اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چری آریزو 5 با بسترن B30

مقایسه چری آریزو 5 با بسترن B30

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه چری آریزو 5 با بسترن B30 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه چری آریزو 5 با بسترن B30 بپردازیم.

Besturn B30

بسترن B30

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی بسترن B30

Chery Arizo 5

چری آریزو 5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی چری آریزو 5
انتخاب ماشین 3

Besturn B30

بسترن B30

Top car

Besturn B30

بسترن B30

مقایسه چری آریزو 5 با بسترن B30

بسترن B30 

 

بسترن B30 یک سدان کامپکت چینی است که در سال 2015 و در کشور چین رونمایی شد و در سال 1396 هم راه به خط تولید گروه بهمن پیدا کرد تا به بازار کشورمان ورود پیدا کند. بسترن B30 در شرایطی وارد ایران شد که کمی پیش از آن، گروه بهمن محصول دیگری از این کمپانی یعنی بسترن B50 را عرضه کرده بود که به نوعی تبدیل به یک شکست برای این خودروساز شد.

اما گویی گروه بهمن از اشتباهات خود درس گرفته بود و در مورد بسترن B30 حداقل تا به اینجای کار عملکرد بهتری از خود نشان داده است. بسترن B30 نخستین بار در سال 96 به دست مشتریان رسید و تولید و عرضه آن در حال حاضر هم ادامه دارد.

 

بسترن B30

 

بسترن B30 در حال حاضر تبدیل به یک خودرو محبوب شده و به دلایلی همچون طراحی ظاهری مطلوب و کیفیت فنی بالا، فروش خوبی را تجربه می‌کند. البته باید بگوییم بسترن B50 هم در طراحی بدنه عملکرد خوبی داشت و گروه فاو نشان داده که در این زمینه بهتر از رقبای چینی خود عمل می‌کند. بسترن B30 را باید یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای چینی موجود در بازار دانست.

در طراحی ظاهری بسترن B30 هماهنگی خوبی دیده می‌شود. در نمای جلو، یک جلو پنجره بزرگ وجود دارد که چراغ‌ها به آن متصل شده‌اند و خوشبختانه ابعاد چرخ‌ها با ابعاد بدنه همخوانی دارد که یک ویژگی مثبت برای یک خودرو چینی است. طراحی کابین بسترن B30 هم باوجود اینکه ساده است، اما هوشمندانه صورت پذیرفته و وضعیت مطلوبی دارد. هرچند ممکن است کیفیت متریال به کار رفته در کابین چندان راضی کننده نباشد.

 

بسترن B30 کابین

 

از مهم‌ترین تجهیزات رفاهی به کار رفته در بسترن B30 می‌توانیم به کروز کنترل، سانروف، چراغ دیلایت، ایموبلایزر، آینه وسط ضد انعکاس نور به صورت دستی، نمایشگر 7 اینچی مجهز به GPS و وجود نقشه ایران، سیستم صوتی با 6 بلندگو و موارد دیگر اشاره کنیم.

بسترن B30 به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. موتور آن به جای تسمه تایم، از زنجیر تایم استفاده می‌کند که چند مزیت را به همراه دارد از جمله کاهش صدا، کاهش استهلاک و کاهش هزینه‌های نگهداری به دلیل عدم نیاز به تعویض.

 رانا

 

بسترن B30 از نظر کیفیت فنی و سواری یکی از بهترین خودروهای موجود در این کلاس و این بازه قیمتی به شمار می‌رود و به عنوان یک خودرو چینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به علاوه اینکه این روزها بازار خرید و فروش آن بسیار داغ است و با افت قیمت کمی به فروش می‌رسد.

Chery Arizo 5

چری آریزو 5

مقایسه چری آریزو 5 با بسترن B30

چری آریزو 5 

 

چری آریزو 5 یک خودرو سدان کوچک چینی است که توسط مدیران خودرو در بازار کشورمان عرضه می‌شود. معرفی آریزو 5 در نسخه نهایی تولیدی به سال 2015 و نمایشگاه خودرو گوانژو بازمی‌گردد در حالی که از سال 1395 هم در کشورمان به تولید می‌رسد.

چری آریزو 5 در سه نسخه اتوماتیک اکسلنت، اتوماتیک لاکچری و دنده‌ای لاکچری قابل خریداری است که مدل اتوماتیک اکسلنت گران‌ترین و فول‌ترین مدل به شمار می‌رود. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که پس از انتقادها به عملکرد فنی آریزو 5 استاندارد، مدیران خودرو تصمیم گرفت مدل توربو از این خودرو را هم عرضه کند که از همان موتور بهره می‌برد اما به پرخوران توربوشارژر مجهز شده و قدرت بیشتری را تحویل راننده می‌دهد. البته این مدل در چین با نام آریزو 5 اسپرت شناخته می‌شود اما مدیران خودرو نام آریزو 5 توربو را برای آن انتخاب کرده است.

 

چری آریزو 5

 

چری آریزو 5 فروش نسبتا خوبی را در بازار ایران تجربه کرده هرچند که در ابتدا آنقدرها مورد استقبال قرار نگرفت اما رفته رفته و به دلیل اوضاع نابسامان خودرو در داخل کشور، به فروش بالاتری دست پیدا کرد. آریزو5 طراحی ظاهری نسبتا خوبی دارد ولی از نظر فنی و کیفیت سواری چندان راضی کننده نیست.

کمپانی چری در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای ساخت خودروهای زیبا و جذاب کرده است و حتی موفق شده در برخی موارد و با ارائه کانسپت‌هایی، نظر بسیاری از کاربران در کشورهای اروپایی را هم جلب کند. اما آریزو 5 هم یکی از همین تلاش‌ها بوده و در مقایسه با محصولات گذشته چری، طراحی ظاهری قابل قبولی دارد. در نمای جلو، یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود که چراغ‌ها به آن متصل شده و بر روی سپر هم چند ورودی هوا دیده می‌شود.

 

چری آریزو 5

 

چری سعی کرده تا با استفاده از خطوط مختلف، هم چهره آریزو 5 را جذاب‌تر کند و هم وضعیت آیرودینامیکی مطلوبی را برای آن فراهم کند. طراحی کابین چری آریزو 5 مدرن و به روز به نظر می‌رسد اما واضح است که چینی‌ها برای طراحی آن از نسل قبلی هیوندای النترا کمک گرفته‌اند و به زبان دیگر، از النترا کپی کرده‌اند.

کیفیت متریال به کار رفته در کابین چری آریزو 5 همانند بسترن B30 چندان بالا نیست و بیشتر با پلاستیک خشک در بخش‌های مختلف کابین روبه‌رو هستیم. صندلی‌های عقب آریزو 5 چندان راحت نیستند و افراد قد بلند به ویژه در مسیرهای طولانی احساس راحتی نخواهند داشت. از نظر تجهیزات رفاهی هم چری آریزو 5 همانند بسترن B30 عملکرد خوبی دارد و ویژگی‌هایی چون نمایشگر 7 اینچی، چراغ دیلایت، کروز کنترل، سانروف، سیستم ورود بدون کلید و موارد دیگر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 

چری آریزو 5

 

چری آریزو 5 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شاید فکر کنید که این قدرت بیشتر از قدرت موجود در بسترن B30 است و به همین دلیل عملکرد فنی بهتری دارد اما واقعیت چیز دیگری است و آریزو 5 به دلیل استفاده از جعبه دنده اتوماتیک CVT به هیچ وجه عملکرد راضی کننده‌ای ندارد و بسترن B30 را باید برنده رقابت در این بخش بدانیم. باید بگوییم که چری آریزو 5 بازار خرید و فروش مناسبی ندارد و افت قیمت آن چشمگیر است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1398/10/08

    دوست عزیزی که مقایسه اریزوو بسنرن ب:30راگذاشته کاملا پشخصه که یا اطبلاعات کافی نداره یا به نحوی با شرکت بهمن ارتباطی داره چونکه اریزو5توربو شتاب فوق العاده ای داره و بجای تسمه زنجیرنتایم داره. ایشون تز مشخصات تریزو دنده ای قدیمی برای تریزو استفاده کرده که در حال حاضر اصلا اینچنین که ایشون بدگویی کرده نیست. لطفا واقعی بنویسید. تشکر

    • نویسنده : اشکان راد
      تاریخ : 1398/10/08

      چرا بسترن را با آریزو توربو مقایسه نمیکنید آریزو ضعف موتوری را در توربو برطرف کرده و ظاهر داخا و بیرون هم که در حد قیمتش خوبه ولی متاسفانه مجموعه ماشین سه و آقای نوید هر زمان چه در لایو چه مقایسه های سایت آریزو را در مدل معمولی درنظر میگیرند این یک بی انصافی برای آریزو توربو است ضمنا گارانتی مدیران خودرو و سرویس های 2 ساله این شرکت کاملا خوب اجرا میشود

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1398/10/08

    بااین تبلیغاتی که از مدیران بهمن کردی مقایسه اریزو وبی30معلومه که کاملا به نفع بی سی نوشتی. مردم الان برای اتنخاب ماشین حرفه ای شدن.

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1398/10/08

    خب از لحاظ کیفیت که معلومه بسترن به کیفیت ساخت بالا معروف بوده و جزو معدود چینی های چهار ستاره کیفی بوده و گیربکس هم که اصل ماشین اتوماته که بسترن بهترین گیربکس رو توی ماشینهای حتی تا پنجاه درصد بیشتر از قیمت خودش داره شش دنده آیسن ژاپن
    آبشن فرمان برقی و اتولایت و رهیاب بسترن هم بیشتر از آریزو داره و گیربکس تسمه ای آریزو علاوه بر بی حسی و شبه موتورگازی و خنگی و تاخیر زیاد هنگام حرکت و مشکلات زیاد مثل راه نیفتادن توی سربالایی و کولر و مسافر و همچنین ضعف شدید توی دنده عقب و شیب داره که گاها مجبوری مسافر پیاده کنی و یا یک ساعت خاموش کنی تا خنک شه که یکبار اتفاق افتادنش هم آبرو و حیثیت آدم رو جلوی دوست و فامیل میبره که اصل ماشین اتومات گیربکسشه و بعد آبشن وایمنی و ...که بسترن هم دست بسته نیست و سواری خیلی نرمتری در برابر سواری خیلی خشک و پر صدا و کوبش آریزو در کنار خرابی کمکها و تعلیق و جعبه فرمون توی کارکرد کم برا ماشینی با این حجم از سود اقساط و پول جالب نیست.

  • user icon
    نویسنده : شاهین
    تاریخ : 1399/07/25

    B30 عالی و بی دردسره ، و واقعا در رنج خودش کم نظیره

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1399/11/06

    صد در صد بسترن از آریزو 5 بهتره. خودرو های مدیران خودرو بخاطر کیفیت مطرح نشدند بلکه بخاطر شرایط اقساطی و تبلیغات بیهوده.
    پولتون نقده به نظرم سراغ بسترن بروید بهتره

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/02/31

    هر دو ماشین خودرو ای مناسب هستن در مقابل رقبا در این قیمت
    از نظر من چانگان خودروی بهتری است
    بعد بسترن و بعد آریزو ۵

  • user icon
    نویسنده : بوستانی
    تاریخ : 1402/01/16

    با توجه به هم قیمت بودن جفت شون قطعا بسترن بسیار خودروی بهتری می‌باشد بنده جفت شون رو داشتم

  • user icon
    نویسنده : مجاور
    تاریخ : 1402/02/12

    اگر کیفیت و عمر بالای قطعات براتون. مهمه قطعا بسترن بهترین گزینه نصبت به برندهای دیگه مونتاژیست

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading