اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه رنو ساندرو با دانگ فنگ H30 کراس

مقایسه رنو ساندرو با دانگ فنگ H30 کراس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه رنو ساندرو با دانگ فنگ H30 کراس می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه رنو ساندرو با دانگ فنگ H30 کراس بپردازیم.

Renault Sandero

رنو ساندرو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
47
بررسی رنو ساندرو

Dongfeng H30 Cross

دانگ فنگ H30 کراس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی دانگ فنگ H30 کراس
انتخاب ماشین 3

Renault Sandero

رنو ساندرو

Top car

Renault Sandero

رنو ساندرو

مقایسه رنو ساندرو با دانگ فنگ H30 کراس

رنو ساندرو

رنو ساندرو یک هاچبک اقتصادی و کوچک است که از سال 1394 و توسط پارس خودرو در کشورمان به تولید می‌رسد. رنو ساندرو از همان ابتدا به دلیل ویژگی‌های فنی خوب خود مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفت و فروش بالایی را تجربه کرد و هم اکنون هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای داخلی شناخته می‌شود.

 

رنو ساندرو

 

رنو ساندرو خودرو چندان زیبا و جذابی نیست و به همین دلیل قشر جوان کمتر به خرید آن فکر می‌کنند و انتخاب پژو 206 و 207 را ترجیح می‌دهند چراکه طراحی خارجی و داخلی جذاب‌تری دارند. رنو ساندرو در بازارهای جهانی با نام داچیا ساندرو تولید و عرضه می‌شود اما در ایران از آنجا که برند داچیا حضور ندارد و رنو پارس متولی عرضه آن است، همان برند رنو مورد استفاده قرار گرفته.

رنو ساندرو را باید یک نمونه تغییریافته از تندر 90 یا داچیا لوگان بدانیم چراکه اشتراکات فراوانی میان این خودروها وجود دارد. شاید تنها تفاوت میان این دو خودرو را بتوان در نمای خارجی دانست و ساندرو و تندر 90 چه از نظر فنی و چه از نظر طراحی داخلی بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

 

رنو ساندرو

 

پیشرانه به کار رفته در ساندرو همان موتوری است که قبلا در تندر 90 مورد استفاده قرار گرفته و 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و می‌تواند حداکثر 105 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند. ساندرو در دو نسخه دستی و اتوماتیک به تولید می‌رسد که ما در اینجا در مورد مدل اتوماتیک صحبت می‌کنیم. این جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته است و نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. ساندرو با بهره گیری از این قوای محرکه می‌تواند در مدت زمان 11.5 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

 

رنو ساندرو

 

رنو ساندرو همانند تندر 90 یک نکته منفی دارد و آن هم ضعف در آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی است. به طوری که باید بگوییم تقریبا با یک خودرو ساده مواجه هستیم. البته باید گفت ساندرو کیفیت سواری بسیار بالایی دارد و در میان رقبا، یکی از بهترین‌هاست.

رنو ساندرو اتوماتیک از نظر فنی عملکرد بسیار خوبی دارد و کمتر ممکن است مالک خود را برای موارد گوناگون به تعمیرگاه بفرستد. به ویژه در سال‌های ابتدایی و در صورت استفاده صحیح، ساندرو عمر مفید بالایی دارد. به این موارد، بازار خرید و فروش بسیار خوب را هم اضافه کنید به شکلی که هرگاه اراده کنید، خودرو شما تبدیل به پول می‌شود.

تنها نقاط ضعف رنو ساندرو را می‌توان در طراحی نه چندان جذاب و ویژگی‌ها و تجهیزات رفاهی کم دانست. البته قیمت بالا هم مورد دیگری است که اخیرا به این لیست اضافه شده و ساندرو عملا تبدیل به یک خودرو گران قیمت شده است.

 

رنو ساندرو

 

Dongfeng H30 Cross

دانگ فنگ H30 کراس

مقایسه رنو ساندرو با دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس

 

دانگ فنگ H30 کراس یک خودرو چینی است که از سال 1395 توسط ایران خودرو به تولید می‌رسد. ایران خودرو و بسیاری از کاربران، محصول دانگ فنگ را یک کراس اوور می‌دانند اما باید گفت مشخص نیست که این خودرو دقیقا در چه کلاسی جای می‌گیرد چراکه به صرف استفاده از فنرهای کمی بزرگ‌تر و برخی قطعات پلاستیکی در بدنه، نمی‌توان یک خودرو را شاسی بلند و یا حتی کراس اوور دانست و شاید بهتر باشد آن را یک استیشن واگن و یا هاچبک بدانیم.

دانگ فنگ H30 کراس در روزهای اولیه ورود خود به بازار کشورمان به هیچ وجه شرایط مناسبی را تجربه نمی‌کرد و خریداران ایرانی کمتر به خرید آن میل پیدا می‌کردند چراکه گزینه‌های به مراتب بهتری در آن بازه قیمتی در مقابل خود می‌دیدند. اما امروز شرایط کاملا متفاوت است و H30 کراس اکنون فروش خوبی را تجربه می‌کند زیرا اوضاع بازار خودرو بسیار نابسامان‌تر از آن چیزی است که پیش بینی می‌شد.

 

دانگ فنگ H30 کراس

 

دانگ فنگ یکی از کمپانی‌های مهم خودروسازی در کشور چین محسوب می‌شود و تولیدات متنوعی دارد اما ایران خودرو تنها یکی از این مدل‌ها را برای بازار کشورمان در نظر گرفت. دانگ فنگ H30 کراس همچنان هم بر روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد و با قیمتی در حدود 75 تا 80 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

دانگ فنگ از چند سال قبل همکاری خود را با شرکت پژو سیتروئن آغاز کرده و H30 کراس نخستین محصول این همکاری است. دانگ فنگ H30 کراس از نظر طراحی ظاهری نمره متوسطی دریافت می‌کند و انتخاب این خودرو به عنوان یک محصول جذاب بیشتر به نظر خریدار بازمی‌گردد. یکی از نکات مهم در طراحی بدنه آن، چراغ‌های کشیده در عقب است که ما را به یاد محصولات ولوو می‌اندازد.

 

 

دانگ فنگ H30 کراس در طراحی کابین عملکرد خوبی دارد و می‌توان آن را مدرن‌، به روز و نسبتا باکیفیت دانست. به علاوه باتوجه به ابعاد خودرو فضای داخلی آن نسبتا بزرگ است و از نظر آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی عملکرد به مراتب بهتری در مقایسه با رنو ساندرو دارد.

 

دانگ فنگ H30 کراس

 

اما دانگ فنگ H30 کراس به موتور معروف TU5 مجهز شده که پیش از این در بسیاری از محصولات پژو از جمله 206 و 207 مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این قدرت را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک ساخت Aisin ژاپن به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. البته باید بگوییم که ژاپنی بودن این جعبه دنده چندان به عملکرد خودرو کمک نکرده و میان جعبه دنده و موتور ناهماهنگی مشهود است. به همین جهت باید ساندرو را از نظر فنی گزینه بهتری دانست.

دانگ فنگ H30 کراس از نظر استهلاک و ویژگی‌های فنی کاملا پشت سر رقیب فرانسوی خود قرار می‌گیرد و رنو ساندرو چه در نسخه دستی و چه در نسخه اتوماتیک حرف اول را می‌زند. البته رنو ساندرو کمی گران‌تر است که کاملا ارزش پرداخت این هزینه اضافی را دارد.

 

دانگ فنگ H30 کراس

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : ولی
    تاریخ : 1397/05/20

    ارزش خرید ۸۰ ۹۰ میلیونی ندارن

  • user icon
    نویسنده : حامد گلستانی
    تاریخ : 1397/05/22

    معذت میخوام چند روز پیش ثبت نظر داده بودم ولی هنوز ثبت نشده...

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1397/07/05

    من با هر دو در سفر رانندگی کردم ،از نظر قابلیت های حرکتی ،شتاب فضای داخلی ، حمل بار،ندلینگ و بخصوص امکانات و با توجه به فاکتور قیمت اچ سی کراس یک سرو گردن بالاتر است

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading