اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای سوناتا هیبرید با هیوندای توسان

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید با هیوندای توسان

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید با هیوندای توسان می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید با هیوندای توسان بپردازیم .

HYUNDAI sonata hybrid

هیوندای سوناتا هیبرید

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
52
بررسی هیوندای سوناتا هیبرید

Hyundai Tucson

هیوندای توسان

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
9
طراحی
9
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
50
بررسی هیوندای توسان
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI sonata hybrid

هیوندای سوناتا هیبرید

Top car

HYUNDAI sonata hybrid

هیوندای سوناتا هیبرید

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید با هیوندای توسان

هیوندای سوناتا یک سدان سایز متوسط است که نسل اول آن در سال 1985 معرفی شد و تولید آن تا به امروز و در هفتمین نسل ادامه پیدا کرده است. سوناتا نخستین بار در نسل پنجم به شکل رسمی وارد بازار کشورمان شد و تاکنون هم شرایط خوبی را در ایران تجربه کرده و به یک خودرو محبوب تبدیل شده است.

ما در اینجا در مورد نسل هفتم سوناتا صحبت می‌کنیم که در سال 2015 معرفی شد و با نام سوناتا LF شناخته می‌شود. البته منظور ما مدل هیبرید سوناتا است که به تازگی در مدل 2018 وارد بازار شده است. هیوندای نخستین بار در نسل قبلی سوناتا را در یک نسخه هیبریدی عرضه کرد و در نسل جدید هم این مدل عرضه شد.

 

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید

 

نسل هفتم سوناتا در سال 2017 فیس لیفت شد و تغییراتی را در ظاهر تجربه کرد. این تغییرات در چراغ‌ها و سپرها مشهود هستند و در مجموع طراحی بدنه آن به روز شده است. البته این به‌روزرسانی شاید به مذاق همه خوش نیاید و همان طراحی قبلی را ترجیح بدهند. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود و چراغ‌های موجود بر روی سپر هم شکل جدیدی دارند. در نمای عقب چراغ‌ها حالتی کشیده دارند و سپر حجیم‌تر شده و ظاهر عضلانی‌تری به خودرو بخشیده است.

طراحی کابین سوناتا کاملا مدرن و به روز است و تناسب خوبی میان بخش‌های مختلف دیده می‌شود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا در کنار آن و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. به علاوه اینکه طراحی فرمان جذاب‌تر شده و بخش‌های اضافی از آن حذف شده‌اند. در مورد کیفیت متریال کابین و کیفیت سواری هم نیازی نیست بگوییم ک همه چیز در بهترین وضعیت خود قرار دارد و کاملا راضی کننده است.

 

کابین هیوندای سوناتا هیبرید

 

هیوندای سوناتا هیبرید در سه تیپ مختلف عرضه می‌شود که تیپ GLS پلاس فول‌ترین مدل است. در این نسخه تجیزاتی چون ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل هوشمند، اتو هلد، ترمز پارک برقی، نمایشگر 8 اینچی لمسی، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سردکن، سانروف پانوراما، آینه وسط الکتروکرومیک، چراغ جلو زنون اتوماتیک، سیستم شست و شو چراغ‌های جلو، دوربین دید عقب، خروجی 12 ولتی برق، سنسور پارک جلو و عقب و بسیاری موارد دیگر دیده می‌شود.

 

هیوندای سوناتا هیبرید 2018

 

قوای محرکه هیوندای سوناتا هیبرید از یک موتور 2.0 لیتری درون سوز بنزینی و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع توان این دو موتور به 193 اسب بخار و گشتاور آنها به 320 نیوتن متر می‌رسد. برای انتقال این قدرت هم جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و سوناتا هیبرید عملکرد فنی قابل قبولی ارائه می‌دهد. یکی از نقاط قوت این خودرو، مصرف سوخت پایین آن است که به لطف استفاده از قوای محرکه هیبریدی حاصل شده است و به صورت ترکیبی کمتر از 6 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

هیوندای سوناتا هیبرید 2018 در حال حاضر در بازار موجود است که خودروهای موجود توسط پاکرو وارد کشور شده‌اند.

Hyundai Tucson

هیوندای توسان

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید با هیوندای توسان

هیوندای توسان یک شاسی بلند کامپکت کره‌ای است که در سال 2004 متولد شد و در حال حاضر در سومین نسل خود بر روی خط تولید قرار دارد. بد نیست بدانید هیوندای برای انتخاب نام توسان از یکی از شهرهای آریزونا آمریکا به همین نام کمک گرفته. توسان در نسل اول خود وارد بازار کشور شد و به سرعت تبدیل به یکی از شاسی بلندهای محبوب بازار شد. این روند در نسل‌های بعدی هم ادامه پیدا کرد و توسان هم اکنون هم در نسل سوم به عنوان یکی از شاسی بلندهای پرفروش در کشور شناخته می‌شود.

 

مقایسه هیوندای توسان

 

هیوندای توسان در سال 2016 وارد نسل سوم خود شد. البته معرفی آن به سال 2015 بازمی‌گردد که هیوندای از نمایشگاه خودرو ژنو برای این منظور کمک گرفت. این مدل از توسان همزمان با بازارهای جهانی وارد ایران شد و توانست به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند. این فروش خوب توسان ادامه داشت تا اینکه بر اساس یک قانون جدید واردات خودرو به کشور ممنوع شد و متعاقبا از ورود توسان هم جلوگیری شد.

هیوندای توسان در نسل جدید خود تغییرات بسیار زیادی را در مقایسه با نسل قبلی تجربه کرده به طوری که کاملا تبدیل به یک خودرو جدید شده است. در زبان طراحی جدید هیوندای چند ویژگی مهم وجود دارد؛ یکی جلو پنجره بزرگی که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. دوم اینکه چراغ‌های عقب حالتی کشیده دارند و رینگ‌ها هم با شکل جدید خود چهره بسیار جذابی به خودرو بخشیده‌اند.

 

هیوندای توسان 2017

 

طراحی کابین توسان همانند برادر خود، سوناتا مدرن و جذاب است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا در کنار آن جای گرفته‌اند. طراحی فرمان توسان بی شباهت به سوناتا هیبرید نیست و تفاوت‌های جزئی میان این دو وجود دارد. کیفیت سواری توسان در مقایسه با نسل قبل بهتر شده و در مجموع عملکرد نرم‌تری دارد و تکان‌های کمتری در کابین حس می‌شود.

هیوندای توسان آپشن‌هایی چون سانروف، ورود و استارت بدون کلید، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغ‌های جلو اتوماتیک، 6 کیسه هوا، سیستم شناسایی و هشدار نقاط کور، سیستم کمکی پارک، چراغ‌های جلو و عقب و دیلایت LED و مواردی از این دست را در اختیار شما قرار می‌دهد. باید بگوییم توسان از نظر تجهیزات رفاهی، رقابت را به سوناتا هیبرید البته در تیپ GLS پلاس واگذار می‌کند.

 

کابین هیوندای توسان

 

هیوندای توسان جدید به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 164 اسب بخار قدرت و 204 نیوتن متر گشتاور را دارد و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. به این ترتیب موتور توسان در مقایسه با نسل قبل کاهش حجم و قدرت را تجربه کرده و کندتر شده است. البته این کندی آزاردهنده نیست و سواری نرم‌تر توسان این کاهش قدرت را پوشش داده است.

هیوندای توسان در حال حاضر بازار خرید و فروش خوبی دارد و در میان شاسی بلندهای موجود در بازار، یکی از بهترین‌هاست. اما باید بگوییم باتوجه به اینکه سوناتا هیبرید یک تازه وارد محبوب است گزینه جذاب‌تری به شمار می‌رود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading