اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بی وای دی S6 با سراتو سایپا آپشنال

مقایسه بی وای دی S6 با سراتو سایپا آپشنال

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه بی وای دی S6 با سراتو سایپا آپشنال می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه بی وای دی S6 با سراتو سایپا آپشنال بپردازیم .

Saipa Cerato

سراتو سایپا آپشنال

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی سراتو سایپا آپشنال

BYD S6

بی وای دی S6

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
6
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی بی وای دی S6
انتخاب ماشین 3

Saipa Cerato

سراتو سایپا آپشنال

Top car

Saipa Cerato

سراتو سایپا آپشنال

مقایسه بی وای دی S6 با سراتو سایپا آپشنال

سراتو یکی از آن خودروهایی است که جای خوبی در بین مشتریان ایرانی پیدا کرده و به عنوان یک خودرو نسبتا باکیفیت شناخته می‌شود. سراتو مد نظر ما، مربوط به نسل دوم آن است که سایپا در سال 1395 خط تولید آن را در ایران راه اندازی کرد و سراتو با همان شکل و ظاهر قدیمی خود در کنار مدل وارداتی به دست مشتریان ایرانی رسید.

سراتو سایپا مربوط به همان مدل نسل قبلی است اما یک نکته وجود دارد و آن هم این است که سراتو تولید شده توسط کیا اکنون در نسل‌های بعدی به سر می‌برد و مدلی که در ایران تولید می‌شود، دیگر در بازارهای جهانی حضور ندارد. البته این اتفاق عجیبی نیست که خودروهای از رده خارج شده جهانی در ایران به تولید برسند اما حضور مدل جدید سراتو هم می‌توانست شرایط خوبی را در ایران تجربه کند.

 

مقایسه سراتو 2000 آپشنال

 

به هر حال این مدل از سراتو همچنان بر روی خط تولید قرار دارد و در چند نسخه متفاوت به تولید می‌رسد و ما اینجا در مورد مدل 2000 آپشنال آن صحبت می‌کنیم. علت انتخاب این نسخه، نزدیکی قیمت آن به بی وای دی S6 است هرچند که هر دو این خودروها تا مدتی قبل با قیمتی کمتر از نصف قابل خریداری بود.

سراتو سایپا 2000 آپشنال از نظر ظاهری و طراحی بدنه وضعیت خوبی دارد و هماهنگی مناسبی میان بخش‌های مختلف بدنه دیده می‌شود اما از آنجا که چندین سال از طراحی آن می‌گذرد، دیگر تازگی ندارد و گرد کهنگی بر چهره آن نشسته است. سراتو چه در هنگام عرضه به صورت وارداتی و چه در هنگامی که بر روی خط تولید سایپا قرار دارد، با همین شکل و ظاهر تولید می‌شود و تغییری را تجربه نکرده است.

 

سراتو 2000 آپشنال

 

طراحی کابین سراتو 2000 آپشنال کاملا ساده است و هیچ هیجانی در آن دیده نمی‌شود. طراحی بخش‌هایی چون داشبورد، کنسول وسط و فرمان قدیمی شده و این زبان طراحی بدون شک برای خودرویی در سال 2018 مناسب نیست. البته مدل آپشنال تفاوت‌های جزئی هم با مدل معمولی دارد از جمله استفاده از یک نمایشگر در مرکز داشبورد. سراتو کیفیت سواری خوبی دارد و سرنشینان حتی در مسیرهای طولانی شرایط مناسبی را تجربه خواهند کرد.

سراتو 2000 آپشنال تجهیزات رفاهی بیشتری را در مقایسه با مدل معمولی در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، چراغ‌های جلو هالوژن اتوماتیک، کروز کنترل، سنسور و دوربین دنده عقب و سانروف اشاره کنیم.

 

کابین سراتو 2000 آپشنال

 

سراتو 2000 آپشنال به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و در مجموع باید عملکرد این قوای محرکه را قابل قبول دانست. سراتو از نظر هندلینگ و کیفیت سواری وضعیت مطلوبی دارد و پایداری خوبی در اتاق حس می‌شود.

سراتو 2000 آپشنال همواره بازار خرید و فروش خوبی دارد و از نظر خدمات پس از فروش هم مشکلی برای مالک خود به وجود نخواهد آورد. به علاوه اینکه برخلاف رقیب چینی خود به هنگام فروش افت قیمت زیادی را تجربه نخواهد کرد.

BYD S6

بی وای دی S6

مقایسه بی وای دی S6 با سراتو سایپا آپشنال

بی وای دی یک کمپانی خودروساز چینی است که در ابتدا بیشتر در زمینه ساخت خودروهای تجاری فعالیت می‌کرد اما رفته رفته تصمیم گرفت تا به بازار داغ خودروهای سواری هم ورود کند. بی وای دی یکی از برندهای خوشنام در کشور چین به شمار می‌رود تا جایی که در کشور چین و به ویژه در زمینه خودروهای پلاگین هیبرید، در زمره پرتیراژترین خودروسازان چین است.

بی وای دی در ایران با شاسی بلند S6 شناخته شد و کارمانیا به عنوان نماینده رسمی آن در کشورمان مسئولیت تولید و عرضه محصولات بی وای دی را بر عهده دارد. در ابتدا قرار بود که بسیاری از محصولات بی وای دی از جمله مدل‌های پلاگین هیبریدی در ایران عرضه شود اما این اتفاق رخ نداد و تاکنون تنها دو شاسی بلند S6 و S7 برای فروش در نظر گرفته شده‌اند که از بین این دو خودرو هم تاکنون تنها مدل S6 در بازار عرضه شده.

 

مقایسه بی وای دی S6

 

بی وای دی S6 در کشور چین یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندها بوده و جوایز متعددی را هم به خود اختصاص داده است از جمله بهترین شاسی بلند سال در سال 2011. اما متاسفانه این خودرو در ایران فروش خوبی را تجربه نکرد که این اتفاق دلایل متعددی داشت که مهم‌ترین آنها عملکرد نامناسب کارمانیا در فروش و خدمات پس از فروش بود.

بی وای دی S6 بر اساس یکی از نسل‌های قدیمی لکسوس RX یعنی نسل دوم آن طراحی و تولید شده به همین دلیل طراحی قابل قبولی دارد. هرچند که این طراحی کمی قدیمی به نظر می‌رسد ولی می‌توان آن را همچنان خوب ارزیابی کرد. البته بی وای دی جایگزین این خودرو را کمی بعد معرفی کرد که S7 نام دارد و کلیت طراحی بدنه آن حفظ شده است ولی به روز رسانی‌هایی را تجربه کرده و مدرن‌تر شده است.

 

بی وای دی S6

 

طراحی کابین بی وای دی S6 کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد و حتی می‌توان گفت در مقابل سراتو سایپا عملکرد بهتری دارد. در مرکز داشبورد S6 یک نمایشگر دیده می‌شود و کلیدهای کنترلی زیادی به صورت متناوب پشت سر هم در اطراف آن جای گرفته‌اند. البته سر دنده بی وای دی S6 در محل چندان مناسبی جای نگرفته و ممکن است دسترسی به آن کمی ساخت باشد.

بی وای دی S6 از نظر تجهیزات رفاهی وضعیت بسیار خوبی دارد و امکاناتی چون 10 عدد کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر 7 اینچی لمسی، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده مجهز به گرمکن، سیستم صوتی مجهز به 9 بلندگو، چراغ جلو اتوماتیک به همراه دیلایت، سنسور پارک، دوربین دید عقب، کروز کنترل، سانروف و خروجی 12 ولتی برق را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین بی وای دی S6

 

بی وای دی S6 به یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 160 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و در مجموع عملکرد این قوای محرکه خوب است. البته از نظر شتاب، S6 کمی کندتر از سراتو سایپا است که باتوجه به وزن و قدرت این دو خودرو اتفاق عجیبی نیست.

بی وای دی S6 از نظر بازار خرید و فروش، خدمات پس از فروش و نیز افت قیمت رقابت را به سراتو سایپا واگذار می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که سراتو 2000 آپشنال ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading