اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه سمند سورن با پژو پارس

مقایسه سمند سورن با پژو پارس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه سمند سورن با پژو پارس می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه سمند سورن با پژو پارس بپردازیم.

Peugeot PARS

پژو پارس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی پژو پارس

Irankhodro Samand Soren

سمند سورن

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی سمند سورن
انتخاب ماشین 3

Peugeot PARS

پژو پارس

Top car

Peugeot PARS

پژو پارس

مقایسه سمند سورن با پژو پارس

پژو پارس یا پژو پرشیا یک خودرو ایرانی-فرانسوی است که از سال 1380 بر روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد و همچنان هم با کمترین تغییر ممکن به تولید می‌رسد. به گفته ایران خودرو طراحی پارس توسط مهدسین ایرانی صورت گرفته اما واضح است که در طراحی آن از پژو 406 کمک گرفته شده که در فیلم‌های سری تاکسی مورد استفاده قرار گرفت.

 

 پژو پارس

 

پژو پارس در ابتدا به عنوان یک خودرو جذاب شناخته می‌شد و توانست نظر طیف وسیعی از کاربران را به خود جلب کند. هر چند که ایران خودرو آن را بر اساس پژو 405 توسعه داده بود و طراحی کابین آن هم تفاوت چندانی با 405 نداشت اما بدون شک در مقایسه با سادگی عجیب برادر بزرگ خود حرف‌هایی برای گفتن داشت. اما اکنون که بیش از 15 سال از آن زمان می‌گذرد، گرد کهنگی بر چهره پرشیا نشسته و دیگر برای مخاطبان جذابیت روز اول را ندارد. ایران خودرو هم در طول این چند سال تلاش زیادی برای به‌روزرسانی محصول خود نکرده و همچنان آن را بدون تغییر زیادی به تولید می‌رساند.

 

مقایسه  پژو پارس

 

اما برخلاف طراحی بدنه، طراحی کابین کمی دستخوش تغییر شده و در مقایسه با سال‌های اولیه تولید، به‌روز شده است. البته این تغییر منحصر به پژو پارس نبوده و ایران خودرو از همین زبان طراحی در پژو 405 و سمند هم استفاده کرده. کیفیت متریال به کار رفته در کابین در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد و تمامی بخش‌ها از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند. پژو پارس کیفیت سواری بالایی دارد و صندلی‌های عقب فضای زیادی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

از نظر تجهیزات رفاهی باید بگوییم که پژو پارس ویژگی خاص و قابل توجهی ندارد و تنها نیازهای اولیه سرنشینان را برطرف می‌کند.

 

کابین پژو پارس

 

پژو پارس در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود که تفاوت اصلی آنها در قوای محرکه است. ما در اینجا در مورد مدل استاندارد آن صحبت می‌کنیم که به موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این همان موتوری است که نخستین بار برای پژو 405 و بعد از آن برای پارس و سمند مورد استفاده قرار گرفت. جعبه دنده آن از نوع 5 سرعته دستی است که در مدل‌های جدید به هیچ وجه عملکرد خوبی ندارد و هماهنگی میان موتور و جعبه دنده دیده نمی‌شود. مصرف سوخت موتور هم بالا رفته و به دلیل کیفیت پایین، بنزین زیادی مصرف می‌کند.

پژو پارس در حال حاضر در مدل‌های صفر و دست دوم در بازار به فروش می‌رسد و در مقایسه با سمند بازار خرید و فروش بالاتری دارد. البته سلیقه هم در این انتخاب موثر است و پیش از خرید، اولویت‌های خود را بررسی کنید.

Irankhodro Samand Soren

سمند سورن

مقایسه سمند سورن با پژو پارس

سمند یک خودرو ایرانی است که در سال 1381 معرفی شد و از همان زمان وارد بازار خودرو کشور شد. البته طراحی و تولید سمند پیش از معرفی طی یک پروسه طولانی و زمان‌بر انجام شد و ایران خودرو هزینه سنگینی برای توسعه آن اختصاص داد. در نهایت هم طراحی بخش‌های اصلی آن توسط خودروسازان کشورهای دیگر صورت گرفت.

قرار بر این بود که سمند جایگزین پیکانی شود که سال‌ها پیش معرفی شده بود ولی باتوجه به هزینه‌های سرسام‌آوری که بر روی دست ایران خودرو گذاشت، چنین اتفاقی رخ نداد. سمند همچنان هم با تغییرات اندک و در مدل‌های مختلف توسط ایران خودرو به تولید می‌رسد و در کنار سایر محصولات این شرکت، در بین باسابقه‌ترین خودروهای موجود در ایران جای می‌گیرد.

 

سمند سورن

 

طراحی سمند در طول چند سال گذشته تغییراتی را تجربه کرده و شکل چراغ‌های آن با تغییرات اندکی همراه شده است. به عنوان مثال در مدل سورن چراغ‌ها کشیده‌تر به نظر می‌آیند و حالتی ابرویی دارند. البته در این مدل جلو پنجره هم اندکی متفاوت از مدل استاندارد است. البته در مجموع باید گفت این تفاوت‌ها آنقدر زیاد نیستند که بتوانیم آنها را دو خودرو متفاوت بدانیم.

طراحی کابین سمند شباهت زیادی به پژو پارس دارد و تفاوت آنها در تزئینات چوبی است که ایران خودرو در داشبورد به کار برده. فضای داخلی سمند بزرگ و جادار است و حتی سرنشینان عقب در مسیرهای طولانی احساس راحتی خواهند داشت که این، بزرگ‌ترین نقطه قوت طراحی سمند به شمار می‌رود. در مورد کیفیت متریال کابین و نیز تجهیزات رفاهی و امکانات هم باید بگوییم که تفاوتی میان سمند با پژو پارس نیست.

 

کابین سمند سورن

 

سمند با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود که ما در اینجا در مورد مدل سورن معمولی صحبت می‌کنیم. در سمند سورن از موتور 1.7 لیتری 4 سیلندر ایران خودرو موسوم به EF7 استفاده شده که ایران خودرو آن را در ابتدا به صورت اختصاصی برای همین خانواده سمند توسعه داد ولی بعدا در سایر محصولات خود هم از آن استفاده کرد. این موتور توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت و 159 نیوتن متر گشتاور را دارد که برای انتقال آن به چرخ‌های جلو از جعبه دنده 5 سرعته دستی کمک گرفته شده است. همانند پژو پارس، سمند هم از عملکرد ضعیف در سیستم انتقال قدرت رنج می‌برد به شکلی که تعویض دنده گاهی آزاردهنده و ناخوشایند است.

 

مقایسه سمند سورن

 

موتور EF7 در ابتدا با مشکلات زیادی روبه‌رو بود ولی ایران خودرو سعی کرد آنها را مرتفع کند و برخی از اشکالات آن در مدل‌های جدید برطرف شد.

سمند سورن در حال حاضر در مدل‌های صفر و دست دوم در بازار به فروش می‌رسد که می‎‌توان گفت ارزش پرداخت چنین پولی را ندارد و در مقایسه با پژو پارس از بازار خری و فروش مناسبی برخوردار نیست.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Saeed
    تاریخ : 1397/06/08

    لطفاً مقایسه های بیشتری از سورن بزارید

  • user icon
    نویسنده : م
    تاریخ : 1397/10/25

    عکس نمای داخلی که سورن قدیمیه جدیدا قشنگتر شده و سورن توربو هم اومده.

  • user icon
    نویسنده : مهدی آقا
    تاریخ : 1398/11/07

    الآن 20 سال از تولید سمند و پارس گذشته

    دیگه همه فهمیدن و می دونن که سمند بدشتابه و لش و پر استهلاک و قطعات گرون بی کیفیت تر از پارس داره

    همه پژو پارس رو به شتاب مناسب و جذاب بودن و جوان پسند بودن میشناسن

    الان جا افتاده که سمند پیرمردی لش و پر استهلاک است

    اصلا خودتان قضاوت کنید سمند حتی در حد 405 هم نیست

    دیگه پژو پارس جای خودشو داره

  • user icon
    نویسنده : یک ایرانی
    تاریخ : 1398/11/12

    سمند سورن از هر نظر از پارس بهتره.پژو با آردی هیچ فرقی نداره

  • user icon
    نویسنده : جواد
    تاریخ : 1399/04/17

    ی نفر باید قضاوت کنه که هر دو این ماشینا رو داشته اونم مدل ۹۹-۹۸ سری جدید....
    پژو موتور تیوفایو و سورن موتور ای اف کلاس یازده .از نظر ظاهر من سورن رو دوست دارم .از نظر داخل بازم سورن از نظر برون شهری سورن ...ولی داخل شهر پژو پارس تیوفایو و مصرف کم و استهلاک پایین پژو پارس تیوفایو...

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1399/11/05

    حال آدم از پارس بهم میخوره
    هر جا نگاه میکنی مثل قارچ اونجاست

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/03/02

    سلام با تشکر از سایت
    این سمند سورن که مقایسه شده خیلی قدیمی بوده سورن های قدرتمند تری الان وجود دارد

  • user icon
    نویسنده : Parsa
    تاریخ : 1400/06/27

    تو مقایسه پارس و سورن معمولی مشخصه که پژو پارس برنده هست ، با وجود اینکه موتور ef7 کمی از xu7 قوی تر هست ولی به خاطر وزن بالا سمند عملکرد خیلی خوبی نشون نمیده (مخوصوصا در شتاب اولیه )
    درکل اگر قصد خرید سمند سورن معمولی دارید بجاش سورن elx بخرید که مجهز به توربو هم هست و عملکرد فوق العاده خوبی نشون میده

  • user icon
    نویسنده : Sadraie
    تاریخ : 1400/09/26

    من راننده جرثقیل هستم که تصادفات اتوبان تهران ساوه را جمع میکنم خواستم بگم که امنیتی که سمند داره اصلا قابل مقایسه با پژو نیست .سمند با ده تا ملق زدن سرنشینهاش سالم موندن ولی پژو پارس یه ملق زده کل سرنشینهاش فوت کردن

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1401/03/28

    سمند سورن مخصوصا داشبورد سوناتایی صد پله از پارس بهتر نه به خاطر موتور که همه در یه حد پایین هستن ولی حداقل اپشن و ظاهرش بهتره و جادارتر و محکم تره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading