اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بی وای دی S7 با تیوولی

مقایسه بی وای دی S7 با تیوولی

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه بی وای دی S7 با تیوولی می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه بی وای دی S7 با تیوولی بپردازیم .

 

Tivoli

تیوولی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
9
امتیاز کل
48
بررسی تیوولی

BYD S7

بی وای دی S7

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی بی وای دی S7
انتخاب ماشین 3

Tivoli

تیوولی

Top car

Tivoli

تیوولی

مقایسه بی وای دی S7 با تیوولی

سانگ یانگ تیوولی

 

مدت زمان طولانی می باشد که برند سانگ یانگ قدیمی ترین خودروساز کره جنوبی با بیش از 60 سال قدمت در ایران حضور دارد و اما حضور سانگ یانگ در ایران را میتوان به دو بخش قبل و بعد عرضه سانگ یانگ تیوولی دانست . مهمترین تغییر در زیرساخت ها و سیاست های سانگ یانگ استفاده از زبان طراحی جدید و متفاوتی است که برای نخستین بار در طراحی و ساخت تیوولی مورد استفاده قرار گرفت و باعث شد تا موفقیت های زیادی را بتواند از آن خودش کند . سانگ یانگ تیوولی طراحی هماهنگ و یک دست ، زیبا ، خشمگین و جذابی دارد که از جوانان تا افراد مسن با هر جنسیت ، شخصبت و سلیقه ای را به سمت خودش جذب میکند و پارامتر هایی مانند زاویه و عرض ستونها ، طراحی سقف ، چراغها ، رینگ و لاستیک و ... از جمله دلایل چهره خوب سانگ یانگ تیوولی هستند .

 

سانگ یانگ تیوولی

 

با ورود به کابین سانگ یانگ تیوولی استایل هماهنگی با ظاهر بیرونی ماشین را می بینیم و طراحی خوب و زیبا اولین نکته ای است که توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد . ارگونومی کابین و دسترسی به تجهیزات این ماشین در سطح بالایی قرار دارد و هارمونی بسیار جالبی درون کابین سانگ یانگ تیوولی به کار برده شده است . سانگ یانگ تیوولی یک ماشن کاملا با کیفیت است و در طول این 3 سال حضورش در بازار تا اینجا نشان داده است کیفیت مناسبش در طول زمان ماندگار مانده است . با توجه به سگمنت ماشین سانگ یانگ تیوولی ، فضاسازی خوبی داخل ماشین انجام شده است و با کابین جاداری رو به رو هستیم که قابل قبول در کلاس این ماشین میباشد و از نظر آپشن هم با توجه به کلاسی که سانگ یانگ تیوولی در آن قرار دارد با یک ماشین کامل سر و کار داریم که از نظر رفع نیاز و سرگرکی وضعیت خوبی دارد .

 

سانگ یانگ تیوولی

 

سانگ یانگ تیوولی از پیشرانه ای با کد E-XGI بهره می برد که 4 سیلندر است ، 16 سوپاپ میباشد و 1.6 لیتر حجم دارد که به صورت خطی در کاپوت قرار گرفته است . 128 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 160 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4600 دور در دقیقه  از قابلیت های تولیدی این پیشرانه است که به سانگ یانگ تیوولی و راننده اش اعتماد به نفس میدهد . مصرف سوخت سانگ یانگ تیوولی اقتصادی است و در زمره ماشین های کم آلاینده قرار میگیرد و با توجه به وزن آن کاملا چابک میباشد و شتابگیری رضایت بخشی دارد که ماشین را برای فشرده شدن پدال گاز توسط راننده همیشه آماده نگه داشت است . البته بخش زیادی از این چابکی را سانگ یانگ تیوولی به لطف گیربکس عالی ژاپنی اش به دست آورده است که قدرت را به بهترین شکل به چرخ های ماشین انتقال میدهد . پیشرانه سانگ یانگ  تیوولی با یک گیربکس ساخت AISIN کوپل شده است که یک نقطه قوت برای این ماشین حساب میشود و به صورت محسوسی لذت رانندگی و تعویض دنده عالی را برای آن به ارمغان آورده است . همانطور که گفته شد اقتصادی بودن در ذات سانگ یانگ تیوولی نهادینه شده اما به لطف هماهنگی خوب موتور و گیربکس ، طراحی مناسب گیربکس و ... به محض نیاز به سرعتگیری تیوولی این کار را به خوبی انجام خواهد داد و به عنوان یک کراس اوور با پیشرانه 1.6 لیتری به درستی از توانش بهره می برد .

 

سانگ یانگ تیوولی

 

سانگ یانگ تیوولی یک کراس اوور جمع و جور است که برای قابلیت مانور آن زحمات زیادی کشیده شده است و به لطف طراحی مدرن شاسی ، استفاده از رینگ و لاستیک 18 اینچی فاق کوتاه ، بهره بردن از سیستم تعلیق و فرمان هماهنگ با یکدیگر و تقسیم وزن خوب دارای یک هندلینگ ایده آل و سواری لذت بخش است که کمی خشکی سیستم تعلیق در دست انداز های مواج به منظور بیشتر کردن جنبه اسپرت سانگ یانگ تیوولی چاشنی کار شده است .

سانگ یانگ تیوولی در نمونه کارکرده با بودجه 180 الی 200 میلیون تومانی در حال حاضر با توجه به محبوبیت در میان مردم ، میزان فروش ، استقبال و ... از نمونه صفر کیلومتر بی وای دی s7 ارزش خرید بالاتری دارد و در این وضعیت فعلی بازار خودرو توجهات بیشتری را به سمت خودش جلب می کند .

 

سانگ یانگ تیوولی

BYD S7

بی وای دی S7

مقایسه بی وای دی S7 با تیوولی

بی وای دی S7

 

 شرکت کارمانیا که مسئولیت واردات محصولات بی وای دی را به عهده دارد پیش از آنکه بی وای دی S7 را به سبد محصولاتش بیافزاید کراس اوور S6 که نسل قبلی بی وای دی S7 به شمار میرود و کامپکت سدان F3 را عرضه کرده بود که سیاست های فروش و تبلیغات بسیار ضعیفی داشت اما حالا در مورد بی وای دی S7 از روش های نوین و پر بازده تری استفاده کرده که باعث شده تا بی وای دی S7 برای عموم مردم نام آشناتری باشد . بی وای دی S7 را از نظر طراحی با توجه به چینی بودنش میتوان تکامل یافته دانست و با وجود شباهت هایی که بیشترین آن در قسمت عقب است ورگه هایی از بی وای دی S6 و در واقع نسل دوم لکسوس RX  دارد که در نهایت و با توجه به المان های طراحی بی وای دی S7 با یک ماشین هماهنگ از نظر ظاهری با ویژگی های مناسب است که بیشترین طرفداران آن را میانسالان تشکیل می دهند .

 

بی وای دی S7

 

به داخل کابین بی وای دی S7 که وارد می شویم یکی از نقاط قوتش طراحی مدرن است و ترکیب گسترده چرم  و چوب باعث شده تا جلوه ای لوکس و فراتر از یک کراس اوور متوسط چینی داشته باشد . از نظر کیفیت مونتاژ و متریال به کار رفته بی وای دی S7 در سطح خوبی با توجه به قیمتش قرار دارد و هنگام قرار گرفتن در داخل کابین آن به دلیل وجود انبوهی از آپشن ، کیفیت خوب ، ارگونومی ایده آل ، طراحی لوکس و ... رضایت مندی زیادی در مورد بی وای دی S7 خواهید داشت که در این کلاس و با این مقدار بودجه توانسته ویژگی های خوب فراوانی را در کنار هم قرار دهد . از جمله نکات مثبت بی وای دی S7فضای جادار و 7 نفره است که آن را به جادار ترین ماشین کلاس و رنج قیمت خودش تبدیل کرده است و تا اینجا وضعیت ظاهری و طراحی ، کیفیت ، تجهیزات ، راحتی ، ابعاد و ارگونومی در بی وای دی S7 وضعیت خوب و ایده آلی را به اثبات رسانده است . از نظر راحتی کابین ، آپشن و هر آنچه که مربوط به رفاه سرنشینان است در بی وای دی S7 سنگ تمام گذاشته اند و درون کابین در بسیاری از بخش ها از سانگ یانگ تیوولی بهتر و  در بسیاری از نقاط هم برابر می باشد .

 

بی وای دی S7

 

قلب تپنده بی وای دی S7 4 سیلندر خطی با 16 سوپاپ میباشد که به طور دقیق 1999 سی سی حجم دارد و تنفس موتور توسط سیستم توربوشارژر انجام میشود . بی وای دی S7 با تکیه بر قلب تپنده 2 لیتری خود قابلیت تولید 203 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 320 نیوتن متر گشتاور در بازه دور موتور 1750 الی 4500 دور در دقیقه را دارا میباشد و نیرو آن توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوال کلاچ به چرخ های جلو بی وای دی S7 منتقل میشود . هماهنگی موتور و گیربکس بی وای دی S7 خوب است ، ضرایب دنده آن طوری برنامه ریزی شده تا بی وای دی S7 شتابگیری خوبی به نمایش بگذارد ، به سرعت های بالا بدون فشار مضاعف دست پیدا کند و در کروز مسیرهای طولانی تر بتواند حداقل مصرف سوخت و آلایندگی را به ثبت برساند .

بی وای دی S7 طبق گفته سازنده 1750 کیلوگرم وزن دارد اما با این حال از حالت سکون در حدود 9 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت می رساند و در سیکل ترکیبی تنها به 7.5 لیتر سوخت نیاز دارد که این اعداد و ارقام نشان میدهند در بخش فنی بی وای دی S7 کاملاً کوپل شده و از تکنولوژی پیشرفته ای برای تولید و انتقال قدرت سود میبرد و از طرفی بی وای دی S7 در دور موتور میانی به بیش از 80% از قدرت و گشتاور خودش دست پیدا میکند که در کاهش استهلاک و مصرف سوخت خود بسیار مفید است . سانگ یانگ تیوولی موتور تنفس طبیعی دارد که کاملاً با توجه به وزن و ابعاد سانگ یانگ تیوولی جوابگو است اما نقطه مقابل آن بی وای دی S7 است که برای جبران وزن بیشتر از پیشرانه 2 لیتری توربو و گیربکس 2 کلاچه بهره می برد و در عمل نشان می دهد که توانایی حرکتی مناسبی دارد .

 

بی وای دی S7

 

بی وای دی S7 به عنوان یک کراس اوور میان سایز در عبور از دست اندارها و دایره پیچ سواری نرم و بدون کوبشی را برای شما به ارمغان میاورد تا سطح راحتی عالی بی وای دی S7 حفظ شود ؛ از نظر سواری و هندلینگ بی وای دی S7وضعیت خوبی دارد اما حس و لذت سواری بی وای دی S7 با سانگ یانگ تیوولی به علت تفاوت سگمنت و ساختار کاملا متفاوت است و به همین دلیل نمیتوان برتری خاصی قائل شد اما میتوان گفت که سواری بی وای دی S7 خانوادگی است و سانگ یانگ تیوولی بیشتر جوان پسند عمل می کند .

همانطور که پیشتر هم در مورد بی وای دی S7 گفتیم از جمله برترین ماشین های چینی است که تا به حال به بازار ایران راه پیدا کرده است اما با توجه به نوسانات در حال حاضر ارز و بازار خودرو و بسیاری دیگر از مسائل که واردات ماشین با آن پنجه در پنجه است در حال حاضر از محصولات با سابقه درخشان تر مانند نمونه های دست دوم سانگ یانگ تیوولی استقبال بیشتری به عمل میاید و ارزش خریدش در حال حاضر از بی وای دی S7 صفر کیلومتر بالاتر است اما از نظر جذابیت های بصری و عملکرد و راحتی هر دو ماشین های بسیار خوبی هستند .

 

بی وای دی S7

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Amir
    تاریخ : 1397/06/04

    تیوولی عالیه دوستانی که قصد خریدشو دارن حتما بخرن ضرر نمی کنند

  • user icon
    نویسنده : Soheil
    تاریخ : 1397/06/08

    دو سال که تیوولی دوس داشتنی رو داریم و واقعا از هر نظر عالیه. شتاب عالی، زیباا جوری که هرکی میبینه وسوسه میشه ک بخره، گیربکس فوق العاده. لطفا با خودرو های چینی مقایسه‌ش نکنید چون در حد نیستن

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading