اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دنا پلاس با برلیانس کراس C3

مقایسه دنا پلاس با برلیانس کراس C3

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه دنا پلاس با برلیانس کراس C3 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه دنا پلاس با برلیانس کراس C3 بپردازیم .

Brilliance Cross C3

برلیانس کراس C3

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی برلیانس کراس C3

Dena Plus

دنا پلاس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی دنا پلاس
انتخاب ماشین 3

Brilliance Cross C3

برلیانس کراس C3

Top car

Brilliance Cross C3

برلیانس کراس C3

مقایسه دنا پلاس با برلیانس کراس C3

برلیانس کراس C3 یک خودرو هاچبک چینی است که در حال حاضر به شکل انحصاری در بازار ایران و توسط پارس خودرو عرضه می‌شود و مدت زیادی از حضور آن در بازار نمی‌گذرد. باید بگوییم که برلیانس کراس در واقع یک مدل ارتقا یافته از هاچبک H320 است که تغییرات جزئی را به خود می‌بیند.

بد نیست بدانید که در ابتدا قرار بود این خودرو با نام H320 کراس در بازار چین عرضه شود ولی این اتفاق تا به امروز نیفتاده و ایران تنها کشوری است که به تولید و فروش آن مشغول است که این اتفاق توسط پارس خودرو در حال رخ دادن است. پارس خودرو پس از عرضه موفقیت آمیز مدل‌های برلیانس تصمیم گرفت این مدل را هم وارد سبد محصولات خود کند تا به تب خودروهای شاسی بلند پاسخ مناسبی داده باشد. اما باید بگوییم که برلیانس کراس C3 به هیچ وجه یک شاسی بلند و یا کراس اوور نیست و با چند سانت افزایش قد خودرو نمی‌توان چنین لقبی را به آن اطلاق کرد.

 

برلیانس کراس C3

 

طراحی برلیانس کراس C3 کاملا مشابه برلیانس H320 است با این تفاوت که چند قطعه پلاستیکی به بدنه آن اضافه شده. این قطعات پلاستیکی در رنگ‌های کروم و مشکی دور تا دور خودرو استفاده شده و در کنار آنها، رینگ‌ها شکل جدیدی پیدا کرده‌اند که به بهتر شدن چهره خودرو کمک کرده است. بر روی سقف هم باربند اضافه شده تا خانواده‌های پرجمعیت فضای بیشتری در اختیار داشته باشند.

طراحی کابین برلیانس کراس C3 هم تغییر چندانی را در مقایسه با برادر خود H320 تجربه نکرده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و باید بگوییم که همانند سایر محصولات برلیانس، متریال به کار رفته در کابین کیفیت بسیار پایینی دارد و از پلاستیک نامرغوب ساخته شده است. به علاوه اینکه برلیانس کراس فضای نسبتا کمی را در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد. در مجموع باید بگوییم که این محصول برلیانس عملکرد چندان خوبی در کابین ندارد و در مقایسه با دنا نمره بالاتری دریافت نمی‌کند.

 

کابین برلیانس کراس C3

 

برلیانس کراس C3 هم از نظر تجهیزات رفاهی وضعیت مناسبی دارد و امکاناتی چون ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو و 2 عدد توییتر، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، ایزوفیکس صندلی عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سانروف و ورود و استارت بدون کلید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برلیانس کراس C3 در دو نسخه با موتورهای متفاوت عرضه می‌شود که ما در اینجا در مورد مدل 1.6 لیتری صحبت می‌کنیم. این موتور 4 سیلندر می‌تواند 114 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در سایر محصولات برلیانس هم مورد استفاده قرار گرفته. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که عدم هماهنگی آن با موتور مشهود است. این موتور مدت زیادی نیست که در خودروهای برلیانس استفاده می‌شود و هنوز امتحان خود را پس نداده بنابراین نمی‌توان در مورد کیفیت آن اظهار نظر قطعی کرد.

 

مقایسه برلیانس کراس C3

 

برلیانس کراس C3 با موتور جدید در حال حاضر با قیمتی در حدود 90 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. بازار خرید و فروش این خودرو به تازگی داغ شده و شرایط بهتری را در مقایسه با قبل تجربه می‌کند. در مجموع دو خودرو مذکور ویژگی‌های مثبت و منفی دارند. اگر به دنبال خرید یک خودرو با ظاهر بهتر هستید، برلیانس کراس C3 گزینه مناسب‌تری است اما اگر کیفیت و کارایی و خدمات پس از فروش مناسب برایتان در اولویت است، به سراغ دنا پلاس بروید.

Dena Plus

دنا پلاس

مقایسه دنا پلاس با برلیانس کراس C3

دنا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که بر پایه دنا ساخته شده. به زبان دیگر دنا پلاس یک مدل فیس لیفت شده از دنا است که تغییراتی را در ظاهر بدنه تجربه کرده است. تصمیم ایران خودرو برای طراحی و تولید دنا پلاس، پس از انتقاداتی بود که به طراحی دنا وارد شده بود و بسیاری از مردم آن را شبیه به سمند می‌دانستند و همین موضوع باعث شد تا تغییراتی هرچند کوچک در مدل پلاس به وجود بیاید.

طراحی کلی دنا پلاس بر اساس همان دنا است و شکل و ماهیت هیچ کدام از بخش‌ها تغییر نکرده. شاید قابل توجه‌ترین نکته در طراحی بدنه دنا پلاس، اضافه شدن یک خط ممتد در نمای جانبی باشد که از گلگیر جلو تا گلگیر عقب امتداد یافته و بر روی درها هم کشیده شده است. البته این تمام اتفاقی نیست که رخ داده و در چراغ‌ها هم تغییراتی به وجود آمده است. چراغ‌های جلو اکنون از نوع نئون هستند به علاوه اینکه در مجموعه چراغ‌های جلو، دیلایت یا چراغ روز هم گنجانده شده. البته طراحی چراغ‌های عقب هم به روز شده و جذاب‌تر شده است.

 

دنا پلاس

 

طراحی کابین دنا پلاس هیچ تغییری را در مقایسه با دنا تجربه نکرده و این دو خودرو کاملا شبیه به یکدیگر هستند. متریال به کار رفته در کابین بیشتر از جنس پلاستیک است و تزئیناتی از چوب بر روی داشبورد و پنل درها مورد استفاده قرار گرفته که موجب شده کابین از آن یکپارچگی و یکدستی کمی فاصله بگیرد. به علاوه اینکه روکش صندلی‌ها از جنس پارچه است و کیفیت سواری و ارگونومی صندلی‌ها وضعیت مطلوبی دارد. در مجموع خانواده دنا به دلیل ابعاد نسبتا بزرگ، فضای داخلی راحتی دارد و سرنشینان در مسیرهای طولانی احساس نسبتا راحتی خواهند داشت.

 

مقایسه دنا پلاس

 

یکی از اتفاقات مثبتی که در دنا پلاس رخ داد، اضافه شدن برخی آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی جدید بود. به عنوان مثال دنا پلاس امکاناتی چون 4 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، دوربین دید عقب، سنسور عقب، کروز کنترل، مانیتور مالتی مدیا مجهز به GPS، تنظیم برقی صندلی در 8 جهت، ایزوفیکس صندلی‌های عقب و سانروف را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و در مجموع نمره قابل قبولی در این بخش می‌گیرد.

دنا پلاس از همان پیشرانه EF7 بهره می‌برد که پیش از این در خانواده سمند و دنا معمولی مورد استفاده قرار گرفته بود و به اصطلاح موتور ملی شناخته می‌شود. این موتور حجمی معادل 1.7 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که هماهنگی چندان بالایی با موتور ندارد و نمی‌توان نمره بالایی برای آن قائل شد. به علاوه اینکه موتور EF7 به خودی خود از مشکلات زیادی رنج می‌برد و ممکن است گاهی مالک خود را به دردسر بیندازد. هر چند که در مدل‌های جدید برخی از این ایرادات حذف شده ولی باید توجه زیادی به عملکرد موتور داشت.

 

کابین دنا پلاس

 

دنا پلاس در حال حاضر با قیمتی در حدود 85 تا 90 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. دنا پلاس با توجه به قیمت نسبتا بالا، به خوبی دنا خرید و فروش نمی‌شود اما باز هم وضعیت مطلوبی دارد. از نظر خدمات پس از فروش هم نیازی به گفتن نیست که مشکلی در پیش روی شما قرار نخواهد داشت.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading