اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ساندرو با برلیانس H330

مقایسه ساندرو با برلیانس H330

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه ساندرو با برلیانس H330 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه ساندرو با برلیانس H330 بپردازیم .

 

Renault Sandero

رنو ساندرو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
47
بررسی رنو ساندرو

Brilliance H330

برلیانس H330

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی برلیانس H330
انتخاب ماشین 3

Renault Sandero

رنو ساندرو

Top car

Renault Sandero

رنو ساندرو

مقایسه ساندرو با برلیانس H330

رنو ساندرو یک هاچبک فرانسوی است که در سال 1394 وارد خط تولید پارس خودرو شد و همچنان در دو مدل اتوماتیک و دستی به تولید می‌رسد. البته ساندرو توسط بخش رومانیایی رنو یعنی داچیا طراحی شده و در بازارهای جهانی با نام داچیا ساندرو شناخته می‌شود.

رنو ساندرو از همان ابتدا به دلیل کیفیت بالای خود مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفت و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند و در حال حاضر هم شرایط بسیار خوبی را در بازار تجربه می‌کند.

 

مقایسه رنو ساندرو

 

ساندرو در سال 2007 معرفی شد و در سال 2012 وارد نسل دوم خود شد که تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل اول تجربه کرده و مدرن‌تر شده. البته این نسل هنوز وارد ایران نشده و پارس خودرو همچنان به تولید نسل اول ساندرو ادامه می‌دهد. ساندرو بیشتر به دلیل همین طراحی نه چندان جذاب مورد انتقاد قرار می‌گیرد که البته رنو این مورد را تاحدودی در نسل جدید برطرف کرده.

طراحی کابین ساندرو را باید کاملا مشابه تندر 90 دانست و حتی اگر ندانید که سوار چه خودرویی شده‌اید، ممکن است این دو خودرو را با یکدیگر اشتباه بگیرید. سادگی مهم‌ترین نکته این کابین است و ویژگی خاصی در آن دیده نمی‌شود. کیفیت سواری ساندرو خوب است ولی فضای صندلی‌های عقب برای سرنشینان قد بلند به ویژه در مسیرهای طولانی کافی نیست. ساندرو تجهیزات رفاهی زیادی هم ندارد و تنها ویژگی‌هایی چون ایموبلایزر، 2 عدد کیسه هوا، سیستم صوتی با 4 بلندگو، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی مجهز به گرمکن و کامپیوتر سفری را ارائه می‌کند.

 

کابین رنو ساندرو

 

 

البته این امکان برای خریداران وجود دارد که با پرداخت چند میلیون تومان هزینه اضافی، آپشن‌های جدیدی را برای خودرو خود تهیه کنید از جمله نمایشگر برای سیستم مولتی مدیا که این مورد در بازار و برای ساندرو و ساندرو استپ وی رواج پیدا کرده است.

رنو ساندرو به همان موتوری مجهز شده که پیش از این در خانواده تندر 90 مورد استفاده قرار گرفته و پیش از این امتحان خود را پس داده است. یکی از دلایلی که محصولات رنو کیفیت خود را با وجود تولید در ایران حفظ کرده‌اند، نظارت کمپانی فرانسوی بر خط تولید و قطعات است. در حالی که محصولات دیگر کمپانی فرانسوی یعنی پژو به دلیل عدم وجود نظارت، افت شدیدی داشته است.

 

رنو ساندرو

 

موتور به کار رفته در ساندرو 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت دو جعبه دنده 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که هر دو آنها عملکردی بسیار خوب دارند و هماهنگی آنها با موتور مشهود است. قاعدتا مدل دستی شتاب بهتری دارد و مصرف سوخت پایین‌تری هم دارد. عملکرد این قوای محرکه خوب است و در طی زمان هم افت عملکرد از خود نشان نمی‌دهد.

به علاوه اینکه ساندرو از نظر کیفیت بسیار بهتر از رقبای چینی و سایر ایرانی‌هاست و خودرو قابل اعتمادی به شمار می‌رود. ساندرو وضعیت بسیار خوبی هم در بازار دارد و بسیاری از مشتریان خرید آن را به سایر خودروهای موجود در بازار ترجیح می‌دهند.

Brilliance H330

برلیانس H330

مقایسه ساندرو با برلیانس H330

برلیانس H330 یک خودرو سدان چینی است که تولید آن هم در ایران بر عهده پارس خودرو است و کنار سایر محصولات خانواده برلیانس، بر روی خط تولید قرار دارند. H330 بزرگ‌ترین و گران‌ترین سدان برلیانس در بازار ایران به شمار می‌رود هرچند که در کشور چین مدل‌های گران‌تری هم وجود دارد.

برلیانس H330 هم در سال 1394 وارد بازار کشورمان شد و همچنان هم بر روی خط تولید قرار دارد. برلیانس H330 در یک مدل هاچبک هم در دسترس است که با نام H320 شناخته می‌شود ولی از آنجا که H330 از نظر قیمت به رنو ساندرو نزدیکتر است، همین مدل را بررسی می‌کنیم.

 

مقایسه برلیانس H330

 

برلیانس H330 طراحی ظاهری قابل قبولی دارد و شاید به نظر بسیاری از کاربران، زیباتر از رنو ساندرو باشد هرچند ما تصمیم گیری در این مورد را به شما و سلیقه کاربران واگذار می‌کنیم. در نمای جلو برلیانس H330 یک جلو پنجره دو قلو دیده می‌شود که خطوط عمودی آن را تشکیل داده‌اند. طراحی چراغ‌ها در جلو و عقب و نیز چرخ‌ها مدرن‌تر از ساندرو به نظر می‌رسد.

طراحی کابین برلیانس H330 چندان امیدوارکننده نیست و به خوبی طراحی بدنه صورت نگرفته و نمی‌توان گفت به رنو ساندرو برتری دارد. به علاوه اینکه برلیانس H330 برخلاف اینکه یک خودرو سدان است، فضای زیادی را در عقب در اختیار سرنشیان قرار نمی‌دهد و استفاده از آن برای سرنشینان قد بلند به ویژه در مسیرهای طولانی احساس راحتی نخواهد داشت. برلیانس H330 هم از نظر آپشن حرف زیادی برای گفتن ندارد اما سیستمی چون مولتی مدیا را در اختیار شما قرار می‌دهد در حالی که برای در اختیار داشتن این ویژگی در ساندرو باید هزینه جداگانه‌ای بپردازید.

 

کابین برلیانس H330

 

برلیانس H330 در ابتدا با یک موتور 1.5 لیتری در بازار ایران عرضه می‌شد که برای تمامی محصولات خانواده برلیانس مورد استفاده قرار می‌گرفت اما چندی قبل پارس خودرو یک موتور جدید را برای خودروهای برلیانس خود در نظر گرفت که حجم و قدرت بیشتری دارد. ما هم در اینجا در مورد همین موتور جدید صحبت می‌کنیم چراکه برلیانس H330 با این موتور قیمت نزدیکتری به رنو ساندرو دارد.

برلیانس H330 از یک موتور 1.65 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 114 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده‌های 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که هر دو آنها ایراداتی دارند از جمله عدم هماهنگی با موتور. برلیانس H330 به هیچ وجه خودرو سریعی نیست حتی باوجود استفاده از موتور جدید با چند اسب بخار قدرت بیشتر.

 

برلیانس H330

 

برلیانس H330 در حال حاضر وضعیت خرید و فروش مناسبی در بازار دارد ولی نه به خوبی ساندرو چراکه H330 به هنگام فروش به صورت دست دوم افت قیمت زیادی دارد. به علاوه اینکه از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش کاملا پشت سر رنو ساندرو قرار می‌گیرد. به هر حال باید بگوییم باتوجه به مبلغ پرداختی خرید رنو ساندرو کاملا منطقی‌تر و عقلانی‌تر است مگر آنکه شما به دنبال مواردی چون چهره مدرن‌تر و فضای بار بیشتر باشید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading