1397/05/03

    تو چه میفهمی ماشین با این چثه قول تک دیفرانسیل یعنی به موتور خیلی فشار میاد اما فوتون توانایی افرودش از میتسوبیشی پاجیرو وبهتر وبا پرادو یک سانه کاری به ظاهرش نداشته باش برو فیلماشو تو یوتویوب ببین بعد بیا با این بی وای دی مقایسه کن

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading