اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دنا با دانگ فنگ H30 کراس

مقایسه دنا با دانگ فنگ H30 کراس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه  دنا با دانگ فنگ H30 کراس می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه  دنا با دانگ فنگ H30 کراس بپردازیم.

Dena

دنا

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی دنا

Dongfeng H30 Cross

دانگ فنگ H30 کراس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی دانگ فنگ H30 کراس
انتخاب ماشین 3

Dena

دنا

Top car

Dena

دنا

مقایسه دنا با دانگ فنگ H30 کراس

دنا یک خودرو سدان و ایرانی است که پروژه طراحی آن در سال 1388 و با نام NX7 آغاز شد که این پروژه نهایتا در سال 1393 به نتیجه رسید و دنا در همین سال وارد بازار شد و به دست مشتریان ایرانی رسید. البته دنا در برخی کشورهای دیگر هم به تولید می‌رسد که می‌تواند اتفاق مثبتی برای خودروسازی ایران باشد.

دنا قرار بود جایگزینی برای سمند باشد تا این کهنه کار ایرانی از خط تولید خارج شود ولی مطابق انتظار چنین اتفاقی رخ نداد و دنا به عنوان یک خودرو مستقل در کنار سمند و پارس و 405 بر روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت. از آنجا که دنا توسط مهندسین ایرانی طراحی شده، در ابتدا مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت و با استقبال خوبی روبه‌رو شد هرچند انتقاداتی هم به آن وارد بود.

 

دنا

 

بسیاری معتقدند که طراحی دنا بر اساس سمند صورت گرفته و به ویژه در نمای جانبی شباهت‌های زیادی میان این دو خودرو وجود دارد. به همین دلیل بود که ایران خودرو نمونه دیگری از دنا به نام پلاس را معرفی کرد که تغییراتی را در ظاهر تجربه کرده و چهره به‌روزتری دارد. البته ما در اینجا در مورد دنا معمولی صحبت می‌کنیم.

طراحی دنا همانند دانگ فنگ H30 کراس نسبتا خوب است و همانگونه که اشاره کردیم، انتخاب میان این دو خودرو بیشتر به سلیقه و معیارهای شما بستگی دارد. در مورد طراحی کابین دنا هم باید بگوییم که شاید در ابتدا کمی پیشرفته‌تر از H30 کراس به نظر برسد اما کابین دنا در واقع یک مدل به‌روزشده از سمند است و کیفیت پایین متریال کابین، ممکن است کمی آزاردهنده باشد. البته دنا از نظر کیفیت سواری عملکرد خوبی دارد و فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 

مقایسه دنا

 

دنا از نظر تجهیزات رفاهی رقابت را به رقیب چینی خود واگذار می‌کند هرچند که نیازهای اولیه سرنشینان را تامین می‌کند.

دنا به همان موتور معروف EF7 مجهز شده که حجمی معادل 1.7 لیتر دارد و می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده است. در مجموع باید بگوییم دنا از نظر فنی عملکرد بهتری در مقایسه با دانگ فنگ H30 کراس دارد هرچند که خود دنا هم بعضا دچار مشکلات عجیبی در قوای محرکه می‌شود به ویژه در کارکردهای بالا.

 

کابین دنا

 

دنا در حال حاضر در مدل‌های صفر و دست دوم در بازار به فروش می‌رسد. در مجموع باید گفت که دنا و دانگ فنگ H30 کراس هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند و انتخاب بین این دو خودرو بیشتر به سلیقه و معیارهای شما بازمی‌گردد. هرچند دنا از نظر بازار دست دوم و خدمات پس از فروش تنها اندکی بهتر از رقیب چینی است.

Dongfeng H30 Cross

دانگ فنگ H30 کراس

مقایسه دنا با دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس یک خودرو چینی است که بسیاری از مردم آن را یک کراس اوور یا شاسی بلند می‌دانند در حالی که اینچنین نیست و H30 کراس تنها 1528 میلی متر ارتفاع دارد و نمی‌توان آن را یک کراس اوور دانست. بنابراین بهتر است در نام‌گذاری و کلاس بندی خودروها کمی تجدید نظر کنیم تا چنین اشتباهاتی را درباره خودروها نداشته باشیم.

دانگ فنگ H30 کراس در سال 1395 بر روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت و به دست مشتریان ایرانی رسید و در حال حاضر هم توسط این خودروساز به تولید می‌رسد. دانگ فنگ H30 کراس این روزها شرایط مناسبی را در بازار تجربه می‌کند و طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

 

مقایسه دانگ فنگ H30 کراس

 

دانگ فنگ یکی از خودروسازان بزرگ چینی است که هم در زمینه تولید خودروهای تجاری و سواری فعالیت می‌کند و در بسیاری از موارد محصولات کمپانی‌های کره‌ای و ژاپنی را در کشور چین تولید می‌کند. H30 کراس یکی از خودروهایی است که توسط دانگ فنگ طراحی و تولید شده و در ایران هم توسط ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. از نظر طراحی باید گفت دانگ فنگ H30 کراس عملکرد نسبتا خوبی دارد.

اگر بخواهیم دانگ فنگ H30 کراس را با دنا مقایسه کنیم باید بگوییم انتخاب میان این دو خودرو به سلیقه شما بازمی‌گردد و هر دو نسبتا زیبا هستند.

 

دانگ فنگ H30 کراس

 

در مورد طراحی کابین دانگ فنگ H30 کراس هم باید بگوییم که طراحی نسبتا خوبی دارد و مدرن به نظر می‌رسد. طراحی مجموعه داشبورد، کنسول وسط و فرمان خوب ارزیابی می‌شود و روکش دو رنگ قرمز و مشکی استفاده شده برای صندلی‌ها، کمی ظاهر کابین را اسپرت کرده است. صندلی‌های H30 کراس راحت هستند و فضای داخلی زیادی در اختیار سرنشینان قرار دارد. به علاوه حجم فضای بار نسبتا زیاد است و از این بابت مشکلی برای یک خانواده وجود نخواهد داشت.

دانگ فنگ H30 کراس از نظر تجهیزات رفاهی وضعیت بهتری دارد و ویژگی‌هایی چون 4 کیسه هوا، ایموبلایز، نمایشگر 6.5 اینچی، سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 توییتر، سانروف، تنظیم برقی آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، سنسور و دوربین دید عقب را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 

کابین دانگ فنگ H30 کراس

 

دانگ فنگ H30 کراس به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر از نوع TU5 مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری معادل 142 نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده به کار رفته در اچ 30 کراس اتوماتیک و ساخت Aisin ژاپن است اما آن عملکرد مورد انتظار را ندارد. شاید فکر کنید که استفاده از یک جعبه دنده ژاپنی در عملکرد خودرو تاثیر زیادی دارد اما واقعیت این است که گیربکس و موتور هماهنگی زیادی ندارند و کشش خودرو هم ضعیف است.

دانگ فنگ H30 کراس در حال حاضر با قیمتی نسبتا بالا در بازار به فروش می‌رسد. این خودرو در حال حاضر وضعیت خرید و فروش مناسبی در بازار دارد در حالی که در گذشته اینچنین نبود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : حامد گلستانی
    تاریخ : 1397/06/08

    خدا وکیلی اچ سی کراس از هر لحاظ از دنا بهتره موتوری،بدنه ،آبشن و سوراریش بی سر و صدا...تنها مشکلش اینه که اسم دانگ فنگ روشه، اگه آرم رنو روش بود داستان تغییر میکرد...یه ماشین خانوادس و راحت و بدون داستان...

    • نویسنده : نیما
      تاریخ : 1397/07/25

      دنا توی موتور و سواری اچ 30 رو می زنه
      موتور ef7 جدید خیلی بهتر از tu5 هستش و به نوعی ارتقا یافته ی موتور tu5 هستش و همچنین دنا به نظرم ماشین زیبا تری نسبت به اچ 30 هستش و یک صندوق عقب جادار داره
      از نظر قیمت هم دنا ارزون تره و به نظر من انتخاب بهتریه

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1398/01/29

    دنا به هیچ وجه با اچ 30 قابل مقایسه نیست. اگه بخوام در یک کلام بگم باید بگم گیربکس اچ 30 به کل دنا می ارزه. اما در جزئیات اتاق جادار و جلوپای باز و داشبورد و تریم زیباتر نسبت به دنا، سانروف، موتور کم صدا از برتری های اچ 30 هست. طبق تجربه من در جاده اچ 30 با دور موتور 3000 حدود 120 کیلومتر سرعت می گیره که این رقم برای دنا حدود 100 کیلومتر هست.
    نقاط ضعف اچ 30 یکی لوازم بدنه گران و دیگری کمی ظریف تر بودن نسبه به دنا هست.

  • user icon
    نویسنده : صادق پورشیخی
    تاریخ : 1398/07/04

    سلام به همه ، از نظر من دور زمونه ماشین ها ی گیربکس دستی دیگه تموم شده ، بنز اس 500 هم داشته باشی با گیربکس دستی دوریال نمی‌ارزه با این حجم از ترافیک شهرها ، اچ سی از همه نظر از دنا سرتره و قابل مقایسه نیستند چونکه هم خیلی جادارتره و از همه مهمتر گیربکس اتوماتیک هست ، تمام

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading