اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه رنو تلیسمان با هیوندای سوناتا هیبرید

مقایسه رنو تلیسمان با هیوندای سوناتا هیبرید

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه رنو تلیسمان با هیوندای سوناتا هیبرید است. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه رنو تلیسمان با هیوندای سوناتا هیبرید بپردازیم.

 

Hyundai Sonata Hybrid

هیوندای سوناتا هیبرید

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی هیوندای سوناتا هیبرید

Renault Talisman

رنو تلیسمان

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی رنو تلیسمان
انتخاب ماشین 3

Hyundai Sonata Hybrid

هیوندای سوناتا هیبرید

Top car

Hyundai Sonata Hybrid

هیوندای سوناتا هیبرید

مقایسه رنو تلیسمان با هیوندای سوناتا هیبرید

هیوندای سوناتا هیبرید یک سدان کره‌ای است که به تازگی در مدل 2018 وارد بازار کشورمان شده و توسط پاکرو عرضه می‌شود. سوناتا در حال حاضر در هفتمین نسل خود به تولید می‌رسد اما مدل هیبرید از نسل ششم وارد سبد محصولات هیوندای شد.

هیوندای سوناتا مدت زیادی است که در بازار کشورمان حضور پیدا کرده اما تا پیش از سال 2017 شاهد حضور مدل هیبریدی در خیابان‌های کشورمان نبودیم تا اینکه پاکرو موتور تصمیم به واردات نسخه هیبریدی گرفت. البته در کنار سوناتا چند خودرو هیبرید دیگر هم وارد ایران شد که حضور این خودروها به شکل گسترده و البته با قیمت معقول، می‌توانست کمک بزرگی به حل مشکل آلودگی هوا کند.

 

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید

 

هیوندای سوناتا هیبرید 2018 طراحی جدید و متفاوتی با مدل 2017 دارد و به روز رسانی شده است. این تغییرات در فیس لیفتی رخ داده که هیوندای برای سوناتا در نظر گرفته و هر دو نسخه معمولی و هیبرید را شامل می‌شود. البته مدل هیبرید به خودی خود تفاوت‌های ظاهری زیادی با مدل استاندارد دارد.

از جمله تغییراتی که هیوندای سوناتا هیبرید 2018 تجربه کرده بزرگتر شدن جلو پنجره، طراحی جدید چراغ‌های جلو، سپرهای به روز شده، چراغ‌های موجود بر روی ورودی‌های هوا، طراحی جدید چراغ‌های عقب و مواردی از این دست هستند. در مجموع طراحی سوناتا مدرن‌تر شده ولی اینکه زیباتر شده یا نه خود سوال دیگری است که به سلیقه شما بازمی‌گردد.

 

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید 2018

 

طراحی کابین سوناتا هیبرید با حفظ اصول کلی طراحی، تفاوت‌هایی نسبت به گذشته دارد. از جمله این تفاوت‌ها می‌توانیم به تغییر کوچک نمایشگر، و نیز فرمان اشاره کنیم. یک نکته هم وجود دارد و آن اینکه کلیت طراحی سوناتا و تلیسمان متفاوت است و هرکدام یک تم مخصوص به خود را ارائه می‌دهند. به طوری که تلیسمان بیشتر مورد توجه افراد مسن و سوناتا بیشتر مورد توجه جوانان قرار می‌گیرد.

هیوندای سوناتا هیبرید 2018 در فول‌ترین مدل یعنی GLS پلاس امکاناتی چون ورود و استارت بدون کلید، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، ترمز پارک برقی، اتو هلد، نمایشگر 8 اینچی لمسی، سیستم صوتی JBL، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 و سرنشین در 6 جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف پانوراما، چراغ‌های جلو زنون اتوماتیک، سیستم شست و شوی چراغ‌های جلو و خروجی 12 ولتی را ارائه می‌دهد.

 

کابین هیوندای سوناتا هیبرید 2018

 

هیوندای سوناتا هیبرید 2018 به یک قوای محرکه متشکل از یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی مجهز شده. این مجموعه شامل یک موتور بنزینی 2.0 لیتری و یک موتور الکتریکی 38 کیلوواتی می‌شود که مجموع قدرت آنها به 193 اسب بخار می‌رسد. هیوندای سوناتا هیبرید باوجود اینکه قدرتی مشابه رنو تلیسمان دارد، کندتر از رقیب فرانسوی است ولی مصرف سوخت پایینی دارد که به لطف استفاده از موتور برقی حاصل شده.

هیوندای سوناتا هیبرید 2018 کیفیت سواری بسیار بالایی ارائه می‌کند و می‌توان آن را یکی از بهترین‌های این کلاس دانست. به همین دلیل و باتوجه به تجهیزات رفاهی عالی، و کیفیت ساخت خوب، در مقایسه با رنو تلیسمان در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

Renault Talisman

رنو تلیسمان

مقایسه رنو تلیسمان با هیوندای سوناتا هیبرید

رنو تلیسمان یک سدان خانوادگی بزرگ است که در سال 2015 و با حضور مدیرعامل رنو کارلوس گوسن رونمایی شد. تلیسمان یا تالیسمان در یک مدل استیشن واگن هم در بازارهای جهانی قابل خریداری است اما در ایران تنها در مدل سدان حضور پیدا کرده.

رنو تلیسمان از سال 2017 و توسط نگین خودرو وارد بازار کشورمان شد. این سدان فرانسوی آنقدر جذاب و مهیج بود که توانست به یک رقیب بسیار قدرتمند برای سدان‌های کره‌ای و ژاپنی تبدیل شود و به فروش بسیار بالایی دست پیدا کند. تلیسمان همچنان هم یک خودرو بسیار محبوب است. باوجود اینکه واردات خودرو چندی است متوقف شده، تلیسمان هنوز هم در مدل‌های صفر کیلومتر و کم کارکرد در دسترس است.

 

رنو تلیسمان

 

تلیسمان بر اساس زبان طراحی جدید رنو طراحی شده که کاملا جدید و متفاوت است و موجب تمایز محصولات جدید کمپانی رنو از خودروهای قدیمی شده. این زبان در سایر محصولات رنو همچون کولئوس و مگان هم به کار رفته و به نوعی باعث به وجود آمدن یک خانواده شده است.

مهم‌ترین مولفه این طراحی، خطوط کشیده‌ای است که در بخش‌های مختلف بدنه از جمله چراغ‌ها دیده می‌شود. در نمای جلو، جلو پنجره و ورودی‌های هوایی دیده می‌شود که از خطوط افقی تشکیل شده و لوگوی نسبتا بزرگ رنو در مرکز آن به چشم می‌خورد. چراغ‌ها هم به آن متصل شده‌اند. در نمای عقب هم این کشیدگی در چراغ‌ها دیده می‌شود تا جایی که چراغ‌های عقب تا نزدیکی هم امتداد پیدا کرده‌اند. در مجموع طراحی تلیسمان را باید بسیار خوب و یک قدم رو به جلو بزرگ از سوی فرانسوی‌ها دانست.

 

مقایسه رنو تلیسمان

 

طراحی کابین رنو تلیسمان کمی مینیمال‌تر به نظر می‌رسد و خبری از آن شلوغی موجود در خودروهای کره‌ای نیست. در مرکز داشبورد یک نمایشگر نسبتا بزرگ عمودی دیده می‌شود و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در اطراف آن جای گرفته‌اند. البته این سبک از طراحی ممکن است به مذاق همه مشتریان خوش نیاید ولی شکلی کلاسیک دارد. به علاوه اینکه صندلی‌ها ارگونومی خوبی دارند ولی با نشستن در تلیسمان کمی کوبش را احساس می‌کنید. این کوبش، بزرگترین نقطه ضعف رنو تلیسمان است و به همین دلیل هیوندای سوناتا هیبرید در بخش کیفیت سواری، نمره بالاتری دریافت می‌کند.

رنو تلیسمان تجهیزات و امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد هرچند که بسیاری از آپشن‌های موجود در تلیمسان در بازارهای جهانی، در مدل در نظر گرفته شده برای ایران موجود نیست. از جمله این آپشن‌ها می‌توانیم به اتوپارک، سنسور پارک جلو و عقب، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، نمایشگر 8.7 اینچی، سیستم صوتی Bose مجهز به 13 بلندگو اشاره کنیم.

 

کابین رنو تلیسمان

 

موتور به کار رفته در تلیسمان حجمی معادل 1.6 لیتر و 4 سیلندر دارد و با توربوشارژر تغذیه می‌شود. این یکی از قدرتمندترین موتورهایی است که رنو برای تلیسمان در نظر گرفته و وارد بازار ایران شده است. قدرت موتور 4 سیلندر رنو به 190 اسب بخار و گشتاور آن به 260 نیوتن متر می‌رسد. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه در نظر گرفته شده و تلیسمان با استفاده از این قوای محرکه در مدت 7.7 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

رنو تلیسمان بازار خرید و فروش خوبی دارد و در میان تمامی خودروهای حاضر در این کلاس و رده قیمتی، بهترین شرایط را تجربه می‌کند اما از نظر کیفیت سواری، در مقابل هیوندای سوناتا هیبرید حرفی برای گفتن ندارد و پشت سر رقیب کره‌ای خود قرار می‌گیرد. به همین دلیل و باتوجه به همه موارد ذکر شده، هیوندای سوناتا هیبرید ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مسعود
    تاریخ : 1398/05/09

    ولی من تلیسمانو ترجیح میدم.به خاطر ظاهرش و شتاب اولیه بهترش و آپشن های بیشترش.فقط ضعفش نسبت به سوناتا سیستم تعلیقشه.

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1401/04/04

    ازتون نا امید میشدم اگه به تالیسمان نمره بیشتری میدادید، ولی هنوز هم به نظرم تالیسمان باید از اینی که دادید نمره کمتری بگیره ، اولین تجربه رنو که توی این کلاس هست که فقط ایرانیا باش حال میکنن .
    وگرنه در خارج از ایران تالیسمان یه از پیش شکست خورده ست
    وقتی آکورد ،مزدا 6، کمری ،سوناتا باشه کی میره اینو بخره....

    • نویسنده : حسام مهرجو
      تاریخ : 1401/09/23

      مطمعنم یک بار هم پشت تالیسمان ننشستی، تو هنوز نمیفهمی این ماشین موتورش و اکثر سیستم فنیش نیسان، تو هنوز نمیفهمی کیفیت این ماشین و قیمتش از تمام اون ماشین ها که گفتی کمتر، کلا چیزی از ماشین نمیدونی شما

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading