اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک S3 با چری آریزو 5 توربو

مقایسه جک S3 با چری آریزو 5 توربو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه جک S3 با چری آریزو 5 توربو می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه جک S3 با چری آریزو 5 توربو بپردازیم .

sound
بررسی صوتی جک S3

Jac S3

جک S3

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی جک S3

Chery Arizo 5TE

چری آریزو 5 توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
6
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی چری آریزو 5 توربو
انتخاب ماشین 3

Jac S3

جک S3

Top car

Jac S3

جک S3

مقایسه جک S3 با چری آریزو 5 توربو

جک S3 یک کراس اوور کامپکت چینی است که توسط کرمان موتور در ایران تولید و عرضه می‌شود. مدت زیادی از حضور این خودرو در کشورمان نمی‌گذرد و S3 به تازگی وارد بازار شده است. عرضه جک S3 پس از آن در دستور کار قرار گرفت که جک S5 به عنوان نخستین شاسی بلند جک در ایران، به فروش بالایی دست پیدا کرد و به خودرو محبوبی تبدیل شد.

دلیل اصلی محبوبیت S5 در ایران، موتور قدرتمندی است که در خود گنجانده و البته طراحی مطلوب و کیفیت بالاتر نسبت به سایر چینی‌های بازار هم در این اتفاق دخیل بوده‌اند. هرچند که جک S5 مشکلاتی هم دارد و نمی‌توان از آنها صرف نظر کرد ولی در شرایط فعلی با قیمت‌های نجومی تنها می‌توانیم به همین خودروها اکتفا کنیم.

 

مقایسه جک S3

 

جک S3 را باید برادر کوچک S5 بدانیم چراکه در یک کلاس پایین‌تر قرار می‌گیرد. تصمیم کرمان موتور به ورود و تولید S3 با محبوبیت بالایی که خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در بازار به دست آورده‌اند، منطقی بود و اکنون هم می‌بینیم که جک S3 در کلاس کراس اوورهای کوچک فروش نسبتا خوبی دارد.

جک S3 از نظر طراحی در برخی بخش‌ها بی شباهت به S5 نیست از جمله در نمای جلو. اما در نمای عقب طراحی چراغ‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد. دور تا دور بدنه خودرو هم از نوارهای پلاستیکی مشکی رنگ استفاده شده که نمی‌توان گفت زیبا است اما موجب ایجاد تنوع در طراحی شده است. جک S3 رقبایی چون چانگان CS35 در بازار ایران دارد که انتخاب میان این دو خودرو از نظر طراحی به سلیقه خریدار بستگی دارد. اما اگر بخواهیم آن را با چری آریزو 5 توربو مقایسه کنیم، باید بگوییم محصول چری طراحی بهتری دارد هرچند که در کلاس‌های متفاوتی قرار می‌گیرند.

 

جک S3

 

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که جک S3 در بازار کشور چین با چهره جدیدی تولید می‌شود و فیس لیفت شده است اما خبری از آن مدل در ایران نیست.

طراحی کابین جک S3 مدرن و به روز به نظر می‌رسد و در مقایسه با طراحی بدنه، نمره بهتری دریافت می‌کند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و راننده هم دید نسبتا خوبی در مقابل خود دارد چراکه طراحی فرمان و صفحه آمپر خوب است. در کابین و در بخش‌های مختلف از قطعات پلاستیکی نقره‌ای رنگ استفاده شده. جک S3 فضای زیادی را در اختیار سرنشینان عقب قرار نمی‌دهد که باتوجه به شکل بدنه و شیب رو به پایین سقف اتفاق عجیبی نیست.

 

کابین جک S3

 

جک S3 تجهیزات رفاهی چون تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو، گرمکن آینه‌ها، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، کروز کنترل، سانروف و مواردی از این دست را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جک S3 به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو هم یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده که در مجموع عملکرد متوسطی دارد و در شتاب گیری به هیچ وجه شما را راضی نمی‌کند. به علاوه اینکه این قوای محرکه در مسیرهای سخت و شیب‌های تند به سختی از پس ماموریت خود برمی‌آید.

Chery Arizo 5TE

چری آریزو 5 توربو

مقایسه جک S3 با چری آریزو 5 توربو

چری آریزو 5 یک سدان کامپکت چینی است که در سال 2015 در نمایشگاه خودرو گوانژو معرفی شد و در سال 1395 توسط مدیران خودرو در بازار خودرو کشورمان عرضه شد. اما آریزو 5 در بازار کشور چین در نسخه‌های اسپرت و الکتریکی هم به تولید می‌رسد که مدل اسپرت به موتور توربو مجهز شده و مدل الکتریکی هم شعاع حرکتی معادل 410 کیلومتر دارد.

پس از اینکه آریزو 5 به دلیل ظاهر خوب خود مورد استقبال قرار گرفت، انتقاداتی به قوای محرکه آن وارد شد که قدرت زیادی ندارد. به همین دلیل بود که مدیران خودرو تصمیم به تولید نسخه اسپرت آریزو 5 گرفت و آن را در سال 1396 و با نام آریزو 5 توربو وارد بازار نمود.

 

چری آریزو 5 توربو

 

تنها تفاوت میان دو مدل استاندارد و توربو در قوای محرکه و آپشن‌ها است و از نظر ظاهری تفاوتی میان این دو نسخه وجود ندارد. در مورد طراحی آریزو 5 باید بگوییم که با خودرو نسبتا زیبایی روبه‌رو هستیم. چری یکی از خودروسازان چینی است که از طراحی‌های بهتری در مقایسه با سایر خودروسازان چینی برای محصولات خود استفاده می‌کند. در نمای جلو آریزو 5 توربو یک جلو پنجره نسبتا بزرگ دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. بر روی سپر هم ورودی‌های هوای بزرگی دیده می‌شود و در نمای عقب از چراغ‌های کشیده‌ای استفاده شده که هماهنگی خوبی با سایر بخش‌ها دارد.

 

مقایسه چری آریزو 5 توربو

 

طراحی کابین چری آریزو 5 توربو برای یک خودرو چینی خوب ارزیابی می‌شود هر چند که به نظر می‌رسد چری برای طراحی این بخش از خودروهای کره‌ای کمک گرفته باشد. کنسول مرکزی T شکل، بخش‌هایی چون نمایشگر، ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی را در خود گنجانده و کیفیت متریال به کار رفته در کابین، در مقایسه با جک S3 تفاوت زیادی ندارد و هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند. در مورد فضای سرنشینان عقب هم باید بگوییم باوجود اینکه آریزو 5 یک سدان است، اما در مقایسه با جک S3 وضعیت مطلوبی دارد.

چری آریزو 5 توربو ویژگی‌هایی چون 6 کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود بدون کلید، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، ایزوفیکس صندلی عقب، سانروف، چراغ‌های جلو مجهز به دیلایت، کروز کنترل سیستم جلوگیری از عقب رفتن خودرو در سربالایی را در خود گنجانده است.

 

کابین چری آریزو 5 توربو

 

چری آریزو 5 توربو به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که قادر است 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. با وجود این قدرت، آریزو 5 توربو در شتاب گیری عملکرد نسبتا خوبی دارد و بدون شک در مقایسه با جک S3 وضعیت مناسب‌تری دارد هرچند که این دو خودرو در کلاس‌های متفاوتی قرار می‌گیرند.

اگر بخواهیم دو خودرو مورد نظر یعنی جک S3 و چری آریزو 5 توربو را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که محصول چری از نظر قدرت و شتاب گیری وضعیت بهتری دارد اما جک S3 فروش بهتری را در بازار تجربه می‎‌کند و ارزش خرید آن بالاتر است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : جلال
    تاریخ : 1397/06/23

    خسته نباشید.بررسی خوبی بود ولی اونقدر که در خصوص مشکل شتاب و کشش نوشتید واقعا ماشین مشکل نداره .الان شش ماه این ماشین رو دارم و تو شرایط سخت هم تستش کردم واقعا موتور و گیربکس با هم بخوبی هماهنگ هستن و اصلا تو سربالایی کم نمیاره .اصلا با اون اعداد و ارقام که اعلام شده مطابقت نداره خیلی بهتره

  • user icon
    نویسنده : حمیدرضا
    تاریخ : 1397/08/06

    از کجا میدونی یا بقول خودت فکر میکنی که آریزو از مهندسی کره برای طراحی داخلی الهام گرفته. چرا از مهندسی اروپایی یا ژاپنی نه. درصورتیکه بیشتر با خودروسازهای اروپایی ارتباط داره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading