اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه لیفان X60 با ام وی ام X33 S

مقایسه لیفان X60 با ام وی ام X33 S

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه لیفان X60 با ام وی ام X33 S می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه لیفان X60 با ام وی ام X33 S بپردازیم.

MVM X33 S

ام وی ام x33 اسپرت

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی ام وی ام x33 اسپرت

lifan X60

لیفان X60

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی لیفان X60
انتخاب ماشین 3

MVM X33 S

ام وی ام x33 اسپرت

Top car

MVM X33 S

ام وی ام x33 اسپرت

مقایسه لیفان X60 با ام وی ام X33 S

 ام وی ام X33

 

ام وی ام x33 از نخستین ماشین های چینی است که به ایران وارد شده و آن را می توان نخستین کراس اوور چینی تولید شده در داخل کشور دانست و حالا 2 سالی میشود که نسخه اسپرت این ماشین با پسوند S یعنی ام وی ام X33S توسط مدیران خودرو عرضه می شود که بزرگترین ضعف ام وی ام X33 را که طراحی آن است را تا حدودی کمرنگ کرده است .

 

 ام وی ام X33

 

نکته یا خلاقیت خاصی در مورد چهره ام وی ام X33S وجود ندارد اما می توان نمره قابل قبولی را به چهره آن داد و در کل از نظر ظاهری لیفان X60 اتوماتیک و  ام وی ام X33S وضعیت برابری دارند و برتری خاصی نسبت به یکدیگر دارا نمی باشند و هر دو با دریافت امتیاز یکسان نشان می دهند که با سطح چهره متوسط از نظر جذابیت بصری با ماشین های چندان زیبایی سر و کار ندارید .

 

ام وی ام X33S

 

ام وی ام X33S در داخل کابین اسپرت طراحی شده و المان هایی به کار رفته که جذابیت بصری ام وی ام X33 را افزایش میدهد و در اینجا و در بحث کیفیت ام وی ام X33S با همه بهبود هایی که پیدا کرده است سطح متوسطی دارد اما در کلاس خودش وضعیت کیفیت ام وی ام X33S مناسب میباشد و ام وی ام X33S و لیفان X60 بار دیگر در بحث آپشن وضعیت یکسانی دارند . لیفان X60 و ام وی ام X33S دو ماشین متوسط در رنج قیمت خود هستند که از نظر آپشن ، وضعیت ظاهری ، کیفیت و ... تا حدود زیادی برابر هستند و تا اینجا عملکردی مشابه به هم داشته اند .

 

ام وی ام X33S

 

 ام وی ام X33S به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر با آرایش خطی و به حجم دقیق 1971 سی سی مجهز شده است که البته از نظر بازدهی و راندمان با توجه به تکنولوژی قدیمی به کار رفته سطح متوسطی دارد . این پیشرانه قابلیت تولید 134 اسب بخار قدرت در دور موتور 5750 دور در در دقیقه و 180 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4300 دور در دقیقه  را دارا میباشد و نیروی پیشرانه ام وی ام X33S توسط یک گیربکس CVT به چرخ های جلو انتقال می یابد . با توجه به وزن 1420 کیلوگرمی ام وی ام X33S کشش کاملا متوسط می باشد و مصرف سوخت هم تا حدودی زیاد است که باز به بحث تکنولوژی قدیمی به کار رفته در ام وی ام X33 برمی گردد اما شتاب ثانویه ام وی ام X33S با این تفاسیر قابل قبول است . در ام وی ام X33S به اقتصادی بودن عملکرد تنها در استفاده از حالت اکو بسنده کرده اند تا دور موتور همواره پایین نگه داشته شود . از نظر راندمان هر دو ماشین شرایط نزدیک به هم دارند و ویژگی های فنی و عملکرد آنها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد .

 

 ام وی ام X33S

 

ام وی ام X33S از هیچ گونه سیستم کمکی پایداری مانند ESP بهره نمی برد اما فنربندی و آرایش سیستم تعلیق ام وی ام X33S با توجه به ابعاد برای رفع نیاز های روز مره مناسب است و در شرایط عادی سواری و هندلینگ قابل قبولی را شاهد هستیم اما تعلیق کمی خشک و پر کوبش خصوصا در قسمت عقب احساس می شود و تکان های جزئی را هم بعضی از مواقع شاهد هستیم .

ام وی ام X33S در رده کراس اوورهای تک دیفرانسیل چینی و متوسط قرار می گیرد که در اکثریت بخش ها عملکرد متوسطی را مانند لیفان X60 به نمایش می گذارد و تقریبا ارزش خرید برابری با لیفان X60 دارد . 

برتری نسبی ام وی ام X33 جدید قدرت موتور آن نسبت به لیفان X60 میباشد و تقریبا کیفیت رانندگی بهتری نسبت به لیفان X60 دارد که    می تواند آن را به گزینه ای جذاب تر از لیفان X60 برای خرید تبدیل کند .

lifan X60

لیفان X60

مقایسه لیفان X60 با ام وی ام X33 S

لیفان X60

 

لیفان X60 سابقه حضور حدوداً 6 ساله در داخل ایران دارد که در ابتدا با گیربکس دستی به بازار عرضه شد و در حال حاضر تنها نمونه های مجهز به گیربکس اتوماتیک لیفان X60 که تغییرات جزئی را هم در ظاهر تجربه کرده اند عرضه می شود.

 

لیفان X60

 

 

 

ظاهر لیفان X60 در زمان ورودش به بازار با توجه به محدود بودن گزینه های در دسترس مناسب ارزیابی می گردید اما با توجه به گذشت مدت زمان طولانی و ثابت بودن طراحی و تغییر تنها در جلو پنجره و به صورت جزئی چراغ های جلو و عقب در حال حاضر به اصطلاح گرد و غبار پیری بر روی چهره آن نشسته است ضمن اینکه طراحی لیفان x60 خود از سطح هماهنگی بالایی برخوردار نمی باشد .

 

لیفان X60

 

زمانی که وارد کابین لیفان X60 می شوید نخستین نکته ای که جلب توجه می کند طراحی مناسب و مدرن داشبورد است که ارگونومی خوبی به همراه دارد اما کرمان موتور برای ساخت لیفان X60 از متریال مرغوبی استفاده نکرده است ضمن اینکه دقت خط تولید این کراس اوور به علت وجود دستگاه های قدیمی و دخالت نیروی انسانی پایین است و لیفان X60 در بخش کیفیت سطح متوسطی دارد که با استاندارد های روز دنیا فاصله دارد . سطح آپشن لیفان x60 در کلاس خودش قابل قبول است اما نکته یا امکانات خاصی در آن وجود ندارد که بتوان به آن اشاره کرد .

 

کابین لیفان X60

 

قلب تپنده لیفان x60 که به کمک شرکت ریکاردو انگلستان طراحی شده است 4 سیلندر و 16 سوپاپ میباشد و به طور دقیق 1794 سی سی حجم دارد . لیفان x60 با تکیه بر این پیشرانه 131 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه  168 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4200 دور در دقیقه تولید میکند و در نهایت قدرت توسط یک گیربکس CVT به چرخ های جلو انتقال پیدا میکند . پیشرانه لیفان X60 صرفاً تنها برای این مدل طراحی نشده است و به همین علت وزن 1330 کیلوگرمی ماشین و تلفات نیرویی که تا رسیدن قدرت به سر چرخ وجود دارد باعث شده تا شتابگیری با ضعف های زیادی رو به رو باشد . موتور و گیربکس لیفان X60 چندان با هم هماهنگ نیستند و این موضوع باعث شده تا عملکرد چندان سریعی را شاهد نباشیم و حساسیت نسبت به پدال گاز و واکنش گیربکس با ضعف دست و پنجه نرم می کند . مصرف سوخت لیفان X60 با توجه به کیفیت سوخت و ... در سیکل ترکیبی حدوداً 10 لیتر است که البته به صورت استاندارد بیش از 8.3 لیتر برای آن در نظر گرفته شده است .

 

لیفان ایکس 60

 

لیفان X60 با به کار بردن آرایش سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و اکسل یک تیکه در عقب از ساده ترین تعلیق ممکن سود می برد که تعادل و سواری آن در حد رانندگی ایده آل مناسب ارزیابی می گردد اما کمی با بیش فرمانی هم در صورت در نظر نگرفتن ارتفاع و دیفرانسیل جلو بودن دست و پنجه نرم می کند .

لیفان X60  در ابتدای ورودش به بازار ایران توانست به فروش خوبی دست یابد ولی در بلند مدت نشان داد که مانند ماشین های چینی دیگر خیلی قابل اعتماد نیست .

از لحاظ کلی لیفان X60 و ام وی X33 تقریبا ارزش خرید برابری دارند ولی ام وی ام X33 از لحاظ قدرت موتور و کشش ماشین شرایط بهتری دارد و می تواند گزینه مناسب تری برای خرید باشد . 

در ضمن بازار خرید وفروش لیفان X60 در نمونه های دست دوم شرایط بهتری نسبت به ام وی ام X33 جدید دارد . 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/04/13

    با سلام
    کلا با شرکت مدیران خودرو مشکل دارید و سعی در تخریب اون دارید، این دو خودرو اصلا قابل مقایسه نیستند و ام وی ام یک سر و گردن بالاتر می باشد.
    حتیی از لحاظ ظاهری لیفان حرفی برای گفتن ندارد ولی شما آنها را یکسان دانستید.

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1397/04/14

    با سلام
    مشکل این سایت رو با mvm نمیدونم ،ولی خیلی تابلو لیفان و کشیدی بالا، فقط کیفیت مونتاژ و اتاق ایکس 33 به لیفان می ارزه.

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/04/14

    این دوتا ماشین فقط و فقط به درد کسایی میخوره که رویای شاسی بلند سوار شدن دارن وگرنه در مقایسه با رقیبای کره ای و ژاپنی هیچی نیستن و فقط به درد بازار ایران و مردم ظاهر بین ما میخوره

    • نویسنده : milad
      تاریخ : 1400/10/27

      آخه چرا بعضیا که خیلی ادعایه فهم و شعورشون میشه مردم دیگرو نادون فرض میکنن و اظهار فضل میکنن آخه مگه تو اندازه تویوتا یا سانتافه پول میدی که این ماشینارو با ژاپنی یا کره ایی مقایسه میکنی اصلا میخوای برو با شورلت آمریکا مقایسه کن.یکی نیست بگه بابا نادون داری قده سمند و پرشیا و 206 آشغال پول میدی و صد در صد هر ماشینه چینی از اینا بهتره و نسبت به پولی که میدین عالیه.هروقت پول ماشین خارجی دادی با اونا مقایسه کن.

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/04/14


    اولا بنده در مورد یک خودروی شاسی و قیمت پایین صحبت می کنم پس دوستان به هیچ وجه این خودرو رو با سانتافه و اسپرتیج و راو 4مقایسه نکنیید .دوما اگر کسی 6ما پشت این ماشین نشسته بیاد نظر بده .بعضیا پرایدو با هزار بدبختی میخرن تا 5سال قسط میدن بعد میان اینجا نظر میدن باید بگم اقا اگر شما روزی پولدار شدی برو راو 4بخر ما خوشحال میشیم
    حقیقتا در طراحی حق لیفان نمره 6نیست .
    یکی از محاسن فوق العاده لیفان اینه که صندلیهای عقب که جمع بشه یک تخت خواب عالی و جادری میشه بنده از خراسان به اصفهان که مسافرت کردم حدود 1500کیلومتر به خاطر خسته نشدن بچه هام صندلیها رو خوابوندم انقد عالی شد خودم خسته میشدم میرفتم پشت استراحت و همسرم پشت فرمون بود یکم حرکت گهواره ای در این ماشین زیاده اونم با لاستیکهای کومهو و تغییر سایز از 215 به 235 و درجه باد روی 28 مشکل حل میشه .
    بحث بعدی مصرف بنزین اگر شما هر 40هزار شمعا رو تعویض کنی مصرفش همون 8با 110کیلومتر سرعت .

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1397/05/30

    خیلی تحلیلت مزخرف بود کلا بگو ایکس۳۳ از پرایدم کمتره

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1397/10/09

    هرکی یه اندازه وسع مالیش خرید میکنه من یه کارمندبازنشسته ام هشت ساله ایکس 33 دارم راضیم نسبت به پژو405 که داشتم خیلی خیلی بهتره ما توان خرید مان تو این سطح هستش راضی هستیم چند ماه پیش تبدیل به ایکس 33 اس اتومات کردمش عالیه .لقمه رو اندازه دهنم برمیدارم. افه الکی هم نمیام .

  • user icon
    نویسنده : مهرداد
    تاریخ : 1397/10/11

    با سلام خدمت دوستان.بنده هم مدتی هست که خودروی ایکس33 مدل 91 خریدم و شکر خدا ازش رازی ام.در جواب دوست عزیزم که فرمودن برای افه خیلی ها این خودرو رو میخرن عرض کنم چرا ما ایرانی ها داشتن حق خودمون رو یک افه اومدن میدونیم؟در صورتی که باید خیلی بهتر از این خودروها با این مبالغ سوار بشیم.ولی با همین خود کوچک بینی هاست که انقدر تحقیر میشیم توسط خودمون.

  • user icon
    نویسنده : مرضیه
    تاریخ : 1397/10/12

    من هم ایکس۶۰داشتم از پارس صفر خیلی بهتره الان ایکس۳۳اسپرت دارم واقعا عالیه وراضیم به قول این آقا اصلا قابل مقایسه با پراید نیس حتی با پارس و اس دی بدر د نخور هم ماشین محکوم هم راحته من با ایکس۶۰وسمند وپارس مسافرت رفتم اصلا قابل مقایسه با پارس و سمند نیس من الان سمند رو هم دارم بچه هام سوارش نمیشن فقط بخاطر صدای تو اتاق وایکس ۳۳اسپرت رو ترجیح میدن دوستم اسپرت تجربه داره می گه خیلی خشکه به قیمتش نمی ارزه

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1398/10/26

    پراید از سانتافه بهتری من تجربشو هر دوشو دارم، واقعا از همه جهت پراید سر تره

  • user icon
    نویسنده : آراز
    تاریخ : 1399/01/23

    با سلام

    واقعا ظلم در این حد
    ماشینهای آشغال به قیمت جانمان
    حق ما بیشتر ازین چیزاست همین کشورهای همسایه ببینین چیا سوار میشن با چه قیمتی حالا اروپاشو نمیگیم
    یک کارگر در آزربایجان باکو 40 ماه کارکنه میتونه یه ماشین خوب بخره مرسدس ازین 230 ها اونم گازوییلی مثلا 2010 ما کارگرای ایرانی چی؟؟؟ اونم اگر گرون نشه ..یا گرجستانش که 30 ساله مستقل شدن یا همین عراق جنگ زده

  • user icon
    نویسنده : l.f.n.x60
    تاریخ : 1400/06/12

    با سلام خدمت دوستان بیاید منطقی باشیم 1-یک خودرو با موتور 2 لیتر توان 136 اسب داره این یعنی کم بهره بودن
    2-موتور که سرطانه یعنی mvm یکم فشار = خرابی
    در مقابل لیفان رو داریم با موتور تویوتا که سگجون به تمام معناست خودم مدل 91 این ماشین رو دارم با کارکرد 180 هزار تا راضیم
    لیفان با موتور 1800 قدرت 131 اسبی داره و این کاملا به دردنخوری موتور ام وی ام رو اشکار میکنه
    درضمن لیفان در روسیه پرتغال و ترکیه فروش و تولید داره ایا ام وی ام هم داره ؟؟؟؟؟ خیر

  • user icon
    نویسنده : توکلی
    تاریخ : 1401/07/18

    نامه پولش نداریم همین هاهم برامون عالیه. من x60را بهتر می‌دونم لحاظ موتوری و داخلش صندلی عقب عالیه برا استراحت. باید انداز پولی که میدیم انتظار داشت البته ال90دارم خدای هیچ ماشینی به گرد پاش نمی‌رسه ولی دنبال x60هستم بلعخر کمی هم تنوع لازم هست

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading