اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه پژو پارس با برلیانس H230

مقایسه پژو پارس با برلیانس H230

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه پژو پارس با برلیانس H230 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه پژو پارس با برلیانس H230 بپردازیم.

Brilliance H230

برلیانس H230

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی برلیانس H230

Peugeot PARS

پژو پارس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
41
بررسی پژو پارس
انتخاب ماشین 3

Brilliance H230

برلیانس H230

Top car

Brilliance H230

برلیانس H230

مقایسه پژو پارس با برلیانس H230

برلیانس H230 یک خودرو کوچک چینی است که توسط پارس خودرو در ایران تولید و عرضه می‌شود. تولید آن از سال 1395 آغاز شده و در سال 1397 به اوج خود رسیده است. برلیانس H230 در ابتدا با استقبال خوبی روبه‌رو نشد چراکه ظاهر جذابی ندارد و از نظر فنی هم خودرو چندان قدرتمندی نیست.

برلیانس H230 در واقع یک نسخه تضعیف شده از برلیانس H330 است تا با قیمت پایین‌تری به فروش برسد. البته یک نسخه هاچبک هم از آن تولید می‌شود که H220 نام دارد ولی ما اینجا در مورد همان مدل سدان صحبت می‌کنیم و در جای خود به خودروهای اشاره شده خواهیم پرداخت.

 

مشخصات برلیانس h230

 

برلیانس H230 از نظر طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد اما اگر بخواهیم آن را با پژو پارس مقایسه کنیم، از آنجا که طراحی به‌روزتری دارد و جدیدتر است، بیشتر مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد و به همین دلیل فروش بهتری را تجربه می‌کند. اما این تنها یک مقایسه بود و در مجموع باید گفت برلیانس H230 به هیچ وجه جذاب و زیبا نیست. در طراحی آن هماهنگی دیده نمی‌شود و به ویژه در نمای عقب، وضعیت مطلوبی ندارد. چرخ‌ها هم ابعاد بسیار کوچکی دارند که تناسبی با ابعاد خودرو ندارد.

 

کابین برلیانس h230

 

طراحی کابین برلیانس H230 کاملا ساده و معمولی است و هیچ هیجانی در آن دیده نمی‌شود. داشبورد و سایر بخش‌ها از پلاستیک بی کیفیت ساخته شده و در این زمینه حتی از پژو پارس هم ضعیف‌تر عمل می‌کند. فضای داخلی برلیانس H230 چندان بزرگ نیست و سرنشینان عقب در مسیرهای طولانی اذیت خواهند شد. به علاوه اینکه از نظر تجهیزات رفاهی هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرند و ویژگی خاصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

 

برلیانس h230

 

برلیانس H230 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که در تمامی خودروهای برلیانس موجود در ایران به کار رفته. این موتور می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته پارس خودرو چندی قبل یک موتور 1.6 لیتری جدید هم برای محصولات برلیانس در نظر گرفته که برلیانس H230 از آن محروم مانده است. H230 با دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود که در هر دو نسخه، ناهماهنگی و کندی دیده می‌شود و عملکرد مناسبی دیده نمی‌شود.

برلیانس H230 در حال حاضر با قیمت 53 میلیون تومان در مدل دنده‌ای و 60 میلیون تومان در مدل اتوماتیک در بازار به فروش می‌رسد. این خودرو به هنگام فروش به صورت دست دوم افت قیمت دارد ولی کمی راحت‌تر از پژو پارس به فروش می‌رسد. اما در مجموع باید گفت ارزش خرید بالایی ندارد.

Peugeot PARS

پژو پارس

مقایسه پژو پارس با برلیانس H230

پژو پارس یک خودرو سدان ایرانی-فرانسوی است که از سال 1380 تاکنون بر روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد. به گفته مسئولین ایران خودرو، طراحی پارس یا پرشیا توسط مهندسین ایرانی و تحت نظر پژو فرانسه صورت گرفته اما واضح است که ایران خودرو برای طراحی آن از پژو 406 کمک گرفته است.

پژو پارس سال‌های زیادی است که بدون هیچ تغییری تولید می‌شود و به نوعی یکی از باقدمت‌ترین خودروهای داخلی است و همین قدمت زیاد موجب شده تا از محبوبیت آن کاسته شود. البته این خودرو در ابتدا با نام پژو سفیر شناخته شد تا اینکه پس از مدت کوتاهی، نام آن به پژو پارس یا پرشیا تغییر یافت.

 

پژو پارس

 

پژو پارس در سال‌های ابتدایی به محبوبیت بالایی در میان ایرانیان دست یافت چراکه کاملا اصولی و دقیق طراحی شده بود و در سال‌های اولیه به دلیل حمایت پژو فرانسه از کیفیت بالایی برخوردار بود. این روند در سال‌های اخیر کاملا عوض شده دیگر نه خبری از آن کیفیت بالا هست و نه از آن محبوبیت.

باید بگوییم پژو پارس بر پایه پژو 405 طراحی شده و بیشتر تغییرات آن در چراغ‌ها و سپرها صورت گرفته. اما متاسفانه ایران خودرو از همان ابتدا طراحی کابین آن را بدون هیچ تفاوتی با 405 ساخت که یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف آن بود. البته در چند سال اخیر تلاش‌هایی برای به‌روزرسانی کابین پارس صورت گرفت که کافی نبود. در مورد فضای داخلی و راحتی سرنشینان در پژو پارس باید بگوییم که صندلی‌ها تقریبا راحت هستند و اصولا این اتاق فضای نسبتا زیادی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و در مسیرهای معمولی هم کیفیت سواری خوبی دارد.

 

کابین پژو پارس

 

پژو پارس در حال حاضر در تیپ‌های مختلفی عرضه می‌شود که ما در مورد مدل معمولی صحبت می‌کنیم چراکه از نظر قیمت نزدیک‌ترین گزینه به برلیانس H230 است. پژو پارس ساده به یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این همان موتوری است که بر روی بسیاری از محصولات ایران خودرو استفاده می‌شود از جمله پژو 405 و سمند. عملکرد آن متوسط است و قدرت خود را به وسیله یک جعبه دنده 5 سرعته دستی با عملکرد بسیار ضعیف به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این موتورها در سال‌های اخیر کیفیت خود را از دست داده‌اند و دچار استهلاک و مصرف سوخت بالا شده‌اند.

 

پژو پرشیا

 

پژو پارس در حال حاضر با قیمتی در حدود 56 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. پژو پارس همواره بازار خرید و فروش خوبی داشته اما در روزهای اخیر به دلیل قیمت غیرمنطقی و نیز از بین رفتن تدریجی جذابیت آن، دیگر برای مشتریان ایرانی در اولویت نیست و حتی خودروهای چینی هم فروش بهتری را تجربه می‌کنند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : احمدی
    تاریخ : 1397/12/19

    دوست عزیزی که اینهمه برلیانس رو کوبیدی. الان که پراید شده 50 میلیون مگه چی داره؟ موتور قدرتمندی داره؟ ظاهر زیبایی داره؟ چی داره؟ نسبت به قیمتی که داره که خوبه. الان بازار آزاد 89 ملیون شده که هم قیمتش پژوه 405 هستش و رانا. 207 پژو 130 تومن شده. ال نود 120 تومن. 206 تیپ 5 100 تومن شده. یعنی برلیانس از 206 هم پایین تره؟؟؟؟

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1400/12/12

      خیلی جالبه
      شما از وضعیت قیمتها شاکی بودی تو این تاریخ اما کمتر از 3 سال از ثبت این نظر میگذره و همه این قیمتهایی که گفتید الان 4 برابر شده
      بخدا اصحاب کهف هم مییودند الان کف میکردن
      چقدر مسولین بی لیاقت و مال مردم خور وضعیت زندگی مردم رو به سمت نابودی پیش بردن

  • user icon
    نویسنده : یوسف پور
    تاریخ : 1402/09/19

    الان دو سال ۱۴۰۰ میگذره و هر سال قیمت های ۴ برابر شده دوباره ۴ برابر شده !!!

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading