اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تویوتا CHR با کیا اسپورتیج

مقایسه تویوتا CHR با کیا اسپورتیج

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تویوتا CHR با کیا اسپورتیج می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تویوتا CHR با کیا اسپورتیج بپردازیم.

Toyota CHR

تویوتا CHR

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی تویوتا CHR

KIA SPORTAGE

کیا اسپورتیج

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی کیا اسپورتیج
انتخاب ماشین 3

Toyota CHR

تویوتا CHR

Top car

Toyota CHR

تویوتا CHR

مقایسه تویوتا CHR با کیا اسپورتیج

تویوتا CHR

 

هر روز خودروسازان راهی برای جذابتر کردن محصولاتشان و گرفتن سهم بیشتری از بازار در حال رقابت و معرفی نوآوری و پیشرفت هستند و تویوتا CHR هم یکی از راهکار های تویوتا در این زمینه بود تا با حد زیادی از تفاوت و جذابیت بتواند نقش یک کراس اوور جوان پسند را به خوبی ایفا کند .

 

تویوتا CHRv

 

طراحی تویوتا CHR بر اساس جدیدترین زبان طراحی تویوتا انجام شده است  که تفاوت آن در جذابیتش است و تویوتا CHR در نگاه اول یک کوپه قدبلند در چشم بیننده ظاهر می شود . جذابیت های بصری تویوتا CHR همگی در استودیو طراحی تویوتا در کالیفرنیا توسط کازوهیکو ایساوا خلق شده است .

 

تویوتا CHR

 

در ظاهر تویوتا CHR زوایا تیز هستند ، برجستگی های فراوان به کار رفته و اگر به طور مستقیم به جلو یا عقب تویوتا chr نگاه کنیم یک طرح فضایی در ذهن ما پدیدار می شود . ظاهر تویوتا CHR بر اساس زبان طراحی خاصی شکل گرفته است که یک کراس اوور ژاپنی با خاص ترین ویژگی های طراحی را با میزان زیادی از تفاوت و در عین حال دلنشین برای بسیاری از سلایق به نمایش می گذارد .

 

 ظاهر تویوتا CHR

 

تویوتا CHR از همان سبک طراحی ظاهری ماشین برای طراحی داخلی تویوتا CHR استفاده کرده است یعنی انحنا و ریزه کاری در داخل کابین تویوتا CHR به طور فراوان به کار رفته است اما دسترسی به تجهیزات به دلیل سادگی در چیدمان ادوات بسیار آسان است و راحتی سرنشینان داخل کابین تویوتا CHR سطح عالی دارد . کیفیت ساخت و متریال تویوتا CHR بسیار عالی است و به منظور افزایش رفاه و ایمنی سرنشینان آپشن های بسیاری را درون تویوتا CHR استفاده کرده اند .

 

تویوتا CHR

 

تویوتا CHR از دو نوع هایبرید و بنزینی توربو سود می برد که برای مقایسه با کیا اسپورتیج ما نوع بنزینی توربو تویوتا CHR را برگزیدیم که 4 سیلندر است و 1200 سی سی حجم دقیق آن می باشد . پیشرانه درون سینه تویوتا chr  4 سیلندر با آرایش خطی می باشد که 1200 سی سی حجم دقیق آن است و قابلیت تولید 115 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد . گیربکس استفاده شده در تویوتا CHR از نوع CVT است که هماهنگی خوبی با پیشرانه ماشین دارد و علاوه بر این با سیستم انتقال قدرت 4WD ماشین هم به خوبی ارتباط برقرار می کند و در شرایط و سطوح مختلف بهترین حالت انتقال قدرت را برای ماشین به وجود می آورد تا راننده با آرامش کامل بتواند به مسیر خود ادامه دهد .

 

تویوتا CHR

 

تویوتا CHR راندمان عالی دارد و بدین روی از نظر توانایی های حرکتی خوب است و یکی از ویژگی های کوپل بودن عالی تویوتا CHR نبود کوچکترین تاخیر در عملکرد سیستم پرخوران هنگام شتابگیری است . با توجه به وزن و ابعاد تویوتا CHR در ابتدا به نظر می رسد که توانایی حرکتی ضعیفی داشته باشد اما با توجه به سطح عالی هماهنگی میان موتور و گیربکس تویوتا CHR و نمودار تولید قدرت و گشتاور شاهد چابکی خوب آن در دورهای پایین و میانی و در استفاده عادی هستیم و اگر تویوتا CHR را با ماشین هایی هم تراز خودش مقایسه کنیم از آنها به علت ساختار عالی که دارد چابک تر است .

 

تویوتا CHR

 

تویوتا CHR در ساختش از پلتفرم تویوتا پریوس بهره برده است و آرایش سیستم تعلیق ، تقسیم وزن ، عملکرد سیستم های ایمنی فعال و غیر فعال و ... تویوتا CHR باعث شده سواری نرم اما با هندلینگ عالی ، خوش دستی و پایداری خوب ، تسلط مثال زدنی و قابلیت مانور و فرمان پذیری عالی با توجه به ارتفاع و ابعادش دارد .

تویوتا chr متفاوت ترین محصول حال حاضر تویوتا در داخل ایران است که برای جذب مخاطبین جوان و خاص پسند یک گزینه کاملاً ایده آل است و به لطف برند تویوتا ، اصالت ژاپنی ، جذابیت های متعدد که شگفتی ساز ترین آن ظاهر پر از تفاوت تویوتا CHR است و کیفیت عالی و مثال زدنی و ... فروش بسیار خوبی را تجربه کرده و در حال حاضر در این سگمنت پر حاشیه تویوتا CHR را می توان یک انتخاب مناسب و بهتر از کیا اسپورتیج دانست .

KIA SPORTAGE

کیا اسپورتیج

مقایسه تویوتا CHR با کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج

 

کیا اسپورتیج QL نسل چهارم این ماشین است که معرفی و عرضه شده است و بر خلاف انتظار فعالان دنیای خودرو کیا اسپورتیج هیچگاه داخل ایران نتوانست موفقیت های گذشته خودش را تکرار کند . کیا اسپورتیج از زبان طراحی مشابه برادران سدان و بزرگتر خودش سود می برد و با توجه به اینکه عمده قسمت های طراحی کیا اسپورتیج در مرکز طراحی آلمان انجام شده ظاهرش همخوانی بیشتر با سلایق اروپایی دارد .

 

کیا اسپورتیج

 

پیکربندی کیا اسپورتیج به گونه ای انجام شده که المان های لوکس و اسپرت زیادی در آن به کار رفته تا در بازار های مختلف طراحی آن مورد پسند واقع شود ، مدرن به چشم بیاید و اصالت و یک دست بودن طراحی را هم کیا اسپورتیج بتواند به نمایش بگذارد .سبک طراحی کیا اسپورتیج و تویوتا CHR به کلی تفاوت دارد اما نکته مشهود در مورد هر دو ماشین جذابیت بصری می باشد که در هر کدام وجود دارد .

 

کیا اسپورتیج

 به داخل کابین کیا اسپورتیج QL که وارد می شویم نخستین نکته قابل تامل هم جهت شدن فضای کابین با دیگر ساخته های کیا است که باعث شده تا طراحی کابین کیا اسپورتیج ارگونومیک باشد و با دیدگاه لوکس بودنی که در آن به کار گرفته شده است بتواند مخاطبان گوناگون را به آرامش دعوت کند .

 

کابین کیا اسپورتیج

 

از نظر کیفیت کیا اسپورتیج QL ماشین خوبی است و به رسم ماشین های کره ای تا جای ممکن سعی شده که در لیست تجهیزات این ماشین آپشن جای دهند . از سبک طراحی متفاوت تویوتا CHR و کیا اسپورتیج که گذر کنیم تویوتا CHR سطح کیفیت بالاتری دارد ، از نظر آپشن برابر به نظر می رسند و ابعاد آنها هم در بخش های سرنشینان ، صندوق بار و ... تفاوت کمی با یکدیگر دارند و می توان برابر دانست .

 

 کیا اسپورتیج QL

 

یکی از نقاط و در عین حال نقاط ضعف کیا اسپورتیج پیشرانه 2.4 لیتری مورد استفاده در آن است که قدرت و گشتاور خوبی دارد اما تکنولوژی به کار رفته در آن قدیمی می باشد  . یعنی همان پیشرانه 4 سیلندرکه 2359 سی سی حجم دارد و قابلبت تولید 181 اسب بخار قدرت و 237 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد که در کیا سورنتو ، هیوندای سانتافه ، کیا اسپورتیج نسل قبل و ... به کار گرفته شده است . گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک وظیفه انتقال قدرت به 4 چرخ ماشین را دارد که عملکرد خوبی دارد و تعویض دنده هایی به موقع اما گاها با تاخیر را انجام می دهد .

همچنین کیا اسپورتیج از نظر استهلاک وضعیت مناسبی دارد و هزینه های نگهداری کیا اسپورتیج هم با توجه به قیمت خوب است اما با بالا رفتن کارکرد کیا اسپورتیج استهلاک زیادی را از خودش نشان می دهد و هزینه های نگهداری کیا اسپورتیج QL هم افزایش می یابد . وضعیت فنی کیا اسپورتیج در مجموع خوب است و توانایی حرکتی آن بهتر از تویوتا CHR است اما از نظر استهلاک و اصطکاک ، هماهنگی در میان مولد و انتقال قدرت و تکنولوژی تویوتا CHR کاملا ماشین بهتری می باشد .

 

اسپورتیج

 

کیا اسپورتیج سواری نسبتا نرم و شهری را ارائه می کند و با هندلینگ خوبی که از نسل های گذشته به ارث برده است یک سواری خوب و خوش دست را ارائه میکند و مجموع تقسیم وزن و طراحی شاسی و ... آن به خوبی و با هماهنگی انجام شده است .

کیا اسپورتیج در مجموع به عنوان یک کامپکت کراس اوور نیمه لوکس ماشین خوبی است و ویژگی هایی که به نمایش میگذارد قابل قبول است اما در ایران کیا اسپورتیج QL همواره با قیمت غیر رقابتی و غیر منطقی به فروش رسیده است و فروش و عرضه آن به صورت کاملا محدود انجام شده که همه اینها اوضاع را به نفع تویوتا CHR تغییر می دهد .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading