اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دنا با تندر 90

مقایسه دنا با تندر 90

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه دنا با تندر 90 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه دنا با تندر 90 بپردازیم.

Tondar 90

تندر 90

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی تندر 90

Dena

دنا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی دنا
انتخاب ماشین 3

Tondar 90

تندر 90

Top car

Tondar 90

تندر 90

مقایسه دنا با تندر 90

تندر 90 یا ال 90 یک خودرو فرانسوی است که چندین سال است در ایران هم به تولید می‌رسد و به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای بازار شناخته می‌شود. این خودرو در بازارهای جهانی با نام داچیا لوگان به فروش می‌رسد. داچیا یکی از برندهای زیرمجموعه کمپانی رنو است و در کشور رومانی فعال است و وظیفه آن تولید خودروهای ارزان قیمت رنو است.

رنو تندر 90 در سال 1386 وارد خط تولید شد و در ابتدا این موضوع مطرح بود که به عنوان یک خودرو ارزان قیمت جایگزین پیکان شود. اما این وعده هیچ گاه محقق نشد و تندر 90 عملا به یک خودرو با قیمت متوسط رو به بالا تبدیل شد و اکنون هم با قیمتی نزدیک به 70 میلیون تومان در مدل‌های صفر کیلومتر به فروش می‌رسد.

 

مقایسه تندر 90

 

البته تندر 90 در ماه‌های اخیر یک جهش قیمت را تجربه کرد و قیمت آن به ناگهان چند ده میلیون تومان افزایش یافت. یکی از علت‌های این افزایش قیمت، خبر اعلام خروج رنو از ایران در پی تحریم‌های آمریکا بود که موجب شد قیمت تمامی محصولات رنو در ایران به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.

تندر 90 از همان ابتدا به دلیل کیفیت بالا و عملکرد فنی خوبی که داشت، مورد توجه خریداران قرار گرفت و اکنون هم که چندین سال از تولید آن می‌گذرد، با کیفیتی نزدیک به روزهای اول به دست مشتریان می‌رسد. می‌توان گفت تندر 90 یکی از معدود خودروهای تولید داخل بوده که کیفیت خود را در اثر عوامل مختلف از دست نداده و همچنان شرایط مطلوبی دارد.

 

تندر 90

 

تندر 90 بیشتر به دلیل طراحی ظاهری نه چندان مطلوب مورد انتقاد قرار می‌گرفت که انتقاد چندان بی‌راهی هم نیست. هرچند رنو در بازارهای جهانی نسل جدید آن را هم عرضه کرده که در ایران با نام رنو سیمبل شناخته می‌شود اما متاسفانه قیمت بسیار بالاتری در مقایسه با تندر 90 دارد و نمی‌توان آن را جایگزین ال 90 دانست. طراحی کابین تندر هم چندان تعریفی نیست و تنها قطعاتی از پلاستیک در ساده‌ترین شکل ممکن به یکدیگر متصل شده‌اند.

به علاوه اینکه آپشن خاصی هم در تندر 90 دیده نمی‌شود و عملا با یک خودرو ساده روبه‌رو هستیم که حتی در تامین نیازهای اولیه سرنشینان هم با مشکل مواجه است.

 

کابین تندر 90

 

تندر 90 به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که عملکرد آن کاملا قابل قبول است و هماهنگی میان جعبه دنده و موتور ستودنی است. تندر 90 در مجموع عملکرد فنی خوبی دارد و به همین دلیل است که فروش خوبی را تجربه می‌کند. به طوری که این توانایی‌های فنی ضعف‌های دیگر آن را پوشش می‌دهد. البته خانواده تندر 90 یک ایراد اساسی هم دارند و آن کاهش چشمگیر قدرت موتور به هنگام استفاده از کولر است.

تندر 90 در حال حاضر با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان در نسخه صفر در بازار به فروش می‌رسد. تندر 90 از نظر بازار دست دوم و خدمات پس از فروش هیچ مشکلی ندارد و خیالتان از این بابت راحت!

Dena

دنا

مقایسه دنا با تندر 90

دنا یک خودرو ایرانی و در کلاس سدان است که پروژه توسعه و طراحی آن در سال 1388 و با نام NX7 کلید خورد. پس از گذشت چند سال، بالاخره دنا در سال 1393 وارد بازار شد در حالی که قرار بود این اتفاق در سال 1391 رخ دهد. گفته می‌شد دنا جایگزین خودروهای قدیمی ایران خودرو می‌شود اما همانند همیشه این وعده‌ای بیش نبود و محقق نشد.

دنا به دلیل طراحی نسبتا جدید خود مورد استقبال خریداران ایرانی قرار گرفت. البته اگر با دقت به دنا نگاه کنیم، متوجه وجود شباهت‌هایی بین دنا و سمند می‌شویم. ما ایران خودرو را به این دلیل شماتت نمی‌کنیم ولی مورد تشویق هم قرار نمی‌دهیم!

 

مقایسه دنا

 

البته این انتقادها موجب شد تا ایران خودرو کمی بعد یک نمونه فیس لیفت از دنا و با نام دنا پلاس را روانه بازار کند که تغییراتی را در ظاهر تجربه کرده است. در این نوشتار در مورد مدل معمولی دنا صحبت می‌کنیم و کاری به نسخه پلاس نداریم. البته ماشین 3 پیش از این به مقایسه دنا پلاس و تندر پلاس ایران خودرو پرداخته است.

همان طور که گفتیم دنا در طراحی بدنه نمره قابل قبولی می‌گیرد و در مقایسه با سایر خودروهای ایرانی یک سروگردن بالاتر است. اگر هم بخواهیم آن را با تندر مقایسه کنیم، بدون شک امتیاز بالاتری می‌گیرد هرچند برخی از کاربران ممکن است بر طبق سلیقه خود تندر 90 را گزینه بهتری بدانند. به هر حال انتخاب میان این دو خودرو به سایر موارد هم بستگی دارد.

 

دنا

 

طراحی کابین دنا بدون شک از تندر 90 بهتر است اما آنقدر خوب نیست که ما آن را با خودروهای برتر مقایسه کنیم. این زبان طراحی کابین پیش از این در سایر محصولات ایران خودرو هم مورد استفاده قرار گرفته بود و اعمال تغییراتی به دنا راه پیدا کرد. مطابق انتظار بیشتر متریال به کار رفته در کابین از پلاستیک است و تزئیناتی از چوب هم در داشبورد و پنل درها به چشم می‌خورد. دنا از نظر تجهیزات رفاهی هم به تندر 90 برتری دارد اما آپشن‌های چندان زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

 

کابین دنا

 

دنا از موتور EF7 استفاده می‌کند که توسط ایران خودرو با همکاری برخی شرکت‌های خارجی و با صرف هزینه‌ای گزاف طراحی و تولید شده است. موتور EF7 حجم 1.7 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به کمک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. باید بگوییم که تندر 90 در بخش فنی عملکرد بهتری در مقایسه با دنا دارد و فرانسوی‌ها بهتر از مهندسین ایرانی عمل کرده‌اند.

دنا در حال حاضر با قیمتی در حدود 65 تا 70 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. دنا هم همانند تندر 90 بازار خرید و فروش خوبی دارد و از نظر خدمات پس از فروش هم مشکل خاصی در مقابل مالکان نیست.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1397/06/02

    فهمیدیم بابا کیفیتش از تویوتا هم بالاتره

  • user icon
    نویسنده : sam
    تاریخ : 1397/07/11

    امکانات رفاهی هردو7؟

  • user icon
    نویسنده : ناشناس
    تاریخ : 1399/08/11


    چرا ال نود نود ۱۶ سال پیش رو با بروز ترین مدل دنا که همین دو سال پیش اومد مقایسه میکنید؟

    اگه راست میگید شما هم مدل بروز ال نود رو بیارید یعنی رنو رندری.

    دنا پلاس توربو اتوماتیک که الان ۴۹۰ میلیون قیمتشه رو با رنو رندری(نسل جدید ال نود) که یک میلیارد و سیصد میلیون پولشه مقایسه کنید.
    ببینم باز طرفت دار های دنا ازش ایراد میگرن که اینجوری یا اونجوریه؟؟

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading