اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چری آریزو 5 با ام جی 360

مقایسه چری آریزو 5 با ام جی 360

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه چری آریزو 5 با ام جی 360 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه چری آریزو 5 با ام جی 360 بپردازیم.

MG 360

ام جی 360

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
6
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی ام جی 360

Chery Arizo 5

چری آریزو 5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی چری آریزو 5
انتخاب ماشین 3

MG 360

ام جی 360

Top car

MG 360

ام جی 360

مقایسه چری آریزو 5 با ام جی 360

ام جی 360 یک سدان چینی کوچک است که در ایران توسط گروه صنعت خودرو آذربایجان به تولید می‌رسد. ام جی 360 در سال 1396 وارد بازار شد و سپس شرکت سازنده، مدل توربو آن را هم عرضه کرد که البته ما در اینجا در مورد مدل استاندارد صحبت می‌کنیم.

ام جی 360 برای شروع، کار بسیار سختی داشت چراکه پیش از آن، چندین محصول ساخت ام جی توسط شرکت دیگری وارد بازار شده بودند و به هیچ وجه خدمات پس از فروش مناسبی برای آنها عرضه نشد. به علاوه اینکه محصولات ام جی همانند بسیاری از خودروهای چینی، با افت قیمت شدیدی در نمونه‌های دست دوم روبه‌رو بودند و فروش آنها هم کار بسیار سختی بود.

 

mg 360

 

به نظر می‌رسید این روند توسط صنعت خودرو آذربایجان تغییر کند اما این شرکت هم هنوز کاملا سوار بر بازار نشده و تعداد کمی از خودروهای تولیدی را وارد بازار نموده است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که نمایندگی‌های آن در سطح کشور بسیار محدود هستند و هنوز فکری برای این موضوع نشده است.

ام جی همواره محصولات زیبایی تولید کرده که از نظر طراحی یک سروگردن بالاتر از سایر خودروهای چینی بوده‌اند. علت این موضوع، به ریشه این کمپانی بازمی‌گردد چراکه ام جی اصالتا یک کمپانی انگلیسی است و هنوز هم بسیاری از تولیدات آن در بریتانیا به فروش می‌رسد. ام جی 360 هم از نظر طراحی چه در بدنه و چه در داخل کابین عملکرد خوبی دارد و هماهنگی میان اجزای مختلف دیده می‌شود.

 

ام جی 360

 

چراغ‌های ام جی 360 در جلو و عقب طراحی کشیده و هماهنگی دارند. در داخل کابین ام جی 360 شاهد یک طراحی زیبا و نسبتا لوکس هستیم به طوری که با سوار شدن بر آن، حس خوبی به شما دست خواهد داد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که ورودی‌های هوای عمودی شکل در دو طرف آن جای گرفته‌اند. در زیر آن کلیدهای کنترلی برای سیستم تهویه مطبوع جای گرفته‌اند. بیشتر بخش‌ها در کابین ام جی 360 از پلاستیک ساخته شده ولی چینی‌ها سعی کرده‌اند تا با استفاده از تریم دو رنگ و تزئینات چوبی، این نقیصه را جبران کنند.

 

کابین ام جی 360

 

ام جی 360 تجهیزات رفاهی همچون دو عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، تهویه مطبوع دستی، نمایشگر 8 اینچی و سیستم صوتی با 4 بلندگو، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، تنظیم برقی آینه‌های جانبی به همراه گرمکن، چراغ‌های جلو هالوژنی مجهز به گرمکن، سانروف، دوربین و سنسور دنده عقب را در خود گنجانده است.

 

مشخصات ام جی 360

 

موتور به کار رفته در ام جی 360، 1.5 لیتر حجم دارد و قادر است 107 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو، یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. این قدرت چندان زیادی نیست اما برای استفاده در مسیرهای شهری کافی است. بدیهی است که مدل توربو هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر است اما در اینجا صحبت از مدل استاندارد است.

ام جی 360 در حال حاضر با قیمتی در حدود 90 تا 100 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. در مجموع می‌توان ام جی 360 را خودرو باکیفیتی دانست که ارزش خرید نسبتا خوبی دارد.

Chery Arizo 5

چری آریزو 5

مقایسه چری آریزو 5 با ام جی 360

چری آریزو 5 یک سدان کوچک چینی است که معرفی آن در کشور چین به سال 2015 بازمی‌گردد. اما مدیران خودرو که واردات و تولید محصولات چری در ایران را بر عهده دارد، تولید چری آریزو 5 را از سال 1395 در ایران آغاز نمود و تولید آن در حال حاضر هم در دو نسخه معمولی و توربو ادامه دارد.

 

آریزو 5

 

البته مدل توربو چری آریزو 5 در ابتدا تولید نمی‌شد و مدیران خودرو پس از انتقادها به عملکرد فنی مدل معمولی تصمیم گرفت این مدل را هم وارد خط تولید خود کند تا کمی از نیازهای قشر جوان را تامین کند. البته درست است که مدل توربو قدرت بیشتری دارد اما همچنان هم خودرو سریع و چالاکی نیست و تنها در مقایسه با مدل معمولی عملکرد بهتری دارد.

 

چری آریزو 5

 

چری آریزو 5 فروش بالایی را در کشورمان تجربه نکرد و حتی با ورود مدل توربو، و به دلیل وجود رقبای چینی باکیفیت‌تر، به موفقیت چندانی دست نیافت. چری آریزو 5 از نظر فنی عملکرد ضعیفی دارد و باوجود طراحی ظاهری نسبتا خوب، نتوانسته نظر مشتریان ایرانی را جلب کند.

طراحی ظاهری چری آریزو 5 خوب است و با خودرو نسبتا اسپرتی روبه‌رو هستیم. البته آریزو 5 ابعاد نسبتا کوچکی دارد و همین موضوع موجب شده تا فضای داخلی چندان بزرگی نداشته باشد و سرنشینان عقب به ویژه در مسیرهای طولانی احساس راحتی نخواهند داشت. در مورد طراحی کابین آریزو5 هم باید بگوییم که وضعیت مطلوبی دارد هرچند که از برخی خودروهای کره‌ای کپی برداری شده.

 

کابین چری آریزو 5

 

چری آریزو 5 از نظر تجهیزات رفاهی شرایط خوبی دارد و امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله 6 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، سانروف، دیلایت، کروز کنترل و موارد دیگر. در مورد آپشن‌ها، آریزو 5 عملکرد بهتری از ام جی 360 دارد.

 

مشخصات چری آریزو 5

 

چری آریزو 5 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر استفاده می‌کند که توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور را دارد و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. به این ترتیب، باوجود اینکه قدرت موتور در آریزو 5 کمی بیشتر از ام جی 360 است، به دلیل استفاده از جعبه دنده CVT به هیچ وجه عملکرد مناسبی ندارد و در بیشتر موارد موجب ناامیدی شما می‌شود.

چری آریزو 5 در حال حاضر با قیمتی در حدود 90 تا 100 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد که ارزش خرید چندان بالایی ندارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : ناصر
    تاریخ : 1397/05/23

    بنده خودم تصمیم میگیرم وآریزو ۵ توربوراانتخاب میکنم چراچون حداقل ۱۵ الی ۲۰ برابر ام جی درایران نمایندگی خدمات پس ازفروش دارد وبه امتیازات کیلویی شما توجه نمیکنم اتومبیلی که فقط درحال حاضر ۵ نمایندگی خدمات پس ازفروش دارد آنهم در۵ مرکز استان لطفا اگر منطقی هستید نظربنده رامنعکس کنید

    • نویسنده : احسان
      تاریخ : 1397/08/29

      ام جی از نظر فنی بسیار بهتره

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1398/01/15

    خدایی چقدر از چری بدت میاد!!!!؟؟

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1400/08/27

    به نظرم باید یکی گزینه به مقایسه ی خودرو ها اضافه کنید و آن ایمنی هستش

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading