اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه برلیانس H330 با پژو پارس

مقایسه برلیانس H330 با پژو پارس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه برلیانس H330 با پژو پارس می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه برلیانس H330 با پژو پارس بپردازیم.

BRILLIANCE H330

برلیانس H330

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی برلیانس H330

peugeot pars lx

پژو پارس Lx

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
39
بررسی پژو پارس Lx
انتخاب ماشین 3

BRILLIANCE H330

برلیانس H330

Top car

BRILLIANCE H330

برلیانس H330

مقایسه برلیانس H330 با پژو پارس

برلیانس H330

 

برلیانس که اسبق شریک تجاری ب ام و در چین محسوب میگردید از جمله معتبرترین برند های تولید خودرو در جمهوری خلق چین است که با ورودش به ایران توانست دیدگاه بهتری را در مردم نسبت به اتومبیل های چینی ایجاد کند و برلیانس H330 در حال حاضر به عنوان ارزان ترین نماینده سری H300 برلیانس ایفای نقش خوبی در میان سدان های دنده ای انجام میدهد . چهره برلیانس H330 در مجموع ساده است و حالت کشیدگی خاصی در چهره برلیانس H330 مشاهده میشود که خصوصا از دید با زاویه 45 درجه لوکس جلوه میکند و البته سادگی در قسمت عقب برلیانس H330 به اوج خود رسیده است و شما را به یاد سدان های دهه 90 آلمانی می اندازد .

 

برلیانس H330

 

با قدم گذاشتن به داخل کابین برلیانس H330 طراحی اتاق را ساده اما با کمی حس و حال اسپرت و چاشنی لوکس بودن ارزیابی میکنیم که همه اینها در کنار هم باعث شده تا طراحی ظاهری و داخلی برلیانس H330 هماهنگ باشد . یکی از مزایای کابین برلیانس H330 که در راحتی و ارگونومی آن تاثیر مثبت و خوبی گذاشته است صندلی های نرم و پهن به کار رفته میباشد که راحتی سرنشینان در مسافت های کوتاه و بلند را تضمین میکن . یکی از نقاط قوت برلیانس H330 که همگان به آن اذعان دارند کیفیت ساخت عالی ماشین است که در کنار کیفیت مناسب متریال به کار رفته و طراحی مناسب کابین امتیازات بخش داخلی برلیانس H330 را به سطح بالایی رسانده اند .

 

برلیانس H330

 

در حال حاضر برلیانس H330 با دو نوع پیشرانه 1.5 و 1.65 لیتری عرضه میشود که هر دو نمونه هم با گیربکس دستی در حال حاضر عرضه می شوند . در بخش ویژگی های فنی برلیانس H330 از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی به حجم 1498 سی سی بهره می برد که به خوبی از عهده ماشین برمیاید و شتاب و چالاکی راضی کننده ای در اختیار راننده قرار می دهد  . در دور موتور 5800 دور در دقیقه 103 اسب بخار قدرت پیشرانه ماشین تولید میکند  و در دور موتور 3800 دور در دقیقه هم گشتاور 138 نیوتن متر از پیشرانه برلیانس H330  حاصل میگردد و در اختیار راننده ماشین قرار می گیرد و پیشرانه دیگر هم به طور دقیق 1654 سی سی حجم دارد ، 114 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 154 نیوتن متر گشتاور را در 4000 دور در دقیقه به تولید می رساند . برلیانس H330 با پیشرانه 1.5 لیتری 6.4 لیتر در سیکل ترکیبی سوخت مصرف می کند و نمونه 1.65 لیتری هم به سوختی بیشتر از این مقدار احتیاج نخواهد داشت که نشان از استهلاک کم و راندمان خوب میباشد . برلیانس h330 دنده دستی با هر دو پیشرانه از یک گیربکس 5 سرعته دستی سود میبرد که ضرایب آن هم در شتابگیری تاثیر مثبت گذاشته و هم در کاهش مصرف سوخت موثر است ، کاملا با پیشرانه کوپل شده است و تعویض دنده ها به نرمی و دقت انجام می گردد .

 

برلیانس H330

 

سیستم تعلیق نسبتاً ساده اما بسیار کارآمد برلیانس H330 که موجب به وجود آمدن هندلینگ خوب ، تقسیم وزن مناسب ، قابلیت فرمان پذیری و مانور عالی شده است و در کنار اینها برلیانس H330 سواری نرم و راحتی دارد که همه این ویژگیها موجب شده تا راندن ماشین لذت بخش باشد .

برلیانس H330 یکی از خوشنام ترین ، خوش ساخت ترین و خوش دست ترین سدان های چینی موجود در بازار است که به لطف پارس خودرو همواره کیفیت بالای خود را حفظ کرده و رضایت مالکین را جلب کرده است و در این مقایسه برلیانس H330 دنده دستی با ویژگی هایی که ارائه می کند و سابقه درخشانی که در اذعان دارد از پژو پارس TU5 انتخاب بهتر و ارزشمند تری جلوه می کند .

 

برلیانس H330

peugeot pars lx

پژو پارس Lx

مقایسه برلیانس H330 با پژو پارس

پژو پارس LX

 

پژو پارس سال 1379 نخستین بار با نام پژو سفیر به صورت محدود وارد بازار شد سپس نام آن به پژو پرشیا تغییر پیدا کرد و در نهایت نام پژو پارس برای آن انتخاب شد و سالهاست که با این نام به فروش میرسد . پلتفرم ، شاسی و بسیاری دیگر از قطعات پژو پارس با پژو 405 یکسان است اما در ظاهر تفاوت ها آشکار هستند ؛ پژو پارس LX به صورت عمده از سال 1391 به تولید رسید اما در سال 1393 و تغییر طراحی کابین آن که آن را با نام داشبورد سوناتایی می شناسند و سپس بعد از مدتی تغییر دوباره غربیلک فرمان که به فرمان اپتیمائی شهرت دارد فروش بیشتری را توانست تجربه کند .

 

پژو پارس LX

 

ظاهر پژو پارس کوچک ترین تغییری را در طول این سال ها تجربه نکرده است و از اینرو در این مورد بحث نمیکنیم و تنها تفاوت پژو پارس در داخل کابین میباشد . کیفیت کلی و قطعات در طول این سالها با افت بسیاری همراه بوده است و کیفیت مونتاژ متوسط از دیگر ضعف های پژو پارس به شمار میرود . از نظر ظاهری برلیانس H330 مدرن تر از پژو پارس میباشد اما از نظر جذابیت هر دو وضعیت خوبی دارند ، کیفیت برلیانس H330 در اکثریت بخش ها برتری دارد و از نظر تجهیزات به صورت جزئی پژو پارس LX بهتر است اما تا اینجا برتری با برلیانس H330 است خصوضا به دلیل ارگونومی راحت تری که در داخل کابین برای سرنشینان به وجود آورده است .

 

پژو پارس LX

 

قلب تپنده پژو پارس LX و پژو 206 یکسان هستند و این یعنی پژو پارس LX 4 سیلندر می باشد ،1578 سی سی حجم دارد و با کد فنی TU5/JP4 شناخته میشود . این پیشرانه معروف 108 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید میکند . شتابگیری این پیشرانه رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم دارد و در سیکل ترکیبی به حدودا 6.5 لیتر سوخت احتیاج دارد . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها از  گیربکس BE3 که ضرایب گیربکس آن در دنده های 3 و 4 و 5 بلند هستند و در جاده کارایی خوبی دارند اما در شهر با کمبود شتاب در بعضی از مناطق روبرو می شوند ضمن اینکه به علت این تغییرات بسیاری از پژو پارس های LX مشکل سرو و صدای زیاد گیربکس دارند . پژو پارس LX در بخش فنی ماشین خوبی است اما بعضا به دلایلی چون قدیمی بودن خط تولید ایرادات مونتاژی یا ضعف در آن مشاهده میشود که تنها به شانس و اقبال شما بستگی دارد .

 

پژو پارس LX

 

از آنجایی که پژو پارس بر روی پلتفرم و شاسی پژو 405 ساخته شده است سواری نرمی دارد اما لذت چندانی از راندن آن حاصل نمیگردد اما قابل قبول است اما نکته مهم در مورد پژو پارس LX دیسکی شدن ترمز چرخ های عقب آن است که در افزایش نیروی ترمز تاثیر زیادی گذاشته است . لذت و حس سواری پژو پارس TU5 خوب است اما عادی و به دور از هر گونه ویژگی خاص است ولی برلیانس H330 یک تجربه جدید و لذت بخش است که به چالش کشیدن آن جذابیت بیشتری به همراه دارد .

پژو پارس LX با موتور TU5 و مجموع ویژگی هایی که دارد در نهایت همان پژو پرشیا سال 1379 است که تغییرات جزئی را تجربه کرده است که این روزها بازار خرید و فروش خوبی دارد اما اگر به دنبال یک انتخاب مدرن تر با ویژگی های بیشتر و تجربه متفاوت و جذاب هستید ماشین 3 به شما خرید برلیانس H330 را پیشنهاد می کند .

 

پژو پارس LX

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading