اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دنا با پژو پارس

مقایسه دنا با پژو پارس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه دنا با پژو پارس می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه دنا با پژو پارس بپردازیم.

Dena

دنا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی دنا

peugeot pars lx

پژو پارس Lx

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی پژو پارس Lx
انتخاب ماشین 3

Dena

دنا

Top car

Dena

دنا

مقایسه دنا با پژو پارس

 دنا

 

زمانی که دنا رونمایی شد به آن لقب لوکس ترین ماشین تولید داخل را داده بودند که البته بعد از مدتی این لقب از آن دنا پلاس گردید . دنا بر روی پلت فرم سمند ساخته شده است از همین رو ابعاد بزرگی دارد و از نظر طول و عرض بزرگتر از رقبای خودش از جمله پژو پارس lx میباشد . طراحی دنا نسبت به دیگر محصولات ایران خودرو سبک مدرن تری دارد اما تعدادی ایراد از جمله ناهماهنگ بودن ابعاد قطعات ، استایل طراحی ، رینگ و لاستیک کوچک نسبت به ابعاد یا سادگی بیش از حد نمای جانبی  در ظاهر دنا به چشم می خورد که این ایرادات در دنا پلاس برطرف شده است اما در مقایسه ظاهری پژو پارس طراحی ساده تر اما صحیح تری دارد و در مقابل دنا مدرن تر اما بد ترکیب است .

 

 دنا

 

 به داخل کابین دنا که قدم میگذاریم در اولین نظر درمیابیم که طراحی مستقیماً از هیوندای سوناتا nf کپی شده است که این ویژگی باعث شده تا دنا در داخل کابین ظاهر نسبتاً هماهنگی داشته باشد و جلوه لوکسی به علت به کار رفتن قطعات چوبی پیدا کرده است . کیفیت مونتاژ و متریال به کار رفته در داخل کابین دنا مناسب است و از نظر آپشن هم وجود صندلی برقی ، سیستم مالتی مدیا کامل ، فرمان با کنترل کامل سیستم صوتی و تهویه مطبوع اتوماتیک باعث شده تا سطح تجهیزات دنا قابل قبول باشد و از نظر ارگونومی و راحتی داخل کابین هم وضعیت خوبی دارد و صندلی های دنا هم بدن را به خوبی دربرمی گیرند اما فرمی قدیمی دارند که کمی از راحتی آن کاسته است . از نظر فضایی که در اختیار سرنشینان قرار میگیرد دنا بزرگتر از پژو پارس LX است اما از نظر کیفیت برابر هستند و از نظر آپشن هم تا حدودی دنا وضعیت بهتری در بخش مالتی مدیا دارد .

 

 دنا

 

موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین های دنا و دنا پلاس و سمند و سورن به کار برده است پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی میباشد که همگی هم بر یک پایه ساخته و گسترش سافته اند. این پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ است و 1646 سی سی حجم دارد  و با آرایش خطی در سینه کشیده دنا قرار گرفته است . دنا با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید میکند . مصرف سوخت ماشین دنا با توجه به پارامتر های مختلف در حد مناسب و خوب ارزیابی می شود و علاوه بر این از شتاب و کشش خوبی این ماشین ها برخوردار هستند که در جاده و ... خیال راننده دنا را از سرعت گیری ماشین خود راحت میکند و راننده ماشین با اطمینان خاطر به مسیر خود ادامه میدهد . بسیاری از دنا ها با ضعف کیفیتی دیسک و صفحه دست و پنجه نرم میکردند و بسیاری از مالکان به محض تحویل گرفتن دنا خود این قطعه را تعویض می کنند . در بخش فنی تعدادی ایراد مونتاژی دنا دارد که عموماً به سیستم برقی و مالتی پلکس مرخص دارد که توسط ایران خودرو رفع میگردد و اگر مرتب به سرویس های دوره ای رسیدگی کنید و همواره از لوازم یدکی با کیفیت استفاده شود استهلاک دنا مناسب و راندمانش خوب میباشد و از نظر حرکتی پژو پارس LX و دنا توانایی برابری دارند .

 

 دنا

 

سواری دنا نرم است و حس عمده سواری سمند با دنا یکسان است اما وزن بالاتر در حرکت و عبور از دایره پیچ ها به راحتی احساس میشود و ترمز های نیرومند هم از دیگر ویژگی های دنا است ؛ فرمان پذیری و ترمز دنا هم با کیفیت لاستیک تاثیر مستقیم دارد و البته به علت ابعاد بزرگ و وزن سنگین تر استفاده از رینگ و لاستیک 16 اینچ در بهبود ویژگی سواری دنا موثر است .

دنا در انتهای سال 1392 که به بازار عرضه گشت وضعیت بازار در محدوده قیمت و کلاس دنا محدودتر بود از همین رو استقبال خوبی از آن شد ضمن اینکه تا مدت زمان زیادی قیمت دنا بین 43 تا 45 میلیون تومان ثابت بود و ارزش خرید بالایی داشت  و حالا افزایش قیمت شدیدی را تجربه کرده است و از طرفی هم پژو پارس با حضور طولانی مدتش ظاهر و تعداد و ... آن تکراری و کسل کننده به شمار میرود و انتخاب میان پژو پارس lx و دنا به سلیقه و تنوع طلب بودن شما بستگی دارد زیرا در بسیاری از بخش ها سطح یکسانی را به نمایش می گذارند .

 

 دنا

peugeot pars lx

پژو پارس Lx

مقایسه دنا با پژو پارس

پارس lx

 

پژو پارس یا همان پرشیا که در سال 1379 نخستین بار با نام سفیر وارد عرصه رقابت شد امسال وارد 18مین سال تولید خود شده است ؛ در طول این سالها نسخه های بسیاری از پژو پارس عرضه شده که است که پژو پارس LX که از سال 1391 بر روی خط تولید قرار گرفته است یکی از موفق ترین تیپ های پژو پارس میباشد که فروش موفقی را توانسته تجربه کند . پژو پارس بر روی پلت فرم پژو 405 توسعه یافته است و طراحان به نحوی آن را فیس لیفت کرده اند که در واقع بتواند جای خالی پژو 406 در ایران را پر کند . پژو پارس LX با رینگ 15 اینچی آلومینیومی به فروش می رسد که ظاهر آن را از یکنواختی و سادگی کمی دور کرده است اما در کل فرم طراحی بدنه ، زوایای به کار رفته ، طراحی قسمت های مختلف و ... در مورد پژو پارس دیگر جذابیت گذشته را ندارد و در حال حاضر گرد و غبار پیری بر روی چهره آن نشسته است .

 

پارس lx

 

در سال 1393 برای به وجود آوردن مقداری تفاوت و نوآوری طراحی داشبورد و ادوات پژو پارس تغییر یافت که به علت شباهت کمی که با هیوندای سوناتا nf  دارد به داشبورد سوناتایی شهرت یافته است و پژو پارس با تریم دو رنگ ، فرمان چرمی و آپشن های کامل کلاس 15 در داخل کابین جذابتر از گذشته شده است ضمن اینکه کیفیت سیستم صوتی و رادیو پخش و ... محصولات حال حاضر ایران خودرو مانند پژو پارس ، دنا و ... کیفیت خوبی دارند . از نظر کیفیت پژو پارس lx سطح متوسطی دارد که اگر استفاده صحیح و بدون دردسری داشته باشید کیفیت متوسط مونتاژ و متریال شما را اذیت نخواهد کرد .

 

پارس lx

 

پژو پارس LX از قلب تپنده TU5JP4 بهره میبرد که از این نظر با پژو 206 و سایر نوادگان آن مشترک است اما نه در طراحی پیشرانه بلکه در سوخت رسانی و ضرایب گیربکس و ... آن تغئیراتی را اعمال کرده اند تا همگام با وزن بالاتر پژو پارس LX تقسیم گشتاور بهتری هم صورت بگیرد .پیشرانه معروف و محبوب tu5 16 سوپاپ است ، 1587 سی سی به طور دقیق حجم دارد و قابلیت تولید 108 اسب بخار قدرت در دور موتور 5600 دور در دقیقه و 142 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 را دارا میباشد . شتابگیری این پیشرانه رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم دارد و در سیکل ترکیبی به حدودا 7.5 لیتر سوخت احتیاج دارد که البته این عدد رسمی ایران خودرو است و در شرایط مساعد و مناسب به راحتی کمتر از این هم میتواند به ثبت برساند . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های جلو از  گیربکس BE3 که ضرایب گیربکس آن در دنده های 3 و 4 و 5 بلند هستند و در شهر و جاده کارائی خوبی دارد و یکی از دلایل مناسب بودن مصرف سوخت پژو پارس lx دنده چینی گیربکس آن است که در سرعت های بالاتر با دور موتور پایین تری به حرکت ادامه میدهد . پژو پارس LX هم مانند دیگر محصولات ایران خودرو از نظر کیفیت به شانس شما بستگی دارد اما به صورت کلی در بخش فنی وضعیت قابل قبولی را دارا می باشد .

 

پارس lx

سواری پژو پارس نرم و راحت و با هندلینگ قابل قبولی است که سطح فرمان پذیری مناسبی دارد اما دقت فرمان چندان زیاد نیست که در صورت استفاده از لاستیک مرغوب و فنر بندی با کیفیت این ضعف کمتر خود را نشان میدهد  و اما یکی از ایده آل ترین ویژگی های پارس LX ترمز های نیرومند میباشد که قدرت ایستائی مطمئنی را به ارمغان آورده است .

پژو پارس LX با حضور طولانی مدتش در بازار هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد که با ظاهر 18 ساله آن کنار میایند و با ویژگی هایی که سالهاست با آن سر و کار دارند باز هم برای آنها جذاب به شمار میرود و در حال حاضر پژو پارس lx را میتوان به لطف پیشرانه tu5 با بازدهی مناسب دانست که مهمترین تصمیم ایران خودرو برای تغییر نیرو قوا محرکه پژو پارس به شمار می رفت .

 

پارس lx

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading