اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه پژو پارس با پژو 405 SLX

مقایسه پژو پارس با پژو 405 SLX

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه پژو پارس با پژو 405 SLX می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه پژو پارس با پژو 405 SLX بپردازیم .

Peugeot PARS

پژو پارس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی پژو پارس

Peugeot 405 SLX

پژو 405 SLX

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
41
بررسی پژو 405 SLX
انتخاب ماشین 3

Peugeot PARS

پژو پارس

Top car

Peugeot PARS

پژو پارس

مقایسه پژو پارس با پژو 405 SLX

پژو پارس یا پرشیا، یک خودرو ایرانی-فرانسوی است که طراحی بخشی از آن به وسیله مهندسین ایرانی صورت گرفته هرچند که شباهت آن با پژو 406 غیر قابل انکار است. پژو 406 همان خودرویی است که در سری فیلم‌های تاکسی مورد استفاده قرار گرفت و آنقدر عملکرد خوبی داشت که به یکی از پرفروش‌ترین محصولات تاریخ پژو تبدیل شد.

این طراحی در ایران هم جواب داد و مشتریان ایرانی استقبال بسیار خوبی از پژو پارس داشتند. طراحی پارس در سال‌های ابتدایی طوری بود که بیشتر خریداران خودرو از جمله جوانان و حتی افراد مسن و نیز خانواده‌ها آن را می‌پسندیدند و به همین دلیل فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. البته همچنان هم پرشیا در میان خودروهای ایرانی موجود، وضعیت نسبتا خوبی دارد اما دیگر فروش و محبوبیت سابق را به دست نخواهد آورد.

 

مقایسه پژو پارس

 

پژو پارس طراحی خوب و قابل قبولی دارد و هنوز هم بسیاری از مشتریان، آن را از بهترین گزینه‌ها می‌دانند ولی بهتر بود که ایران خودرو پس از گذشت چندین سال از تولید آن، فکری برای به روز رسانی آن می‌کرد. پارس در طول سالیان گذشته با همین طراحی به تولید رسیده تغییری در آن به وجود نیامده است. تنها تغییر اعمال شده، استفاده از رینگ به جای قالپاق آن هم تنها در برخی مدل‌ها بوده.

اما طراحی کابین پژو پارس تغییرات بزرگتری را به خود دیده و از آن طراحی ابتدایی خبری نیست. البته نه اینکه بهتر شده باشد؛ بلکه تنها تغییر کرده است. به نوعی ایران خودرو سعی کرده تا کابین را به روز کند و آن را شبیه به سایر محصولات خود کرده است. در مجموع در کابین پژو پارس و پژو 405 تفاوت زیادی دیده نمی‌شود و از نظر طراحی و راحتی هر دو وضعیت مشابهی دارند.

 

کابین پژو پارس

 

پژو پارس از نظر تجهیزات رفاهی عملکرد بهتری دارد و امکاناتی چون شیشه‌های برقی جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه بغل راهنمادار، کلیدهای کنترلی بر روی فرمان، رینگ آلومینیومی، سنسور دنده عقب، غربیلک چرمی فرمان و دماسنج را در خود گنجانده.

پژو پارس در نسخه‌های مختلفی تولید می‌شود که از نظر فنی با یکدیگر متفاوت‌اند. به عنوان مثال مدل LX به موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر TU5 مجهز شده که 108 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اما مدل معمولی پژو پارس موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر دارد که 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور را توسط جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

 

پژو پارس

 

البته پارس در گذشته در مدل‌های دیگری هم تولید می‌شد از جمله با موتور زانتیا و موتور XU7 که در حال حاضر تنها به صورت دست دوم قابل خریداری هستند.

هر دو مدل موجود از پارس از نظر فنی عملکرد متوسطی دارند و البته مشکلاتی هم در سیستم‌های فنی آنها دیده می‌شود از جمله عدم هماهنگی میان موتور و جعبه دنده و نیز کیفیت پایین قطعات. این ضعف‌ها عینا در پژو 405 SLX هم دیده می‌شوند چراکه از نظر فنی این دو خودرو اشتراکات زیادی دارند. در نهایت باید گفت که پژو پارس همچنان به دلیل طراحی بهتر و نیز بازار خرید و فروش مناسب‌تر از پژو 405، ارزش خرید بالاتری دارد.

Peugeot 405 SLX

پژو 405 SLX

مقایسه پژو پارس با پژو 405 SLX

پژو 405 یک خودرو فرانسوی است که معرفی و عرضه آن در فرانسه به سال 1987 بازمی‌گردد. این خودرو چنان موفق بود که حتی توانست در مسابقات رالی خوش بدرخشد و تاریخ درخشانی را برای خود رقم بزند. اما این خودرو اواسط دهه هفتاد وارد بازار ایران شد و از آن زمان تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد.

البته ما اکنون در مورد مدل جدیدی از 405 صحبت می‌کنیم که SLX نام دارد و از سال 1389 وارد بازار شده است. این مدل از 405 تغییراتی را در ظاهر تجربه کرده است. در واقع این یک مدل فیس لیفت بود که تغییرات ناخوشایندی در طراحی آن رخ داد. این تغییرات در طراحی چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و قالپاق‌ها اعمال شده اما باید بگوییم که نتیجه آن خیلی هم خوب نبوده.

 

پژو 405

 

در مجموع پژو 405 SLX از نظر طراحی حرف زیادی برای گفتن در مقابل پژو پارس ندارد و حتی تغییراتی که ایران خودرو برای آن در نظر گرفته موجب شده تا نظر مثبت کمتری به آن داشته باشیم. باید بگوییم همان طراحی ساده و قدیمی 405 را بیشتر می‌پسندیم تا این طراحی جدید.

طراحی کابین پژو 405 SLX شباهت زیادی به پژو پارس دارد و تفاوت‌های آنها را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد. از جمله رنگ استفاده شده در کابین و نیز کلیدهای موجود بر روی فرمان. در طراحی سایر بخش‌ها از جمله صفحه آمپر، داشبورد، کنسول وسط و پنل درها تفاوتی میان این دو خودرو دیده نمی‌شود. از نظر کیفیت سواری و فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان هم اوضاع به همین شکل است و هر دو خودرو عملکرد مشابهی دارند.

 

کابین پژو 405 SLX

 

پژو 405 در ابتدا با یک موتور 2.0 لیتری کاربراتوری عرضه می‌شد که قدرت و شتاب بسیار خوبی داشت و هنوز هم در تعداد کمی در بازار موجود است. اما این موتور چند سال بعد جای خود را به موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر انژکتوری داد که همچنان هم در برخی از محصولات ایران خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما 405 مدل SLX به موتور TU5 مجهز شده است که حجم 1.6 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 108 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده است.

 

پژو 405 SLX

 

پژو 405 SLX از نظر فنی عملکرد متوسطی دارد و ایراداتی چون عدم هماهنگی جعبه دنده با موتور، و کیفیت پایین قطعات در آن امری عادی است. در این زمینه و نیز کیفیت سواری هر دو خودرو مورد نظر یعنی پژو پارس و 405 SLX عملکرد مشابهی دارند و نمی‌توان یک کدام را برتر دانست. مهم‌ترین برتری پژو پارس، بازار خرید و فروش بهتر آن است هرچند که قیمت بالاتری دارد ولی به مراتب بهتر از پژو 405 خرید و فروش می‌شود.

به هر حال باتوجه به موارد ذکر شده در بخش‌های فنی، کیفیت و بازار خرید و فروش، پژو پارس گزینه بهتری به شمار می‌رود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1399/05/03

    سلام وقت بخير
    راهنمايي : بنظرتون بين ٤٠٥ slx و پارس سال كدوم به صرفه تر باشه
    از لحاظ سوخت و واشر نزدن و تقويت بين بدنه هم در نظر گرفته باشه
    موتوري .٢.٠ رو پارس بنظرتون مناسب هست موتوري ٤٠٥

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1399/11/05

    پژوپارس بهترین و جذاب ترین خودرو است
    لطفا تولیدش را متوقف نکنید

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading