اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه پژو پارس با برلیانس H230

مقایسه پژو پارس با برلیانس H230

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه پژو پارس با برلیانس H230 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه پژو پارس با برلیانس H230 بپردازیم .

Peugeot PARS

پژو پارس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی پژو پارس

Brilliance H230

برلیانس H230

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی برلیانس H230
انتخاب ماشین 3

Peugeot PARS

پژو پارس

Top car

Peugeot PARS

پژو پارس

مقایسه پژو پارس با برلیانس H230

پژو پارس یا پژو پرشیا محصولی از شرکت ایران خودرو است که نخستین بار در سال 1379 راه به بازار خودرو ایران پیدا کرد. پارس را باید یک خودرو ایرانی-فرانسوی دانست که در ابتدا هم نام پژو سفیر برای آن در نظر گرفته شده بود. پژو پارس به جز ایران در کشورهایی نظیر مصر و سنگال هم به تولید می‌رسد.

پژو پارس یک نمونه تغییر یافته از پژو 406 است که یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ کمپانی پژو به شمار می‌رود و در سری فیلم‌های تاکسی مورد استفاده قرار گرفت. البته نمی‌توان از این موضوع صرف نظر کرد که ایران خودرو در واقع به دنبال ارائه یک نسخه به روز از پژو 405 بوده است.

 

مقایسه پژو پارس

 

پژو پارس به دلیل طراحی جذاب و متفاوتی که از 405 داشت مورد استقبال خوبی قرار گرفت و تا چند سال به عنوان یک خودرو مطلوب برای تمامی اقشار جامعه شناخته می‌شد. اما اگر بخواهیم در مورد وضعیت طراحی آن در سال‌های اخیر صحبت کنیم، باید بگوییم که به وضوح گرد کهنگی بر چهره آن نشسته و آن جذابیت قدیم را ندارد. شاید به همین دلیل باشد که بازار خرید و فروش آن کمی ضعیف شده و دیگر آن قدرت قدیم را برای رقابت با رقبا ندارد.

طراحی کابین پژو پارس هم همانند طراحی بدنه آن قدیمی و کسل کننده باقی مانده و ایران خودرو تلاش چندانی برای بهتر کردن آن انجام نداده است. البته یک بار تغییراتی در کابین پژو پارس به وجود آمد که شباهت زیادی میان محصولات خانواده پژو یعنی پارس و 405 به وجود آورد. به این معنی که از یک زبان طراحی مشترک برای آنها استفاده شد با این تفاوت که در رنگ بندی و کلیدهای کنترلی موجود در آنها کمی اختلاف وجود داشت.

 

پژو پارس

 

پژو پارس آپشن چندان خاصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و تنها ویژگی‌های مورد نیاز ابتدایی را در خود گنجانده از جمله شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سنسور دنده عقب، ایموبلایزر و کلیدهای کنترلی بر روی فرمان.

پژو پارس در مدل‎‌های مختلفی به تولید می‌رسیده که تولید برخی از آنها متوقف شده است. در حال حاضر مدل‌های معمولی و ال ایکس از پژو پارس در دسترس هستند. مدل معمولی به موتور 1.8 لیتری 4 سیلندی مجهز شده که سال‌هاست در این خودرو و نیز 405 و سمند مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانایی تولید 100 اسب بخار قدرت و 153 نیون متر گشتاور را دارد. اما مدل ال ایکس که چند سال قبل وارد خط تولید شد، به موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر موسوم به TU5 مجهز شده و توانی معادل 108 اسب بخار و گشتاوری برابر با 142 نیوتن متر تولید می‌کند.

 

کابین پژو پارس

 

هر دو مدل‌ها به جعبه دنده 5 سرعته دستی مجهز شده‌اند که قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. باید بگوییم در هر دو مدل جعبه دنده هماهنگی زیادی با موتور ندارد و در مجموع عملکرد فنی مورد انتظار را تحویل راننده نمی‌دهد. البته کیفیت سواری پژو پارس خوب است و البته این یکی از نقاط قوت پرشیا به شمار می‌رود. پژو پارس در مقایسه با رقیب چینی خود بدون شک عملکرد بهتری دارد و فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

Brilliance H230

برلیانس H230

مقایسه پژو پارس با برلیانس H230

برلیانس H230 یک سدان چینی ارزان قیمت است که در ایران توسط پارس خودرو تولید و عرضه می‌شود. برلیانس H230 از سال 1394 و همزمان با سایر محصولات این برند چینی یعنی H330 و مدل‌های هاچبک وارد بازار ایران شد و در حال حاضر هم در دو نسخه با جعبه دنده‌های دستی و اتوماتیک در دسترس است.

برلیانس H230 در ابتدا با استقبال خوبی از سوی خریداران روبه‌رو نشد که این اتفاق چند دلیل داشت. یکی طراحی نه چندان جذاب آن و دیگری اختلاف قیمت کم آن با H330 که ظاهر بهتری دارد و بسیاری از مردم خرید آن را ترجیح می‌دهند. به هر حال در روزهایی که بازار خودرو در کشورمان التهاب بالایی دارد، H230 از معدود خودروهایی است که با قیمتی کمتر از 70 میلیون تومان قابل خریداری است.

 

مقایسه برلیانس H230

 

برلیانس H230 از نظر طراحی شباهت کمی به برادر خود یعنی H330 دارد اما تفاوت‌های این دو هم بسیار زیاد است. به عنوان مثال شکل چراغ‌ها در جلو و عقب، جلو پنجره و فرم کلی بدنه و نیز چرخ‌ها متفاوت هستند و واضح است که زمان زیادی برای طراحی آنها صرف نشده. در مجموع اگر بخواهیم برلیانس H230 را با پژو پارس مقایسه کنیم، برتری خاصی ندارد و باید بگوییم پارس با طراحی متقارن‌تر و موزون‌تری ساخته شده است. البته سلیقه خریدار هم در انتخاب بین این دو خودرو بی تاثیر نیست.

طراحی کابین برلیانس H230 ساده است و ویژگی خاصی در آن دیده نمی‌شود. مجموعه داشبورد، کنسول وسط و فرمان به سادگی طراحی شده‌اند و متریال به کار رفته در کابین هم کیفیت بالایی ندارند. یک نکته منفی دیگر در مورد این کابین، فضای کمی است که در اختیار سرنشینان به ویژه در عقب قرار می‌گیرد و نمی‌تواند گزینه مناسبی برای سفرهای طولانی مدت باشد درست برخلاف پژو پارس.

 

برلیانس H230

 

برلیانس H230 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. H230 از نظر فنی هم عملکرد متوسطی دارد و خودرو چندان سریع و مورد اعتمادی نیست. البته اگر بخواهیم آن را با پژو پارس مقایسه کنیم، باید بگوییم هیچ کدام بر دیگری برتری خاصی ندارد و هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرند.

 

کابین برلیانس H230

 

برلیانس H230 حتی در وضعیت پرالتهاب این روزهای بازار خودرو، وضعیت خرید و فروش مناسبی ندارد و به سختی و آن هم با افت قیمت زیاد در مدل‌های دست دوم معامله می‌شود. البته پارس هم آنقدرها شرایط مطلوبی را تجربه نمی‌کند چراکه یک خودرو قدیمی است و دیگر جذابیت‌های قدیم را ندارد. در نهایت باید پژو پارس را از میان این دو خودرو گزینه بهتری بدانیم چراکه علاوه بر موارد ذکر شده، از نظر خدمات پس از فروش هم وضعیت بهتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading