اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه استپ وی با دنا پلاس توربو

مقایسه استپ وی با دنا پلاس توربو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه استپ وی با دنا پلاس توربو می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه  استپ وی با دنا پلاس توربو بپردازیم .

Renault Sandero Stepway

ساندرو استپ وی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی ساندرو استپ وی

Dena Plus Turbo

دنا پلاس توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی دنا پلاس توربو
انتخاب ماشین 3

Renault Sandero Stepway

ساندرو استپ وی

Top car

Renault Sandero Stepway

ساندرو استپ وی

مقایسه استپ وی با دنا پلاس توربو

ساندرو استپ وی یک خودرو فرانسوی است که از سال 1395 بر روی خط تولید پارس خودرو قرار دارد و در دو مدل دستی و اتوماتیک به فروش می‌رسد. استپ وی یک نمونه ارتقا یافته از هاچبک ساندرو است که کمی پیش از استپ وی وارد بازار ایران شد.

استپ وی را، هرچند به سختی، ولی می‌توان یک کراس اوور کوچک شهری دانست که در مقایسه با ساندرو معمولی ارتفاع بیشتری دارد و البته تغییرات کوچک دیگری هم در آن دیده می‌شود. بد نیست بدانید خانواده ساندرو توسط داچیا که بخش رومانیایی رنو محسوب می‌شود تولید شده و البته طراحی استپ وی بر عهده مهندسین برزیلی داچیا بوده و داچیا برزیل ساندرو استپ وی را طراحی نموده است.

 

مقایسه ساندرو استپ وی

 

ساندرو استپ وی در نسل اول کمی بعد از ساندرو استاندارد معرفی شد تا در برخی کشورها به عنوان یک خودرو کراس اوور ارزان قیمت به فروش برسد. البته تولید این نسل از ساندرو چندین سال است که در کشورهای مورد نظر متوقف شده ولی ایران همچنان به تولید آن ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد پارس خودرو به این زودی‌ها قصد ندارد نسل جدید را جایگزین مدل فعلی کند. این در حالی است که نسل جدید آن چند سالی است روانه بازارهای جهانی شده و تغییرات گسترده‌ای را تجربه نموده.

طراحی رنو ساندرو استپ وی در مقایسه با ساندرو معمولی تفاوت‌هایی دارد از جمله اینکه ارتفاع آن بیشتر شده و نوارهای پلاستیکی و نقره‌ای رنگی دور تا دور خودرو به کار رفته است. یک باربند هم بر روی سقف در نظر گرفته شده که می‌تواند ویژگی خوبی برای خانواده‌های پرجمیت باشد. در مجموع باید گفت طراحی ساندرو استپ وی ساده است و از آنجا که در سایر کشورها به عنوان یک خودرو ارزان قیمت به فروش می‌رسد، به نظر می‌رسد زمان زیادی برای طراحی آن صرف نشده است. البته نسل جدید ساندرو به مراتب زیباتر شده و بسیاری از ایرادات و نواقص طراحی آن مرتفع شده است.

 

ساندرو استپ وی

 

طراحی کابین استپ وی هم چندان جذاب و تعریفی نیست و گویی همان کابین تندر 90 با کمترین تغییر برای ساندرو استپ وی مورد استفاده قرار گرفته. التبه در مقایسه با تندر 90 سعی شده تا با اضافه کردن برخی بخش‌های پلاستیکی نقره‌ای کمی تنوع ایجاد شود. ساندرو استپ وی کابین راحتی دارد و صندلی‌ها از ارگونومی نسبتا خوبی برخوردار هستند. به همین جهت استپ وی در مسافرت‌های طولانی عملکرد مطوبی دارد و سرنشینان احساس خوبی از سفر با آن خواهند داشت. البته کمی احساس خستگی برای راننده به وجود می‌آید که یک نکته منفی به شمار می‌رود.

رنو ساندرو استپ وی همانند ساندرو معمولی یک نقطه ضعف بزرگ دارد و آن هم کمبود امکانات و تجهیزات رفاهی آن است به طوری که حتی در مقایسه با خودروهای ایرانی و چینی حرفی برای گفتن ندارد.

 

کابین ساندرو استپ وی

 

اما یکی از بزرگترین نقاط قوت آن به ویژگی‌های فنی و کیفیت آن مربوط می‌شود. موتور به کار رفته در استپ وی همان موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر است که توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم جعبه دنده‌های دستی و اتوماتیک در نظر گرفته شده که هر دو کیفیت و عملکرد مناسبی دارند و کمتر ممکن است مالک خود را به دردسر بیندازند. توانایی و کیفیت این قوای محرکه پیش از این در رنو تندر 90 به اثبات رسیده و می‌توان با خیال راحت از کیفیت بالای آن سخن گفت.

رنو ساندرو استپ وی یکی از بهترین خودروهای موجود در رنج قیمت خود به شمار می‌رود و بازار خرید و فروش خوبی هم دارد. از نظر خدمات پس از فروش هم استپ وی به دلیل اشتراکاتی که با ساندرو دارد، وضعیت مناسبی دارد. پیشنهاد ماشین3 این است که برای خرید یک خودرو در این بازه قیمتی به سراغ رنو ساندرو استپ وی بروید.

Dena Plus Turbo

دنا پلاس توربو

مقایسه استپ وی با دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو محصولی از ایران خودرو است که بر اساس دنا پلاس ساخته شده است. دنا پلاس هم خود، محصولی بر اساس دنا است که با اعمال تغییراتی در ظاهر روانه بازار شد. دنا پلاس توربو تنها از نظر فنی با دنا پلاس متفاوت است و در سایر موارد تغییری در آن به وجود نیامده است.

دنا پلاس توربو طراحی نسبتا خوبی دارد و هماهنگی مناسبی میان اجزا آن مشاهده می‌شود. چراغ‌های جلو با شکل تقریبا مستطیلی در کنار جلو پنجره و ورودی نسبتا بزرگ هوا خودنمایی می‌کنند. در نمای عقب ترکیب مناسبی برای چراغ‌ها در نظر گرفته شده و در نمای جانبی یک خط از گلگیر جلو تا عقب خودرو کشیده شده است. یک تفاوت هم میان مدل معمولی و توربو دنا پلاس وجود دارد و آن هم استفاده از چرخ‌های 16 اینچی و لاستیک 205 در مدل توربو است که به بالا رفتن جذابیت خودرو و کمک می‌کند و در عملکرد خودرو هم تاثیرگذار است.

 

دنا پلاس توربو

 

طراحی کابین دنا پلاس توربو هم در یک سطح و اندازه با طراحی بیرونی است هرچند به نظر می‌رسد ایران خودرو برای طراحی کابین از محصولات قبلی کمک گرفته باشد. کیفیت متریال به کار رفته در کابین چندان بالا نیست و استفاده گسترده از پلاستیک خشک و سفت کمی آزاردهنده است. البته فضای کابین جادار است و دنا پلاس توربو آپشن‌های بیشتری را در مقایسه با استپ وی در اختیار شما قرار می‌دهد.

از جمله این آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی می‌توانیم به 4 عدد ایربگ، سانروف، کروز کنترل، دوربین دید عقب، ایزوفیکس صندلی عقب، و مواردی از این دست اشاره کنیم.

 

کابین دنا پلاس توربو

 

دنا پلاس توربو از جدیدترین موتور توسعه یافته توسط ایران خودرو بهره می‌برد که همان موتور EF7 است با این تفاوت که به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. این موتور 1.7 لیتری با تغییراتی که در آن اعمال شده اکنون می‌تواند 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور تولید کند. هر چند که این قدرت می‌توانست بیشتر از این هم باشد اما به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت از جمله توانایی‌های جعبه دنده و نیز در نظر گرفتن استهلاک موتور، ایران خودرو محدوده قرمز یا ردلاین دور موتور را پایین نگه داشته و تمام توانایی موتور هنوز در دسترس نیست و می‌تواند عملکردی حتی بهتر از این هم داشته باشد.

 

مقایسه دنا پلاس توربو

 

البته شاید اگر تجربه ایران خودرو در زمینه موتورهای توربوشارژر بیشتر شود، این امکان وجود دارد که قدرت موتور به عدد 200 اسب بخار نزدیک شود. البته این اتفاق به شرطی رخ می‌دهد که همان ایراداتی که در نسخه استاندارد موتور EF7 وجود دارد برطرف شود تا نتیجه بهتری به دست بیاید و البته کیفیت موتور بالاتر برود. طبق اعلام ایران خودرو دنا پلاس توربو می‌تواند در مدت زمانی معادل 10 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک خودرو با موتور 1.7 لیتری توربو چندان هیجان انگیز به نظر نمی‌رسد.

دنا پلاس توربو بر روی کاغذ عملکرد فنی خوبی دارد ولی این گذشت زمان است که کیفیت و قابلیت اعتماد آن را مشخص می‌کند چراکه موتورهای توربو به خودی خود نیاز به علم و تجربه فراوانی برای توسعه دارند. به هر حال با توجه به شرایط موجود، رنو ساندرو استپ وی انتخاب معقول‌تری به نظر می‌رسد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading